MuscleMeat

IS: nasleep

Yezidis verwarren met christenen is nutteloze semantiek volgens u :roflol:
Bovenstaande citaat van u bewijst dat jij gewoon amper iets afweet rond isis. Daarom zeg ik ook tegen u: je komt hier 1 post plaatsen 1x in de week en het is duidelijk dat je amper nieuws volgt rond isis. Kom aub niet zeveren over objectiviteit en crap als jijzelf geen drol afweet van de huidige stand van zaken.

Ik vroeg trouwens om een bron van u maar kreeg nooit een respons. Ga maar paar paginas terug en zie het met u eigen ogen :)

---------- Toegevoegd om 00:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:39 ----------

Is isis al in amerika?
http://www.telegraph.co.uk/news/wor...ite-House-evacuated-over-security-threat.html

:Roflol:

Yezidis verwarren met christenen is nutteloze semantiek volgens u :roflol: Bovenstaande citaat van u bewijst dat jij gewoon amper iets afweet rond isis. Daarom zeg ik ook tegen u: je komt hier 1 post plaatsen 1x in de week en het is duidelijk dat je amper nieuws volgt rond isis. Kom aub niet zeveren over objectiviteit en crap als jijzelf geen drol afweet van de huidige stand van zaken. Ik vroeg trouwens om een bron van u maar kreeg nooit een respons. Ga maar paar paginas terug en zie het met u eigen ogen :) ---------- Toegevoegd om 00:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:39 ---------- Is isis al in amerika? http://www.telegraph.co.uk/news/wor...ite-House-evacuated-over-security-threat.html :Roflol:

argumentatie fouten kan je herkennen zonder iets van het onderwerp af te weten, en ik volg wel degelijk het nieuws etc. maar dat terzijde.
aangezien je te incapabel bent om de bedoeling van de posts te snappen zal ik het wat letterlijker stellen:
Is het dreigen met genocide enkel en alleen vanwege de geloofsovertuiging van de bedreigde partij een kenmerk van een terreurorganisatie? en zo nee, waarom niet?

De grenzen liggen al weken zo niet maanden, wagenwijd open daar in murica, iedereen ken zo binnenwandelen. :roflol:

@Iwj: ik ga geen algemeen discussie met u voeren, ik ben ervan overtuigd dat je niks van isis afweet en dat je mijn tijd niet waard bent. Als je het specifiek over isis wilt hebben, breng dan iets op tafel. Anders ga ik u gewoon negeren. Bewijs dat isis dreigt met genocide.

@Iwj: ik ga geen algemeen discussie met u voeren, ik ben ervan overtuigd dat je niks van isis afweet en dat je mijn tijd niet waard bent. Als je het specifiek over isis wilt hebben, breng dan iets op tafel. Anders ga ik u gewoon negeren. Bewijs dat isis dreigt met genocide.
De stelling die ik poneerde heeft niks met verdere kennis van isis te maken en is dus ook een non-argument.
je beantwoord de vraag niet omdat je blijkbaar niet eens fatsoenlijk kan lezen dus zal ik het voor de duidelijkheid nog maar eens posten:

Is het dreigen met genocide enkel en alleen vanwege de geloofsovertuiging van de bedreigde partij een kenmerk van een terreurorganisatie? en zo nee, waarom niet?
(nogmaals 0 kennis van IS is hier vereist om deze vraag te stellen/beantwoorden, het is niet onderhevig aan vage context en heeft een simpel ja of nee antwoord)

ik zeg nergens dat het hier over IS gaat ik stel enkel een vrij simpele vraag, beantwoord die. zeggen dat je geen zin hebt in discussie is een makkelijke uitweg als je het niet meer weet dat snap je zelf ook wel.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/gs_wetenschap_volkerenmoord_is.html lees dit artikeltje maar, daar staan ook zat bronnen in.
De betekenis van genocide wordt in dit artikel overigens wel soms betwijfeld maar "etnische zuivering" ipv genocide dekt voor mijn vraag ook voldoende de lading.

Wil je het hebben over definities en criterias van terreurorganisaties en genocide, open dan een nieuwe thread en ik zal op u vraag daarop reageren. Anders gaat dit een ellenlange discussie worden en ik zie dit topic liever enkel isis specifiek.

Genocide of etnische zuivering en terrorisme zijn 2 totaal verschillende dingen.

Wil je het hebben over definities en criterias van terreurorganisaties en genocide, open dan een nieuwe thread en ik zal op u vraag daarop reageren. Anders gaat dit een ellenlange discussie worden en ik zie dit topic liever enkel isis specifiek.

jou gedraai om die vraag heen is meer topicvervuiling dan een simpel antwoord :roflol:

je snapt zelf ook wel dat impliciet die vraag met ISIS te maken heeft, dus beantwoordt het gewoon.

de hele grap is dat je jezelf al pagina's geleden in een hoek geluld hebt, als je ja antwoord geef je impliciet toe dat ISIS een terreurorganisatie wat in strijd is met je eerdere posts.
en als je nee zegt beken je dat jouw definitie van een terreurgroep belachelijk arbitrair is. Want als het gewelddadig etnisch zuiveren van een half continent door een onwettige groepering geen terreurdaad is, wat is dan wel een terreurdaad?
etnisch zuiveren betekent ook dat mensen worden aangepakt enkel op basis van hun etniciteit en dit in beginsel dus onschuldige mensen zijn

gelukkig nam niemand je al serieus

---------- Toegevoegd om 03:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:16 ----------

Genocide of etnische zuivering en terrorisme zijn 2 totaal verschillende dingen.
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
de zogenaamde etnische zuivering aka genocide valt gerust onder terrorisme hoor

Lol, beter ga je je wat beter verdiepen in definities van die woorden, dit gaat helemaal nergens over.

Als je zegt dat isis met een genocide dreigt, geef dan een bewijs. Ik vroeg al 10 paginas eerder om bewijs, je gaf het niet.

Dan stel je zogezegd een non isis vraag rondom een terreurorganisatie en ik zeg tegen u om een ander thread te openen als je het niet over isis hebt.

Omdat je geen ander thread wilt openen ga je nu lullen dat het wel met isis te maken heeft :roflol:

Bewijs dat isis genocide pleegt. Ik vroeg al veel eerder om een bron.

Lol, beter ga je je wat beter verdiepen in definities van die woorden, dit gaat helemaal nergens over.
ISIS de onwettige groep dreigt met geweld(in de vorm van etnische zuivering) tegen burgers (religieuze minderheden in de invloedssfeer van ISIS) met als religieus doel een sharia-staat.

definities kloppen gewoon

maar ik hou maar op met posten ik hoop dat iedereen nu ziet dat al dat random verdedigen van ISIS in bepaalde gevallen totaal geen objectieve grondslag kent.

Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.

Amerika dus, die binnenkort luchtaanvallen gaan plegen in syrie. :)

Als je zegt dat isis met een genocide dreigt, geef dan een bewijs. Ik vroeg al 10 paginas eerder om bewijs, je gaf het niet. Dan stel je zogezegd een non isis vraag rondom een terreurorganisatie en ik zeg tegen u om een ander thread te openen als je het niet over isis hebt. Omdat je geen ander thread wilt openen ga je nu lullen dat het wel met isis te maken heeft :roflol: Bewijs dat isis genocide pleegt. Ik vroeg al veel eerder om een bron.

mijn voorgevoelens waren juist, je kan echt niet lezen. dit staat in een paar posts hierboven

. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/gs_wetenschap_volkerenmoord_is.html lees dit artikeltje maar, daar staan ook zat bronnen in. De betekenis van genocide wordt in dit artikel overigens wel soms betwijfeld maar "etnische zuivering" ipv genocide dekt voor mijn vraag ook voldoende de lading.

verder loop je steeds meer eromheen te draaien en na een ellenlange discussie ineens te huilen over andere threads omdat off-topic :roflol:.
in feite ging die vraag ook niet over IS maar het heeft impliciet natuurlijk wel betekenis, ik doelde er enkel op dat het hebben van kennis over een onderwerp irrelevant is als er enkel naar een definitie gevraagd word.

---------- Toegevoegd om 03:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:27 ----------

Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers. Amerika dus, die binnenkort luchtaanvallen gaan plegen in syrie. :)

ok mij best hypothetisch is de VS is ook terroristisch bezig maar ISIS dus niet?

---------- Toegevoegd om 03:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:28 ----------

je bent gewoon bang om terreur te duiden omdat je haast wel zeker als een hypocriet zal overkomen

ISIS de onwettige groep dreigt met geweld(in de vorm van etnische zuivering) tegen burgers (religieuze minderheden in de invloedssfeer van ISIS) met als religieus doel een sharia-staat.

maar ik hou maar op met posten ik hoop dat iedereen nu ziet dat al dat random verdedigen van ISIS in bepaalde gevallen totaal geen objectieve grondslag kent.

Hoe is amerika ontstaan? Zijn ze wettig begonnen? Nope, ze hebben de land afepakt van indianen. Fast forward tot nu, en het is een legitieme staat geworden.
Hetzelfde gaat met isis gebeuren, geloven ze van hun eigen.

Wat wilt wettig btw zeggen in dit context? Over welke wetten heb je het? Wat maakt isis onwettig? Volgens wie? Volgens isis is amerika en de regime onwettig bezig omdat ze de islamitische staat terroriseren.

Degenen die de wapens hebben, die hebben het voor te zeggen. En degene die wint, kan de wetten veranderen naar believen.

Terrorisme is angst zaaien om een bepaald doel te bereiken, dit kan zelfs totaal los staan van het gebruik van geweld.
Een etnische zuivering is uitmoorden van een bepaald volk, dit heeft niks met terrorisme te maken.

Constant dreigen met een etnische zuivering en angst zaaien onder bevolking met een bepaald doel, dat kan je wel terrorisme noemen.

Maar ik zie het verband niet? misschien zie ik het verkeerd?
Je zegt dat het doel een sharia-staat is en een genocide plegen om een sharia-staat te verkrijgen is volgens jou terrorisme?

ok mij best hypothetisch is de VS is ook terroristisch bezig maar ISIS dus niet?

Helemaal niet. Open een nieuwe thread en ik leg uit waarom.

Einde discussie voor mij.

---------- Toegevoegd om 02:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:35 ----------

Jihadaanslagen in Belgi verijdeld
Het federaal parket heeft de voorbije maanden verschillende aanslagen in ons land verijdeld. Die werden beraamd door ex-Syristrijders of sympathisanten van de terreurorganisatie IS. Dat vernam De Tijd in gerechtelijke kringen.

Jihadaanslag :roflol:

Detijd zou best eens leren wat jihad betekent. 1 of ander r*tard die random mong*len vermoord is geen jihad, net zoals de talloze shootings in amerika geen jihad is.

Belgische gerecht wilt duidelijk meer resources om moslims te bespioneren en hun vrijheid te beperken.

Zucht. Ik ben toch wat beschaamd Vlaming te zijn als ik dit elke keer kom volgen. Gewoon een dommekloot die niet kan lezen en altijd het laatste woord wil hebben. Blocked dus.

IWJ pas op, die broto flippo is zelf zo'n haatbaard en jij kruipt steeds meer richting de top van zijn infidels-to-behead list.

Open een nieuwe thread :roflol: De discussie of IS genocide pleegt of een terroristische organisatie is kan prima hier gevoerd worden. Ook al is het een zinloze discussie, IS pleegt genocide en is een terroristische organisatie. In Raqqa zijn ze overigens helemaal niet zo blij, wat juichende of lachende mensen zijn niet exemplarisch voor de gehele bevolking daar. Ze kwamen in opstand voor meer vrijheid en IS legt die vrijheid nog meer aan banden dan Assad.

Jij zegt dat de meerderheid in raqqah niet blij mee is? Waarop baseer je dat?
Ik vind het onzin dat de bevolking meer vrijheid wil. Eerder meer islam. Kijk naar egypte. Daar hadden de moslimbroeders de verkiezingen gewonnen. Hetzelfde in tunesie. Syrie is niet anders vermoed ik, zeker niet als je reports leest dat isis samen strijdt met sunni stammen in irak. Sunnis gaan niet met isis strijden als ze zelf geen sharia willen lijkt me

---------- Toegevoegd om 08:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:24 ----------

IS laat Turkse gegijzelden vrij
De terreurgroep Islamitische Staat heeft 49 Turkse burgers vrijgelaten die sinds juni in Irak gegijzeld werden. Zij keerden zaterdag gezond en wel terug naar Turkije.

Benieuwd hoe ze dat geflikt hebben...:p

Terug
Naar boven