MuscleMeat

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
15-4-2020: Push:
Pre: 300mg cafeïne, 6g beta-alanine, 6g L-citrulline, 2g L-arginine, 3g zeezout

Intra: 20g EAA, 50g maltodextrine, 2g taurine

10 min warmlopen

Low incline BB press

77,5kg x 5, 5 (wraps) --> +1,5kg/= reps
Laatste rep kwamen billen van het bankje af.
65kg x 8, 7 --> = reps
BB bench press

72,5kg x 8, 7, 7, RP 4 --> +2,5kg/+1 rep
Low incline DB fly ss BW pushups

16kg x 12, 11, isohold 10 sec. --> +1 rep

Seated BB press

47,5kg x 6, 5 (wraps) --> +1,5kg/-1 rep
40kg x 8 --> = reps

CG BB floor press

61kg x 8, 7, 7, RP 3 --> +1kg, = reps
Low incline EZ-bar skullcrushers SS band pushdown

32,5kg x 9, 8, 8, DS 20kg --> +1 rep

DB lateral raises seated

10kg x 10, 9, 9, 8, RP 5 SS band raises --> +1 rep

Leg raises

3 sets
----------------------------------------------------------------------------------------------
Erg tevreden weer.

Bumpers 2 x 20kg zouden vandaag binnenkomen maar niet geleverd helaas. Hoop morgenmiddag, plan is om 2 plate Dorian rows te doen.

:wave2:

16-4-2020: Pull

Pre: 200mg cafeïne, 6g beta-alanine, 6g L-citrulline, 2g L-arginine, 3g zeezout

10 min. warmlopen

Wide grip pull-ups

BW x 10, 8 --> =
BB row (Dorian style)

100kg x 7, 7 --> +2,5kg/+2 reps
85kg x 11, RP 6 (10 diepe happen adem) --> +1 rep
Met straps
Incline bench 1-arm DB row
37kg x 12, 11 --> +2 reps
Met straps
Lat prayer elastiek
35kg + 15kg x 11, 11, RP 6 (10 diepe happen adem) --> +15kg/-9 reps
Deadlift

160kg x 6 (straps)
Door zweethanden werd grip ruk, daardoor ook maar 6 reps (zat zeker meer in). Voelde erg goed, had echt weer zin in zware pulls. Ik pull niet vanaf de grond, laat de BB tot schenen zakken, hou daar halve tot seconde vast en dan pullen.

BB shrugs
130kg x 13, 12 --> +1 rep
Met straps
DB high row op bench SS band pulls
20kg x 12, 11 --> +1 rep

EZ-bar curl

35kg x 10, 9, 8, DS 30kg, DS 20kg --> +1 rep
Incline DB curl SS hammer curl

10kg x 10, 9, 8, RP 5 (10 diepe happen adem) --> +1 rep

Reverse BB curl SS wrist curl

30kg x 12, 11 --> +1 rep
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Top training.

Deadlifts gaan volgende sessie naar voren, dan wordt pullday als volgt:

Wide-grip pull-ups 1 set
Deadlift 1 topset 6-8 reps en 1 back-off 8-10 reps
Dorian BB row 2 sets 8-10 reps + RP
Incline bench DB row 2 sets
Lat prayer elastiek 2 sets
Rest idem

Squat, bench en nu deadlift... Powerlifter in wording? :rolleyes:

Haha zou je wel willen he?

Maar even serieus, momenteel kan ik het beste gewoon zo goed/sterk mogelijk worden in alle basic BB oefeningen (kan ook letterlijk niks anders). Maar ik vind het eerlijk gezegd wel erg leuk momenteel om weer terug te keren naar de absolute basis :)

• Like
Waarderingen: BB_
Jelly op je fysiek en je trainen

DL vorm zag er trouwens ook prima uit. Ik zou oprecht als ik weer in de gym terug kan mijn rackpull hierdoor vervangen. Probeer ook beltless want wil die joocy spinal erectors (alleen wordt papa boos als ik beltless pull :roflol: )
Jelly op je fysiek en je trainen
Ik reken mezelf atm enorm rijk door mijn mogelijkheid tot trainen. De racksteunen/bench zijn echt goedkope zooi en wiebelig, toch ben ik er op het moment enorm blij mee.

Belt gaat je precies nul minder erector gains opleveren.. Wellicht alleen maar meer.

OT wederom:

Wellicht ga ik push-legs-pull trainen ipv push-pull-legs. Dit ivm onderrug herstel na pullday. Even kijken hoe dit verloopt.

Verklaar jij je nader. :p Volgens mij heb je een vertekend beeld belt/sleeves aangezien je laatst ook al zei dat je equipped ging liften met alleen een belt en kneesleeves. Je zorgt ervoor dat je meer pressure in je abdominal creëert. Het is niet perse veiliger, of haalt de load van je rug af. Je zult wanneer goed toegepast alleen maar meer kilo's door gaan liften. Zie het als een extra core.

• Like
Waarderingen: Onit
Verklaar jij je nader. :p Volgens mij heb je een vertekend beeld belt/sleeves aangezien je laatst ook al zei dat je equipped ging liften met alleen een belt en kneesleeves. Je zorgt ervoor dat je meer pressure in je abdominal creëert. Het is niet perse veiliger, of haalt de load van je rug af. Je zult wanneer goed toegepast alleen maar meer kilo's door gaan liften. Zie het als een extra core.

Dat 'equipped' was niet bedoeld in de vorm van powerliftingjargon, meer om aan te duiden dat ik sleeves/belt ging gebruiken. Bij squats loont dit voor mij i.v.m. veiligheid/blessurepreventie. Ik zie dit met squatten wel als 'veiliger', zeker omdat ik me een stuk stabieler voel en ik geen pijn in onderrug/heup/knie ervaar.

Ik zie momenteel niet het nut van een belt gebruiken tijdens deads, ik kan de BB tot max 187 loaden, terwijl ik in de gym al 200+ pullde. Ik zie dus echt geen nut om een belt te gaan gebruiken daar. En daarnaast merk ik dat als ik beltless pull, ik meer load op spinal erectors kan toepassen en ik verwacht dat dit op lange(re) termijn tot beter ontwikkelde erectors gaat leiden.

Ik snap dat een belt/sleeves/andere hulpmiddelen niet alle load van een bepaald lichaamsdeel afhalen, maar ik merk wel dat ik voordelen ervaar als ik deze gebruik bij zware pulls/presses/squats. Alleen bij deads zie ik momenteel geen enkele reden om een belt te gebruiken als ik eerlijk ben.

Dat 'equipped' was niet bedoeld in de vorm van powerliftingjargon, meer om aan te duiden dat ik sleeves/belt ging gebruiken. Bij squats loont dit voor mij i.v.m. veiligheid/blessurepreventie. Ik zie dit met squatten wel als 'veiliger', zeker omdat ik me een stuk stabieler voel en ik geen pijn in onderrug/heup/knie ervaar.

Ik zie momenteel niet het nut van een belt gebruiken tijdens deads, ik kan de BB tot max 187 loaden, terwijl ik in de gym al 200+ pullde. Ik zie dus echt geen nut om een belt te gaan gebruiken daar. En daarnaast merk ik dat als ik beltless pull, ik meer load op spinal erectors kan toepassen en ik verwacht dat dit op lange(re) termijn tot beter ontwikkelde erectors gaat leiden.

Ik snap dat een belt/sleeves/andere hulpmiddelen niet alle load van een bepaald lichaamsdeel afhalen, maar ik merk wel dat ik voordelen ervaar als ik deze gebruik bij zware pulls/presses/squats. Alleen bij deads zie ik momenteel geen enkele reden om een belt te gebruiken als ik eerlijk ben.
Kan het zijn dat je ene been wat langer is dan de andere. Aangezien je heup, onderrug, knieklachten hebt. Laat het eens afmeten!

17-4-2020: Legs
Pre: 200mg cafeïne, 6g beta-alanine, 6g L-citrulline, 2g L-arginine, 3g zeezout

10 min. warmlopen

1-leg ext. elastiek

35kg + 15kg x 12, 11 --> += reps
BB squat

135kg x 5, 5 --> +4kg/-2 reps
120kg x 8 --> +5kg/= reps
Vorm zag er erg goed uit. 1e set staat op IG stories voor de geïnteresseerden.
EZ-bar walking lunges
45kg x 11, 9, RP 4 (stappen per been) --> +2,5kg/-1 rep
DB split squats

23,5kg x 11, DS BW into isohold 10 sec. --> = reps

RDL

150kg x 6, 5 --> +4kg/-2 reps
130kg x 9 --> = reps
Met straps en belt
Volgende sessie schrap ik 1 topset
1-leg lying leg curl elastiek (op bench)
35kg x 10, 10, 9, RP5 --> = reps

1-leg adductor elastiek

35kg + 15kg x 10, 9 --> +15kg/-7 reps

Standing BB calf raises

45kg x 12 11, 11, 10, RP 6
Beetje geklungel. Ga met tenen op 2 platen staan en rack de BB, hou hem zodanig vast dat ik met mijn vingertoppen aan de squatsteunen kan stabiliseren.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Top treen. Niks aan toe te voegen.

Verdict over BB squats:
- Momenteel een oefening waar ik naar uit kijk om te doen, enorm veel plezier in
- Als de gyms open gaan, stap ik wel weer over op hack squats omdat:
1) Ik ben bij BB squats enorm veel tijd kwijt aan opwarmen/mobiliteit
2) Ik BB squat glute dominant terwijl ik eerst een quadbouwer wil doen
3) BB squats vragen veel meer qua herstel

Zie dat je hetzelfde principe gaat doen bij squats als andere oefeningen, ben benieuwd hoe dat gaat werken.

Dat begrijp je denk ik een beetje verkeerd.

Ik heb standaard rep ranges in mijn hoofd, bijvoorbeeld:

BB squat topset 6-8, back-off 8-10
Lunges 8-10
Leg ext. 10-12
etc. etc.

Als ik mijn log bekijk en denk dat ik ergens meer load toe kan passen en in deze rep ranges blijf werken, dan doe ik dat. Dit gaat uiteraard vaak gepaard met wat minder reps. Dit betekent over tijd dat ik steeds meer effectieve load kan toepassen.

Bijvoorbeeld: als ik volgende sessie leg ext. doe en ik rep een 14 en 13, dan up ik gewicht om weer in de 10-12 range te werken. Zelfde geldt voor andere oefeningen. Dan kan het zoals vandaag bijvoorbeeld zijn dat ik op meerdere oefeningen gewicht heb laten toenemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven