AndroidHealthClinic

Jasper's Offseason Log

• Topic Starter Topic Starter
Idk of ik t had verteld, maar na de show gaan we een 8 weken push fase in meteen. Op 500 test-e.

Vooral om even de focus te behouden en zodat ik een doel houd en niet meteen in een gat beland.

Dus word ff flink massa bouwen post show, zin in!!

Idk of ik t had verteld, maar na de show gaan we een 8 weken push fase in meteen. Op 500 test-e.

Vooral om even de focus te behouden en zodat ik een doel houd en niet meteen in een gat beland.

Als je denkt rebound effect. Dat is achterhaald en onzin. Je pakt dan niet extra massa.
Is veel beter om na contest een health recovery te doen. Want je lichaam is helemaal leeg en op.
Plus je bent al lang on. Heel veel stress op je lichaam.

Als je dan gaat pushen en alles gaat verhogen voeding gear gewichten. Gaat dat nog veel meer stress opleveren en je gewrichten gaan dat ook niet leuk vinden.

Maar je moet het zelf weten met je coach natuurlijk. Maar ik zal het afraden

Niet mee eens. Want na een show heb je een paar weken recovery (6 a 8) dan klein halfjaar bouwen dan begint weer je prep.
Als je wilt bouwen moet je daar ook gewoon echt een langere tijd voor uit trekken. Zeker een vol jaar minimaal bouwen. En in de tussentijd misschien nog een mini cut ivm niet te dik worden en nog een kleine herstel fase dan weer vouwen dan weer herstel fase dan prep starten

Niks geen recovery gewoon doorgaan.

Recovery doe je maar in je kist

Als je denkt rebound effect. Dat is achterhaald en onzin. Je pakt dan niet extra massa.
Is veel beter om na contest een health recovery te doen. Want je lichaam is helemaal leeg en op.

Als je dan gaat pushen en alles gaat verhogen voeding gear gewichten. Gaat dat nog veel meer stress opleveren en je gewrichten gaan dat ook niet leuk vinden.

Eerst was het plan ook een health fase. Alleen voor het mentale om even een doel te houden en on track te blijven hebben we hiervoor gekozen. Ook omdat mn cycle pas op 10 weken uit begon en redelijk mild is kunnen we er 500 test wel 8 weken aanplakken volgens jannes

Eens. Je zult veel meer uit zo'n bouwfase halen als je na zo'n prep gezondheid prioriteit maakt. Zo'n prep zorgt ook voor veel fatigue voor je lichaam en die 8 weken ff rustigaan kun je dan goed benutten om daarna fris te kunnen starten.

Als ik een ding wel geleerd heb in de laatste jaren is het om verstandiger om te gaan met gear. Paar jaar geleden dacht ik ook: nu is het moment dat het moet gebeuren en dan deed ik een kuur wanneer het moment er eigenlijk niet rijp voor was. Juist door geduldig te blijven en alles goed te plannen en timen heb ik meer resultaat kunnen behalen. Hoe cliché het ook klinkf, het is wel echt waar; bodybuilding is geen sprint maar een marathon.

.

Is dat niet het moment dat je weer ff back 2 normale life gaat en keer gaat uit eten met vriendin/vrienden?
Denk aan je gezondheid, die is nu waars echt op zijn slechtst en dan ga je met die start vol gas pushen. Laat staan hoe je jezelf voelt, je bent op/moe zou je dan echt full potentie uit je push fase kunnen halen?

.

Is dat niet het moment dat je weer ff back 2 normale life gaat en keer gaat uit eten met vriendin/vrienden?
Denk aan je gezondheid, die is nu waars echt op zijn slechtst en dan ga je met die start vol gas pushen. Laat staan hoe je jezelf voelt, je bent op/moe zou je dan echt full potentie uit je push fase kunnen halen?
De rebound is volgens een aantal heel grote coaches het moment om gains te maken. Niet een push van 30 weken maar een week of 8 a 10.

@MassOrPass Ik zou in elk geval na die 8 weken ff herstellen, dat heb je echt wel nodig. !

De rebound is volgens een aantal heel grote coaches het moment om gains te maken. Niet een push van 30 weken maar een week of 8 a 10.
Elke coach heeft zijn eigen aanpak, maar voor je gezondheid lijkt het me niet verstandig. Risico op blessures is ook sky high en dan ben je nog verder van huis.

Deze jongen is 20 jaar en doet 200 test 200 mast 200 tren per week en een beetje winstrol en jullie huilen hier over zijn gezondheid…

Als hij nu grammen zou rammen zou ik deze reacties nog enigszins kunnen begrijpen, maar dit is wel erg overdreven allemaal.

Als je niet pusht wordt je nooit huge, dat is gewoon een feit. Hij is ook nog jong dus zijn lichaam zal wel tegen een stootje kunnen.

Op 500 test zullen de meeste parameters overigens ook gewoon in range zijn. Bij mij is dat althans wel altijd zo.

Deze jongen is 20 jaar en doet 200 test 200 mast 200 tren per week en een beetje winstrol en jullie huilen hier over zijn gezondheid…

Als hij nu grammen zou rammen zou ik deze reacties nog enigszins kunnen begrijpen, maar dit is wel erg overdreven allemaal.

Als je niet pusht wordt je nooit huge, dat is gewoon een feit. Hij is ook nog jong dus zijn lichaam zal wel tegen een stootje kunnen.

Op 500 test zullen de meeste parameters overigens ook gewoon in range zijn. Bij mij is dat althans wel altijd zo.
Precies dit. "Pushen" word gewoon kcals langzaam uppen in combi met 500 test, het word een gecontroleerde rebound waarbij we de test hoger doen dan trt das t enige verschil eigelijk

Elke coach heeft zijn eigen aanpak, maar voor je gezondheid lijkt het me niet verstandig. Risico op blessures is ook sky high en dan ben je nog verder van huis.
Jezelf 16 weken uithongeren en half flauwvallend op een podium staan in je string voor misschien een plastic trofee terwijl je illegaal verkregen medicijnen die in sommige gevallen niet voor mensen gemaakt zijn in je lijf drukt is sowieso al niet de beschrijving van gezond in de Dikke van Dale dus die 8 weken push om een paar kg massa aan te komen doet 't 'm ook niet meer.

Jezelf 16 weken uithongeren en half flauwvallend op een podium staan in je string voor misschien een plastic trofee terwijl je illegaal verkregen medicijnen die in sommige gevallen niet voor mensen gemaakt zijn in je lijf drukt is sowieso al niet de beschrijving van gezond in de Dikke van Dale dus die 8 weken push om een paar kg massa aan te komen doet 't 'm ook niet meer.
Kunt ook gewoon fulltime blasten en yolo gaan met die mindset.

“Damage control” is wel zo slim als je nog opa wilt worden.

Kunt ook gewoon fulltime blasten en yolo gaan met die mindset.

“Damage control” is wel zo slim als je nog opa wilt worden.
Ik snap je punt wel, en mijn voorbeeld was uiteraard wat overdreven. 't gegeven is echter simpelweg dat je of een heel goede bodybuilder wordt of super gezond blijft. In ieder geval voor de genetisch minder bedeelden onder ons. Die jongen is echter 20 en is met z'n 5e ( wel bescheiden) kuur bezig dus ik heb zo 't vermoeden dat ie gewoon groot wil worden. En dan is een rebound na een wedstrijd geweldig.

Ik snap je punt wel, en mijn voorbeeld was uiteraard wat overdreven. 't gegeven is echter simpelweg dat je of een heel goede bodybuilder wordt of super gezond blijft. In ieder geval voor de genetisch minder bedeelden onder ons. Die jongen is echter 20 en is met z'n 5e ( wel bescheiden) kuur bezig dus ik heb zo 't vermoeden dat ie gewoon groot wil worden. En dan is een rebound na een wedstrijd geweldig.
Rebound na een wedstrijd is achterhaald. Brengt geen meerwaarde.

Ipv supergezond, kun je ook verstandig kuren !
deze 1e 8weken zeggen niet over periode van cruis blast van 2j qua massa, wel als je verstandig kuurt en denkt aan meer dan rebound

Ipv supergezond, kun je ook verstandig kuren !
deze 1e 8weken zeggen niet over periode van cruis blast van 2j qua massa, wel als je verstandig kuurt en denkt aan meer dan rebound
Absoluut kun je verstandig kuren. Geen tren, geen deca, geen orals, niet te zwaar worden, hele lange cruises, noem 't maar op. Allemaal gaan niet op voor deze jongen dus again heb ik zo t idee dat ie gewoon heel erg groot wil gaan worden en lekker de rebound gaat gebruiken om op te blazen.

Terug
Naar boven