MuscleMeat

Joost's Log: Push Harder

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Volgens mij zijn effectief volume i.c.m. intensiteit de main factors voor hypertrofie. Hoe denken jullie hierover?
Om het laatste artikel van Jwdoetookmee maar te gebruiken:


Jwdoetookmee: zei:
Zorg dat je training telt!
Jwdoetookmee: zei:
De implicatie van deze uitleg kan zelfs zijn dat, wanneer intensiteit en densiteit tijdens je workouts beide (te) laag zijn, de kans bestaat dat je letterlijk geen 1 significante herhaling maakt, ook al draai je een heel schema af van 8 oefeningen, elk 4 sets van 12 reps.

Deze uitleg kan ook meteen 1 van de redenen zijn waarom onderzoek naar verschillende trainingsmethodes bijna altijd uit komt op ‘het maakt niet zo veel uit wat je doet’. Als er namelijk nooit een fatsoenlijke hoeveelheid effectieve herhalingen wordt bereikt of gemeten tijdens een training, zal het inderdaad niets uitmaken hoeveel reps of sets je doet.

Dit is ook meteen de reden dat studies waarin een bepaalde reprange tot falen wordt gebracht (daadwerkelijk spierfalen) er geen verschil gevonden lijkt te worden in hypertrofie en beide groepen even goed lijken te scoren. Het aantal significante herhalingen zal immers vrijwel gelijk zijn. De lage intensiteit groep heeft echter een flink aantal herhalingen nodig voordat de eerste significante herhaling gemaakt wordt, terwijl een onderzoeksgroep die traint boven 80-85% van hun 1 RM vanaf herhaling 1 al bezig is met significante herhalingen. (Note: Dit betekent ook zéker niet dat elke set tot falen moet zijn.)


Edit: Ik loop weer achter de feiten aan:roflol:
 
Nu even naar de gym om benen te trainen. Vroeger dan normaal, rond 8u terug en dan m'n signature bro airfryer meal die ik echt super lekker vind. Daarna voetbal kijken.
 
68D9FB42-C4CB-4084-8A8C-777AE53A6604.jpeg
 
Woensdag 3-10: C
Leg ext 50kg 2 sets + DS 25kg (+2 reps)
Leg press 290kg 3 loading sets (+ gewicht)
Leg press 250kg 3 pump sets + DS 200kg + (gewicht)
DB split squats 10kg 2 sets + (1 rep)

Stretch op quads is INSANE bij deze :o

Rear delt DB flyes 12kg 2 sets + DS 6kg (+1 rep)
Machine press 30kg elke kant 3 loading sets (+1 rep)
Rope front raises 10kg 2 sets (+1 rep)
Cable lateral raises behind back 5kg 3 sets + DS 2,5kg (+1 rep)
Machine lateral raises 27,5kg/upright rows 27,5kg 2 sets + DS 10kg (+1 rep)

Leg raises 3 sets

Vanavond voetbal kijken. Nog bedankt Guido32 voor het mooie compliment maar je legt nu wel druk op me ;)
 
Waar squatten wel heel goed voor is - en er zijn maar weinig andere oefeningen die dit ook doen - is je adductors ontwikkelen. Voor de gemiddelde gym bro niet heel interessant maar voor echte bodybuilders is dit een van de belangrijkste spieren die zowel van voor, van achter als van opzij je been veel meer massa geven.
 
Waar squatten wel heel goed voor is - en er zijn maar weinig andere oefeningen die dit ook doen - is je adductors ontwikkelen. Voor de gemiddelde gym bro niet heel interessant maar voor echte bodybuilders is dit een van de belangrijkste spieren die zowel van voor, van achter als van opzij je been veel meer massa geven.

Zijn toch ook machines voor? Zat er sowieso aan te denken om die er binnenkort in te gooien.
 
Zijn toch ook machines voor? Zat er sowieso aan te denken om die er binnenkort in te gooien.
ik dacht exact hetzelfde. Dan doe je toch een paar sets op zo'n huisvrouwen apparaat. problem solved.
 
Waar squatten wel heel goed voor is - en er zijn maar weinig andere oefeningen die dit ook doen - is je adductors ontwikkelen. Voor de gemiddelde gym bro niet heel interessant maar voor echte bodybuilders is dit een van de belangrijkste spieren die zowel van voor, van achter als van opzij je been veel meer massa geven.
Interessant. Bij mij moeten juist m'n adbuctors retehard werken en knikken m'n knieën heel snel.
 
Interessant. Bij mij moeten juist m'n adbuctors retehard werken en knikken m'n knieën heel snel.
Ligt ook een beetje aan je stance. Wijd en toes pointing out -> adductors
 
Hack squat? Komt deze maand binnen in mijn gym.
 
Hack squat? Komt deze maand binnen in mijn gym.

Je kan natuurlijk dmv je stance meer belasting op een bepaald gedeelte van je quads verleggen, ook in een hack squat. Maar de adductoren hebben in een barbell squat ook nog een stabiliserende functie die op geen enkele machine te imiteren is.

Als ik jou was zou ik de barbell squat niet totaal negeren zo vroeg in je ontwikkeling als bodybuilder. Niet iedereen hoeft 200kg voor reps te squatten om dikke poten te hebben, maar een zinvolle oefening is het alleszins. Ook voor je glutes en hams trouwens.

Maar ja het is maar mijn mening hè
 
Je kan natuurlijk dmv je stance meer belasting op een bepaald gedeelte van je quads verleggen, ook in een hack squat. Maar de adductoren hebben in een barbell squat ook nog een stabiliserende functie die op geen enkele machine te imiteren is.

Als ik jou was zou ik de barbell squat niet totaal negeren zo vroeg in je ontwikkeling als bodybuilder. Niet iedereen hoeft 200kg voor reps te squatten om dikke poten te hebben, maar een zinvolle oefening is het alleszins. Ook voor je glutes en hams trouwens.

Maar ja het is maar mijn mening hè
ik deel je mening!
 
Wie gaat hier nou op :emo:

 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven