AndroidHealthClinic

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zout, Natrium, houdt het vocht vast tussen de spier en de huid. Kalium houdt het in de spieren.
Toch zou ik niet op dat niveau gaan knoeien. Check Natrium- Kalium pomp op het web.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit op mijn bankje en doe een elastiek om mijn enkel. Het elastiek zit onder een aantal platen aan mijn zijkant zodat er een 'vast punt' is. Zal tijdens mijn legday even een foto voor je maken.
@Joostb_2000 waarom eet je elke dag 3gr zeezout?
Is alleen in pwo shake. Pumps broeder. Van zout hou je extra vocht vast + natrium versterkt de connectie tussen neuronen en spiercellen. In mijn laatste maaltijd voeg ik ook pink Himalaya zout toe.
Hoe dikker de bloedvaten hoe meer je spieren naar buiten gedrukt worden
Dit dus ongeveer
Deze snap ik niet echt :) van horen zeggen: te veel zout-> kans op hoge bloeddruk.
en dat is toch juist niet gewenst lijkt me?
Ja, ik ken de studies m.b.t. relatie bloeddruk en zout. Echter is mijn zoutinname gedurende de dag zeer beperkt, en omdat ik veel beweeg, sport en daarnaast ook nog 2+ liter water drink per dag (exclusief drinken tijdens training), maak ik me hier niet heel druk om.
Zout, Natrium, houdt het vocht vast tussen de spier en de huid. Kalium houdt het in de spieren.
Toch zou ik niet op dat niveau gaan knoeien. Check Natrium- Kalium pomp op het web.
Ik vind het allemaal wel meevallen. Doe dit al bijna een jaar lang.

Ik zit op mijn bankje en doe een elastiek om mijn enkel. Het elastiek zit onder een aantal platen aan mijn zijkant zodat er een 'vast punt' is. Zal tijdens mijn legday even een foto voor je maken.

Is alleen in pwo shake. Pumps broeder. Van zout hou je extra vocht vast + natrium versterkt de connectie tussen neuronen en spiercellen. In mijn laatste maaltijd voeg ik ook pink Himalaya zout toe.

Dit dus ongeveer

Ja, ik ken de studies m.b.t. relatie bloeddruk en zout. Echter is mijn zoutinname gedurende de dag zeer beperkt, en omdat ik veel beweeg, sport en daarnaast ook nog 2+ liter water drink per dag (exclusief drinken tijdens training), maak ik me hier niet heel druk om.

Ik vind het allemaal wel meevallen. Doe dit al bijna een jaar lang.
Volgende pwo meal gaat een zakje zoute chips worden :p

Natrium en kalium zijn juist een van de meest onderschatte micro's in sporters. Vaak wordt hier veel te weinig van genuttigd wat juist nadelige effecten heeft op vrijwel alles.

Volgende pwo meal gaat een zakje zoute chips worden :p

Pink Himalaya zout is echt een goede toevoeging voor pumps heb ik gemerkt. Maar als ik dit in mijn shake gooi, mixt het voor geen meter en zit ik met allemaal stukjes zout in mijn bek. Zeezout mixt wat beter.

@RonReves om terug te komen op jouw punt, ik ben bekend met de 'risico's'. Echter denk ik zelf dat dit meestal wordt overschat. Ik kies al bewust voor natuurlijkere vormen van zout, in plaats van bijvoorbeeld tafelzout.

Natrium en kalium zijn juist een van de meest onderschatte micro's in sporters. Vaak wordt hier veel te weinig van genuttigd wat juist nadelige effecten heeft op vrijwel alles.
Dit dus. Sinds ik mijn zoutinname verhoogd heb zijn mijn prestaties flink verbeterd.

Wesley Vissers roept het ook elke andere video om genoeg zout in te nemen (vooral dat pink Himalayan zout).

Natrium krijg ik genoeg binnen via kruidenmengeling. Kalium en die pink salt ga ik ook eens bekijken, thanx voor de uitleg

Ik zit rond 6gram of er boven per dag, bloeddruk perfect.

Wesley Vissers roept het ook elke andere video om genoeg zout in te nemen (vooral dat pink Himalayan zout).
Natrium krijg ik genoeg binnen via kruidenmengeling. Kalium en die pink salt ga ik ook eens bekijken, thanx voor de uitleg
Ik zit rond 6gram of er boven per dag, bloeddruk perfect.

Ik train echt veel lekkerder op hogere zoutinname (en als ik 2-3L water tank).

OT:

2 bumpers van 20kg besteld
Knee sleeves/nieuwe straps
4 maal 0,5 plates besteld (kan dan gelukkig 1kg stappen met DB's maken)

Sorted voor komende tijd. Denk dat de gyms nog wel 2-3 maand dicht zullen zijn...

Ik zat voorheen ook zo op 4-5 liter per dag tegenwoordig nog maar 3 liter en merk zero verschil naast dat ik niet ieder half uur moet pissen

At two grams per liter of fluid replacement, it's obvious that most athletes do not take in nearly enough sodium. For example, a 225-pound athlete would need to ingest between eight and twelve grams of sodium daily. That's right, 8,000 to 12,000 mg a day.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven