jonggeleerd
Huge Freak
- Waardering
- 374
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 90kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
een vraagje
bij week 3 is de 531 bij de 1 95% van je 1RM.
maar bij 95% haal je niet echt makkelijk nog 1 rep, laat staan een repout van meerdere.
Hoe moet ik dat berekenen?
lijkt mij dat het juist lichter moet, 90% ofzo
En als ik terugkom van mijn vakantie is het beter om dan opnieuwe te maxen? of gewoon uitgaan van de 1rm's die ik nu heb gezet en daarmee starten? (en dan kan ik dus eerder beginnen en later alsnog een beetje aanpassen)

95% van een 1RM die 10% onder je werkelijke 1RM lag toen je weken geleden bent begonnen is best te doen hoor.een vraagje
bij week 3 is de 531 bij de 1 95% van je 1RM.
maar bij 95% haal je niet echt makkelijk nog 1 rep, laat staan een repout van meerdere.
Hoe moet ik dat berekenen?
lijkt mij dat het juist lichter moet, 90% ofzo
En als ik terugkom van mijn vakantie is het beter om dan opnieuwe te maxen? of gewoon uitgaan van de 1rm's die ik nu heb gezet en daarmee starten? (en dan kan ik dus eerder beginnen en later alsnog een beetje aanpassen)

Thanks.
Het geeft wat structuur en periodisering, maar er is ook ruimte om eens lekker uit je dak te gaan op een goede dag.Ik ben nu een ~jaar bezig met wendler 5/3/1 met het triumvirate principe en het is voor mij het leukste schema dat ik tot nu toe heb gedaan.
Het klopt wel.
Als je het stuk goed leest dan zie je dat je uit moet gaan van 90% van je 1RM, daar baseer je je trainingen op.
Dus bijvoorbeeld je hebt een 1rm benchpress van 100kg. 90% van 100kg is 90kg. Deze 90kg is dan het uitgangspunt van het schema.
Dus in week 3 pak je dan 95% van 90kg en dat is 85,5kg. Afgerond maakt dit 85kg. Je werkset in week 3 is dan 85kg.
Is het nu duidelijk?![]()
alsnog bedankt!95% van een 1RM die 10% onder je werkelijke 1RM lag toen je weken geleden bent begonnen is best te doen hoor.
Snap je..?
Even alles goed doorlezen.
Ik zou gewoon beginnen met het programma en 15% van je werkelijke 1RM af halen.
Dus met 85% 1RM beginnen.
No problemo!
Succes man.
Bedankt! hier kan ik wat mee*Goede post waar ik veel aan had maar te lang om te quoten*

Thanks Marrkos.

Zonde van je tijd man.okee, dat had ik ook in gedachten
gewoon 4 weekjes ff terug pompen en shit
dan maxen
begin schooljaar=begin wendler
Thanks Marrkos.
Ik heb je post in mijn beginpost ingepast.
Ik neem even voor het gemak aan dat je dit wel goed vind.
---------- Post added wo 29 jun 2011 at 20:12 ----------
Zonde van je tijd man.
Gewoon beginnen et het 5/3/1 als het je aanspreekt.
En wat betreft dat "lekker lang doorgaan" als je op 85% begint...
Dan heb je het goed begrepen!![]()
ik begin meteen als ik terugben!Ik ken het schema. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat het grootste deel op dbb dat wendler 5/3/1 volgt dit geen jaren doet.
hill sprints wil ik ook gaan doen maar dan zal ik mijn eigen hill moeten bouwen ;(wij zeiden, minimaal een half jaar inclusief hill sprints... aangezien we nu in juni leven is dat gelukt
na de vakantie even wat anders, maar daarna denk ik weer terug naar wendler... toch erg easy guidelines die gewoon werken + nog enorm veel vrijheid.
hill sprints wil ik ook gaan doen maar dan zal ik mijn eigen hill moeten bouwen ;(
Thanks Marrkos.
Ik heb je post in mijn beginpost ingepast.
Ik neem even voor het gemak aan dat je dit wel goed vind.![]()

je hebt gelijkik begin meteen als ik terugben!
hoeveel cycles is het een beetje aan te raden? (dati k het niet te kort doe) Als het me bevalt (en dat moet wel als ik het zo lees) zal ik dit gewoon doen tot ik 18 ben ofzo?
mwah... toch altijd wel ergens een weg te vinden die omhoog loopt? nergens een brug/viaduct oid in de buurt?

En bij mij kwam er nog bij dat ik volgens mij na een maand of 5 moest gaan reppen met de gewichten waar ik 5 maanden daarvoor ook een paar reps mee kon maken en ik was niks sterker geworden![]()