AndroidHealthClinic

IS: nasleep

Je zult verrast zijn hoeveel burgers er blij zijn met de komst van de ISIS. Er is eindelijk structuur, de religie wordt nageleefd, watervoorzieningen worden gepareerd etc. Amerika heeft ook deels uit zichzelf ingegrepen, aangezien het Iraakse leger in bezit is van Amerikaans materiaal en dat nu onderhand in de handen van ISIS komt.

De leider van de hoogste stam heeft al gezegd dat hij ook het terrorisme van ISIL wil verdrijven en dat de opstand een opstand van de stammen is en niet van ISIL.

When we get rid of the government, we will be in charge of the security file in the regions, and then our objective will be to expel terrorism—the terrorism of the government and that of ISIL.
Suleiman believes that Iraq is headed for partition:
Hij gaat ook uit van opdeling, diezelfde opdeling werd gedurende de invasie van de VS ook de wereld in gebracht toen de VS het heel erg zwaar hadden. Maar of dit een serieus plan was of gewoon geruchten die de wereld in waren gebracht door media ofzo weet niemand.

• Topic Starter Topic Starter
Jullie moeten weten, dat niemand in het middenoosten baat heeft bij het komst van de ISIL (behalve de koerden), omdat de ISIL van heeel het midden oosten en noord afrika een islamitische staat wilt maken. de soennieten die isis joinen tegen het leger, is omdat ze pissed zijn op de regering.

---------- Toegevoegd om 13:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dit is de sand Nikker (srry for the N word) :P

zulke landen kunnen niet omgaan met democratie... zij hebben een dictator nodig

de soennieten die isis joinen tegen het leger, is omdat ze pissed zijn op de regering.

---------- Toegevoegd om 13:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------

Klopt, in 2010 zijn de verkiezingen gehouden en de nipte winnaar van de verkiezingen was diegene die de meeste stemmen kreeg in het gebied waar de opstand nu aan de gang is. Dat was tevens een partij die Irak niet vanuit een stroming te gaan regeren maar als '1'.

Hij werd uit de regering gehouden dus frustratie bij al die stemmers op die partij.

1+1=2.

SIS captured GPS-guided 155mm artillery with range of 45km"

AKA

Het Koerdische gedeelte in Irak (noorden) kunnen de ISIS-troepen nog afweren, dit aangezien zij coherent zijn en een goede training van de amerikanen hebben gekregen (waarbij ze geluisterd hebben). Tevens zijn ze maar nog niet zolang van Saddam af en graag willen ze niet nog eens zo een periode zien gebeuren.

Dit is niet zo fijn voor Turkije, aangezien ze conflicten in Iraaks Koerdistan maar graag zien gebeuren, support door Turkije aan de ISIS troepen zal dan ook gebeuren of alreeds gebeurt zijn. Voorts zullen ze net zoals Al Qaeda wel gesponsord zijn door mensen of instanties die we allemaal ook wel zullen kennen.

Een nieuwe amerikaanse inval zie ik niet gebeuren tot ze weer een aanslag plegen op amerikaans grondgebied.

Heb ook gelezen dat het iraaks leger weer gesplinterd is mede door corruptie en vies handgeschud.

Ik zie een half succes toekomen voor de ISIS tot dat ze harde hand krijgen van een derde partij, als het amerika niet zal zijn heb ik geen idee.

AKA

Het Koerdische gedeelte in Irak (noorden) kunnen de ISIS-troepen nog afweren, dit aangezien zij coherent zijn en een goede training van de amerikanen hebben gekregen (waarbij ze geluisterd hebben). Tevens zijn ze maar nog niet zolang van Saddam af en graag willen ze niet nog eens zo een periode zien gebeuren.

Dit is niet zo fijn voor Turkije, aangezien ze conflicten in Iraaks Koerdistan maar graag zien gebeuren, support door Turkije aan de ISIS troepen zal dan ook gebeuren of alreeds gebeurt zijn. Voorts zullen ze net zoals Al Qaeda wel gesponsord zijn door mensen of instanties die we allemaal ook wel zullen kennen.

Een nieuwe amerikaanse inval zie ik niet gebeuren tot ze weer een aanslag plegen op amerikaans grondgebied.

Heb ook gelezen dat het iraaks leger weer gesplinterd is mede door corruptie en vies handgeschud.

Ik zie een half succes toekomen voor de ISIS tot dat ze harde hand krijgen van een derde partij, als het amerika niet zal zijn heb ik geen idee.

Turken zittwn de koerden te helpen op t moment. De koerden migen olue exporteren via de pijplijn door turkije. En turken gaan de brandstof tekort aanvullen voor de koerden. Ik snap t zelf ook niet maat dit is politiek. Turken haten koerden maar dat is van vroeger. De nieuwe generaties proberen samen te werken. Iedereen weet dat isis sws hier niet mee weg komt. En turkije heeft een slechte relatie met irak... Nu probeert turkije er voor te zorgen de koerden te vriend te houden.. Is beyer voor hun eigen grond en economie.

---------- Toegevoegd om 08:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:05 ----------

Je denkt op yet moment te veel emotiomeel ipv rationeel. Wamt turkije zelfs als ze de koerden nog zo erg haatten, hebben liever een goede buur dan een agresieve vijandige buur

---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:06 ----------

ER IS EEEN ERGE gebeurtenis aan de hand en DAAROM OP aangepast!!

Gast... hoe kom je erbij dat Turken Koerden haten... ???
Koerden leven al eeuwen lang in Turkije, we haten ze niet, anders woonden er nu echt geen koerden meer in Oost-Turkije...

Het dorpje waar me opa woont, leven zat koerden en er is nog nooit een conflict geweest om het feit dat ze Koerdisch zijn.

Leer eens fatsoenlijk Nederlands man, dit is niet te lezen.

Leer eens fatsoenlijk Nederlands man, dit is niet te lezen.

XD komt door telefoon. vrij weinig overzicht als je lopend aan het tikken bent.

---------- Toegevoegd om 10:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:49 ----------

Gast... hoe kom je erbij dat Turken Koerden haten... ???
Koerden leven al eeuwen lang in Turkije, we haten ze niet, anders woonden er nu echt geen koerden meer in Oost-Turkije...

Het dorpje waar me opa woont, leven zat koerden en er is nog nooit een conflict geweest om het feit dat ze Koerdisch zijn.

ja, dit is dus wel zo. Probleem met koerden en turken is dat de koerden tot 2003 (volgens mij) niet eens eigen taal mochten spreken. Er zijn tal van voorbeelden, over het indoctrineren van het Ataturk wet gevingen al vanaf basisschool in het oosten van turkije. Ik zeg niet dat turken al out gaan op koerden, maar koerden in turkije worden niet erkend. Nu wel steeds meer, maar het gaat erom dat je heel makkelijk zegt dat het tussen koerden en turken geen spanning is alleen om het feit dat je opa uit een dorp komt waar turken en koerden gewoon samen leven.

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:55 ----------

en ik zeg er ook bij dat dit van vroeger was. de nieuwe generaties werken steeds meer samen.

ja, dit is dus wel zo. Probleem met koerden en turken is dat de koerden tot 2003 (volgens mij) niet eens eigen taal mochten spreken. Er zijn tal van voorbeelden, over het indoctrineren van het Ataturk wet gevingen al vanaf basisschool in het oosten van turkije. Ik zeg niet dat turken al out gaan op koerden, maar koerden in turkije worden niet erkend. Nu wel steeds meer, maar het gaat erom dat je heel makkelijk zegt dat het tussen koerden en turken geen spanning is alleen om het feit dat je opa uit een dorp komt waar turken en koerden gewoon samen leven.

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:55 ----------

en ik zeg er ook bij dat dit van vroeger was. de nieuwe generaties werken steeds meer samen.

Vroeger (dan hebben we het over best een tijd geleden) mocht er geen koerdisch muziek worden uitgezonden in Turkije, dat weet ik wel, maar hun eigen taal niet mogen spreken? Dat heb ik nog nooit gehoord.

Weet je wat ik ook apart vind aan sommige Koerden uit Oost-Turkije, ze laten duidelijk zien dat ze koerdisch zijn en zich eigenlijk daarmee willen afscheiden van de rest ofzo? Zo heb ik is keer een grote tour bus gezien die uit Van (een stad in Oost-Turkije) kwam en richting Istanbul ging, wij gingen toen ook richting Istanbul. Ze hadden keihard Koerdisch muziek aan staan en als je eens zag hoe ze uit de bus stapten op de parkeerplaats. Ik lachte me toen wel stuk. :roflol:

Kijk, ik snap precies wat je zegt, maar het feit dat je het appart vindt dat de koerden duidelijk willen laten zien dat ze koerd zijn en geen turk, dan laat het al zien dat zelfs JIJ (en ik beschouw jou als een rationeel persoon) het al raar vindt. Nu vindt ik het eigenlijk zelfs raar dat jij zegt dat turken koerden niet haten. Want altijd als je hoord koerd en turk in een zin, dan zit er meestal gevecht tussen. En ja, koerden mochten geen eigen muziek spelen, geen eigentaal spreken, eigen cultuur niet laten zien. voorbeeld is zelf recent:

http://rudaw.net/english/middleeast/turkey/20062014

Dus met alle respect maat, maar wat je zegt klopt van geen kant.

Kijk, ik snap precies wat je zegt, maar het feit dat je het appart vindt dat de koerden duidelijk willen laten zien dat ze koerd zijn en geen turk, dan laat het al zien dat zelfs JIJ (en ik beschouw jou als een rationeel persoon) het al raar vindt. Nu vindt ik het eigenlijk zelfs raar dat jij zegt dat turken koerden niet haten. Want altijd als je hoord koerd en turk in een zin, dan zit er meestal gevecht tussen. En ja, koerden mochten geen eigen muziek spelen, geen eigentaal spreken, eigen cultuur niet laten zien. voorbeeld is zelf recent:

http://rudaw.net/english/middleeast/turkey/20062014

Dus met alle respect maat, maar wat je zegt klopt van geen kant.

Wat ik net had opgenoemd, dat is net als dat ik hier met de auto rondrijd en keiharde Turkse muziek aan heb staan en bijvoorbeeld ook een turkse vlag op de achterruit van de auto. En dat doe ik nooit. :roflol:
Als een andere turk dit doet dan kijk ik hem ook aan van ''wtf'', meerdere mensen kijken dan zelfs zo.
Die actie vond ik dus gewoon overdreven eigenlijk, maar goed zal wel... als zij er gelukkig van worden. :D

Ah Mersin... dat ligt in een hele andere richting dan waar ik vandaan kom, maar goed... er staat duidelijk dat de burgemeester het afkeurd, niet de gehele bevolking van Mersin. Waarom die burgermeester dat doet snap ik niet, die mensen zijn vrij om te doen wat ze willen.

Volgens mij woon ik dan in een koerdisch vriendelijke buurt ofzo? In de regio waar ik woon kom je nooit zulke berichten tegen, in de ramadan heb je zelfs s'avonds live concerts in een park midden in het centrum en daar wordt ook wel eens koerdisch muziek gezongen.

Inb4 alle Koerden verhuizen naar de stad waar ik woon.

XD haha koerden zijn vredelievend volk. Alleen dont **** with them XD. hoe dan ook Ot, ik vindt het ook raar om dat in Nederland te doen. of engeland of duitsland. Maar het gaat in turkije niet om een geemigreerde bevolkings groep dat daar is gaan komen woenen.. het gaat om een bevolkings groep dat daar al was. En hoe je het wend of keert, de koerden worden benadeeld wanneer het komt op eigen grond en eigen grenzen. maar goed, denk dat we dan maar een "turkse koerden" topic moeten openen erover.

Verder vroeg ik me af wat de mensen hier denken over de koerden in Irak. Moeten ze call for independence doen? scheiden van Irak? of blijven en de grenzen laten zoals ze zijn?

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

OMFG XD president Masoud Barzani, puts the future of the Iraqi Kurds in to their hands!

http://edition.cnn.com/2014/06/24/world/meast/iraq-kurds-oil-sale/index.html

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:56 ----------

peshmarga actie

http://www.france24.com/en/20140624...ng/#./?&_suid=1403609421468040626900846268127

Kurdistan wordt een land, mark my words!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Veel te weinig snorren :(.

Terug
Naar boven