XXL Nutrition

Joost's Log: Push Harder

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter

Even warmdraaien alvast...

Winter is coming... thanks to @Galen met zijn stuk over D3 in zijn supplementenboek. Tabletje kost omgerekend 4cent voor 5000iu (incl verzendkosten)
88EDDFA8-A87F-48F1-9214-BCC3B1FEB203.jpeg

Training vandaag: meh. Ik kan prima 's ochtends en heel fijn 's avonds trainen, maar 's middags blijft gewoon een probleem. Moet dan al m'n maaltijden net ff anders indelen, het is dan super rustig in de gym en ik heb juist liever dat mensen om me heen bezig zijn. Ik doe dit omdat ik morgen 05:30 al op moet maar ik denk dat ik volgende week gewoon 's avonds (ookal slaap ik dan waarschijnlijk wat korter). Toevallig op elke quad-oefening grotere load toegepast dus dat ga ik wel voelen morgen. Schouders volgende training even wat aanpassen...

18-9-2019 C:
Leg extension (+gewicht)
50kg x 11, 9, dropset 25kg
Technogym plate loaded leg press (+gewicht)
285kg x 7, 6, 6
Technogym plate loaded leg press (+gewicht)
245kg x 8, 8, dropset 160kg
SM squats 100kg SS lunges BW (+gewicht)
8, 7

HS rear delt fly machine (+1 rep)
37,5kg x 12, 10, 10, dropset 17,5kg
Ga deze vervangen door goeie oude DB's, teveel trap activatie.
Seated BB press 45kg SS front raises db 6kg (+1 rep)
Ga deze nieteens loggen lol. Helemaal kut. 0 concentratie. Wil deze vervangen door machine/smith machine presses en cable rope front raises (van Matt Janssen, vandaag ook al gedaan super oefening)
Cable one-arm lateral raises (+1 rep)
3,75kg x 8, 7, 7, dropset 2,5kg
Machine lateral raises SS upright rows (-set)
25kg/27,5kg x 11/10, 10/9, dropset 10kg

Leg raises 3x

Morgen vroeg op dus. 12u thuis, dan rond 1u trainen want ga 's avonds mijn vriendin even de gym laten zien en sporten (ja sporten, trainen gaat t dan echt niet worden lol). :windup:

Waarom log je 2x Leg Presses?

Waarom log je 2x Leg Presses?

Hack squat zou nu al in mijn gym moeten zijn, maar is er niet. Wil hack squat primaire loading oefening maken, maar moet nu maar even door met leg presses zolang als loading, setjes leg presses daarna zijn meer pump focussed.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik neem ook al een paar jaar elke dag 5000IU D3. Niet echt een supplement dat je gaat voelen oid maar toch maar beter om er bij te hebben... Vooral wat je zelf ook al zegt, tegen zo'n prijs.

Ik neem ook al een paar jaar elke dag 5000IU D3. Niet echt een supplement dat je gaat voelen oid maar toch maar beter om er bij te hebben... Vooral wat je zelf ook al zegt, tegen zo'n prijs.
De eerste winter dat ik het nam merkte ik het wel. Mijn mood werd er serieus beter van en dat was geen placebo. Nu slik ik het structureel en merk ik het inderdaad niet meer

Dus, training vandaag ging niet zoals verwacht... Was ziek opgefokt naar de gym en had nog een sample van Animal Fury pwo genomen met 350mg caffeine dus dacht dat het wel goed zou komen;

19-9-2019 A:
HS plate loaded flat press (-3 reps :( )
30kg elke kant x 8,7
Ja, 3 reps minder. Was vorige keer met een maat deze aan het doen en we pushten elkaar nogal dus denk dat het daarom komt. Teleurgesteld uiteraard, maar kon me er nog in vinden.
Loop naar de volgende oefening, pleur m'n tas op de grond: PATS, bidon spat uit elkaar. Alles onder. Ik dacht :scold::headbang:.Halve intra-shake kwijt. Opgeruimd met handdoek. Gelukkig zijn de werknemers bij mijn gym erg vriendelijk en gaven ze me een nieuwe handdoek en bidon. Wel 5min verder en compleet uit m'n concentratie gehaald...
Incline SM press 30* (+gewicht)
70kg x 5, 4, 4, dropset 50kg (ja ook nog eens veel te weinig reps...)
Technogym plate loaded wide machine press (-1 rep)
45kg elke kant x 7, 7, dropset 25kg
Hier dacht ik echt wtf: basically op al m'n 3 vorige oefeningen geen progressie maar achteruitgang. Toen maar verstand op 0 en muziek harder.
Incline DB fly 30* (+1 rep)
12kg x 11, 10
JAAAA EINDELIJK PROGRESSIE :flexing:
HS machine fly (+2 reps)
65kg x 13, 11, dropset 35kg

HS lying leg curl (+2 reps)
12,5kg elke kant x 13, 10, dropset 7,5kg
RDL (+2 reps)
115kg x 8, 7, 6 (thanks to @Koppie die me een andere manier liet zien hoe straps te gebruiken, ik gebruikte ze iets anders maar grip was een stuk beter al :D )
Hyperextensions (+gewicht)
22,5kg + band x 10, 8, dropset BW

Rope hammer curl (vervangende oefening)
22,5kg x 10, 8, dropset 15kg
Lag gisteravond in bed en deze oefening leek me leuk om erin te gooien. Voelde echt goed, harde pump ook :fire:
One arm cable curl (+gewicht)
7,5kg + 1,25 plate + 0,5kg microplate x 7, 6, 6, dropset 5kg
Incline DB curl 45* (-1 rep)
10kg x 8, 7 dropset 6kg
Na het kutbegin van de training zat ik er nu wel een beetje doorheen dus nam deze maar voor lief.

HS smith machine calf raises (+1 rep)
25kg x 13, 12, 10, dropset 15kg
Goeie pump hier weer.

Nu even post-wo maaltijdje knallen en vanavond Chinezen. Wederom blijkt 's middags trainen een hel voor mij... :treuren: Wil morgenochtend vroeg meteen gaan trainen. Dit was mijn laatste A-dag voordat ik (zondag) 19 word en in mijn ogen een beetje mislukt, dus wil morgen met B en overmorgen met C me dus herpakken. Wil uppen naar 160kg rack pulls voor minimaal 6 morgen. Wat zeggen jullie: vanavond kleine cheat nemen en hopen dat morgenochtend output wat hoger ligt of niet?

Kan gebeuren zo'n -3 reps. Ben er zelf vaak genoeg geweest lol. Je doet ook best wel veel sets en er even van uit gaande dat het allemaal failure sets zijn is het misschien, of eerder waarschijnlijk, een beetje té veel.

Als je a la DY wil trainen en krachtgains heel belangrijk zijn voor je nu zou ik misschien maar 6 failure sets voor borst doen en daarna hooguit nog wat biceps of zo. Je kan niet 10 oefeningen en 20 sets doen en verwachten dat je overal gaat plussen. Zelfs met gear is dat helaas niet mogelijk dus laat staan zonder.

Zijn niet allemaal 'failure' sets zoals jij die doelt denk ik. Sure ze zijn zwaar met rpe 9-10, maar ik snap zelf ook wel dat niet elke set 100% all out kan zijn. Ik probeer zo rond de 10 working sets te komen per spiergroep. Vind ik niet extreem ofzo en maak er nog progressie op... Hoe denk jij hierover @Spambod?

Edit: https://builtwithscience.com/how-many-sets-should-i-do/
Ook hier wordt boven 10 'zware' sets als junk volume beschouwd en ik dacht dat zo rond de 10 sets wel algemeen geaccepteerd werd als degelijke volume/intensiteit verhouding.

Laatst bewerkt:
Tsja dat soort dingen zijn natuurlijk ook erg persoonsgebonden.

Als natty heb ik denk ik toch het meeste progressie geboekt toen ik HIT deed a la Dorian Yates. Ik zie niet veel natties die DB shoulder presses met 40kg doen voor reps en mij was het toch gelukt in redelijk korte tijd. En ik ben van mezelf absoluut niet sterk ofzo. Dus voor mij was die manier van trainen als ik er op terugkijk best wel effectief.

• Like
Waarderingen: BB_
Afgelopen week plus ik bijna elke keer op m'n oefeningen die samen tot zo'n 10 sets komen. Minderen of nog even uitmelken denk je?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven