MuscleMeat

Jonas' trainings-/voedingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dus jij mag tegen iedereen jouw mening vrij verkondigen, maar omgekeerd niet? :) Nogal ironisch en lichtgeraakt, lijkt me
Ik gaf alleen advies...jij begint te haten..

Vind ik prima, maar dan stopt mijn behoeft om te volgen..
 
Je zou je 5 Rm kunnen testen, daar kun je genoeg info uithalen.

:popcorn2:
 
In mijn programma doe je wekelijks een +1 qua reps op je compounds, 90% (TM = Total Max) van je 1RM. Stel je 1RM is nu 127,5 dan is je TM 115kg.
Op basis van de aantal behaalde reps, verhoog je je TM. Het +1 setje is weer 95% van je TM.

0 t/m 1 reps = niet verhogen
2 t/m 3 reps = TM 2.5kg verhogen
4 t/m 5 reps = TM 5kg verhogen
> 5 reps = TM 7.5kg verhogen

Fail je? Dan 10 tot 15% van je TM afhalen.

Op deze manier werk je toch aan je progressie en ben je niet continue tegen je 1RM aan het beuken. (dus mogelijk meer kans op failure en dus blessures).
 
Laatst bewerkt:
Vaak 1RM's draaien is veel te belastend voor je CNS + het is gewoon niet nuttig..
Vaak doe ik het niet hoor.
Gaat me gewoon over de manier van reageren, terwijl ik altijd respectvol probeer te reageren als ik ergens advies wil geven of commentaar op heb, dan is het toch normaal dat ik hier op reageer op m'n eigen topic, lijkt me?
 
In mijn programma doe je wekelijks een +1 qua reps op je compounds, 90% (TM = Total Max) van je 1RM. Stel je 1RM is nu 127,5 dan is je TM 115kg.
Op basis van de aantal behaalde reps, verhoog je je TM.

0 t/m 1 reps = niet verhogen
2 t/m 3 reps = TM 2.5kg verhogen
3 t/m 4 reps = TM 5kg verhogen
> 5 reps = TM 7.5kg verhogen

Fail je? Dan 10 tot 15% van je TM afhalen.

Op deze manier werk je toch aan je progressie en ben je niet continue tegen je 1RM aan het beuken. (dus mogelijk meer kans op failure en dus blessures).
Zeer interessant, thanks man!
 
Je moet daarom niet zo rap in je gat gepekt zijn (Belgische uitdrukking :roflol:) en direct unvolgen, ik ben ook niet akkoord met jouw clengebruik, maar ik blijf je wel steeds volgen omdat je training en voeding me wel interesseren
 
Zie eventueel het basis sheet wat ik gebruik, daar wordt het nader uitgelegd. Is op basis van 5/3/1 van Wendler onder andere.

Die gewichten? :o
 
Die gewichten? :o
Wel aanpassen natuurlijk en overal je eigen 1RM invullen. Dit zijn gewichten die al zijn ingevuld en bovendien in lbs (pond) en niet kg. Even goed de instructie lezen bovenin.
 
Wel aanpassen natuurlijk en overal je eigen 1RM invullen. Dit zijn gewichten die al zijn ingevuld en bovendien in lbs (pond) en niet kg. Even goed de instructie lezen bovenin.
Lol, ok, omdat 'kg' stond aangeduid vond ik het wat vreemd :) Thanks anyway!
 
Voeding vandaag:
Rustdag dus lowcarbday ter voorbereiding van morgen zware cheatday :rolleyes:, eerst match voetbal, daarna hele namiddag + avond eten op communiefeest :o. Welja, kga er van genieten :D.

14u

75g oats + 300ml melk + 2x whey
1 blokje pure chocolade (25g)
90g pindakaas
200g zalm + wortelen

17u

75g jonge kaas
25g noten (amandelen/hazelnoten)

20-21u

150g kippewit
Whey
25g noten
250g magere verse kaas met rode vruchten

Totaal +- 2900kcal, 244g E, 105g K, 168g V.
 
Vaak doe ik het niet hoor.
Gaat me gewoon over de manier van reageren, terwijl ik altijd respectvol probeer te reageren als ik ergens advies wil geven of commentaar op heb, dan is het toch normaal dat ik hier op reageer op m'n eigen topic, lijkt me?
Ik ben even weg en er is gelijk een rel... :rolleyes:

Mijn sheet houdt van elke set en reps bij wat de eventuele 1RM max zou zijn. Op die manier kan ik pushen en mijn 1rep max verbeteren zonder iedere keer een 1RM te drukken. Ideaal.
 
Ik ben even weg en er is gelijk een rel... :rolleyes:

Mijn sheet houdt van elke set en reps bij wat de eventuele 1RM max zou zijn. Op die manier kan ik pushen en mijn 1rep max verbeteren zonder iedere keer een 1RM te drukken. Ideaal.
Relletje ;) klein meningsverschilletje:rolleyes:
 
Ik zou vanaf deze week willen switchen naar een pull/push/legs/rest-schema, of een push/pull/rest (legs inbegrepen in de push en pull).
Ik heb hier 0,0 ervaring mee, enige tips bij het opstellen van zo'n schema?
 
Ik heb zelf een A1/B1/rest/A2/B2/rest schema opgesteld, ik ga 4x per week trainen, 3 rustdagen (lowcarb days).
Dit wordt een hele aanpassing, na jaren aan een stuk 5-6 pw getraind te hebben.

Training A1 (push)

Squat 3 x 6-10
Leg extension 3 x 15
Calf extension 3 x 15
Flat BP 3 x 6-10
Machine fly 3 x 15
OHP 3 x 6-10
DB lateral raise 3 x 15
Lying DB skull crushers 3 x 15
Cable kickback 3 x 15

Training B2 (pull)

SLDL 3 x 15
Lying leg curl 3 x 15
DL 3 x 6-10
Chin-ups 3 x 6-10
BOR 3 x 15
Close-grip pulldown 3 x 15
Preacher curl 3 x 15
Hammer curl 3 x 15

Training A1 (push)

Squat 3 x 6-10
Leg extension 3 x 15
Calf extension 3 x 15
Flat BP 3 x 6-10
Machine fly 3 x 15
OHP 3 x 6-10
DB lateral raise 3 x 15
Triceps pushdown 3 x 15
Reverse grip triceps pushdown 3 x 15

Training B2 (pull)

SLDL 3 x 15
Lying leg curl 3 x 15
DL 3 x 6-10
Chin-ups 3 x 6-10
BOR 3 x 15
Close-grip pulldown 3 x 15
Seated DB curl 3 x 15
Bent-over cable concentration curl 3 x 15


Extra info:

De meeste grote oefeningen relatief zware sets, de andere high reps.

Buikspieren 2-3 pw na de training, ook 2-3 pw cable internal/external extensions toevoegen (lage intensiteit) om rotaror cuff wat te versterken.

Elke training dus 2x pw, enkel wat variatie ivm flat/incline/decline of wide/small grip.
Gevarieerd tussen de triceps/biceps oefeningen ook.

Start vanaf morgen!
Dinsdag A, woensdag B, donderdag rust, vrijdag A, zaterdag B, zondag rust.

Ciao :cool:.
 
Laatst bewerkt:
ik ga 4x per week trainen, 3 rustdagen (lowcarb days).
Dit wordt een hele aanpassing, na jaren aan een stuk 5-6 pw getraind te hebben.
Het kan voordelig uitpakken. Ik heb tijden 4 dagen per week zwaar getraind maar ik maak meer gains (lees: ik herstel beter) op drie dagen zwaar trainen per week. De 4e dag is nu een core training dag geworden en ik plak er altijd nog een hardloop dagje tussen (ga jij niet doen denk ik ;) )
 
Het kan voordelig uitpakken. Ik heb tijden 4 dagen per week zwaar getraind maar ik maak meer gains (lees: ik herstel beter) op drie dagen zwaar trainen per week. De 4e dag is nu een core training dag geworden en ik plak er altijd nog een hardloop dagje tussen (ga jij niet doen denk ik ;) )
Jip inderdaad is het de bedoeling om wat meer rust te pakken en beter te herstellen!
Heb ondertss mijn post wat aangepast, alle 4 de dagen staan er in :).
 
Je zou het PPL schema van Reddit user Metallicadpa eens kunnen bekijken, die is redelijk populair.
 
Back
Naar boven