MuscleMeat

IS: nasleep

ja ik weet wat je bedoelt.ziet er niet pro uit. maar dat is t probleem niet. gedood ga je worde als je in hun handen valt.
wat je zegt vindt ikverder beetje jammer. ja shia en soenna zijn heel anders van elkaar. Dat verschil is altikd geweest. maar ooit hebben shia en soenna onder elkaar geleefd onder de naam Arab. en zo hebben ze vele oorlogen gewonnen samen. nu is t probleem dat saddam shia heeft onderdrukt in zijn tijd en nu shjiten aan de macht zijn onder drukken ze de soennieten. de koerden waren daar altijd duppe. dat daar gelaten.
waar ik het niet met je eens ben is dat je opropet tot een ass whoopimg wat betekent kei hard terug vechten. dit zou betekenen dat er een full shia vs soenna oorlog wordt. het is nu nog niet zoo ver. ja de isis vermoord mensen maar we moeten ze niet zien als soennieten maar als terroristen onrust zaaiers. aps de shjiten nu vol wapen gaan om op de zelfde manier terug te vechten is t alleen maar olie op vuur. dit moet zeker politiek opgelost worden. de irakeze soennieten en sjieten moeten met elkaar om de tafel om de ISIS weg te drijve .

---------- Toegevoegd om 14:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:25 ----------

hoe het dus zit met de koerdische olie. was verbaasd dat marokko werd genoemd. maar me pa verteld mij dat amerika de olie koopt en het aan bijv. israel geeft. een tanker met koerdische olie onder weg naar AMERIKA (WTF!) IS tegen gehouden bij t poort van gibraltar door de marokkanen. de tanker is terug naar Italie wie wert wat er met de olie gebeurt daar. hier even een link dat alles verward XD

http://online.wsj.com/article/BT-CO-20140621-700079.html

Idd,een burgeroorlog zou zonde zijn,maar ik denk dat veel Europeanen blij zijn als dit soort volk wordt uitgeroeid. Dit is een van de meest extreme en gewelddadigste stromingen in de islam,en die jongens komen binnenkort allemaal nog harder gehersenspoeld terug. In Brussel werden een tijd terug mensen omvergemaaid door een van die gasten,en de dader woonde maar een paar km van m'n deur. Zou niet willen dat de situatie nog meer escaleert als die honderden Belgische Siriestrijders terugkomen.

Waarschijnlijl britsche isis soldaat gedood tijdens gevecht:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iraq/10916095/.html

Kraft XD zoek asjeblieft op Azizi Waisi... er wordt gezegd dat als je zn snor afhaalt, hij achterover valt. hahah

Ik kende hem niet, dus even gegoogeld:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:roflol: :roflol: :roflol:

---------- Toegevoegd om 13:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:09 ----------

Wel een feestneus. Enkel een beetje jammer van de beveiligingsagenten:

http://www.youtube.com/watch?v=iIYoMKD5LUM

Prachtige koppen. Was, dacht ik, ooit eens bij BNN 3 op reis. Ging de verslaggever op zoek naar echte Koerden. Je zag de prachtigste snorren voorbij komen.

TEHRAN (FNA)- New documents show that Qatar has recently recruited and plans to send 1,800 terrorists from Morocco and North Africa to Iraq to join the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) terrorists.

Die filmpjes :roflol:

Als je dan toch die mensen ziet met hun schietijzers, helemaal trots en voelen zich onoverwinnelijk. Beetje elkaar uitmoorden omdat de een gelooft dat het neefje van Mohammed wel een toffe gast was en de anderen 1x per dag meer bidden. Alles op video en op youtube. Mensen hier de het zien en ook nog geinspireerd raken door dat soort filmpjes. Zodanig dat ze hun spullen pakken om mee te matten.

Haha ik kan daar als buitenstaander wel om lachen. Wat een zooitje ongeregeld bij elkaar zeg. Helemaal fanatiek enzo. Van die propaganda filmpjes van de jaren 70. Die youtube comments er bij. Mensen helemaal enthousiast. We gaan de wereld overnemen. Met hun hoofd al helemaal in de wolken.

En toch zijn 't allemaal gevaarlijke idioten en zie ik het niet zo zitten dat dergelijke types terugkeren naar Europa.

ik vind het mooi om te zien hoe de rawafid leger word afgeslacht.
mensen die dit doen verdienen het om afgeslacht te worden;

http://www.youtube.com/watch?v=lBGGCpXLz9U

dan vind ik de werkwijze van ISIL nog best ok vergeleken met dit:roflol:
zieke shit man

Al Sadr heeft de shiiten tot wapen geroepen,hopelijk ontvangt ISIS een goede ass whooping maar ik geloof er ergens niet in. Manier van oorlogsvoeren daar is op het eerste zicht totaal niet tactisch of gedisciplineerd. Ik zie het meer in een burger/guerrilla oorlog uitdraaien. Correct me if i'm wrong.
beide zijn een stelletje idioten. vuur met vuur bestrijden..

Ayatollah Smurfistani

:roflol:

Ja echt, hele horden reizen inmiddels af naar Syrie en Irak. Waar hebben we het over? Nog geen handvol strijders per dag, op jaarbasis nog geen paar duizend idioten dus.

Alsof die idioten met een verbod op de islam niet waren afgereisd. Dit soort debielen zijn eigenlijk ordinaire relschoppers maar dan uit naam van Allah.

In de jaren 60 en 70 genoeg Nederlanders die ver voor Tanja Nijmeijer voor geld of uit overtuiging in een vaag land gingen meestrijden. Idioten zijn van alle tijden.

Die handvol waar jij over praat is al een ernstig veiligheidsrisico voor iedere burger in europa.
Voor mij is dit plots een niet ver van mijn bed show geworden:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/brussel/2.33642

Dit is door één man gedaan!

Best wel verontrustend in combinatie met het feit dat de AIVD moet bezuinigen ([Link niet meer beschikbaar]) en daardoor, aldus de nieuwsartikelen, Jihadisten en andere extremisten minder goed kan volgen.

'Obama stuurt militairen terug naar irak:'

Hij stuurt toch alleen een vliegdekschip, en OVERWEEGD luchtsteun, & diplomaten die het Israëlische leger helpen bij het opstellen van aanvallen etc.

Volg het al een tijdje in de Volkskrant.

---------- Toegevoegd om 18:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

Die handvol waar jij over praat is al een ernstig veiligheidsrisico voor iedere burger in europa.
Voor mij is dit plots een niet ver van mijn bed show geworden:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/brussel/2.33642

Dit is door één man gedaan!

Het wordt pas gevaarlijk als deze extremiste terugkeren naar Nederland, of het land van herkomst, om vervolgens hier een aanslag te plegen. Daar is men op dit moment erg bang voor. Dit gebeurde laatst ook in Brussel, moet er niet aan denken dat dit hier gebeurt, überhaupt dat het gebeurt.

Best ziek hoe mensen zo gebrainwasht worden door een geloof. Religie heeft simpelweg té veel negatieve kanten.

rofl, army van sadr gebruikt regenppen voor parades
fcking clowns :roflol:

Het wordt pas gevaarlijk als deze extremiste terugkeren naar Nederland, of het land van herkomst, om vervolgens hier een aanslag te plegen. Daar is men op dit moment erg bang voor. Dit gebeurde laatst ook in Brussel, moet er niet aan denken dat dit hier gebeurt, überhaupt dat het gebeurt.

Best ziek hoe mensen zo gebrainwasht worden door een geloof. Religie heeft simpelweg té veel negatieve kanten.

Of denk aan de Britse militair die vlakbij z'n kazerne midden op straat aan stukken werd gehakt door een stel rare pipo's die heel hard Allah uh Ahkbar riepen. Zieke shit is het.

Ik vraag me af of het Iraakse leger dat zich heeft teruggetrokken en/of verslagen is nog iets op korte termijn gaat ondernemen om de macht over het verloren gebied terug te krijgen, hoe langer het duurt hoe moeilijker denk ik. (zie Syrië waar Assad terugvecht maar de Oostelijke gedeeltes nog niet heeft bereikt waar mogelijk veel weerstand is voor Irak is dit dan Westelijk voor het Iraakse leger). Het Iraakse leger is ook vele malen minder sterk.

Dat ze de hulp van de VS zo direct vroegen zegt misschien veel en het kan zijn dat het gebied binnen Irak gewoon verloren is gegaan aan de inwoners die zich benadeeld voelden (+ islamitische staat) Al kan er ook snel binnen die geledingen snel oorlog uitbreken. (zie ook Syrië waar ISIS in oorlog is met alle andere groepen).

Kijk shi'ite gaan hun gebied gewoon verdedigen (+- Zuid) net zoals de Koerden (+- N-O), die hebben geen interesse om in het westelijke, soennitische Arabisch gedeelte op avontuur te gaan. Dus het leger moet het doen in een offensief....en anders zijn ze het kwijt. Zoals de Koerden een eigen gebied hebben zal het westen ook onafhankelijk willen zijn.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of het Iraakse leger dat zich heeft teruggetrokken en/of verslagen is nog iets op korte termijn gaat ondernemen om de macht over het verloren gebied terug te krijgen, hoe langer het duurt hoe moeilijker denk ik. (zie Syrië waar Assad terugvecht maar de Oostelijke gedeeltes nog niet heeft bereikt waar mogelijk veel weerstand is voor Irak is dit dan Westelijk voor het Iraakse leger). Het Iraakse leger is ook vele malen minder sterk.

Amerika heeft diplomaten gestuurd, voornamelijk officiers met een groene baret, om het Iraakse leger te helpen bij het opzetten van strategieën. Verder heeft Amerika 1 vliegdekschip gestuurd, die nu in de Perische golf dobbert, maar het is vrij complex om vliegtuigen in te zetten.

Dat ze de hulp van de VS zo direct vroegen zegt misschien veel en het kan zijn dat het gebied binnen Irak gewoon verloren is gegaan aan de inwoners die zich benadeeld voelden. Al kan er ook snel binnen die geledingen snel oorlog uitbreken. (zie ook Syrië waar ISIS in oorlog is met alle rebellen andere groepen).

Je zult verrast zijn hoeveel burgers er blij zijn met de komst van de ISIS. Er is eindelijk structuur, de religie wordt nageleefd, watervoorzieningen worden gepareerd etc. Amerika heeft ook deels uit zichzelf ingegrepen, aangezien het Iraakse leger in bezit is van Amerikaans materiaal en dat nu onderhand in de handen van ISIS komt.

Kijk shi'ite gaan hun gebied gewoon verdedigen (+- Zuid) net zoals de Koerden (+- N-O), die hebben geen interesse om in het westelijke, soennitische Arabisch gedeelte op avontuur te gaan. Dus het leger moet het doen in een offensief....en anders zijn ze het kwijt. Zoals de Koerden een eigen gebied hebben zal het westen ook onafhankelijk willen zijn.

.

volgens mij is de soenitische bevolking blij met ISIS

P167_01.gif

---------- Toegevoegd om 01:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:23 ----------

The Islamic State of Iraq and Sham (ISIS) freed 12 Iraqi border guards from Sinjar, a Yezidi Kurdish town, a source close to the one soldier told BasNews.

The source said that the soldiers were arrested last week, and they were freed from a town called Al-Ba’aj a district in the western part of the Nineveh Province in northern Iraq.

One of the prisoners spoke to BasNews and said that ISIS did not harm them when they were arrested.

“We were on duty in one of the towns on the border with Syria when ISIS came, the Iraqi army fled and we were arrested by ISIS,” he said.

“We were about 50 soldiers, they didn’t hurt us and they freed us last Thursday in Al-Ba’aj,” added the Kurdish border guard.

“The group treated us well,” added the former ISIS prisoner who asked to remain anonymous.

//

• Topic Starter Topic Starter
De soennietische stammen in irak zijn niet tegen ISIS. ze zullen eerder blij zijn, maar hebben verder geen voordelen aan ze behalve dat ze het regime een doorn in het oog zijn. voor de soennieten is dat het belangrijkste aspect. denk je dat ondanks de ISIS soenniet is, dat de stammen in Irak zomaar Irak opgeven en in de handen van de soennieten leggen? tuurlijk niet. Geld is te belangrijk. en ISIS wilt grenzen vervagen. Eenmaal ISIS aan de macht, dan zullen ze ook het cash flow door het land onderhanden nemen. en dat is voor zowel de soennietische zakenlui als de shjieten niet goed zijn. Zo verdienen ze geen cent.

hoedan ook de ISIS is zeker heel erg radicaal, maar zal niet zo snel winnen. Als ze hopen. behalve defensieve gevechten met de koerden, houd niemand ze echt tegen. mocht de er daadwerkelijk aanvallen komen zijn ze zo weg.

---------- Toegevoegd om 11:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:32 ----------

een videotje (even de tab klikken)

http://www.channelnewsasia.com/news/world/iraqi-kurdistan-safe/1194678.html

---------- Toegevoegd om 11:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:14 ----------

John kerry arives in Irak.

---------- Toegevoegd om 11:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------

http://13wham.com//news/features/top-stories/stories/kerry-arrives-iraq-amid-violence-13199.shtml

Terug
Naar boven