- Waardering
- 1.727
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 81kg
- Vetpercentage
- 9%
Allereerst toch al leuke progressie gemaakt!
Normaal reageer ik niet vaak in logs, maar ik denk dat ik hier wel het een en ander kan toevoegen, omdat ik zelf als beginner de nodige fouten heb gemaakt. Gezien je schema denk ik dat je in een healt center achtige sportschool traint? Je schema bevat te veel oefeningen.
Gelukkig doe je al wel de grote 3: squat, deadlift en bench press.
Je moet je schema opbouwen rond de compound oefeningen: sqaut, deadlift, bench press, chin-up/pull-up, military press, dippen, bent over row, upright row. Ik zie dat je bij de meeste oefening 1 top/zwaar setje doet. Je kan beter wat oefeningen minder doen, en wat meer zware setjes op de compounds.
Bij dit schema http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/3-dagen-full-body-workout-schema-check-276060/ staat dat het push/pull/body is, echter staat het een beetje door elkaar heen.
Het schema is wel stukken beter dan wat je nu hanteert.
Zeker voor beginners zou ik het aanraden om het simpel te houden.
Een snel voorbeeld FB zou dan kunnen zijn:
A
Squat
Bench press
Bent over row
B
Deadlift
Military press
Chin-up/pull-up
Dippen
En dan kun je nog je nog isolatie oefeningen toevoegen voor je armen/schouders/kuiten/buik.
Deze zou je dan ook over de 2 dagen kunnen verspreiden. En dan train je dus A-B-A-B-A etc.
Sets en herhalingen zou ik variëren:
- de compounds rond de 3-4 sets van 6-12 herhalingen
- de isolatie oefeningen iets van 3 sets van 12-15 herhalingen.
Wellicht dat je wat met deze tips kunt.
Normaal reageer ik niet vaak in logs, maar ik denk dat ik hier wel het een en ander kan toevoegen, omdat ik zelf als beginner de nodige fouten heb gemaakt. Gezien je schema denk ik dat je in een healt center achtige sportschool traint? Je schema bevat te veel oefeningen.
Gelukkig doe je al wel de grote 3: squat, deadlift en bench press.
Je moet je schema opbouwen rond de compound oefeningen: sqaut, deadlift, bench press, chin-up/pull-up, military press, dippen, bent over row, upright row. Ik zie dat je bij de meeste oefening 1 top/zwaar setje doet. Je kan beter wat oefeningen minder doen, en wat meer zware setjes op de compounds.
Bij dit schema http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/3-dagen-full-body-workout-schema-check-276060/ staat dat het push/pull/body is, echter staat het een beetje door elkaar heen.
Het schema is wel stukken beter dan wat je nu hanteert.
Zeker voor beginners zou ik het aanraden om het simpel te houden.
Een snel voorbeeld FB zou dan kunnen zijn:
A
Squat
Bench press
Bent over row
B
Deadlift
Military press
Chin-up/pull-up
Dippen
En dan kun je nog je nog isolatie oefeningen toevoegen voor je armen/schouders/kuiten/buik.
Deze zou je dan ook over de 2 dagen kunnen verspreiden. En dan train je dus A-B-A-B-A etc.
Sets en herhalingen zou ik variëren:
- de compounds rond de 3-4 sets van 6-12 herhalingen
- de isolatie oefeningen iets van 3 sets van 12-15 herhalingen.
Wellicht dat je wat met deze tips kunt.

BP --> 40KG HAHA zit nu op 65kg