AndroidHealthClinic

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Ik gebruik sporadisch shampoo, zal het niet meer doen... merk wel dat je haar steviger word als je het een tijdje niet meer gebruikt en dat is alleen maar een voordeel. Ik smeer er welk erg veel gel in elke dag, maargoed... alles voor een mooie haircut.

Die gel droogt juist je haar uit man. Heb nu hetzelfde resultaat zonder dat ik gel of wax gebruik. Kan het nu gewoon in een hanenkam zetten, omdat het ietwat vettig is. Maar het ziet er niet vet uit.

Ik durf mezelf niet te vertonen zonder gel in men haar, srs. Gebruik nu nog goedkope gel... word eens tijd voor meer geld en betere gel.

Dat is dus het punt. Ik heb ook 2 weken "voor lul" gelopen zonder gel. Kreeg mooie opmerkingen naar mn hoofd van mensen in mijn omgeving. Daar moet je even doorheen. Had vaak gewoon een muts op. Wel mooi dat ik van gasten te horen kreeg dat mijn haar wel een gelletje kon gebruiken, terwijl 2 meiden de opmerking maakte dat dit veel beter stond.

Sorry :nowai:

Daar heb ik het er niet voor over

wat boeit het of je gel hebt of niet, schaam me er niet voor om met trainingsbroek geen gel ofzo de stad in te gaan. inb4 kamper. vind het altijd om te lache die mense die zich hele dag zorge make of haren goed zitte, niemand kent je ^^
+dat haar zonder gel vaak mooier zit volgens sommige meisjes :D

Lijkt mij nogal goor, je hoofdhuid moet je ook ontvetten bro. Ik heb een kale kop (tondeuse stand 0) en alsnog was ik die halve mm haar met shampoo. Gewoon stukje hygiëne.
Trouwens, wel apart dat je zo met je haar bezig bent als vent. :D

---------- Post toegevoegd Tue 8 May 2012 om 10:11 ----------

wat boeit het of je gel hebt of niet, schaam me er niet voor om met trainingsbroek geen gel ofzo de stad in te gaan. inb4 kamper. vind het altijd om te lache die mense die zich hele dag zorge make of haren goed zitte, niemand kent je ^^
+dat haar zonder gel vaak mooier zit volgens sommige meisjes :D

Haha, lekker in je joggingpak rondlopen de hele dag. Stuk comfortabeler voor de quads in ieder geval. Baseballcap erbij en de pikey-look is compleet. :D
Trouwens, als je een beetje sportschoolfysiek hebt kom je er makkelijk mee weg.

Lijkt mij nogal goor, je hoofdhuid moet je ook ontvetten bro. Ik heb een kale kop (tondeuse stand 0) en alsnog was ik die halve mm haar met shampoo. Gewoon stukje hygiëne.

De natuurlijke beschermende vetlaag verwijderen is hygiënisch ? ... Hoezo ... Wou je er mensen van laten eten of zo ?

De natuurlijke beschermende vetlaag verwijderen is hygiënisch ? ... Hoezo ... Wou je er mensen van laten eten of zo ?

Een hele vette kop is toch ook niet lekker voor je huid? Ik heb dan geen haar maar als je er gel insmeert moet je dat er toch gewoon uitwassen?

Een hele vette kop is toch ook niet lekker voor je huid? Ik heb dan geen haar maar als je er gel insmeert moet je dat er toch gewoon uitwassen?

"hele vette kop" .. heb je dan boter op je hoofd of zo ?

ok, als je troep (gel) in je haar smeert moet dat er weer uit, maar ik heb net als jij een standje-0 "kapsel" en totaal geen last van een "hele vette kop". De huid is precies zo vet als gezond is en het enige wat ik er op smeer is af en toe wat zonnebrand in de zomer.

"hele vette kop" .. heb je dan boter op je hoofd of zo ?

ok, als je troep (gel) in je haar smeert moet dat er weer uit, maar ik heb net als jij een standje-0 "kapsel" en totaal geen last van een "hele vette kop". De huid is precies zo vet als gezond is en het enige wat ik er op smeer is af en toe wat zonnebrand in de zomer.

Ok, eens. Is meer voor het gevoel dat ik m'n haren was denk ik.

geprobeerd met semi lang haar 3-4 weken niet te wassen. Zag er vies en niet mooi uit.

Net me haar weer gewassen, wel een stuk dunner helaas maar niet meer zo vies.

Ben nu ook 2 weken in, maar m'n haar stinkt echt, dus ga het ook weer doen vanaf morgen :)

Ja is vies he.. en dan ga je met je hand door je haar en dan moet je je handen wassen.

Dat komt denk ik ook omdat je haar en hoofdhuid shampoo gewend is. Dus wanneer je daarmee stopt, gaat het heel snel weer vet worden. Je zou het dus moeten afbouwen. Steeds minder shampoo gebruiken, of 1 seconde laten zitten en uitspoelen. Totdat alles weer in een natuurlijk evenwicht is.

Heb mijn haren nu al meer dan een half jaar niet gewassen en het bevalt me goed!
Mijn haar is veel minder droog en het lijkt veel dikker.

Ik heb helaas wel soms dat het nog wat vettig is of een beetje muf ruikt, maar dat komt denk ik doordat ik gel gebruik en ook vaker ga zwemmen.
Ik denk dat de gel en de chloor in het water ervoor zorgen dat de "balans" wordt verstoord.

Het ziet er iig veel beter/gezonder uit.
Het boeit me niet als het soms een beetje muf ruikt. Daar merkt toch niemand iets van!
Ik heb wel eens aan mijn vriendin gevraagd om aan mn haar te ruiken, en dan ruikt het soms een beetje muf. Maar het is niet zo dat iemand die langs me staat het ruikt...

hahaha cool.... Ik wist niet dat hier een topic van was.
Ben zelf toevallig 2 maanden geleden gaan experimenteren hiermee omdat ik mezelf de zin en onzin van shampoo begon af te vragen. Voorheen gebruikte ik elke dag shampoo namelijk. Het rook wel lekker maar ik had niet echt het idee dat het mijn haar nog ten goede kwam. Vandaar ben ik wat gaan experimenteren.

Op het moment gebruik ik nog sporadisch shampoo. Ik denk 1 x per 2 weken op het moment. Het bevalt me prima en merk wel dat mijn haar beter en gemakkelijker in model gaat zitten. Ik gebruik wax en gel om mijn erg dikke haar in model te krijgen maar spoel het dagelijks goed door. Verder ruikt m'n haar nog steeds goed.

Niet alleen je natuurlijke vetlaag zit op je hoofd. Er zit ook vuil in die vetlaag en andere vettige substanties die erin komen. Die krijg je alleen weg door de oppervlaktespanning te breken met zeep. Anders blijft het vuil gewoon aan je hoofd plakken.

Je haar om de 2 dagen wassen is een betere oplossing en toch nog hygienisch. Welke shampoo je gebruikt is ook belangrijk.

Laatst bewerkt:
Veel mensen denken dat je haar gaat stinken, wat ik ook een logische gedachte vind, maar die ervaring heb ik nog niet gehad iig.

Jij hebt dus geen vriendin?

Iemand misschien een goeie shampoo?

Terug
Naar boven