Fitness Seller

Janaliekes log

• Topic Starter Topic Starter
Wat is het idee achter het hoge aantal sets?

Zou t zeker navragen waarom je iets doet.

Ok, om hier nog even op terug te komen... Het is dus vanuit een 'dropset'-principe. Weer wat bijgeleerd over dropsets en supersets vandaag. Vanaf we op het max (8RM) zitten gaan we door met afbouwen op 8 herhalingen met enkel de rust die nodig is om het gewicht te verlagen. Dus zal in het vervolg mijn trainingen ook zo noteren dat het duidelijker is.

Is wel een HUGE volume training vandaag!

Weer veel in de fitness geweest de afgelopen dagen nog wat cardio, bodypump en voor de gein zelfs een lesje yoga.

Gisteren na de kiné een echte terugslag gehad in mijn onderrug, had een stagiaire die duidelijk kracht te kort kwam om mij los te krijgen. Gevolg: het gevoel dat ik terug bij af was, warmtepleisters en pijnstilling nodig gehad om door de rest van de dag te geraken. Had echt schrik voor de training van vandaag, maar al bij al heeft het weinig invloed gehad. Al merk ik nu wel dat het weer terug op komt zetten, pff... Nu heb er de kinesiste over aangesproken en volgende week gaat ze me zelf terug onder handen nemen en deze week gaat ze niet aanrekenen. Ja... jammer genoeg heb ik daar momenteel niet zo veel aan.

Vandaag eens teruggekeken naar de foto's van 2 maanden terug, toen ik net aan dit hele avontuur begon. Daar waar ik toen dacht dat het nog niet zo erg gesteld was, denk ik er nu toch anders over. Natuurlijk wel een supergevoel om de vooruitgang zo te zien! Stiekem toch weer trots op mezelf! Deze nieuwe levensstijl bevalt me enorm, daar waar ik vrij sceptisch was of krachttraining wel iets voor mij zou zijn, heb ik nu het gevoel dat ik dit nog hééééél lang wil blijven doen en ga ik met veel plezier nieuwe uitdagingen aan! Zelfs het cutten en 'gezonder' eten gaat me veel beter af dan ik verwacht had.

Training

SQ
opwarming: 2x8x10
8x30
8x35
8x40
8x45
8x50
8x57,5 pr
8x50/45/35/30

DDL

8x40
8x50

DL
8x60
8x65
5x67,5 (hadden er wel 8 in gezeten denkk, ochja een gegarandeerde pr voor volgende week)

Leg press: single leg

Deze gaan we gewoon niet loggen, links was ZOOOOOO triestig. Had al wel gemerkt tijdens het squatten dat rechts veel goed maakt, al is dit niet te zien aan de uitvoering, maar dat het zo erg zou zijn, nee dat hadden we niet verwacht.

Leg extension
single/double leg afwisselend, maar hier moet ik het aantal en de kg's weer schuldig blijven.
SS 10X 35/27,5/20/12,5

Hierbij nog wat beeldmateriaal van vandaag, dit zijn de eerste 6 reps van 8x50/45/35/30. Van de eerste 3 ben ik best tevreden, de laatste 3 zitten qua timing heup nog niet super.

Super tof dat deze manier van leven je goed bevalt! Ik had precies hetzelfde na esn paar maanden. Het voelt zoveel lekkerder allemaal en als je er nog eens plezier aan beleeft (eten en trainen), why not? :)

Squat ziet er best goed uit! Je hakken komen af en toe wat los van de grond geloof ik, maar durf het niet met zekerheid te zeggen omdat de kwaliteit van het filmpje niet optimaal is. Probeer echt vanuit je hielen jezelf omhoog te duwen als je onderin zit, dat zal er denk ik meteen aan meehelpen dat je gedurende alle reps wat netter rechterop blijft staan.

je bent zo'n beetje horizontaal met je bovenlichaam als je uit de hole komt. probeer bij het zakken al in een wat mee upright positie te blijven en houd bij de transitie van excentrisch naar concentrisch spanning zodat je niet zover voorover kukelt.

Wat hij zegt.

Squat is mooi diep maar je leunt erg naar voren. Probeer rechtop te zakken en weer omhoog te komen.

Super tof dat deze manier van leven je goed bevalt! Ik had precies hetzelfde na esn paar maanden. Het voelt zoveel lekkerder allemaal en als je er nog eens plezier aan beleeft (eten en trainen), why not? :)

Squat ziet er best goed uit! Je hakken komen af en toe wat los van de grond geloof ik, maar durf het niet met zekerheid te zeggen omdat de kwaliteit van het filmpje niet optimaal is. Probeer echt vanuit je hielen jezelf omhoog te duwen als je onderin zit, dat zal er denk ik meteen aan meehelpen dat je gedurende alle reps wat netter rechterop blijft staan.

je bent zo'n beetje horizontaal met je bovenlichaam als je uit de hole komt. probeer bij het zakken al in een wat mee upright positie te blijven en houd bij de transitie van excentrisch naar concentrisch spanning zodat je niet zover voorover kukelt.

Wat hij zegt.

Squat is mooi diep maar je leunt erg naar voren. Probeer rechtop te zakken en weer omhoog te komen.

Thankx, hier hebben we dus wat aan! Begrijp helemaal wat jullie zeggen. Vandaag is het een rustdagje, morgen gaan we hier weer verder mee aan de slag, maandag terug trainen met pt en hopelijk zijn we dan weer op de goede weg ;).

Training

SQ
opwarming: 2x8x10
8x30
8x40
8x40
8x40
8x50
8x52,5
5x57,5
8x52/40/30

Met extra aandacht voor de 'upright positie' (vandaar ook de 3 sets met 40), ging naar mijn gevoel best goed, vanaf de 52,5 merk ik dat het moeilijker wordt. Pt gaf me voor de start van de training, dezelfde opmerkingen mee en het viel hem ook op dat ik er doorheen de training van vandaag veel meer oog voor had. Denk dat het een kwestie is van hier bewust alert voor te zijn, zodat het straks gewoon een automatisme is om eraan te denken.
Helaas geen beelmateriaal van vandaag, probeer het binnenkort zeker nog eens te filmen en het te posten.

Bulgarian split squat
12x
12x10
9x14 (links gaf het op na 6, er dan nog maar 3 zonder dumbells achter gedaan, gewoon opgeven staat niet in mijn woordenboek)

Leg extension
20x37,5
8x20 (hold 30 sec en slow negative)
12x20

Leg press
15x40
15x52,5
12x57,5
12x62,5
12x62,5/57,5/52,5

Gedeeltelijk beeldmateriaal van 25-35-45 van deze morgen, kwestie van aan de houding te blijven werken. Nog niet helemaal tevreden...

Laatst bewerkt:
Gedeeltelijk beeldmateriaal van 25-35-45 van deze morgen, kwestie van aan de houding te blijven werken. Nog niet helemaal tevreden...

21e03c8cca744007a3af631871431c2c.gif

squats zien er wel netjes uit. Je hebt alleen wel echt super lange benen wat squatten over het algemeen gewoon lastig maakt :o Probeer alleen niet voordat je begint je heupen naar voren te duwen als je nog rechtopt staat. Gewoon normaal blijven staan. Deadliften gaat beter zo denk ik?

als zo diep squatten probleme geeft wellicht wat minder diep squatten (vloeken in de kerk ja)

Laatst bewerkt:
Nice legs girl!!

Indd wat meaantje zegt. Dieper is niet altijd beter.

Heb je geen last van je rug als je squat ivm je butwink? Evt kun je gaan spelen met de stand van je voeten door bijv iets breder te staan. Iets wat mij heeft geholpen is door naast een spiegel te squaten en kijken hoe diep je kan gaan zonder wink.

Verder heel goed bezuggg!

squats zien er wel netjes uit. Je hebt alleen wel echt super lange benen wat squatten over het algemeen gewoon lastig maakt :o Probeer alleen niet voordat je begint je heupen naar voren te duwen als je nog rechtopt staat. Gewoon normaal blijven staan. Deadliften gaat beter zo denk ik?

als zo diep squatten probleme geeft wellicht wat minder diep squatten (vloeken in de kerk ja)

Waarom niet je heupen naar voren duwen?

Je hebt de bouw er niet echt voor met die benen :(

Dat laatste filmpje is beter dan de foto waar ik om vroeg :D

Training van vandaag kunnen we kort over zijn, de pt had een upper body test-rondje opstaan, dus vééél verschillende oefeningen en veel volume. Nuja we hebben het overleefd, laten we het daarop houden. Vandaag ook eindelijk mijn trainingsschema binnen gekregen, dus vanaf volgende week kunnen we er weer voluit invliegen, het begint al te kriebelen.

squats zien er wel netjes uit. Je hebt alleen wel echt super lange benen wat squatten over het algemeen gewoon lastig maakt :o Probeer alleen niet voordat je begint je heupen naar voren te duwen als je nog rechtop staat. Gewoon normaal blijven staan. Deadliften gaat beter zo denk ik? als zo diep squatten problemen geeft wellicht wat minder diep squatten (vloeken in de kerk ja)
Thankx voor de tip en naar mijn gevoel gaat dl me inderdaad beter af. Het videomateriaal dat ik nu heb, is niet geschikt voor online publicatie (privacy van anderen enzo...), maar zal hier ook nog wel eens werk van maken. Zal de diepte van de squat volgende week eens nader bekijken.
Lastig is niet gelijk aan onmogelijk denk ik dan maar :p

Nice legs girl!! Indd wat meaantje zegt. Dieper is niet altijd beter. Heb je geen last van je rug als je squat ivm je butwink? Evt kun je gaan spelen met de stand van je voeten door bijv iets breder te staan. Iets wat mij heeft geholpen is door naast een spiegel te squaten en kijken hoe diep je kan gaan zonder wink. Verder heel goed bezuggg!
Bedankt voor je complimentjes en tips. Inderdaad, een spiegel is op dat gebied superhandig. Zullen volgende week eens wat spelen met diepte en stand van de voeten.
Om even terug te komen op je IG-uitdaging: aan de pullup wordt hard gewerkt, maar het zal nog niet voor morgen zijn ;), al is er zeker al een kleine positieve vooruitgang merkbaar t.o.v. vorige week.

Je hebt de bouw er niet echt voor met die benen :(
Nou, wat ben jij lekker motiverend!

Dat laatste filmpje is beter dan de foto waar ik om vroeg :D
Als dat jouw dag goed gemaakt heeft, geniet er dan maar van.

Ja, wat moeten we hier op zeggen... mannen blijven mannen zeker...

houding is al stukken beter.

Heb je ook paused squats in je schema zitten?

Terug
Naar boven