XXL Nutrition

Joost's Log: Push Harder

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik heb er ook 1 maar gebruik hem nooit, als je een beetje zweet glijdt die zo van je hoofd af. Ik zou oordopjes nemen, Bluetooth of goedkope met draad, die met draad zijn zo kapot.

• Topic Starter Topic Starter
24-9-2019 B:
HS plate loaded underhand pulldown (+2 reps)
32,5kg elke kant x 11, 10
Rack pull (+1 rep)
160kg x 8, 7, 6
Technogym plate loaded low row (+1 rep)
43,75 kg elke kant x 9, 8, dropset 23,75kg
Technogym plate loaded pulldown (+2 reps)
40kg elke kant x 9, 9 (super stretch :o)
Cable lat prayer (+gewicht)
25kg + 1,25kg plate x 10, 10, dropset 15kg
Lats: :fire:

Plate loaded shrug machine (+gewicht)
52,5kg elke kant x 11, 11

Tricep pushdown 2-handle (+2 reps)
15kg + 0,5kg microplate x 10, 9, dropset 7,5kg
Iedereen die deze nooit gedaan heeft mist wat. Je hebt 2 losse handles en pakt die zoals je een straight-bar underhand pushdown zou doen (focus op long-head), en trekt ze helemaal uit elkaar zodat je polsen naar je zijkanten wijzen (alsof je een rope pushdown zou doen en de touwen helemaal uit elkaar zou trekken onderaan). Echt super oefening, pumped af. Superset meteen met overhand pushdown (J.M. style :D)
HS plate loaded machine dips (+gewicht)
45kg elke kant x 8, 7, 7, dropset 25kg
Wordt ook steeds sterker in dippen, volgens JP zou dit tot monster triceps moeten leiden dus ben benieuwd ;)
Rope overhead extension SS regular rope extension (+1 rep)
15kg x 10, 9, dropset 7,5kg

Leg raises 2 sets

Forearms 2 sets

Lag vannacht tot 4u wakker (somehow) en voelde me vanochtend echt kut. Verstand op 0, muziek keihard en monstertje erbij en ik voelde me top in de gym. Zal morgen wel backfiren maar kan uitslapen dus don't care. Op elke lift progressie gemaakt :D. Zoals @Spambod als suggereerde, train ik relatief hoog volume voor DY/failure style training. Merk nu ook echt dat het zwaar wordt om te progressen. Maargoed: vind deze manier van trainen super, lekker intensief en zodra ik niet verder kan zal ik inderdaad volume schrappen. Maar nu is het moment nog niet (denk ik).

Overigens @Skatermarvin ik vind die oranje monster misschien wel de lekkerste die ik ooit gehad heb :eek:

@Big Chungus @Lm7790 @Guido32 nog bedankt voor jullie reacties m.b.t. koptelefoon/oortjes. Irriteer me de laatste tijd wel een beetje aan mn koptelefoon over mn pet (ja ik draag een pet ivm zweet :hedbang:). Zal eens kijken naar draadloze oortjes met krachtige bass. Heb nog wat verjaardagsgeld liggen. Wil ook shirtjes van www.ironrebel.com lekker hardkoor.:cool:

Nu even maaltijdje preppen en naar de uni. Airfryer moet ik nog testen, @marina1975 nog suggesties voor maaltijden? :p

Overigens @Skatermarvin ik vind die oranje monster misschien wel de lekkerste die ik ooit gehad heb :eek:
/Out

Tricep pushdown 2-handle (+2 reps)
15kg + 0,5kg microplate x 10, 9, dropset 7,5kg
Iedereen die deze nooit gedaan heeft mist wat. Je hebt 2 losse handles en pakt die zoals je een straight-bar underhand pushdown zou doen (focus op long-head), en trekt ze helemaal uit elkaar zodat je polsen naar je zijkanten wijzen (alsof je een rope pushdown zou doen en de touwen helemaal uit elkaar zou trekken onderaan). Echt super oefening, pumped af. Superset meteen met overhand pushdown (J.M. style :D)
Klinkt goed..

Blijf toch nog maar even in...

@marina1975 nog suggesties voor maaltijden?
heb je nog wensen qua ingredienten die je wel en niet lust? Of wat er perse in moet zitten?
Heb je voorbeelden van wat je zoal eet? kan ik me daar een beetje op richten.
Ik kan vast wel wat bedenken voor je. ;)

heb je nog wensen qua ingredienten die je wel en niet lust? Of wat er perse in moet zitten?
Heb je voorbeelden van wat je zoal eet? kan ik me daar een beetje op richten.
Ik kan vast wel wat bedenken voor je. ;)

Voor huidige dieet kun je de openingspost bekijken. Ikzelf dacht voor in de airfryer aan ‘standaard’ maaltijden: kip/witvis, rijst/zoete aardappel, avocado/pinda’s/eieren en groente (broccoli/bonen). Eigenlijk de bro-way :roflol:

Voor huidige dieet kun je de openingspost bekijken.
Daar stond alleen "standaard agv-tje" :o
Groente zou ik zelf niet heel snel in de airfryer doen. Lijkt me erg droog worden. In eder geval dingen als brocolli/spercibonen.
Maar een mixje maxen van stukjes kip/aardappel of zoete aardappel/courgette/ui/wortel en dan lekker kruiden dan kan het in 1 x in de airfryer.
Nadeel is wel dat als je het dan prept en in bakken doet dat de echte lekkere krokantheid weg is. Dus de smaak van vers en geprept kan echt enorm verschillen.

Maar denk ook gewoon eens aan hele kipfilets en die marineren (simpel met bijvoorbeeld ketjap/knoflook en wat sesamolie) nachtje laten staan en de volgende dag in zijn geheel in de airfryer. Simpel met rijst/boontjes erbij en klaar.

Voor mealprep niet echt geschikt maar even wat stukken kipfilet of ander vlees door paneermeel wentelen en dan in de airfryer. Lekker krokant.

Zelf ben ik ook van gemak met roerbak. Vlees/vis/kip kan je zo eenvoudig met verschillende kruiden bakken en groente erdoor mikken. Combineren met rijst/aardappel oid.

Ben zelf ook wel fan van gigandes, zwarte bonen en linzen. Gemak uit blik of zak tegenwoordig.

Je kan ook soort van stomen in de airfryer. Makkelijk met vis (koolvis :p ) kan je lekker eenvoudig smaak aan geven door bakje wat bouillon met gember/knoflook/bosui te maken en vis erin en dan in de airfryer. Maar met zelfde gemak kan dat ook in de magnetron stomen. :o

Denk dat airfryer (ook gezien beperkt volume) niet echt een mealprep ding is maar meer om snel je maaltijd mee neer te zetten bij honger :D
Maar misschien hebben anderen meer ervaring.

Oh ja.. ik spring van de hak op de tak.. Maar ook lekker is een kipfiletje een plakje spek eromheen wikkelen en dan in de airfryer. Smaak trekt erin en de buitenkant wordt lekker krokant.

@marina1975 mega bedankt! Morgen boodschappen doen dus zal eens kijken. Is toch trial and error voor wat werkt/lekker is of niet ;)

Nog vrij groot systeem voor alleen dopjes. Maar beter als koptelefoon iig

Ben zelf ook wel fan van gigandes, zwarte bonen en linzen. Gemak uit blik of zak tegenwoordig.
Wat zijn dat? Gewoon de combinatie van beide?

@Joostb_2000 ik heb zelf geen airfryer (:treuren:) maar ik denk dat een airfryer minder geschikt is om echt te gaan mealpreppen. Airfryer is volgens mij eerder bedoeld om dingen "à la minute" te bereiden en dus lekker krokant. Als je dit dan in bakjes gaat verdelen, zou de "krokantheid" (is that even a word?) wel eens kunnen verdwijnen.
Afin, misschien zit ik er wel helemaal naast en ga jij binnenkort het tegendeel bewijzen :)
In elk geval benieuwd naar je cooking skills!

Wat zijn dat? Gewoon de combinatie van beide?
Gigandes oftewel fasulye zijn grote witte bonen. Bij de turkse winkel vaak.
Zwarte bonen en linzen ken je neem ik aan wel.
Zijn allen gewoon afzonderlijk in blik te krijgen.
Maar je hebt tegenwoordig ook van die stazakken van Hak en eigen winkelmerk AH en lidl met bonenmixen.
Dit soort:

even een oude folder van deze

Bij mediamarkt heb je van die goedkope,

Deze staan me wel aan, thoughts @Guido32 @Spambod @Big Chungus @Lm7790 ??
ik heb nooit Bluetooth oortjes, vind beetje zonde geld, raak ik zo kwijt denk ik.

Heb gewoon setje dopjes van 10eu bij de MM gehaald, 1x in de zoveel tijd gaan ze kapot maar kan daar wel mee leven :p

Mocht je zn Bluetooth ding halen zou ik wel naar recensies zoeken, blijkt nogal dat er veel meuk tussen zit

Bij mediamarkt heb je van die goedkope,

ik heb nooit Bluetooth oortjes, vind beetje zonde geld, raak ik zo kwijt denk ik.

Heb gewoon setje dopjes van 10eu bij de MM gehaald, 1x in de zoveel tijd gaan ze kapot maar kan daar wel mee leven :p

Mocht je zn Bluetooth ding halen zou ik wel naar recensies zoeken, blijkt nogal dat er veel meuk tussen zit

Klopt, maar ik vind goeie bass erg belangrijk. Deze heeft dat: https://www.bol.com/nl/p/sony-mdr-x...-Audio-en-Navigatie&utm_term=9200000064241586 design is niet super mooi maar vind gemak/geluid veel belangrijker.

Edit: wireless is absolute must, wil geen telefoon op zak (doe m in mn tas). Raak ook spul niet kwijt ;)

Eerlijkgezegd heb ik geen idee van losse oortjes. Heb altijd een wielewaal koptelefoon. Onder andere voor de bass en de noise canceling.

Ik heb de Jabra Elite Active 65t ofzoiets, goeie oortjes om te fitnessen en trein te zitten etc. maar je hoort er letterlijk niks door (kan positief & negatief zijn).
Maar moest ik opnieuw mogen kiezen zou ik toch voor die standaard samsung earbuds gegaan zijn.

Gigandes oftewel fasulye zijn grote witte bonen. Bij de turkse winkel vaak.
Zwarte bonen en linzen ken je neem ik aan wel.
Zijn allen gewoon afzonderlijk in blik te krijgen.
Maar je hebt tegenwoordig ook van die stazakken van Hak en eigen winkelmerk AH en lidl met bonenmixen.
Dit soort:

even een oude folder van deze
Merci bien!
Vraag ging inderdaad enkel over de gigandes. :)

Topic hijack :eek: :finger: :roflol:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven