Gast 166060
Huge Freak
- Waardering
- 8.689
Uiteraard
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uiteraard
Welke was dat?Kameel wat vind je er trouwens van dat je onze Rus hebt weggepest?
- coach
Alle drie de wedstrijden onder begeleiding geweest van dezelfde coach. Topvent, maar ik kon al zijn acties wel voorspellen (aanpassingen voeding) Ik vond mijzelf op de eerste twee wedstrijden niet hard genoeg..dit gaf ik gedurende de prep ook aan. Desondanks deed ik wat ik van hem opgelegd kreeg. Dus 100% tevreden ben ik niet. Ook tijdens de wedstrijd vond ik de begeleiding niet top. Ik vroeg mij af wanneer ik wat moest eten en de coach was vaak nergens te bekennen. Ik zag dat andere atleten op dat gebied beter werden begeleid. Dat gaf wat stress. Wat ik wel fijn vond is dat de coach van minimale doseringen is, zelf was ik geneigd om er nog wat ml's bij te zetten. Op het NK was ik zelfs al een vier weken off. Wat ik erg kon waarderen is dat hij mij overtuigde om de NK te doen, zelf dacht ik dat ik daar niets te zoeken had.
- dieet (begin kcal vs eind kcal, peakweek, carbdepletion/loading), hoe heb je dit in het kort gedaan
In de bulkfase zo'n beetje elke twee weken uppen totdat ik rond de 5500 kcals zat. Dat was behoorlijk proppen. Mijn eerste prep verliep best kut. Continue aangegeven dat ik te dik was, werd niets mee gedaan. De laatste vijf weken werd het ontvangen en gingen mijn kcals richting de 1600, voornamelijk vis/olijfolie/broccoli/komkommer. Ook de cardio ging omhoog van 45 minuten naar 2x45 minuten. Wat een ellende, voelde mij zo slecht op een gegeven moment. Waar ik eerst kotsneigingen van de koolvis kreeg was het toen elke maaltijd een feestmaaltijd. Bizar dat eten ineens zo lekker kon zijn, alles was overheerlijk. Kwa vochtdepletion dronk ik een tijd extra veel, vier liter per dag. Volgens mij voor twee weken lang. Vervolgens afbouwen, liter, dag erna halve liter (op de dag van depletiontraining) en toen drie dagen niets. Dit in combinatie met plastabletjes. Mijn drollen waren van steen. Gekkenwerk was het. Op de OR en NK hebben we dit niet meer gedaan, hetzelfde proces maar dan 1 dag niets meer drinken. Met carbloading begon ik na de depletiontraining. Meen dat ik rond de 3800 kcals zat wat dus voornamelijk bestond uit rijst/zoete aardappel en wat vis. Dag voor de wedstrijd nog een lekkere pizza en pasta gegeten. Opdracht was 1 cheatmeal waarbij je zoveel mocht. eten als je kon, naast de 3800 die je al had gegeten. En een wit wijntje, voor extra vochtverlies.
De prep voor OR liep een stuk fijner, de cut begon op 4400 kcals en heb altijd boven de 2k gegeten. Echt pas de laatste twee weken rond de 2k en wat meer cardio. Zelf vond ik dat ik alsnog te vettig was had nog mininaal 2 weken nodig. Uiteindelijk was het altijd goed genoeg. Maar het kon beter.
- stageweight
Enercup: 76
Open Rotterdamse: 79,9
Nederlandse kampionschap: 78
- mentale struggles
Je gaat erg veel aan jezelf twijfelen, je ziet jezelf niet zoals anderen je zien. Altijd te weinig massa, te veel vet.
- cycle (als je dit wil uiteraard)
Enercup: test/tren samen 600 mg. Laatste weken prep kwam er nog t3 bij.
OR: test/tren. Coach gaf een totaal van 700 mg op. Zat net onder een gram (hihi). Tegen einde prep op een shitload clen en ook winstrol.
NK: Die was een week na de OR, hier was ik al een tijdje off. Wel nog flinke cardio en deficit.
- grootste fout/beste keuze die je in je prep hebt gemaakt
Fouten:
Vijf weken voor OR nachtje doorhalen met coke. Uitvallen tegen mijn kleine nichtje, welke in tranen uitbarstte. Lullig doen tegen mijn vriendin, opmerkingen maken wanneer zij te vreten zat. Ze vertelde mij later dat ze zich in die periode lelijk voelde.
Beste keus: Niet gaan overdrijven met gear en naar de NK gaan met de gedachte 'f**k it, ik kan in ieder geval zeggen dat ik er stond'.
Het mooiste aan wedstrijden vond ik het moment na de wedstrijd. De mensen hebben je gezien en komen op je afstappen, handjes schudden en laten hun waardering zien. Zeker als bekende atleten dat doen. Pappa Mike nam ook even de moeite ' nu ben je een echte bodybuilder'. Dat is voor mij het mooie aan de sport. Het maakt daar niet uit welke auto er onder je kont zit, hoeveel spellingsfouten je maakt of wat je afkomst is. Dit moet je toch echt zelf doen, jezelf door momenten heen slepen, op de loopband gaan ook al heb je geen zin, geen sociaal leven hebben, alleen maar bezig zijn met je voeding/training en elke dag zo plannen dat het past.
En dat weten de mensen daar en laten ze merken als je scoort. Dat gaf mij enorm veel voldoening, ergens volledig voor gaan en dat goed doen.
Excuses voor de zinsopbouw en spelfouten want ik typ dit vanaf mijn telefoon. En ik ben gewoon niet top in mijn gedachtes verwoorden.
Hij is vrij rustig

Ja daarom, ik mis hemSinds @Camelus zei dat er werk aan de winkel was mbt zijn fysiek wel ja haha
Bedankt voor het delen!
Ik ben eigenlijk positief verrast over je cycle, toen je profielfoto nog van je enercup was (of ergens anders heb ik die gezien) vond ik het echt een goed wedstrijdfysiek en had gedacht dat je wel richting de 1,5-2g zou gaan. Alle orals zijn natuurlijk rotzooi voor je gezondheid maar om zo droog/hard te stand moet dat nou eenmaal i guess.
Zelf heb ik wel de angst dat, mocht het er ooit van komen (wat ik graag wil), ik ook meer kapot maak dan me lief is in een prep. Dat de gear naar je hoofd stijgt en je opeens iemand anders bent, vriendin je verlaat, vrienden je ditchen, etc.
En ohja, wel jammer dat je coach je niet altijd begeleidde op een voor jou prettige manier. Het lijkt me zeker stressvol om hem niet bij je te hebben wanneer je dat wil op je wedstrijd...
Tof dat je dit wilt delen.Spelfouten zijn inderdaad niet boeiend, het gaat om het verhaal en de boodschap.
4L water vind ik trouwens nog meevallen, dat is voor mij echt de ondergrens, zit vaak wel aan 5-6L (elke nacht zeiken). Verder respect voor wat je hebt bereikt, ik hoop en verwacht er ook ooit te staan (op het NK).Ja, dat zeg ik, mijn account is niet gehackt.Ik geloof er in ieder geval wel in.
@Camelus we kunnen samen wel een x een nachtje naar de c
Kameel wat vind je er trouwens van dat je onze Rus hebt weggepest?
Humeurig zijn herken ik wel. Ik probeer altijd positief te blijven (in de prep lukte dat mij goed), want meestal heb je alleen maar jezelf ermee en wordt het er niet beter op als je zit te mokken. Verder rustig tot 10 tellen als iemand iets doet/zegt wat je irriteert; hij/zij kan er ook niets aan doen dat jij in een kcal-deficit zit en jezelf net heb leeggetraind. Ik heb trouwen gemakkelijk praten, want woon alleen en hoef buiten m'n werk met niemand rekening te houden.
Ik weet niet wat voor werk je doet (en dat gaat mij natuurlijk ook niets aan), maar leed je werk er ook onder? Dat zou voor mij de limiet zijn. Overigens had ik collega's van te voren wel gezegd dat mocht ik een keer een kort lontje hebben of kortaf zou zijn, ik het net zo meende en dat het door de cut kwam. Overigens vond ik dat geen excuus om onbeleefd en kortaf te zijn.Ik had de energie niet meer om uberhaupt naar mensen te luisteren, hoe vriendelijk zo ook waren. Het begon gewoon te borrelen van binnen. Zelfs mijn huisdieren kon ik niet waarderen, mochten ook niet bij mij in de buurt komen. Televisie kijken ging niet meer, alles was kut, vermoeiend en irritant. Zelfs het trainen en de hele sport kon mij ontnomen worden, wat een ellende was dat
Ik weet niet wat voor werk je doet (en dat gaat mij natuurlijk ook niets aan), maar leed je werk er ook onder? Dat zou voor mij de limiet zijn. Overigens had ik collega's van te voren wel gezegd dat mocht ik een keer een kort lontje hebben of kortaf zou zijn, ik het net zo meende en dat het door de cut kwam. Overigens vond ik dat geen excuus om onbeleefd en kortaf te zijn.
Op het werk viel het mee, daar had ik ook aangegeven dat als ze mij als vervelend ervaren dit meteen moeten zeggen. Is niet gebeurd. Maar ik ontliep de mensen wel en was kortaf, gelukkig heb ik mijn functie niet bijzonder veel contact met mensen. Destijds werkte in een administratieve functie. Momenteel ben ik keurmeester.
Het waren vooral de benen die mij lieten winnen, daar kreeg de jury geen genoeg van.
![]()
Tja het is in mijn geval niet de gear wat mij zo fucked maakt maar meer het diep gaan. Ik ben van nature al snel gehumeurd wanneer ik mij niet helemaal goed voel, dusja in een prep ben ik dus een enorme greek. Natuurlijk kan het invloed hebben op je relaties, maar hoe jij erop reageert kan je alleen weten door het te proberen. Aan de andere kant is het maar eens in de zoveel tijd en was ik alleen down in de laatste paar weken. Al met al een mooie ervaring maar ik zou het niet snel nog eens doen. Heb er straks ook geen tijd voor met die kleine.
Dat verklaart waarom ik je al erg kieskeurig vond bij je motorkeuze.