XXL Nutrition

Jamie's log

• Topic Starter Topic Starter
De training van vandaag:

Squat lukt voorlopig nog altijd:D

- Squat:
Opwarmen
3x40kg
3x60kg
3x80kg
1x90kg
3x5x92,5kg

- Military Press:
Opwarmen
3x30kg
1x35
3x5x37,5kg is jammergenoeg niet gelukt.
1x5x37,5kg en 2x3x37,5kg
Volgende keer beter hopelijk.

- Dips:
1x4 en 1x3
1 minder dan vorige keer.

- Power Clean:
Ik vergeet altijd om te kijken hoe die BOR juist uitgevoerd moet worden. Ik moet dit echt eens bekijken. Hetzelfde met deadlift om betere grip te hebben. Ik zal morgen zeker eens kijken.

De benen trainen nog altijd goed, maar de oefeningen voor de armen zijn wel minder. Maar met wat geduld zal dit zeker ook verbeteren.

Vandaag heb ik wel niet echt veel kunnen eten. Iets te lang geslapen:p, dus misschien dat het daar ook iets mee te maken heeft.

Woensdag is de volgende training:)

Zeker groot Prince fan?

Als ik jou was zou ik de bor doen of dumbbell row. De powerclean is een moeilijke oefening voor een beginner, beter doe je die eens over een paar jaar.

Ja, redelijk :)

Vrijdag die BOR dan maar eens proberen. Vandaag even gekeken hoe het moet en dat moet wel lukken.

De training van vandaag:

- Squat:
Opwarmen
3x40kg
3x60kg
3x80kg
1x90kg
3x5x95kg
Als vrijdag squat nog eens lukt zit ik aan 100kg zonder vast te lopen. Moet lukken!

- BenchPress:
Opwarmen
5x30kg
3x40kg
1x45kg
1x5x52,5, daarna 1x3x52,5 en dan 1x2x52,5.

- Deadlift:
Opwarmen
3x60kg
3x80kg
3x100kg
3x110kg
1x115kg
1x5x117,5kg

- Chin-Ups:
1x5 en 1x4
Toch een stuk minder dan de vorige keer, raar.

Als vrijdag mijn squat lukt heb ik mijn eerste doel bereikt, zonder falen tot 100 geraken. Volgens mij moet het wel lukken. Bij deadlift heb ik nog altijd geen andere grip gebruikt omdat het precies beter ging, dus daarmee ga ik nog even wachten.

Laatst bewerkt:
Vandaag opnieuw gaan trainen:

- Squat:
Opwarmen
3x40kg
3x60kg
3x80kg
1x90kg
3x5x97,5kg!

Maandag dus 100 squat :D

- Military Press:
Opwarmen
3x30kg
1x35
3x5x37,5kg
Deze keer is het wel gelukt, op naar de 40.

- Dips:
1x3 en 1x3
Opnieuw 1 minder dan vorige keer, raar dat het niet zo goed meer lukt.

- BOR
Vandaag ook even op BOR geoefend, maar het was grotendeels techniek dus vanaf volgende week beginnen verzwaren.

Ben tevreden dat ik aan de 100kg geraakt ben bij squat zonder vast te lopen. Op naar de 200kg:p

100kg squat, mooie mijlpaal! :)

De training van vandaag was wat aan de mindere kant. Het begon goed met mijn squat maar daarna minderde het wel.

- Squat:
Opwarmen
3x40kg
3x60kg
3x80kg
1x90kg
3x5x100kg!

De 100kg is bereikt. Daar ben ik zeer tevreden over maar de rest is toch wel wat minder goed verlopen.

- BenchPress:
Opwarmen
5x30kg
3x40kg
1x45kg
1x4x52,5, daarna 1x2x52,5 en dan 1x2x52,5.

BenchPress ging minder goed dan de vorige keer. Toen ging het nog om de eerste set 5 te halen, vandaag dus niet. Het heeft misschien ook wel te maken met wat pijn in de pols door de voetbal. Dus hopelijk heb ik vrijdag geen last meer met mijn pols en lukt het dan wel.

- Deadlift:
Opwarmen
3x60kg
3x80kg
3x100kg
3x110kg
1x115kg
1x5x120kg

Ik weet niet echt wat ik nu moet doen. Het is 3 keer gelukt en bij de 4e keer kon ik de bar niet in mijn handen houden, misschien door een slechte manier van vasthouden. Daarna heb ik nog 1 keer geprobeerd en toen lukte het wel. Zou ik nu vrijdag verhogen of opnieuw hetzelfde gewicht doen?

- Chin-Ups:
1x5 en 1x3

Hier ook weeral 1 minder dan de vorige keer. Ik heb geen idee hoe dit komt.

Hopelijk de volgende keer een betere training.

Sterke squat. Die 100 voelt waarschijnlijk als een mijlpaal.

Persoonlijk zou ik bij de deadlift hetzelfde gewicht nog eens aanhouden. Maar ik weet niet hoe die reps gevoelt hebben, jij wel.

Als het met het bankdrukken niet lukt, gewoon resetten en je breekt er wel doorheen.

Ons stats liggen dicht bij elkaar, vind je niet?

Ik ga die 120 nog eens opnieuw doen vrijdag.

Onze stats liggen inderdaad dicht bij elkaar, bijna hetzelfde. Leuk om te kunnen vergelijken met andere mensen die het schema volgen.

Vandaag een iets mindere training, voor het eerst is mijn squat niet gelukt. Maar dat moest ooit eens gebeuren zeker:o

- Squat:
Opwarmen
3x40kg
3x60kg
3x80kg
3x90kg
1x100kg
1x5x102,5, 1x3x102,5 en 1x2x102,5 kg

Ik heb wel last van mijn onderrug na het squatten. Dat is volgens mij niet de bedoeling? Dus ik kan misschien het best verlagen en mijn techniek verbeteren?

- Military Press:
Opwarmen
3x30kg
1x35
1x4x40, 1x2x40 en 1x3x40 kg

- Dips:
1x4 en 1x4

Hier weer 2 meer dan de vorige keer kunnen doen.

- BOR
Hier ga ik nog niet verhogen want ik krijg mijn rug niet volledig recht, mijn onderrug is het probleem. Hopelijk lukt het de volgende keer beter.

Hopelijk lukt BenchPress vrijdag anders moet ik weer verlagen. Ik heb wel bijna geen last meer van mijn pols dus daar zal het alvast niet aan liggen vrijdag.

En zou ik squat best verlagen of niet?

Achjah. Iedereen heeft weleens een mindere training. Last van mijn rug had ik ook. Kwam toch door een onzuivere techniek. Dus gewicht verlagen en weer daarop focussen. Een goeie aanrader is de starting strength dvd, heeft mij ook geholpen.

Bij BOR je kont in de lucht gooien he.

Voor de rest heb je zeker al een degelijke progressie geboekt, netjes! Maar er zit meer in, dus succes nog! :)

oh btw, ik zou trouwens chin-ups en dips dumpen, aangezien ze echt niks met het programma te maken hebben. Op het moment dat je te weinig progressie maakt kan je overstappen naar een iets gevorderder schema waar er wel iets meer oefeningen bij staan.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het advies. Ik zal zeker eens die DVD bekijken en mijn techniek verbeteren.

Je bent goed bezig, hopelijk heb je niet te veel last van je onderrug en kan je snel terug progressie boeken ;)

Je bent goed bezig, hopelijk heb je niet te veel last van je onderrug en kan je snel terug progressie boeken ;)

Bedankt :)

Het is wel raar, nu voel ik niets van mijn onderrug, het is enkel net na het squatten en dan gaat het precies weer over.

Maar ik heb eens naar die DVD gekeken en er zijn nog enkele kleine foutjes bij mijn squat dus deze ga ik morgen eens proberen te veranderen. Straks ook nog eens kijken naar de rest van de oefeningen.

De training van vandaag:
Nog een keer begonnen met BenchPress.

- BenchPress:
Opwarmen
5x30kg
3x40kg
1x45kg
3x5x52,5kg

Op naar de 55kg:D

- Squat:
Opwarmen
3x40kg
3x60kg
3x80kg
3x90kg
1x100kg
3x5x102,5kg

Deze keer is het dus wel gelukt. En mijn rug heb ik ook niet echt meer gevoeld.

- Deadlift:
Opwarmen
3x60kg
3x80kg
3x100kg
3x110kg
1x115kg
1x5x120kg

De 120kg heb ik dus opnieuw gedaan en nu is het gelukt zonder de grip te verliezen. Volgende week dus opnieuw verhogen.

- Chin-Ups:
1x6 en 1x3

Ik vind de Chin-Up en Dips wel een leuke afsluiter. Maar tijdens school zal ik deze misschien wel moeten laten vallen om wat tijd te winnen. We zien wel.

Vandaag dus weer een goede training na de mindere van woensdag ;)

Het valt me op dat er een gigantisch verschil is tussen je squat/deadlift en BP qua gewicht :D

Je bent echt veel sterker op de eerste 2 dan mij... en maar een beetje sterker op BP.. Hoe komt dit?

Mijn gewichten liggen zowat overal ronde hetzelfde gewicht

Het valt me op dat er een gigantisch verschil is tussen je squat/deadlift en BP qua gewicht :D

Je bent echt veel sterker op de eerste 2 dan mij... en maar een beetje sterker op BP.. Hoe komt dit?

Mijn gewichten liggen zowat overal ronde hetzelfde gewicht

Komt omdat jij een onnatuurlijke verhouding in kracht heb. Als je wat beter getrained bent dan zal je squat bijna het dubbele van je bench zijn en je deadlift nog een stuk meer dan dat.

Komt omdat jij een onnatuurlijke verhouding in kracht heb. Als je wat beter getrained bent dan zal je squat bijna het dubbele van je bench zijn en je deadlift nog een stuk meer dan dat.

Haha, dat was te verwachten dat het met mij had te maken, maar geen probleem, hier zal wel aan gewerkt worden ;)
Het is inderdaad zo dat ik het gevoel heb dat er bij deadlift nog meer bij kan dan bij BP...

Over een aantal weken zal je squat en deadlift ook veel hoger zijn dan je BenchPress. Daar kan je blijven verhogen en bij benchpress loop je veel sneller vast. Dit gebeurde bij mij toch :p

Vind dit al goede gewichten om te beginnen, hoelang train je nu??

Terug
Naar boven