AndroidHealthClinic

Jay's log: een nieuwe start

Mooie trainingen Jay! Lekker volume gewichten zijn alle netjes. Een je hebt een mooie home gym.:thumbup:

Sterke trainingen weer! Lekker bezig geweest, dikke vpr op bench press! En prima homegym om lekker te kunnen knallen, lekker basic. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Gisteravond dikke fissa gehad van surinaamse familie. Mn oom werd 50 dus dat moest gevierd worden. Waren ongeveer 300 man dus was echt gezellig. Aan eten geen gebrek zoals ik wel gewend ben bij surinaamse feestjes :cool: Veel rijst en kip dus kreeg lekker genoeg eiwitten binnen. Heb nog picca van gemaakt trouwens.

300xulh.jpg

Had daarna nog prima geslapen en net even getraind. Was wel iets later natuurlijk dus het was iets drukker maar kon overal bij dus dat was mooi :)

Push

Bench press
12x35
10x50
5x65
3x80 + 4 spot
Wilde eigenlijk 3x3x80 doen maar spotter besloot tot failure te helpen dus heb het maar bij 1 werksetje gehouden. Is altijd nadeel van spotters want sommigen helpen wel goed en deze dus minder. Had wel nog een setje van 80kg kunen proberen maar als ik meestal tot failure ga weet ik al dat de setjes erna k*t gaan :roflol::roflol::roflol:

Incline dumbbell press
8x20
8x20
8x20
Goeie mmc.

Incline dumbbell flyes
10x10
12x10
12x10
Goeie feeling.

Leg press
12x100
12x100
12x100

Leg extension
12x43
12x50
12x50

Dumbbell shoulder press
12x10
10x12
8x16
8x16
10x16
Maar eens gek gedaan en weer eens 16's gepakt ;)

Nog wat triceps pushdowns na. Ga volgende keer ook calf raises bij de training doen want is ook pushoefening en had nog wat tijd over dus dat komt mooi uit.

Trainingsduur: 55 min

Rating:
Chest: 4/5; goeie mmc, qua kracht ook prima imo
Quads: 4/5; goeie mmc, ook prima burn
Delts: 4/5; ging ook wel prima
Triceps: 4/5; lekker gepompt, zaten goed vol en had prima burn

Opmerking:
Tevreden met de training na een feestje. Ging uit van worst case scenario maar uiteindelijk was ik toch nog fit. Even kijken hoe ik dat met bench ga doen en die spotters want vind zonder spotter nog te riskant.

Mooie trainingen Jay! Lekker volume gewichten zijn alle netjes. Een je hebt een mooie home gym.:thumbup:

Dankje crash. En ja ben blij met mn homegym, vooral met die feestdagen als de gym gesloten is, is het handig :)

Sterke trainingen weer! Lekker bezig geweest, dikke vpr op bench press! En prima homegym om lekker te kunnen knallen, lekker basic. ;)

Thanks Johan! Ja bench gaat wel prima, voelt ook beter aan. En wat betreft mn homegym had ik eigenlijk liever een cage gehad ipv press rack maarja kan niet alles hebben natuurlijk ;) Achja een cage neemt ook meer ruimte in en het staat ook in mn kamer dus dan is mn kamer meteen weer zo vol.

Laatst bewerkt:
Vandaag maar weer eens thuis getraind. Heb er een deload van gemaakt want ben laatste paar dagen best wel vermoeid. Gister ook dus heb training naar vandaag verplaatst.

Pull Deload

Barbell bent over row
15x30
10x40
10x40
10x40
10x40
10x40

Rack chins
10xbw
10xbw
10xbw

Dumbbell row (45 graden)
10x20 (l) + 10x20 (r)
10x20 (l) + 10x20 (r)
12x20 (l) + 12x20 (r)
Tijdje niet gedaan, komt er wel weer in want voelde chill :)

Upright row (ez bar)
3 setjes van 15 reps

Side raises
3 setjes van 10 reps

Concentration curl
3 setjes van 10 reps

Lying leg curl
3 setjes van 12 reps

Wrist curls (behind back met ez stang van 2kg) (nieuwe oefening)
15x22
15x22
15x22
Lekker, hou ik erin.

Trainingsduur: 55 min

Rating:
Back: 3.5/5; niks bijzonders ofzo maar wel goeie pomp
Delts: 3/5; goeie burn ondanks lightweight
Armen: 3.5/5; goeie burn en pomp
Hams: 3/5; nothing special

Opmerking:
Korte training op zich maar ben wel tevreden erover. Stond echt met een k*thumeur op dus besloot maar ff te trainen. Dan maar deload want had geen zin om heel zwaar te gaan tillen. Toch nog prima gevoel aan over gehouden en heb 2 nieuwe oefeningen erbij. Db rows komen er weer in en wrist curl behind back ook :D

Voor een deload niet slecht Jay, variëren in oefeningen is ook wel goed. Dumbell row vind ik persoonlijk ook veel lekkerder voelen dan een barbell row. Merk jij ook bepaalde voordelen met wristcurls? Ik train namelijk mijn onderarmen niet apart, en weet niet of het ook meerwaarde bied om wel te doen.

Lekker rustig het jaar afsluiten is niks mis mee, volgend jaar weer vol gas! ;)
Vind die chins alsnog wel sterk, is dat ook op deload?

Voor een deload niet slecht Jay, variëren in oefeningen is ook wel goed. Dumbell row vind ik persoonlijk ook veel lekkerder voelen dan een barbell row. Merk jij ook bepaalde voordelen met wristcurls? Ik train namelijk mijn onderarmen niet apart, en weet niet of het ook meerwaarde bied om wel te doen.

Wristcurls moet je zeker proberen man, na 3 setjes tot fail, met 1-2 sec vasthouden bovenin, staat je onderarm knetterhard :P
In de gym laat ik het meestal sliden waardoor ik ze thuis pak, maar met een home gym zou je ze zeker kunnen doen, paar minuten werk!

Sorry voor de hijack, Jay :o

Ja db row beviel prima man, doe ze staand zegmaar op deze manier:
dbrow.jpg
En wristcurls bevallen prima want merk toch wel dat grip een issue is bij mij. Je bent max 5 min bezig met die oefening dusja je zou ze eventueel ook buiten je traininen om kunnen doen. Vind het ook wel een fijne oefening, deed het voorheen met dumbbells maar zo staand met barbell bevalt prima. Brandt kneiterhard en je bent er zo klaar mee.

Lekker rustig het jaar afsluiten is niks mis mee, volgend jaar weer vol gas! ;)
Vind die chins alsnog wel sterk, is dat ook op deload?

Wristcurls moet je zeker proberen man, na 3 setjes tot fail, met 1-2 sec vasthouden bovenin, staat je onderarm knetterhard :P
In de gym laat ik het meestal sliden waardoor ik ze thuis pak, maar met een home gym zou je ze zeker kunnen doen, paar minuten werk!

Sorry voor de hijack, Jay :o

Ja precies ff rustig afsluiten en nee chins was geen deload, kwam meer omdat ik die alleen doe als ik thuis train en wist niet echt hoe ik ze lichter kon doen :roflol::roflol:

En hijack maakt niet uit man, wel mooi om te zien dat we over wristcurls hetzelfde denken ;)

Hmm ik zal het zeker eens proberen, heb deze oefening 1,5 jaar geleden ook gedaan maar kreeg pijnlijke pols. Buiten het schema pakken moet wel lukken. :D

Ja db row beviel prima man, doe ze staand zegmaar op deze manier:
dbrow.jpg
En wristcurls bevallen prima want merk toch wel dat grip een issue is bij mij. Je bent max 5 min bezig met die oefening dusja je zou ze eventueel ook buiten je traininen om kunnen doen. Vind het ook wel een fijne oefening, deed het voorheen met dumbbells maar zo staand met barbell bevalt prima. Brandt kneiterhard en je bent er zo klaar mee.

Zo ga ik ze binnenkort ook doen, ik doe het nu gewoon op een bankje. Maar krijg nog wel eens last van rechter schouder als ik met linker arm bezig ben. ???

Daar heb ik dus ook wel last van, grip is niet heel erg sterk. Dan doe ik die ook gewoon buiten mn schema met een barbell, misschien dat het nog wat opleverd bij benchen. Polsen begeven het vaak, en denk dat je met deze oefening je polsen ook wel versterkt. Thanks!

Hmm ik zal het zeker eens proberen, heb deze oefening 1,5 jaar geleden ook gedaan maar kreeg pijnlijke pols. Buiten het schema pakken moet wel lukken. :D

Zo ga ik ze binnenkort ook doen, ik doe het nu gewoon op een bankje. Maar krijg nog wel eens last van rechter schouder als ik met linker arm bezig ben. ???

Daar heb ik dus ook wel last van, grip is niet heel erg sterk. Dan doe ik die ook gewoon buiten mn schema met een barbell, misschien dat het nog wat opleverd bij benchen. Polsen begeven het vaak, en denk dat je met deze oefening je polsen ook wel versterkt. Thanks!

Ja voelde het ook wel in mn polsen dusja die zul je dan ook wel sterker maken. En db rows op zon bench vind ik ook niet chill man.

Fijne jaarwisseling iedereen en een sportief en gezond 2014!

Db rows op een bench zijn idd k*t, doe mij maar los. En tnx jij ook jay :)

Ja voelde het ook wel in mn polsen dusja die zul je dan ook wel sterker maken. En db rows op zon bench vind ik ook niet chill man.

Fijne jaarwisseling iedereen en een sportief en gezond 2014!

Oke helemaal goed, zal het deze week eens proberen. Nee precies, voelt niet fijn.

Thanks kerel! Jij ook een fijne jaarwisseling! ;)

Trainingen zien er goed uit jongen, aan het deloaden begonnen?
Goed begin van het nieuwe jaar.

De beste wensen voor het komende jaar.

Vandaag weer thuis getraind. Had gister nieuwe fitness handschoentjes gekregen voor oud en nieuw en die zitten echt super lekker. Van leer en suede volgens mij. Zit ook een polsversteviger aan dus dat is altijd mooi meegenomen :)

Push

Bench press
12x30
10x40
8x50
5x60
4x70
2x80
1x90 pr
Ging soepel omhoog de 90kg dus dat is mooi, totaal geen grinder oid. Heb afgelopen tijd veel filmpjes gekeken hoe goed te benchen dus heb daar toch wat nuttige tips uitgehaald. Heb mn pecs nog nooit zo goed gevoeld, brandden echt super hard. Zelfs bij de 90kg wat dus aardig tegen mn max ligt voelde ik mn pecs goed terwijl als ik vroeger ging maxen het echt een grinder werd en mmc k*t was.

Incline dumbbell flyes
12x10
12x10
12x10
Ging makkelijker dan vorige keer.

Leg extension
10x20
10x35
10x35
12x35
12x35
12x35
12x35
12x35

Dumbbell shoulder press
12x10
10x15
10x15
10x15
Stuk beter dan 1 week geleden toen ik thuis trainde :)

Kickbacks
5 setjes van 10 reps

Heel raises
5 setjes van 10 reps

Trainingsduur: 60 min

Rating:
Chest: 5/5; goeie mmc, goeie pomp, goeie burn, lekkere pr
Delts: 4.5/5; ging lekker
Triceps: 4/5; lekker knijpen
Legs: 4/5; quads en calfs stonden in de fik

Opmerking:
Bench ging prima, ook mmc was goed. Rest ging ook wel lekker :)

Trainingen zien er goed uit jongen, aan het deloaden begonnen?
Goed begin van het nieuwe jaar.

De beste wensen voor het komende jaar.

Thanks! Nee doe deload alleen als ik mij echt heel moe voel dusja is gewoon random zegmaar.

Jij ook de beste wensen :)

Damn, sterke bench!! Lekker man :thumb:

Lekker begin van het nieuwe jaar! Sterke Bp.

Verder natuurlijk de beste wensen en een goeie gezondheid met mooie gains!!

Sterk begin van 2014, paar cruciale tips die je eruit hebt gehaald?
ziet er naar uit dat je flyes wel wat meer kan toch?
Waarom geen P/P/L?

Even snel doorheen je log gelezen, en heb me geabonneerd :)

Damn, sterke bench!! Lekker man :thumb:

Bedankt Johan!

Lekker begin van het nieuwe jaar! Sterke Bp.

Verder natuurlijk de beste wensen en een goeie gezondheid met mooie gains!!

Thanks Crash, hetzelfde :)

Sterk begin van 2014, paar cruciale tips die je eruit hebt gehaald?
ziet er naar uit dat je flyes wel wat meer kan toch?
Waarom geen P/P/L?

Ja hoe rug goed te archen, want als ik lag verloor ik soms die spanning. Nu arch ik mn rug beter waardoor ik echt uit mn pecs bench. Ook breng ik de stang lager terwijl ik voorheen meer uit mn schouders benchde. Zijn net die kleine tips die het een stuk aangenamer doen aanvoelen :)

En ja flyes kan net als een hoop andere oefeningen zwaarder idd. Wilde weer terug naar 2 daagse splits want vond die aparte leg dag niet zo chill. Vind echt dat ik dan dikke billen krijg en vind dat niet mooi. Dus nu doe ik wat meer isolatie voor legs. Is niet echt ideaal maarja wil gewoon tevreden zijn met wat ik zie in de spiegel. Grote bovenbenen vind ik geen probleem maar die billen zijn wel goed zo vind ik. Zit qua broeken ook niet lekker dan. Nu heb ik bij mn bovenbenen nog speling terwijl het bij mn billen echt vrij strak zit dusja dan focus ik liever op bovenbenen. En ben ook half surinaams dusja zal toch ook wat aanleg voor billen hebben :o

Even snel doorheen je log gelezen, en heb me geabonneerd :)

Nice man! Altijd leuk als iemand volgt :)

Pull

Barbell bent over row (deload)
12x30
10x40
10x50
5x60
5x60
5x60
Gebruik nu meer mn schouderbladen en dat voelt fijner aan. Enige probleem is nog een beetje hoe mn voeten en benen te plaatsen want soms komt de barbell langs mn knieën maarja daar blijf ik dus op oefenen.

Vertical traction
12x70
12x79
10x89
8x98

Dumbbell rack row
12x20 (r) + 12x20 (l)
12x26 (r) + 12x26 (l)
12x28 (r) + 12x28 (l)
Even gewicht uitvogelen.

Cable upright row superset facepulls
2 setjes van 12 reps

Side raises
3 setjes van 12 reps

Concentration curl
3 setjes van 12 reps

Lying leg curl
12x23
10x30
10x30

Seated leg curl
12x36
12x36
12x36
Sicke burn :cool:

Nog 5 setjes dumbbell wristcurls behind back met 12kg per kant. Sicke pomp en burn ook :D

Trainingsduur: 60 min

Rating:
Back: 4.5/5; goeie mmc, goeie pomp, goeie burn
Delts: 4/5; dikke burn in traps was wel beetje hinderlijk voor mmc bij rear en side delts
Arms: 4/5; goeie mmc bij biceps en onderarmen, goeie pomp en burn
Hams: 4/5; goeie burn

Opmerking:
Blijf bor deloaden zolang ik mij comfortabel voel bij mn techniek. Nu voelt het wel ok maar ik blijf nog even oefenen. Db rows kan dus zwaarder, leg curls ook trouwens.

Misschien iets verder voorover buigen met de BOR, dan zitten je knieën ook niet in de weg.

Terug
Naar boven