Fitness Seller

Joost's Log: Push Harder

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter

lol

6-10-2019: Push
HS plate loaded flat press (-1 rep :( )
30kg elke kant x 10, 7
Incline DB press 30* (vervangende oefening)
26kg x 6, 5, 5
Nieuwe oefening. Voelde wel oke. Even wennen altijd.
Technogym plate loaded wide press (+set)
46,25kg elke kant x 8, 7, 6, DS 26,25kg
HS machine fly (+0 reps)
70kg x 10, 10, DS 40kg

Technogym plate loaded shoulder press (+gewicht)
30,5kg elke kant x 6, 4, 4
Weinig reps. Was even wennen om shoulder presses te doen na borst.
Rope front raises (+gewicht)
10kg + 1,25kg plate x 9, 8

HS plate loaded machine dips (+gewicht)
46,25kg x 6, 5, 5, DS 26,25kg
Wederom weinig reps omdat ik niet gewend ben triceps te doen na zware presses. Volgende keer zal wel weer beter gaan.
Rope overhead extension/regular rope extension
15kg x 8, 6, 6, DS 7,5kg

Cable lateral raises (+1 rep)
5kg x 8, 7, 6, DS 2,5kg
Machine lateral raises 27,5kg/upright rows 27,5kg (+0 reps)
10/10, 9/9

Al met al even wennen maar een goeie training/pump uiteindelijk. Nu al zin in pullday morgen. Verder even opletten op shoulder presses na borst. Niks te melden verder. Volgende week uppen naar 3800 kcal want blijf nog redelijk droog en gewichtstoename is erg langzaam dus kan weer 150-200 kcal bij. Fijn weekend iedereen :)

Als ik jou was zou ik die dropsets ff achterwege laten bro. Je bent natty en dat soort shit is alleen maar moeilijker om van te herstellen en het maakt je zwakker voor de volgende oefeningen... Snap wel dat het leuk is en een goede pomp geeft, maar dat is allemaal subjetief en objectief gezien heeft het niet echt meerwaarde.

Zelfs Dorian trainde de eerste paar jaar van zijn carrière alleen maar met straight sets en begon pas intensiteitstechnieken toe te passen toen hij heel ver gevorderd was.

• Like
Waarderingen: LM
Als ik jou was zou ik die dropsets ff achterwege laten bro. Je bent natty en dat soort shit is alleen maar moeilijker om van te herstellen en het maakt je zwakker voor de volgende oefeningen... Snap wel dat het leuk is en een goede pomp geeft, maar dat is allemaal subjetief en objectief gezien heeft het niet echt meerwaarde.

Zelfs Dorian trainde de eerste paar jaar van zijn carrière alleen maar met straight sets en begon pas intensiteitstechnieken toe te passen toen hij heel ver gevorderd was.

Opzich niks mis met een dropset als finisher van je workout toch? Of heb echt bijdraagt aan spiertoename is over te dicusseren, maar ik vindt het persoonlijk echt lekker om dropsetje op bijv armen als laatste oefening te doen. Lekker met een pomp de gym inlopen. Een goed gevoel en plezier in de workout is ook belangrijk toch?

Snap je punt maar niet helemaal mee eens

Opzich niks mis met een dropset als finisher van je workout toch? Of heb echt bijdraagt aan spiertoename is over te dicusseren, maar ik vindt het persoonlijk echt lekker om dropsetje op bijv armen als laatste oefening te doen. Lekker met een pomp de gym inlopen. Een goed gevoel en plezier in de workout is ook belangrijk toch?

Ja zeker niks mis mee om af en toe zoiets te doen, maar hij doet het bijna op elke oefening als ik zijn trainingen bekijk. Dan is het imo eerder iets dat tegen je gaat werken dan dat je er profijt van hebt.

Ja zeker niks mis mee om af en toe zoiets te doen, maar hij doet het bijna op elke oefening als ik zijn trainingen bekijk. Dan is het imo eerder iets dat tegen je gaat werken dan dat je er profijt van hebt.

Zal het beperken tot enkel de laatste oefening

6-10-2019: Push
HS plate loaded flat press (-1 rep :( )
30kg elke kant x 10, 7
Incline DB press 30* (vervangende oefening)
26kg x 6, 5, 5
Nieuwe oefening. Voelde wel oke. Even wennen altijd.
Technogym plate loaded wide press (+set)
46,25kg elke kant x 8, 7, 6, DS 26,25kg
HS machine fly (+0 reps)
70kg x 10, 10, DS 40kg

Technogym plate loaded shoulder press (+gewicht)
30,5kg elke kant x 6, 4, 4
Weinig reps. Was even wennen om shoulder presses te doen na borst.
Rope front raises (+gewicht)
10kg + 1,25kg plate x 9, 8

HS plate loaded machine dips (+gewicht)
46,25kg x 6, 5, 5, DS 26,25kg
Wederom weinig reps omdat ik niet gewend ben triceps te doen na zware presses. Volgende keer zal wel weer beter gaan.
Rope overhead extension/regular rope extension
15kg x 8, 6, 6, DS 7,5kg

Cable lateral raises (+1 rep)
5kg x 8, 7, 6, DS 2,5kg
Machine lateral raises 27,5kg/upright rows 27,5kg (+0 reps)
10/10, 9/9

Al met al even wennen maar een goeie training/pump uiteindelijk. Nu al zin in pullday morgen. Verder even opletten op shoulder presses na borst. Niks te melden verder. Volgende week uppen naar 3800 kcal want blijf nog redelijk droog en gewichtstoename is erg langzaam dus kan weer 150-200 kcal bij. Fijn weekend iedereen :)

Qua voedingsschema, nog steeds hetzelfde zoals vermeld in jouw beginpost? Of intussen al wat dingen getweaked?

Training ziet er goed uit btw.
Hoe lang deed je nu uiteindelijk over deze sessie?

Qua voedingsschema, nog steeds hetzelfde zoals vermeld in jouw beginpost? Of intussen al wat dingen getweaked?

Training ziet er goed uit btw.
Hoe lang deed je nu uiteindelijk over deze sessie?

Ja idem zoals beginpost met volgensmij een ei en wat granola extra. Training ca 1u 20min

Ja idem zoals beginpost met volgensmij een ei en wat granola extra. Training ca 1u 20min
Thx. Ik vroeg expliciet naar je trainingsduur omdat ik meen te hebben gelezen dat je dit naar de toekomst toe wat wil indammen.
Je toont erg veel toewijding, zowel m.b.t. training als voeding btw. Benieuwd naar wat nog komt. :o

7-10-2019: Pull
Lat pulldown (+set)
55kg x 12, 10, 9
Underhand pull was bezet dus heb deze 2 even omgewisseld
Rack pull (+0 reps)
162,5kg x 7, 6, 6
Technogym plate loaded low row (+0 reps)
45kg elke kant x 8, 8, 7
HS plate loaded underhand pulldown (-1 rep)
35kg elke kant x 9, 8
Deze is als 1e oefening ook al extreem zwaar dus de rep minder boeit me niet zo veel. Als 1e oefening lukt het me sowieso.
Rope lat prayer (rope i.p.v. straight bar)
20kg x 11, 9, DS 12,5kg

DB rear delt flyes (+set)
12kg x 11, 9, 8
HS plate loaded shrug machine (+1 rep)
11, 11

Rope hammer curl (+set)
22,5kg + 0,5kg microplate x 10, 9, 9
One arm cable curl (+gewicht)
7,5kg + 1,25kg plate x 8, 7, 7, DS 5kg
Spider curl (vervangende oefening)
8kg x 12, DS 6kg
Focus hier gewoon op stretch en pump. Voelt erg fijn als finisher.

Forearms 3x

Advies van @Spambod opgevolgd en de meeste dropsets eruitgegooid en vervangen door 'gewone' straight sets. Tot nu toe bevalt PPL goed, morgen eerste echte 'legday' weer (train nu al heel lang quads/hams apart). Wel echt weer zin in. Die gaan morgenochtend gesloopt worden :)

Gewicht: 83,9kg (vorige week elke ochtend + avond gewogen, gemiddelde daarvan). Kcal vanaf nu: 3800.

7-10-2019: Pull
Lat pulldown (+set)
55kg x 12, 10, 9
Underhand pull was bezet dus heb deze 2 even omgewisseld
Rack pull (+0 reps)
162,5kg x 7, 6, 6
Technogym plate loaded low row (+0 reps)
45kg elke kant x 8, 8, 7
HS plate loaded underhand pulldown (-1 rep)
35kg elke kant x 9, 8
Deze is als 1e oefening ook al extreem zwaar dus de rep minder boeit me niet zo veel. Als 1e oefening lukt het me sowieso.
Rope lat prayer (rope i.p.v. straight bar)
20kg x 11, 9, DS 12,5kg

DB rear delt flyes (+set)
12kg x 11, 9, 8
HS plate loaded shrug machine (+1 rep)
11, 11

Rope hammer curl (+set)
22,5kg + 0,5kg microplate x 10, 9, 9
One arm cable curl (+gewicht)
7,5kg + 1,25kg plate x 8, 7, 7, DS 5kg
Spider curl (vervangende oefening)
8kg x 12, DS 6kg
Focus hier gewoon op stretch en pump. Voelt erg fijn als finisher.

Forearms 3x

Advies van @Spambod opgevolgd en de meeste dropsets eruitgegooid en vervangen door 'gewone' straight sets. Tot nu toe bevalt PPL goed, morgen eerste echte 'legday' weer (train nu al heel lang quads/hams apart). Wel echt weer zin in. Die gaan morgenochtend gesloopt worden :)

Gewicht: 83,9kg (vorige week elke ochtend + avond gewogen, gemiddelde daarvan). Kcal vanaf nu: 3800.
Met skwaats mag ik hopen??

Weet je welke hack squat ze hebben besteld? En heeft jouw gym geen HS V-squat apparaat? Die doe ik altijd... Best chill

Nope geen V-squat. Daar ben ik ook fan van. Heb ik vorig jaar veel op de uni-gym gebruikt. Maar daar is het zo druk en apparatuur is wack. De set dumbells tot 40kg en sommigen hebben zo'n super dikke handle waardoor je echt amper fatsoenlijk kan pressen zonder dat je handpalm zich 180* draait. Daarnaast alleen maar bumper plates (waaaaauwwww). De helft van de apparaten is op luchtdruk (echt wack) en de fatsoenlijke apparatuur is enigszins gedateerd en wordt altijd bezet gehouden door kleine jochies of meiden die heletijd doorwisselen (voor mijn part worden ze voor de muur gezet). En echt fucking druk. Maar voor 100 euro per jaar kun je ook niet veel verwachten.

Deze hack is het: https://www.gym80.de/en/core80-hack-squat/
Wel beetje raar dat je em load achter de pad ipv dat er aan beide kanten stangen zitten. Maar mijn gym staat al echt helemaal vol met apparatuur dus zal ook wel met ruimte te maken hebben.

Nice. Gym 80 maakt zeer goed spul.

Nice. Gym 80 maakt zeer goed spul.

Niet bekend mee eigenlijk. Mijn gym staat vol met HS/technogym. Technogym vind ik prima want apparatuur bij oude gym (die afgelopen week failliet is gegaan) was sowieso veel slechter en niks plate loaded. Ben echt fan van HS, maat wat maken die goed spul. Voel gewoon het verschil bij die apparatuur. Ik vond die gym80 lijn er eerst eigenlijk nogal cheap uitzien...

Nope geen V-squat. Daar ben ik ook fan van. Heb ik vorig jaar veel op de uni-gym gebruikt. Maar daar is het zo druk en apparatuur is wack. De set dumbells tot 40kg en sommigen hebben zo'n super dikke handle waardoor je echt amper fatsoenlijk kan pressen zonder dat je handpalm zich 180* draait. Daarnaast alleen maar bumper plates (waaaaauwwww). De helft van de apparaten is op luchtdruk (echt wack) en de fatsoenlijke apparatuur is enigszins gedateerd en wordt altijd bezet gehouden door kleine jochies of meiden die heletijd doorwisselen (voor mijn part worden ze voor de muur gezet). En echt fucking druk. Maar voor 100 euro per jaar kun je ook niet veel verwachten.

Deze hack is het: https://www.gym80.de/en/core80-hack-squat/
Wel beetje raar dat je em load achter de pad ipv dat er aan beide kanten stangen zitten. Maar mijn gym staat al echt helemaal vol met apparatuur dus zal ook wel met ruimte te maken hebben.
Welke uni gym is het?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven