MuscleMeat

IS: nasleep

En wat zou Bin Laden bereikt hebben zonder Amerika?
Je weet dat de Bush familie en Bin Laden familie nogal close waren?

De familie was al steenrijk in de jaren 60. Geld maakt geld en waar dat geld daarna vandaan komt zal ze weinig hebben geboeid maar ze waren nou niet echt afhankelijk van USA-banden. De banden in eigen land waren sterk genoeg om die familie rijker dan rijk te houden.

Dus dat de US(CIA) banden had met al-qaida en ze financieel en militair steunde in de strijd tegen de Soviet is 1 grote hoax?

Dat zegt toch niemand, de invloed zal kleiner zijn geweest dan jij doet voorstellen.

Jongen jongen, als je het allemaal zo goed weet, vertel me dan waar allah en de hele islam vandaan komt. :roflol:

Oh het was een serieuze vraag dus.
Volgens mij bestaat geen enkele god.
Volgens Moslims bestaat Allah voor de eeuwigheid, en hij heeft daarom geen begin of eindpunt.
Voor het ontstaan van de islam moet je maar even een spreekbeurt van een willekeurige brugklasser googelen.

Oh het was een serieuze vraag dus.
Volgens mij bestaat geen enkele god.
Volgens Moslims bestaat Allah voor de eeuwigheid, en hij heeft daarom geen begin of eindpunt.
Voor het ontstaan van de islam moet je maar even een spreekbeurt van een willekeurige brugklasser googelen.

Nog steeds geen antwoord, een willekeurige brugklasser weet het dus beter dan jou?

Dus dat de US(CIA) banden had met al-qaida en ze financieel en militair steunde in de strijd tegen de Soviet is 1 grote hoax?

Je kan toch lezen? Afghaanse Moedjahedien is niet hetzelfde als Al Qaida. Al Qaida is een afsplitsing van 1 van de Afghaanse Moedjahedien groeperingen.

Als we jouw gedachtetrant volgen heb ik Al Qaida ook mede mogelijk gemaakt. Heb in de jaren 80 wel eens wat van mijn zakgeld besteed aan hulpgeld voor Afghanistan. Geld dat waarschijnlijk voor een gedeelte terecht kwam bij de Moedjahedien daar.

Overigens heeft de USA in die tijd genoeg niet al te frisse groeperingen daar financieel gesteund. Groeperingen die al snel over gingen tot grootscheepse drugshandel en oorlogje spelen tegen andere groeperingen.

f it's true that bin Laden once worked for the CIA, what makes you so sure that he isn't still?
Anne Busigin, Toronto, Canada

BERGEN: This is one of those things where you cannot put it out of its misery.

The story about bin Laden and the CIA -- that the CIA funded bin Laden or trained bin Laden -- is simply a folk myth. There's no evidence of this. In fact, there are very few things that bin Laden, Ayman al-Zawahiri and the U.S. government agree on. They all agree that they didn't have a relationship in the 1980s. And they wouldn't have needed to. Bin Laden had his own money, he was anti-American and he was operating secretly and independently.

The real story here is the CIA didn't really have a clue about who this guy was until 1996 when they set up a unit to really start tracking him.

http://edition.cnn.com/2006/WORLD/asiapcf/08/15/bergen.answers/index.html

En dat komt van een journalist die Bin Laden persoonlijk geïnterviewd heeft.

Nog steeds geen antwoord, een willekeurige brugklasser weet het dus beter dan jou?

Je verwacht dat ik algemeen verkrijgbare info nu gaan knippen en plakken voor je? Of het helemaal uittypen?

De oplossing hoeft toch helemaal niet zo moeilijk te zijn:
Kort de Koran in, vanaf het moment dat Mohammed naar Medina gaat zou het einde van het boek moeten zijn. Bovendien de Hadith compleet verbieden, mensen zouden naar eigen inzicht de Koran moeten mogen interpreteren op een moderne manier.
Wat je dan overhoud is een redelijk beschaafd religieus boek, met ruimte voor andere geloven om te kunnen bestaan. Het overgrote deel van de moslims (de gematigde moslims) leeft toch alleen volgens dat gedeelte van de Koran, alleen de echte haatbaarden verwijzen altijd naar de gruweldaden van Mohammed in het 2e gedeelte van de Koran.
Dus laat ze dat deel verwerpen en maak het aanhangen van het geweldadige deel strafbaar.
Zo kan de islamitische gemeenschap een duidelijke grens trekken en ophouden met het oogluikend toestaan van de gruwelijkheden.
Zolang dit niet gedaan is schop je altijd tegen het zere been van meer dan 2miljard gelovigen en zal er ook nooit een oplossing komen.

Tijdens de koude oorlog hebben ze moraliteit compleet overboord gegooid.

giphy.gif

Je verwacht dat ik algemeen verkrijgbare info nu gaan knippen en plakken voor je? Of het helemaal uittypen?

De oplossing hoeft toch helemaal niet zo moeilijk te zijn:
Kort de Koran in, vanaf het moment dat Mohammed naar Medina gaat zou het einde van het boek moeten zijn. Bovendien de Hadith compleet verbieden, mensen zouden naar eigen inzicht de Koran moeten mogen interpreteren op een moderne manier.
Wat je dan overhoud is een redelijk beschaafd religieus boek, met ruimte voor andere geloven om te kunnen bestaan. Het overgrote deel van de moslims (de gematigde moslims) leeft toch alleen volgens dat gedeelte van de Koran, alleen de echte haatbaarden verwijzen altijd naar de gruweldaden van Mohammed in het 2e gedeelte van de Koran.
Dus laat ze dat deel verwerpen en maak het aanhangen van het geweldadige deel strafbaar.
Zo kan de islamitische gemeenschap een duidelijke grens trekken en ophouden met het oogluikend toestaan van de gruwelijkheden.
Zolang dit niet gedaan is schop je altijd tegen het zere been van meer dan 2miljard gelovigen en zal er ook nooit een oplossing komen.

Je zegt mij dat ik een geschiedenislesje moet nemen, maar je kennis reikt niet eens ver genoeg om een antwoord te geven op mijn vraag?
Als ik je vraag hoe sinterklaas ontstaan is, ga je me dan ook het hele sinterklaasfeest met zwarte pieten uitleggen?
Verdiep je wat meer in theologie en dan liever nog astrotheologie, je had op z'n minst kunnen zeggen dat de Arabische wereld eerst polytheïstisch was, zoals ook het geval was bij de Romeinen, dan had je nog enige vorm van kennis getoond, ik ga verder niet in op een discussie als je geen dergelijke kennis van zaken hebt.

Je zegt mij dat ik een geschiedenislesje moet nemen, maar je kennis reikt niet eens ver genoeg om een antwoord te geven op mijn vraag?
Als ik je vraag hoe sinterklaas ontstaan is, ga je me dan ook het hele sinterklaasfeest met zwarte pieten uitleggen?
Verdiep je wat meer in theologie en dan liever nog astrotheologie, je had op z'n minst kunnen zeggen dat de Arabische wereld eerst polythestisch was, zoals ook het geval was bij de Romeinen, dan had je nog enige vorm van kennis getoond, ik ga verder niet in op een discussie als je geen dergelijke kennis van zaken hebt.

Mijn mening geef ik graag, klakkeloos feitjes van Wikipedia kopieren is zinloos anno 2014.
IEDEREEN heeft die kennis namelijk binnen 3 tellen paraat.
Jij kapt een onderwerp opeens af met totaal irrelevante vraag, (ohja ohja waar komt Allah dan vandaan boehoeh) en dan roepen dat ik geen kennis van zaken heb?
En jij bewijst je 'kennis' door even een stukje internet te kopiren? Je maakt jezelf echt belachelijk.

PS: laten we dit niet ontaarden in een flauwe flame-war, zonde voor het topic.

Ik heb niks gekopieerd. :roflol:
Typte ff snel wat, leuk dat dat dan ook op wiki staat, anyway zinloze discussie dit.

Ik heb niks gekopieerd. :roflol:
Typte ff snel wat, leuk dat dat dan ook op wiki staat, anyway zinloze discussie dit.

Agreed.
Maar mijn oplossing voor de wereldvrede die ik in 5 minuten uit m'n mouw schudde staat.
Heb de wereldleiders niet verder zien komen dan wat drone aanvallen, wat natuurlijk alleen maar olie op het vuur is.

Agreed.
Maar mijn oplossing voor de wereldvrede die ik in 5 minuten uit m'n mouw schudde staat.
Heb de wereldleiders niet verder zien komen dan wat drone aanvallen, wat natuurlijk alleen maar olie op het vuur is.

Wat is je oplossing, heb ik erover heen gelezen? of bedoel je dat stuk ''kort de koran in''.
Anyway wereldvrede gaat voorlopig niet komen, er zijn teveel belangen bij en er zijn teveel mensen op aarde en te weinig resources.

Wat is je oplossing, heb ik erover heen gelezen? of bedoel je dat stuk ''kort de koran in''.
Anyway wereldvrede gaat voorlopig niet komen, er zijn teveel belangen bij en er zijn teveel mensen op aarde en te weinig resources.

Wereldvrede misschien niet, maar de religieuze oorlogen zouden toch onderhand eens opgelost moeten worden.
Een compleet verbod op elke vorm van religie zou mijn voorkeur hebben, maar dat is niet echt haalbaar vrees ik.

Wereldvrede misschien niet, maar de religieuze oorlogen zouden toch onderhand eens opgelost moeten worden.
Een compleet verbod op elke vorm van religie zou mijn voorkeur hebben, maar dat is niet echt haalbaar vrees ik.

Onrealistisch en waar trek je de grens? Valt bijv. boeddhisme onder religie?
Mag je niet meer geloven en/of spiritueel zijn? of wil je alleen de 3 grote religies verbieden en de aftakkingen daarvan?

Het is sowieso onmogelijk gezien de macht dat het Vaticaan heeft in de wereld.

Onrealistisch en waar trek je de grens? Valt bijv. boeddhisme onder religie?
Mag je niet meer geloven en/of spiritueel zijn? of wil je alleen de 3 grote religies verbieden en de aftakkingen daarvan?

Het is sowieso onmogelijk gezien de macht dat het Vaticaan heeft in de wereld.

Daarom is het ook niet haalbaar, bovendien ook niet eerlijk voor alle gelovigen die er hoop uit putten en niemand er mee lastig vallen.
Maar als ik met een druk op de knop alle religie kon verbannen uit de wereld zou ik het meteen doen.
Maar elke religie die aanzet tot haat of onverdraagzaamheid naar andere mensen/rassen/geloven zouden ze moeten verbieden of aanpassen.
Tevens elke religie die bepaald dat volgers een bepaald gebied mogen claimen omdat het heilig is verbieden.
Maar het zal ijdele hoop zijn, waarschijnlijk moeten we gewoon wachten totdat de mensheid zich wat verder ontwikkeld en zelf inziet dat geloven in goden nonsens is.

Maar het zal ijdele hoop zijn, waarschijnlijk moeten we gewoon wachten totdat de mensheid zich wat verder ontwikkeld en zelf inziet dat geloven in goden nonsens is.

Een intellectuele renaissance is wat de wereld nodig heeft.
Die ''goden'' zijn geen nonsens, maar mensen weten niet eens wat deze ''goden'' precies voorstellen.

astrologie is een gare pseudowetenschap en die andere dingen zijn makkelijk te verklaren adhv wetenschap, hoef je niet meteen naar creationisme te wijzen

Terug
Naar boven