MuscleMeat

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.261
echt sterke MP, deads en squats kerel! Heb je bij die deads geen last van je grip?
Haha bedankt man het is een leuk beginnetje, bij die deads heb ik helemaal geen last meer van mijn grip dus dat is ook fijn. Ik lift gewoon mixed zonder magnesium of wat dan ook. Ik ga nu gewoon iedere training mijn mixed grip afwisselen zeg maar.

5x150, sterk! Military press ook netjes, ben benieuwd naar progressie pics. Je bent laatste 2 maanden echt sterk vooruit gegaan qua kracht, dat moet ook wel terug te zien zijn in je fysiek.

Thnx man, foto'tjes schiet ik pas weer naar mijn cut dus dat kan nog wel eventjes duren:p. Maar zoals die pic op de avatar is het volgens mij nog niet heel bar veel veranderd. Vandaag begin mijn vast periode:D.

Haha ben benieuwd bro, sterkte vandaag! :p

• #1.263
Haha ben benieuwd bro, sterkte vandaag! :p

Haha bedankt ik hou wel van een uitdaging, het zal wel veel potten groene thee en zwarte koffie drinken worden. Normaal gesproken als ik 1 maaltijd een half uur later eet dan normaal komer er al allerlei oerwoud geluiden uit mijn buik:p. Hier staan ook al wat positieve reacties van mensen die er mee bezig zijn:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f253/eat-stop-eat-log-eerste-log-296505/index6.html

"In fact, I created Eat Stop Eat to be an "ANTI-DIET" for people that are sick and tired of trying to measure out and eat 6 small meals per day. Bored to death of trying to balance their macro-nutrient ratios and hate the idea of spending one more day trying to figure out how to cycle their calories. If you are frustrated and overwhelmed by trying to follow the rules of "bodybuilder style nutrition", then Eat Stop Eat is for you."

Jezus wat herkenbaar ik mezelf daarin zeg :roflol: heb vanochtend uur lang mijn carbs opnieuw berekend --> gevolg, iets minder carbs deze week haha.

Maar ben benieuwd hoe jij het gaat doen, misschien wat voor de volgende cut. Krachtverlies zal wel meevallen denk ik aangezien jij een best wel lange periode voor uitrekt.

• #1.265
Jezus wat herkenbaar ik mezelf daarin zeg :roflol: heb vanochtend uur lang mijn carbs opnieuw berekend --> gevolg, iets minder carbs deze week haha.

Maar ben benieuwd hoe jij het gaat doen, misschien wat voor de volgende cut. Krachtverlies zal wel meevallen denk ik aangezien jij een best wel lange periode voor uitrekt.

Haha ja daarom lijkt me dit een erg leuke manier van afvallen als het allemaal werkt. Aan het einde van de rit blijft het toch het standaard verhaal van minder kcals eten dan je nodig hebt en je valt af. Wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet helemaal begrijp is waarom al die dieten altijd gaan korten op koolhydraten en niet alles gewoon in dezelfde verhouding laten maar dan minder. Ik snap dat je bijvoorbeeld niet te veel koolhydraten in de vorm van fruit wil eten in je cut omdat daar fruitsuikers inzitten die je bloedsuikerspiegel doen schommelen wat dan nadelig is voor de vetverbranding maar ik snap niet waarom je geen zilvervliesrijst en volkoren boterhammen zou kunnen eten.

Krachtverlies hoop ik helemaal niet te hebben, ik hoop zelfs nog wat te kunnen blijven opbouwen. Op trainingsdagen blijf ik gewoon rond onderhoud eten (onderhoud verschilt per dag) en op niet trainingsdagen doe ik gewoon simpel en schrap ik bijvoorbeeld een banaan en schrap ik om 8 uur savonds mijn 2 boterhammen met kalkoenfilet en handje ongezouten pinda's. Ik probeer dus eigenlijk alleen mijn tekort te creeëren met die 24 eat stop, hopelijk kan mijn lichaam zich dan door de weeks nog voldoende ontwikkelen voor kracht-gains:).

Het is inderdaad kcal in kcal out, maar belangrijk is ook timing van je carbs. Op rustdagen kun je gerust low carb gaan, maar op trainingsdagen zijn snelle carbs rondom training geen ramp integendeel dan kan je ze juist gebruiken voor snel herstel. Want in de cut gaat dat niet eenmaal zo snel als in de bulk.

Vandaar dat carb cycle ideaal is, maar probleem is wel dat je op rustdagen weinig carbs tot je neemt en de volgende dag wanneer je traint je glycogeen voorraad bijna leeg is, dus niet maximaal kan presteren en spierweefsel prikkelen dat is wel jammer. Dat krachtverlies is ook daarvan af te leiden (minder carbs->glycogeen voorraad neemt af->minder vocht in spieren->minder kracht).

Ik verwacht ook dat je verlies minimaal zal zijn, omdat je bijna gedurende hele week toch op onderhoud zit en zoals gezegd langzaam cut. Ik wil binnen 8 weken ripped staan, krachtverlies is k*t maar dat heb je na een maand cleanbulken weer terug.

• #1.267
Klopt inderdaad maar waarom is het low-med-high carbs en niet gewoon low-med-high protein-fat-carbs? Er vanuitgaande dat je normaal gesproken op een 4000kcals zit met een ''normale'' 40-40-20% verhouding. Wat is dan het voordeel van bijvoorbeeld een low carb dag van 3000 kcals met een 10-40-20% verhouding tegenover een 3000kcals dag met een meer ''normale'' verhouding van bijvoorbeeld 25-30-15. Het kan zijn dat dit een domme vraag is maar voor mij is dat nog niet helemaal duidelijk, ik zie het voordeel van cutten met carbs niet ten opzichte van cutten met al je voeding maar dan net wat minder.

Ik vind het ook best lastig hoor. Ik train niet zo lang en heb minder ervaring in cutten dan bulken en wat ik heb ondervonden en geleerd is dat eiwitten en vetten essentieel zijn. Eiwitten zijn voor behoud van spiermassa en vetten worden gebruikt voor bepaalde lichaamsfuncties, vandaar dat ik ook probeer kcal tekort (moet ergens inkorten) door middel van carbs te creëren. Ik heb gemerkt dat ik heel makkelijk laag kan zitten in carbs zonder problemen.

• #1.269
Maar probeer maar is te bulken zonder carbs, carbs zijn essentieël voor spieropbouw. Dus in de cut zullen ze ook wel een belangrijke functie hebben anders zouden we tijdens de bulk er ook niet zoveel van nodig hebben en zouden de ''normale'' verhoudingen ook heel anders liggen als vetten en eiwitten ''zoveel'' belangrijker zijn dan carbs. Zolang ik niet overtuigt ben van een bepaalde manier van eten/trainen dan doe ik dat ook gewoon niet, vandaar ook dit dieet. Dieëten met IF of eat-stop-eat klinken mij veel logischer in de oren dan al die carb cycle dieten. Het werkt allebei maar waarom zou je dan niet voor de makkelijkste weg kiezen ipv continu al je voeding te moeten uittellen.

• #1.270
Updatetje voor de geinteresseerde, vandaag was om half 2 mijn 24 uur vast periode afgelopen voor de eerste keer. Gisteren na ongeveer 4-5 uur vasten rond 6 uur savonds was mijn pa een soort babi pangang gerecht aan het koken en heel het huis rook erna, toen had ik het er wel even moelijk mee en begon mijn maag als een gek te rommelen. Toen om 8 uur een verjaardag gehad en daarna meteen door wezen stappen tot 3 uur snachts, totaal geen moeite gehad in die tijd en voelde me zelfs scherper/actiever tijdens het stappen. Vanochtend kwam ik pas om 12 uur uit bed maar eigenlijk zonder een erg hongergevoel, paar bakken groene thee erin gegooid en toen om 1 uur een kip/rijstmaaltijd klaar gemaakt die ik nu aan het inschuiven ben:D.

Nog wezen stappen ook nog..sterke weerstand man! Volgens mij heb je het eten binnen 5 minuten op :p

• #1.272
Nog wezen stappen ook nog..sterke weerstand man! Volgens mij heb je het eten binnen 5 minuten op :p

Haha ja zeker, ik probeer toch eigenlijk wel iedere week een keer te gaan stappen, ik drink normaal gesproken sowieso al weinig of niets maar nu dus gewoon heel de avond/nacht op water. Eten had ik wel binnen een kwartier op ja, normaal doe ik daar wel een half uur over:p.

• #1.273
Bench press
20x stang
8x 40
5x 60
3x 75
5x 85 VPR (toch ontevreden had wel minimaal 6 reps verwacht)
6x 80
6x 75

Incline dumbbell press
10x 26
6x 26
6x 24

Cable fly's
15x 55
12x 60
12x 55

Bicep curl machine
10x 31,5 +5
10x 31,5 +5
10x 40,5 (hoppa, ik wordt hier wel goed sterker in)

Cable curls
10x 52,5
10x 52,5
10x 52,5

Hammer curls
10x 14
10x 14
10x 14
25x 5

Barbell rolls op de knieën
10x bw
10x bw
10x bw

Leg raises
15x bw
15x bw
15x bw

Training ging niet helemaal zoals ik hoopte, had vandaag ook te weinig geslapen (een kleine 6 uur). Ik had ook veel buiten werk in de kou en dan veel van binnen naar buiten en daar werd ik echt flink lam van. Ik had wel op minimaal 6x 85 ingezet op de bank omdat ik vorige week 8x 80 deed, toch wel een kleine teleurstelling.

Tja toch zou ik niet ontevreden zijn, 6x85 is erg netjes. Die bank van jou gaat errug hard!

• #1.275
Tja toch zou ik niet ontevreden zijn, 6x85 is erg netjes. Die bank van jou gaat errug hard!

Mwa was ook wel mijn eigen schuld, te weinig slaap en het zal misschien nog wel te maken hebben met de 24 uur vast van zaterdag-zondag. Bank vind ik nog niet echt acceptabel, eind dit jaar hoop ik toch wel een fatsoenlijke set met 90kg te kunnen maken. Maar eh vrijdag beentjes in middelburg?

Is gewoon netjes Jaap. Doe ik je niet na :)

• #1.277
Je brengt me in verlegenheid man :$

Trouwens aangezien je toch rustig cut ga je nog 1x100 proberen?

• #1.279
Je brengt me in verlegenheid man :$

Trouwens aangezien je toch rustig cut ga je nog 1x100 proberen?

Haha kom maar even hier heen dan haal ik die waas van verlegenheid wel weer even weg hoor.

Ik hoop hem wel binnen nu en 3 maanden te pakken, eerst is een keer iets van 4x90 doen dat ik zeker weet dat ik die 100 baas kan. Maar dat weet ik nog niet, ik ben toch aan het cutten en 1rms testen tijdens de cut brengt toch net wat meer kans op pijntjes met zich mee dan met normale setjes. We zullen wel zien hoe het loopt, voorlopig even normale sets draaien nog.

• #1.280
Deadlift niet postwaardig maarja
8x 60
5x 90
3x 120
1x 140
2x 155 (3de gripfail...)
5x 130 (6de gripfail)
8x 120 (9de gripfail)

Pull ups
8x bw
7x bw
6x bw

BOR
6x 80
8x 70
8x 70

Lat pulldown breed en erg strikt
12x 58,5
12x 48,5
12x 40,5

Tricep extension machine
8x 48,5
10x 40,5
11x 31,5

Tricep pushdown
8x 72,5 (heel het blok lol, 35kg ofzo)
12x 57,5
12x 57,5
30x 32,5 (direct erachteraan)

Deadlift ging slecht, hadden minimaal 5 reps ingezeten met die 155kg. Snel vergeten, volgende keer beter.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven