Fitness Seller

Joost's Log: Push Harder

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Klein verhaaltje wat ik graag wou delen:

Ik ga vanavond dus stappen, dus een nieuwe broek en wat oudere polo aangetrokken. Keek in de spiegel en schrok eigenlijk hoe ik eruit zag. Waar vorig jaar een enorm onzekere en gekwetste jongen stond, zag ik nu iemand die trots is op de mentale en fysieke progressie die afgelopen jaar is gemaakt. Van relatiebreuk na 2,5 jaar, mislukte zelfmoordpoging en talloze verloren vriendschappen naar gedegen progressie in de gym en nieuwe ervaringen in mijn leven.

Middels gaat het op de universiteit ook erg goed (sinds vorig jaar alleen maar 7ens, 8en en 9ens gehaald) en ook veel vrienden gemaakt/contact opgedaan in mijn huidige gym. Waar ik eerder al nadacht over ooit een podiumplaats (zit middels een jaar bij deze gym buiten mijn dorp), hebben 2 wedstrijdatleten in mijn gym, waarvan 1 vrouwelijke IFBB pro en 1 die 3e werd op het NK in classic physique, mij overtuigd dat ik hier ook naartoe wil werken.

Ik ben vastberaden om volgend jaar harder te pushen dan ooit tevoren en grote stappen te zetten m.b.t. mijn fysiek. Daarnaast heeft deze sport mij ook mentaal veel sterker gemaakt en door het een en ander heen gesleept, ben er ook vrij zeker van dat dit bij een aantal van jullie ook het geval is.

Dit wou ik graag even delen voordat ik op de fiets spring. Proud but never satisfied :o
Stappen kan niet als ekte bb’er Joost, ik zou niet gaan. Jk, je doet het goed man. En zoals je zelf aangeeft niet alleen op fysiek gebied vooruitgegaan maar ook mentaal, dat is echt mooi man. Misschien staan we ooit wel naast elkaar op het podium:p

Stappen kan niet als ekte bb’er Joost, ik zou niet gaan. Jk, je doet het goed man. En zoals je zelf aangeeft niet alleen op fysiek gebied vooruitgegaan maar ook mentaal, dat is echt mooi man. Misschien staan we ooit wel naast elkaar op het podium:p
Joost drinkt toch geen alcohol, dus kan geen kwaad in zijn geval!
inb4 Joost doet iets toffers? ;)

Mooi verhaal Joost. Je bent een topgast en gaat het ver schoppen.:)

Joost, ik ben trots grote kleine vriend. Hartje voor jou :heart: en moedig dat je dit durft te delen.

• Topic Starter Topic Starter
27-12-2019: Legs - Quads (8), Hamstrings/Gluteus (6), Adductor (2), Kuiten (5)
10 min warmfietsen - 70kcal

Leg extension (+0 reps)

60kg x 11, 10
Hack squat (+3 reps)
115kg x 8, 7, 7
Technogym plate loaded leg press (+1 rep)
290kg x 8, 8
DB split squats (+1kg, -3 reps)
20kg + 1kg add-on x 9, DS BW, isohold 10 sec
Balans was een beetje off, kwam misschien omdat ik er na de set met mijn linkerbeen erachter kwam dat ik één DB van 22 en één van 20 vast had :headbang:

Technogym seated leg curl (+3 reps)
50kg x 12, 12
RDL (+1 rep)
142,5kg x 7, 7, 6
Deze viel erg zwaar...
Hyperextensions (+2,5kg, -3 reps)
32,5kg x 9, DS BW
Adductor machine (+3 reps)
85kg x 12, 10

HS smith machine calf raises (+0 reps)
35kg x 11, 10, 9
HS seated calf raises (+1 rep)
26,25kg per kant x 10, 10, DS 20kg
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Goeie progressie op legs: 8/10. Moet wel zeggen dat ik, zeker na mijn RDL's, extreem inkakte. Voel me sowieso de laatste tijd erg moe (buiten de gym om dan), overlegd met ouders/vriendin om maar gewoon even bloed te laten prikken voor pfeiffer/bloedarmoede. Who knows. En natuurlijk op TRT gezet worden door de huisarts :trollfacex:

Morgen hele dag werken dus dalijk lunch + shakes preppen. Kijk even hoe ik me voel, anders skip ik 1 cycle van PPL (dus dan rust ik zondag, maandag, dinsdag) om woensdag weer push te doen.

:wave2:

Edit: hoe ik me voel in als ik terugrijd na een legday

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
29-12-2019: Push - borst (8), front delt (3), tricep (5), side delt (4), buik (3)
Warmfietsen: 10 min - 70kcal

HS plate loaded flat press (+1 rep)

41,25kg elke kant x 8
Incline DB press 30* (+0 reps)
32kg x 6, 5, 5
Laatste set 6 reps met spot, vorm ook on point
Technogym plate loaded wide press (+1,25kg, -2 reps)
53,75kg elke kant x 7, 7, RP 3 (20sec rust)
HS machine fly (+1kg, - 4 reps)
80kg + 1kg add-on x 10, 8, DS 40kg
Veel reps ingeleverd, maar contracties waren wel on point

Technogym plate loaded shoulder press (+0 reps)
32,5kg elke kant x 6, 6, 5

EZ-bar skullcrusher 15* bench (+1 rep)
23,5kg x 8, 8, 7
V-bar pushdown 25kg/Rope overhead ext. 10kg (+0 reps)
9/7, 8/7, DS 15kg

Cable lateral raises (+1 rep)
5kg + 1,5kg add-ons x 8, 8
Machine lateral raises 35kg (+0 reps)
10, 9, DS 4kg DB's

Leg raises 3x
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okay-ish training: 7/10. Helaas niet kunnen progressen op de compounds.

Vanaf nu ga ik bij mijn compounds (incline DB press, shoulder press, hack squat, RDL) 2 heavy sets in 6-8 reps gevolgd door 1 back-off set van 8+ reps zodat ik ook hier in wat hogere reps kan werken.

:wave2:

• Like
Waarderingen: LM
Ik heb even een traantje moeten laten toen ik de vorige pagina las.

Het is idd goed om een beetje te variëren in rep ranges. Ik deed best lange tijd alleen maar 6-8 en dacht dat ik best sterk was. Toen ik besloot om voor de back off sets naar 10-12 te gaan schrok ik er van hoe slap ik was in die rep range.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven