Fitness Seller

Jay's log: een nieuwe start

• Topic Starter Topic Starter
Net push gedaan en damn was echt mentaal een zware training maarja dat krijg je als je op zondagochtend gaat trainen ;)

Push

Bench press
12x30
10x45
5x60
3x80
3x80
3x80
Ging vrij soepel.

Incline bench press
10x40
7x50
4x60 pr
Tijdje niet gedaan, voelde goed dus ben tevreden. 5e rep zat er wel in bij 60kg maar had geen spotter. Volgende keer 3 setjes van 55kg denk ik.

Incline cable flyes
3 setjes van 12 reps
Was mentaal dood hier, voelde wel goed though.

Leg press
12x100
12x100
12x100

Leg extension
3 setjes van 12 reps
That burn.

Dumbbell shoulder press
Bankje was niet vrij dus kon mn rug niet steunen. Dus even met 12kg db's gedaan, voelde wel lekker :)

Pushdown
4 setjes van 12 reps

Seated calf raises
3 setjes van 12 reps

Trainingsduur: 65 min

Rating:
Chest: 4/5; benches voelden prima en flyes ook maar miste af en toe focus
Quads: 4/5; voelde goed
Delts: 4/5; voelde toch nog lekker
Triceps: 3/5; mwa miste beetje focus
Kuiten: 3/5; miste ook wat focus

Opmerking:
Aan het einde van de training was ik echt helemaal leeg, gewoon 0 energie. Maarja heb wel echt alles gegeven dus dat was mooi. Vind de trainingen op zondag altijd het zwaarst.

Misschien iets verder voorover buigen met de BOR, dan zitten je knieën ook niet in de weg.

Ja zou kunnen, kijk morgen wel :)

Lekkere bench! Is dat nou fijn om in de ochtend te trainen ipv sochtends/savonds? Heb het echt nog nooit gedaan.

Lekkere bench! Is dat nou fijn om in de ochtend te trainen ipv sochtends/savonds? Heb het echt nog nooit gedaan.

Thanks man!

Nah in de ochtend trainen heeft voor en nadelen. Gym is in het weekend tot 15:00 open en van 12:00-15:00 is het meestal erg druk dusja dan heb ik weinig keus dan in de ochtend te gaan trainen. Toen ik trainde was het vrij rustig dusja dan kun je lekker overal bij. Moest alleen even op bankje wachten bij shoulder press maarja dat was geen ramp want kan altijd shoulder press staand doen. Je hebt voor je gevoel wel wat minder energie dus mentaal is het wel zwaar. Ik had ook alleen ontbeten en als je 's avonds traint heb je toch wat meer maaltijden op en meestal wat meer energie en ook betere focus. Vind 's avonds wel het fijnste alleen is het af en toe dus druk maarja dat hou je toch wel, en heb altijd homegym natuurlijk mocht het echt heel druk zijn ;)

Nog wat picca's gemaakt gister (rustdag dus):

30mmhrt.png

qnmb1k.png
Kwaliteit is wat achteruit maar dat is volgens mij normaal als je via tinypic upload, op de foto's op mijn mobiel zie je gewoon meer definitie.

En JA armen lopen achter maar eerlijk gezegd interesseert het mij geeneens meer vind armen trainen niet eens leuk. Kan mn armen ook altijd wat moeilijk aanspannen bij back double biceps. Op grote spiergroepen als rug focussen vind ik leuker :)

Qua rug probeer ik vooral op dikte te focussen (rows dus). Ga misschien ook benen foto's maken want had gister geen tijd want ging film kijken :cool:

Laatst bewerkt:
Nette training Jay! Foto's zien er ook goed uit. Rug en schouders springen er wel uit. Dikte in je ruig is ook netjes toezicht van wijte. :thumbup:

Lekker bezig geweest man, en wat foto's beteft: Goede vooruitgang als ik het vergelijk met je oudere foto's. Armen lopen bij mij ook een beetje achter, en hetzelfde geld voor rug.. Wel wijde lats, alleen mag wel meer dikte. Zware rows, deadlifts/rackpulls zorgen wel voor die dikte. Vanwaar eigenlijk die pleister op je arm? :D

Pull

Bent over row
12x40
10x50
5x60
5x70
5x80
Ga volgende keer denk ik met 3x5 beginnen.

Seated row
12x77 vpr lol
8x84 pr
8x84
Lekker :)

One armed lat pull down (nieuw)
12x36 (l) + 12x43 (r)
12x43 (l) + 12x43 (r)
12x50 (l) + 12x50 (r)
Even gewicht uitvogelen dus bij 1e setje merkte ik dat 36kg te licht was. En deze oefening is met 1 arm net zo zwaar als met 2 armen, beetje maf maar zal wel aan cable systeem liggen.

Cable upright row superset facepulls
3 setjes van 12 reps
Lekker branden weer.

Side raises
3 setjes van 15 reps
Deed wat rustig aan want gister al shoulder press.

Curls (concentration en incline db beide 2 setjes)
De incline db voelde echt super, concentration iets minder nu. Ga wat meer op de incline focussen denk ik.

Lying leg curl
3 setjes van 10 reps

Seated leg curl
3 setjes van 12 reps
That burn, zoals altijd eigenlijk :D

Nog 3 setjes db behind the back wrist curls na.

Trainingsduur: 60 min

Rating:
Back: 4/5; even wennen aan andere indeling maar voelde wel ok.
Delts: 4/5; ging prima op zich
Armen: 4/5; incline db ging lekker, wrist curls ook
Hams: 4/5; goeie burn, voelde goed

Opmerking:
Bor voelde al wat beter, kwam iig niet tegen mn knieën aan dus dat is mooi. Blijf nog wel oefenen dus ga 3x5 lekker rustig opbouwen. 80kg 5 reps ging nog prima. Met biceps dus wat meer op incline db focussen, wss 1 training concentration 3 setjes en andere training 3 setjes incline db ofzo maar kom daar wel uit :)

Nette training Jay! Foto's zien er ook goed uit. Rug en schouders springen er wel uit. Dikte in je ruig is ook netjes toezicht van wijte. :thumbup:

Thanks Crash!

Vind rug en schouders ook het leukst om te trainen haha, vind armen echt saai om te trainen en die lopen ook achter. Ja dan zie je dat het soms toch ook mentaal is maarja ga nu gewoon leuke oefeningen voor armen uitzoeken en dan zie ik wel verder!

Lekker bezig geweest man, en wat foto's beteft: Goede vooruitgang als ik het vergelijk met je oudere foto's. Armen lopen bij mij ook een beetje achter, en hetzelfde geld voor rug.. Wel wijde lats, alleen mag wel meer dikte. Zware rows, deadlifts/rackpulls zorgen wel voor die dikte. Vanwaar eigenlijk die pleister op je arm? :D

Bedankt Johan!

Altijd leuk om te horen als ik vooruitgang boek. Vind het zelf soms moeilijk te zien maarja je ziet jezelf ook elke dag natuurlijk dus dan zie je het ook bijna niet. Ja lats gaan wel ok, probeer idd wat meer op dikte te focussen. Doe nu 2 rows en 1 pulldown, deadlift en rackpulls laat ik nu even achterwege probeer eerst even op bor te focussen want vind dat echt de basis voor rug aangezien je je hele rug ermee aanspreekt (van lowerback tot traps). Met rackpulls heb ik toch wat gripproblemen dus doe ook wat wrist curls, ik probeer nu echt aan mn zwakke punten te werken. Moet zeggen dat ik rack pulls/deadlift ook wel erg zware oefeningen vind en weet niet of ik dat dan 2x per week trek zeker omdat het een vrij zwaar schema is, zeker als je het in 1 uur moet doen.

Ja had een schaafwond dus vandaar pleister, maar was gister tijdens shoulder press eraf gegaan haha. Wond is weer genezen gelukkig :)

Nette training gast.
BOR ging beter zo te lezen, wat heb je nu veranderd?

Nette training gast.
BOR ging beter zo te lezen, wat heb je nu veranderd?

Thanks!

Iets verder voorover buigen en voeten beetje sumo stand gedaan zodat mn knieen naar buiten wijzen ipv naar voren. Maar blijf wel oefenen natuurlijk, misschien nog wat filmpjes bekijken :)

Tijdje niet meer in de logs gekeken..

Lekkere trainingen man, heb er 2 gemist zo te zien :thumbs:
Ook een flinke rug, nice!
Armen train ik zelf ook niet maar die groeien gewoon flink bij de compounds, zal wel genetisch zijn denk ik.
Pak zelf 1 tricep / 1 bicep en dat 2x per week als ze al gesloopt zijn door borst/rug/schouder :o
Misschien een idee om ze vaker aan te spreken met redelijk laag volume? (1 oefening - 5 sets).
Weet niet of je ze nu al 2x p/w pakt?

Tijdje niet meer in de logs gekeken..

Lekkere trainingen man, heb er 2 gemist zo te zien :thumbs:
Ook een flinke rug, nice!
Armen train ik zelf ook niet maar die groeien gewoon flink bij de compounds, zal wel genetisch zijn denk ik.
Pak zelf 1 tricep / 1 bicep en dat 2x per week als ze al gesloopt zijn door borst/rug/schouder :o
Misschien een idee om ze vaker aan te spreken met redelijk laag volume? (1 oefening - 5 sets).
Weet niet of je ze nu al 2x p/w pakt?

Thanks bro!

Ja train armen nu 2x per week en dan 1 oefening maar misschien meer setjes zal even kijken. Vind incline db curls en pushdowns nu het fijnst voor armen dus die wil ik er denk ik wel inhouden. Misschien ook eens close grip chins doen want deed dat vorige keer thuis en brandde echt als een gek in mn biceps. Zit ook weer aan close grip bench te denken. Als je naar de EMG studies kijkt doet die het eigenlijk niet eens zo goed maarja wil het toch weer eens proberen denk ik, ookal is het maar 1x per week. Lijkt ook wel redelijk op bench dusja misschien dat ik daar dan ook beter op wordt. Op de een of andere manier vind ik dips niet zo chill, kan ook komen doordat het bw oefening is en dat het moeilijk is om er beter op te worden. Meestal maar 6 reps x bw en dan voelt het nog niet zo chill dusja dan liever cgbp of pushdowns.

Is zeker ook aanleg, voorheen groeiden mn triceps wel goed van de compounds maar nu probeer ik bij bench echt op mn pecs te focussen en minder uit mn triceps te drukken. Dusja dan groeien je armen wel minder maarja chest vind ik toch belangrijker aangezien het een grotere spiergroep is. Moet zeggen dat mn armen altijd wel moeilijk groeiden, vind compounds eigenlijk de basis dus misschien dan weer cg chins/cgbp ;)

Ik vind ook heel veel triceps oefeningen niks aan :o
CGBP en dips zijn erg bekend maar vind ze beide niet echt lekker aanvoelen (vooral door me skinny polsjes denk ik).
Zal je na me tentamens eens een pm sturen om een keer te trainen, mocht je interesse hebben :thumbs:
Gratis OV door de weeks, dus zou geen probleem moeten zijn op dat gebied.

Bedankt Johan!

Altijd leuk om te horen als ik vooruitgang boek. Vind het zelf soms moeilijk te zien maarja je ziet jezelf ook elke dag natuurlijk dus dan zie je het ook bijna niet. Ja lats gaan wel ok, probeer idd wat meer op dikte te focussen. Doe nu 2 rows en 1 pulldown, deadlift en rackpulls laat ik nu even achterwege probeer eerst even op bor te focussen want vind dat echt de basis voor rug aangezien je je hele rug ermee aanspreekt (van lowerback tot traps). Met rackpulls heb ik toch wat gripproblemen dus doe ook wat wrist curls, ik probeer nu echt aan mn zwakke punten te werken. Moet zeggen dat ik rack pulls/deadlift ook wel erg zware oefeningen vind en weet niet of ik dat dan 2x per week trek zeker omdat het een vrij zwaar schema is, zeker als je het in 1 uur moet doen.

Ja had een schaafwond dus vandaar pleister, maar was gister tijdens shoulder press eraf gegaan haha. Wond is weer genezen gelukkig :)

Verschil is er zeker wel man, zelf zie je dat idd heel slecht. Pak er daarom eens foto's uit van een half jaar terug, dan zie je veel meer dan dat je foto's van een paar maand tijd vergelijkt. Dikte zit wel aardig goed hoor. BOR's is voor mij ook belangrijk nu, merk dat ik echt keihard moet cheaten om het gewicht omhoog te trekken. Dus een flinke deload kan ook wel eens goed zijn, of wat jij doet de focus leggen op BOR.

Aan je zwakke punten werken is ook juist goed, doe ik nu ook vooral. DL/rackpull zou ik ook niet 2x in de week kunnen, gewoon een afweging maken om het gelijk goed te doen. Ik ben met rug training ook wel dik 75 min. bezig.

Oke man haha, mooi dat het goed genezen is. :D

Vandaag weer thuis getraind, kwam beter uit zo! Vrijdag wss thuis of in de middag naar gym maar zie dan nog. Kan in principe ook thuis kan ik mooi chins, bor en db row doen als hoofdoefeningen zoals op de planning staat ;)

Push

Bench press
12x30
10x40
10x50
8x60
5x70
8x50 (slow and controlled)

Incline bench press
10x40
10x40
8x40

Incline dumbbell flyes
3 setjes 12-12-20 reps
LOL @ laatste set, gewicht kan dus omhoog.

Dumbbell shoulder press
12x10
10x15
10x15
10x15
Voelde erg lekker

Dips
5xbw
5xbw
5xbw
5xbw
5xbw
Voelde lekker. Blijft erin, had nog cgbp geprobeerd maar voelde niet chill.

Nog wat leg extensions.

Opmerking:
Dips beviel dus goed, cgbp niet. Wss dips 2x per week doen net als chins. Benches lekker op gevoel gedaan heb geen zin om daar zwaar op te gaan, voelde pecs nu prima en dat is belangrijkste voor MIJ.

Laatst bewerkt:
Lekkere training man. Mooie bp toch zeker als je goeie mmc hebt.

Gaat lekker Jay, waarom na shoulder press nog is dips?

Niks, maar vroeg me het af waarom je het zo deed.;)

Ja ik weet dat het misschien niet heel handig is maar komt meer door mn schema. Ik begin altijd met chest en doe daarna quads, delts en triceps. Dus ik rond eerst 1 spiergroep af en ga dan naar de volgende. Maar thuis doe ik meestal andere volgorde door beperkte mogelijkheden qua oefeningen ;)

---------- Toegevoegd om 21:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:39 ----------

Net ff planks gedaan. 3 setjes 1 minuut (met 2 minuten rust tussendoor) en damn voelde het goed in mn abs.

Heb mn schema iets aangepast. Ga wat meer op hoofdoefeningen focussen want doe nu best wat isolatie :rolleyes:
Dus dips enzo erin en wat meer focus op compounds leggen. Chins ook weer even proberen en ga die vooral rustig opbouwen want vind het best een lastige oefening. Lastig in de zin van een goeie mmc want optrekken kan bijna iedereen natuurlijk wel maar gaat er wel om dat je wat voelt natuurlijk ;)

Lekkere push training, lekker volume ook op bench en dips. Chins blijft een lastige oefening, als je onderarmen zijn verzuurd is het lastig om die spiercontractie te krijgen.

Nice bra, ziek volume op die dips op het laatst zeg.

Terug
Naar boven