Fitness Seller

Janaliekes log

• Topic Starter Topic Starter
Dat parcours klinkt heavy.. Jij liever dan ik! :o
Heavy maar wel fun! Al zijn die burpees echt ***! Achteraf voel ik me mentaal weer helemaal top en fysiek helemaal op! Daar doen we het toch voor ;)

Training

SQ
Opwarming: 8x10, 2x8x15
8x25
8x31
8x36
8x41
8x46 PR
8x41
8x36
8x31
8x25

6x8 lunges waarvan 3x20kg (dumbbells)

DL
8x40
8x45
8x50
8x55
8x60 PR
8x55
8x50
8x45
8x40

Spannend, nog ongeveer 10 kg en we halen BW op DL, mijn eerste doelstelling komt in zicht!

Na een heel weekend rust, nuja op stap gaan, zullen we morgen nog maar eens wat cardio gaan doen.

Flinke training zeg! Hoe hou je dat vol, zoveel volume op de deadlifts? :p

Flinke training zeg! Hoe hou je dat vol, zoveel volume op de deadlifts? :p
Haha euhm... geen idee... Gewoon blijven gaan onder aanmoediging van mijn pt, die dan ook nog achter mijn veren zit als ik tussen de laatste sets op adem probeer te komen. Nu geen slecht woord over hem want hij weet het toch maar klaar te krijgen.

Haha euhm... geen idee... Gewoon blijven gaan onder aanmoediging van mijn pt, die dan ook nog achter mijn veren zit als ik tussen de laatste sets op adem probeer te komen. Nu geen slecht woord over hem want hij weet het toch maar klaar te krijgen.

Doetie in ieder geval wat die moet doen :) maar lekker hoor dat het lukt, vind het wel balls dat je veel volume kan draaien op de compounds. Niet dat ik het zelf graag goed wil kunnen, maar vind het wel lastig die paar keer dat ik het deed

Di en do cardio: parcours, tabata's en hiit

Training van vandaag

SQ
opwarming: 8x10, 8x15
8x27,5
8x32,5
8x37,5
8x42,5
8x47,5 pr
8x40
8x35
8x30
8x25

Walking lunges
6x8

DL
8x41
8x46
8x51
8x56 (8ste rep met mindere techniek)
8x61 pr

Mis momenteel nog wat explosiviteit bij de squat, eens kijken hoe we hier nog aan kunnen werken.

Nu moe maar voldaan op weg naar een weekendje zee en ja hoor de voedingsweegschaal gaat mee.

Hier zijn we weer.... Na een relatief actief weekendje (dagelijks joggen en een stevige wandeling), met hier en daar een klein zondigmomentje (verrekte paaschocolade :grumble:) Gelukkig wel maar 100 gram verschil op de weegschaal, dus ben er al bij al vrij goed in geslaagd om op schema te blijven.

Training

SQ
opwarming: 3x8x10
8x28
8x33
8x38
8x43
8x48
8x51 pr
7x55 (doel was 5, maar toch balen dat het er geen 8 waren, de benen wilden niet meer mee, vrijdag gaan we voor 8 ;) )
6x43 (meer zaten er niet meer in :()
8x38
8x33

DL

8x42,5
8x47,5
8x52,5
8x57,5
8x62,5 pr

Walking lunges
2x8

Over de training van vandaag zullen we kort zijn, deze morgen eerst naar de kine geweest en advies gekregen om het vandaag rustig aan te doen.
Ja,hmm... Dat hebben we dan ook maar gedaan, ook al ging het echt lekker en was de techniek echt top, maar vandaag dus geen nieuwe pr's. Eerder een matige kt en heb er daarna nog wat cardio achter gedaan om mijn energie kwijt te geraken. Hopelijk kunnen we er maandag weer tegenaan...

Waarom rustig aan doen? Toch iets geforceerd?
Soms doet rust wonderen. Op naar maandag!

Waarom rustig aan doen? Toch iets geforceerd?
Soms doet rust wonderen. Op naar maandag!
Vooral omdat ze net mijn hele rug terug los had gemaakt, dus niet omdat ik iets geforceerd heb, nuja begreep het zelf niet zo goed, maar zij is de kinesist en dan zullen we maar luisteren zeker...

Misschien dat je onbewust spierspanning hebt opgebouwd in je rug... dan kan het zijn dat je nu geen last hebt maar dat dat later komt.
Misschien dat ze dat dan nu voorkomen heeft. Dat kan best.
In ieder geval is het wel goed dat je de raad opvolgt. Beter voorkomen dan genezen :)

Deze week kon ik mezelf moeilijk motiveren om cardio te gaan doen, maar nu de nieuwe fitness vandaag open gegaan is, begint het al weer te kriebelen. Op naar een week met wat meer motivatie voor de cardio...
Ben me volop aan het verdiepen in voeding en ga over enkele weken mijn voedingsschema zelf opstellen/aanpassen. Het zal een proces worden met de nodige bijsturingen, maar kijk er wel naar uit om de controle terug wat meer zelf in handen te nemen. De personal training ga ik nog verder zetten, maar ga binnenkort 1x per week zelf aan de slag met kt, ben benieuwd hoe dit gaat meevallen.
dan kan het zijn dat je nu geen last hebt maar dat dat later komt.
Ja amai, het was te merken vandaag, hoe verder de training hoe meer last, dus hebben we het bij de dl maar rustig aan gedaan... De onderrug voelt momenteel niet zo super, hopelijk valt het morgen terug wat beter mee... Ben wel al blij dat het meer een kwestie is van spieren dan last van het SI- gewricht, een ontsteking daar kunnen we missen.

Training

SQ
Opwarming: 8x10, 2x8x15
8x27,5
8x32,5
8x37,5
8x42,5
8x47,5
8x52,5
5x55
8x42,5
8x37,5
8x32,5

Jump SQ
20x
20x10

Walking lunges R+L + jump SQ
2x8

DL
8x40
8x45
8x50
5x50
5x45
5x40

ben ik nog op tijd om te whiteknighten?

Wat is het idee achter het hoge aantal sets?

Deze week er toch al in geslaagd om wat actiever aan cardio te doen (di-woe), en seffens gaan we er nog eentje bijdoen, kwestie van die laatste energie nog kwijt te geraken.

ben ik nog op tijd om te whiteknighten?
:fa: haha :engel:
Wat is het idee achter het hoge aantal sets?
Geen idee, zou ik eens aan mijn pt moeten vragen. Hij zal zijn reden wel hebben zeker, tijdens de kt/pt doe ik gewoon wat hij zegt.

Training

SQ specifiek gericht op explosiviteit
Opwarming: 3x8x10
8x30
8x35
8x40
3x8x42,5
8x40
8x35
8x30

DL
8x40
8x45
8x52,5
8x60
8x63,5 pr
5x63,5
5x60
5x52,5
5x45

Laatst bewerkt:
Zou t zeker navragen waarom je iets doet.

2 oefeningen maar deze train?

OMG, wat was me dat vandaag! Vandaag met pt afgesproken in de fitness ipv bij hem thuis en heb het geweten. Had hem gevraagd om eens te bekijken wat ik alleen al zou kunnen doen, gevolg was dat hij vandaag eens wou testen wat ik zou aankunnen, zodat hij een schemaatje op papier kan zetten. Bijna 2 uur bezig geweest...

Training

SQ
Opwarming: 2x8x10
8x35
8x40
8x45
8x50
8x55 pr
8x50/40/30

OHP
8x12
8x17
5x20 waarvan 2 met hulp
5x20 en zonder hulp :D

Seated leg press
Seated leg curl
Leg extension

Van de 3 bovenstaande moet ik het gewicht en het aantal sets schuldig blijven, weet het niet meer zeker, dus zet ik het er liever niet bij. Allezins burn baby burn...

SS seated leg press - leg extension

2x10x 57,5/30

Bosu ball leg raise

8x

Single leg box step up

10 x (rechts gaat me dit overduidelijk beter af dan links, hebben we weer een extra werkpuntje gevonden)

Walking lunges
2x8 (eerst 8x rechts, dan 8x links, 1ste reeks: duidelijk onbalans bij links, bij de 2de reeks is dit weer weg)
8x12 Bb

Incline dumbell press

8x6

Deficit DL

8x40
8x45
8x50
8x55

DL

8x60
8x65 pr

Super blij met mijn 2 nieuwe pr's, de OHP en met het al bij al vrij vlot verloop van de andere oefeningen.
En nu heel erg benieuwd hoe mijn onderrug/lijf morgen gaat aanvoelen... Merk nu al wel wat stramheid in mijn spieren, maar nog weinig last van gewrichten dus hopelijk blijft het zo. Ga toch ook wel blij zijn als ik over 1,5 maand eindelijk wat uitsluitsel (hopelijk) kan krijgen bij de reumatoloog.

Laatst bewerkt:
Mooie gewichten al. Netjes!

Terug
Naar boven