- Waardering
- 3.522
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, het gaat mij er ook niet om om te winnen. mooie ervaring op doen idd.Mooi man dat je meedoet, ik heb me ook ingeschreven. Heb een paar maanden terug voor het eerst meegedaan aan een wedstrijd. Ik wist dat ik niet hoog zou eindigen maar dat maakte niets uit voor mij, het was een mooie ervaring.
Thnx, het niveau is voor mensen die nog niet echt veel wedstrijd ervaring hebben volgens mij. zie topic in het powerlift gedeelte.Opzich een goede training Mike, intressant dat je een wedstrijd gaat doen, heb je al enig idee hoe hoog het niveau licht daar?

ff iets over de opbouw van kracht.
wendler is leuk, en nog steeds leuk. maar zal de opbouw van kracht niet sneller gaan met 2-3 reppers op ~90% 1RM?

Wendler zorgt idd wel voor wat betere submaxkracht. Je echte 1RM zal ook wel wat omhoog gaan maar singles, doubles en triples hebben al veel langer hun effectiviteit bewezen voor echte krachtgains. Maar ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon veel beter af ben met 5x5, op jouw niveau. Tot je 200kg squat en dan kan je weer iets anders gaan doen. 5x5 gaat je even gauw helpen naar bijvoorbeeld 600 totaal als welk schema dan ook. Wendler is meer een afwisseling denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat een wekelijkse repout je echt ontzettend veel sterker gaat maken, bovendien wat the **** doen repouts met 12-20 reps voor je 1RM? Best wel weinig denk ik want je kan vrij veel rep PRs maken tussen die reprange zonder dat het iets doet voor je submax/max kracht.thnx kwark.
als beloning van die cardio heb ik nu een pizza in de oven zitten, en een pak chocomel voor me staan
straks paella.
morgen moet het dus wel een goede training worden.
om nog ff terug te komen op mijn vorige post, iemand die hier meer duidelijkheid in kan geven.
Wendler zorgt idd wel voor wat betere submaxkracht. Je echte 1RM zal ook wel wat omhoog gaan maar singles, doubles en triples hebben al veel langer hun effectiviteit bewezen voor echte krachtgains. Maar ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon veel beter af ben met 5x5, op jouw niveau. Tot je 200kg squat en dan kan je weer iets anders gaan doen. 5x5 gaat je even gauw helpen naar bijvoorbeeld 600 totaal als welk schema dan ook. Wendler is meer een afwisseling denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat een wekelijkse repout je echt ontzettend veel sterker gaat maken, bovendien wat the **** doen repouts met 12-20 reps voor je 1RM? Best wel weinig denk ik want je kan vrij veel rep PRs maken tussen die reprange zonder dat het iets doet voor je submax/max kracht.
Ja, rippetoe is prima.Bedankt voor de informatie.
Dus dan zal ik gaan afzien van het wendler principe, ik maak deze cycle wel af denk ik.
om dan op het idee te komen voor een goed schema. ik train graag 4 keer per week. of is het beter om 3 keer per week te trainen?
en moet ik dan gewoon een beetje naar het rippetoe principe kijken kwa trainingen?
ff uit me hoofd dit gemaakt:
MA:
sq, mp, pull ups, bb curl
DI:
dl, bp, dips, bor
en dan do en vr hetzelfde als ma, di?
Ik draai nu een tijdje op een schema met wendler principe als basis en heb met de repouts toch mijn 1rm in korte tijd aanzienlijk weten te verhogen. Wendler geeft zelf ook aan dat wanneer je in de reps sterker wordt je dit ook bij je 1rm wordt.
Bij de repouts is mij maximale uitgangspunt 11 reps (75%). Dit verhoog ik in een cycle naar de 85/90%

Thnx, die gaan redelijk.Lekker getraind, vooral de bodyweight oefeningen zien er sterk uit!