AndroidHealthClinic

Jonas' trainings-/voedingslog

• Topic Starter Topic Starter
Voeding vandaag:
Eerste rustdag tijdens de cut, ga dus naar 2900 kcal, carbs op 100g brengen en vetten omhoog!

13u

75g oats + 300ml melk + 1 scoop whey
1 scoop whey + water
50g pindakaas
250g kip + wokgroentjes

17u

40g pindakaas
150g kippewit
25g noten (amandelen/hazelnoten)
100g jonge kaas

21u

50g pindakaas
25g noten (amandelen/hazelnoten)
150g hesp
250g magere verse kaas + frambozen/blauwe bessen

Totaal 2933 kcal, 270g E, 101g K, 161g V

Net even de fly's gedaan met 35, zie filmpje.
Ben vrij stijf vd voorbije trainingsdagen wel.
Opbouwende kritiek op vorm mag, ik hoor het graag @Skatermarvin @Sanca
JE maakt er wel lichtjes een press van door de hoek van je ellebogen, maar zie dat je borst goed aan het werk is, dus doe zo voort.

Echter zou ik triples of lage volumes op fly's lekker laten voor wat het is. Voor nog iets betere uitvoering zou ik zelf een klein stapje terug doen in gewicht. Maar het ziet er zeker niet slecht uit hoor:thumbs: Erg sterk!

JE maakt er wel lichtjes een press van door de hoek van je ellebogen, maar zie dat je borst goed aan het werk is, dus doe zo voort.

Echter zou ik triples of lage volumes op fly's lekker laten voor wat het is. Voor nog iets betere uitvoering zou ik zelf een klein stapje terug doen in gewicht. Maar het ziet er zeker niet slecht uit hoor:thumbs: Erg sterk!
Thx! Met die triple 40's was het de bedoeling een setje te maken, maar had wat last van schouder dus blokkeerde. In het eerste deel vd fly stretch ik de chest enorm, ellebogen zal ik niet wijder brengen (is vragen naar blessures zoals @RaceRookie ook vermeldde ;)), in het tweede deel doe ik geen press, maar echt chest opspannen om de fly uit te voeren.
Alleszins bedankt voor het compliment :).

Deze hoek van mijn ellebogen is uiteraard ook om het grote gewicht op te houden, stel je voor dat mij armen zo goed als gestrekt zijn met 35 kg aan elke kant, wil niet weten wat dit met m'n ellebogen zou doen :eek:.
Ik zal er wel om worden afgeslacht hier, maar het stomst wat je kunt doen is je armen wijder gooien buiten je ellebogen. Heeft totaal geen zin en er komt alleen maar ellende van. Als je de oefening zwaarder wilt maken kun je beter de hoek rond de 90 graden houden en het gewicht verhogen. Je krijgt ook niet meer stretch door de armen verder naar buiten te gooien.

AthleanX heeft er een goede vid over.

Laatst bewerkt:
Ik zal er wel om worden afgeslacht hier, maar het stomst wat je kunt doen is je armen wijder gooien buiten je ellebogen. Heeft totaal geen zin en er komt alleen maar ellende van. Als je de oefening zwaarder wilt maken kun je beter de hoek rond de 90 graden houden en het gewicht verhogen. Je krijgt ook niet meer strech door de armen verder naar buiten te gooien.

AthleanX heeft er een goede vid over.
Hier ben ik dus volledig mee akkoord. Je krijgt meer stretch door je ellebogen dieper naar beneden te brengen, niet door je ellebogen wijder te brengen

Hier ben ik dus volledig mee akkoord. Je krijgt meer stretch door je ellebogen dieper naar beneden te brengen, niet door je ellebogen wijder te brengen
Precies! De oefening wordt er alleen zwaarder van, maar je kunt dus ook gewoon het gewicht verhogen.

Hier is de vid. staat al scherpgesteld (1:19) op de flyes:

Akkoord...ik doe ook nooit fly's ;)

Ik hou van oldschool fly's, zoals Arnie eens beschreef in één van zijn video's :D.
Verder doe ik liever cable fly's dan peckdecks, maar dat zal wel persoonlijk zijn

Vroeger deed ik ze ook wel maar omdat ik last bleef hebben van de rotator cuffs heb ik ze jaren terug verbannen, samen met bench press.

Terug
Naar boven