Fitness Seller

It's time for some serious weights

Mooi man dat je meedoet, ik heb me ook ingeschreven. Heb een paar maanden terug voor het eerst meegedaan aan een wedstrijd. Ik wist dat ik niet hoog zou eindigen maar dat maakte niets uit voor mij, het was een mooie ervaring.

Opzich een goede training Mike, intressant dat je een wedstrijd gaat doen, heb je al enig idee hoe hoog het niveau licht daar?

• Topic Starter Topic Starter
Mooi man dat je meedoet, ik heb me ook ingeschreven. Heb een paar maanden terug voor het eerst meegedaan aan een wedstrijd. Ik wist dat ik niet hoog zou eindigen maar dat maakte niets uit voor mij, het was een mooie ervaring.
Ja, het gaat mij er ook niet om om te winnen. mooie ervaring op doen idd.

Opzich een goede training Mike, intressant dat je een wedstrijd gaat doen, heb je al enig idee hoe hoog het niveau licht daar?
Thnx, het niveau is voor mensen die nog niet echt veel wedstrijd ervaring hebben volgens mij. zie topic in het powerlift gedeelte.

verder ben ik net ff metme pa uit eten geweest, biefstukje gegeten.
en toen had ik het met me pa over spullen fixen voor SM.

en toen zei die vrouw ineens (is een kennis van ons) dat ze nog wat tractorbanden had liggen die ik zo kon ophalen.
ben benieuwd hoe zwaar die zal zijn, en kan hem misschien wel bij me oom neerleggen die heeft wel een stuk grond ter beschikking :D

------------

ff iets over de opbouw van kracht.
wendler is leuk, en nog steeds leuk. maar zal de opbouw van kracht niet sneller gaan met 2-3 reppers op ~90% 1RM?

Laatst bewerkt:
gaat nog lekker zo te zien man. leuk dat je een wedstrijdje gaat doen.

ik ga nu ff 20 minuten knallen op de hometrainer.
conditie gaat flink verbeterd worden in de toekomst!

mooi gab, knallen man!

thnx kwark.
als beloning van die cardio heb ik nu een pizza in de oven zitten, en een pak chocomel voor me staan :D
straks paella.
morgen moet het dus wel een goede training worden.

om nog ff terug te komen op mijn vorige post, iemand die hier meer duidelijkheid in kan geven.

ff iets over de opbouw van kracht.
wendler is leuk, en nog steeds leuk. maar zal de opbouw van kracht niet sneller gaan met 2-3 reppers op ~90% 1RM?

Goeie training :P Succes alvast voor je eerste wedstrijd :)

ik vergeet nog steeds dat je nou hier zit
leuk dat je aan wedstrijden mee gaat doen mike

Ik kom ook maar ff in je log aankakken. Ik zie dat je nu hier logt.
We gaan er een leuk wedstrijdje van maken.:)
Suc6 met je voorbereiding.

Cycle 2 - Week 1 - Dag 4: Squat
Doel:
5 x 65
5 x 75
>5 x 85

Warm up:
10x stang
5 x 40
5 x 40
Werk sets:
5 x 65
5 x 75
12 x 85 dit is een REP PR vorige cycle deed ik 10 x 85
Gehaald
Alle squats zijn afwisselend below par tot full. altijd below par dus

Squat
5 x 85
5 x 75
5 x 75
5 x 75
5 x 75

Seated Leg Curl
5 x 10/15
5 x 10/15
5 x 10/15
5 x 10/15
5 x 10/15

Standing Calf Raise
10 x Full stack
10 x Full stack + 40
10 x Full stack + 40
10 x Full stack + 40
10 x Full stack

Sit up's
15 x
15 x
15 x
15 x
15 x

comment: lekkere training :D

thnx kwark.
als beloning van die cardio heb ik nu een pizza in de oven zitten, en een pak chocomel voor me staan :D
straks paella.
morgen moet het dus wel een goede training worden.

om nog ff terug te komen op mijn vorige post, iemand die hier meer duidelijkheid in kan geven.
Wendler zorgt idd wel voor wat betere submaxkracht. Je echte 1RM zal ook wel wat omhoog gaan maar singles, doubles en triples hebben al veel langer hun effectiviteit bewezen voor echte krachtgains. Maar ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon veel beter af ben met 5x5, op jouw niveau. Tot je 200kg squat en dan kan je weer iets anders gaan doen. 5x5 gaat je even gauw helpen naar bijvoorbeeld 600 totaal als welk schema dan ook. Wendler is meer een afwisseling denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat een wekelijkse repout je echt ontzettend veel sterker gaat maken, bovendien wat the **** doen repouts met 12-20 reps voor je 1RM? Best wel weinig denk ik want je kan vrij veel rep PRs maken tussen die reprange zonder dat het iets doet voor je submax/max kracht.

Wendler zorgt idd wel voor wat betere submaxkracht. Je echte 1RM zal ook wel wat omhoog gaan maar singles, doubles en triples hebben al veel langer hun effectiviteit bewezen voor echte krachtgains. Maar ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon veel beter af ben met 5x5, op jouw niveau. Tot je 200kg squat en dan kan je weer iets anders gaan doen. 5x5 gaat je even gauw helpen naar bijvoorbeeld 600 totaal als welk schema dan ook. Wendler is meer een afwisseling denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat een wekelijkse repout je echt ontzettend veel sterker gaat maken, bovendien wat the **** doen repouts met 12-20 reps voor je 1RM? Best wel weinig denk ik want je kan vrij veel rep PRs maken tussen die reprange zonder dat het iets doet voor je submax/max kracht.

Bedankt voor de informatie.
Dus dan zal ik gaan afzien van het wendler principe, ik maak deze cycle wel af denk ik.

om dan op het idee te komen voor een goed schema. ik train graag 4 keer per week. of is het beter om 3 keer per week te trainen?

en moet ik dan gewoon een beetje naar het rippetoe principe kijken kwa trainingen?

ff uit me hoofd dit gemaakt:
MA:
sq, mp, pull ups, bb curl
DI:
dl, bp, dips, bor

en dan do en vr hetzelfde als ma, di?

Ik draai nu een tijdje op een schema met wendler principe als basis en heb met de repouts toch mijn 1rm in korte tijd aanzienlijk weten te verhogen. Wendler geeft zelf ook aan dat wanneer je in de reps sterker wordt je dit ook bij je 1rm wordt.

Bij de repouts is mij maximale uitgangspunt 11 reps (75%). Dit verhoog ik in een cycle naar de 85/90%

Bedankt voor de informatie.
Dus dan zal ik gaan afzien van het wendler principe, ik maak deze cycle wel af denk ik.

om dan op het idee te komen voor een goed schema. ik train graag 4 keer per week. of is het beter om 3 keer per week te trainen?

en moet ik dan gewoon een beetje naar het rippetoe principe kijken kwa trainingen?

ff uit me hoofd dit gemaakt:
MA:
sq, mp, pull ups, bb curl
DI:
dl, bp, dips, bor

en dan do en vr hetzelfde als ma, di?
Ja, rippetoe is prima.

Ik draai nu een tijdje op een schema met wendler principe als basis en heb met de repouts toch mijn 1rm in korte tijd aanzienlijk weten te verhogen. Wendler geeft zelf ook aan dat wanneer je in de reps sterker wordt je dit ook bij je 1rm wordt.

Bij de repouts is mij maximale uitgangspunt 11 reps (75%). Dit verhoog ik in een cycle naar de 85/90%
???

ik heb nog nooit low-rep getraind, op die manier.
en ik ga het proberen voor een tijdje, neemt niet weg dat ik wendler nog steeds wel leuk vind om te doen.

--Zou ik dan gewoon om de dag kunnen trainen?
dus zoiets:
week1: zo, di, do. week2: za, ma, wo, etc...
er zal dan af en toe misschien wel 2 dagen tussen zitten maar omdat ik wel graag 4 keer per week train.

--Dus als ik het goed begrijp, doe je bij de OH press/Rows/Bench/Squat/Front Squat. steeds 2,5kg verhogen nadat je in een periode 5 x 5, 3 x 3, en 1 x 1/2/3 hebt gedaan.
en met de deadlift ligt het iets anders als ik het zo zie in dat excel bestand.
met dit ben ik uitgekomen voor mee te beginnen.

--en op die "hit personal records" day, moet je dus gewoon proberen een nieuwe pr te zetten bij je 1, 2 of 3 rep max? dus bijvoorbeeld je maxt, en je nieuwe pr is1 x 1 x 90, dan kan je nog een setje van 1 x 1 x 95 proberen bijvoorbeeld. als je denkt dat het er nog in zit.
(Pull ups, en dips kloppen niet, ik moet nog wel een weighted riem halen vandaar)
30scbaq.jpg

Squat
overgeslagen, want heb ik gisteren nog gedaan

Bench Press

10 x 20
10 x 20
5 x 40
5 x 5 x 65
dit was niet makkelijk

BOR
10 x 20
5 x 5 x 60
easy

Pull Up's
8 x bw
5 x bw
5 x bw
4 x bw
4 x bw
4 x bw
3 x bw
2 x bw

Dippen
10 x bw
10 x bw
10 x bw
8 x bw
7 x bw

Lekker getraind, vooral de bodyweight oefeningen zien er sterk uit!

herinnert mij eraan zelf ook meerdere sets te doen bij pull/chin-ups en dips, thanks! :roflol:
leuk schema'tje, en zijn die dips seated of hanging?

Terug
Naar boven