AndroidHealthClinic

Contest Log Joost's Log

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
8-8-2020: Pull

Gewicht: 83,9kg (laagste tot nu toe)

Dikgedrukt = progressie op die set
Onderstreept = achteruitgang

Pull-ups + 5kg add-on x 8 (speciaal voor Camelus )
Rack pull x 5 , x 7
Machine row x 7 + 3 RP , x 11
Low row x 11
Lat pulldown x 11 , x 13
Straight-arm pullover x 13 , x 12 + 6 RP , stretch
Smith shrugs x 11 + 6 RP
Reverse pec deck x 14 , x 12 , drop
DB curl x 8 , x 9 , x 8 + 5 RP
Rope hammer curl x 11 , x 10 , x 9 , double drop
Wrist curl x 13 , x 11
Calf raise x 9 , x 11 , x 10 + 4 RP , stretch

Totale shitshow op rack pulls vandaag. 3 dagen geleden 185 x 5, kreeg 185 nieteens omhoog vandaag. Daarna 180 geprobeerd en hetzelfde. Dus helemaal terug naar 160 gegaan. Vorm was goed, maar ongeplande 25kg deload? .... Zal wel combinatie van kcal deficit/weer/ochtendtraining zijn maar dit voelde wel heel extreem. Voorderest prima sessie.

Gym was vanochend overvol met complete wankers. Groepje dadbods die 5 platen leg pressen met aan elke kant een spotter die het plateau omhoog duwt en vervolgens zelf ook nog je benen ondersteunen met je handen. Good job bro let me see those legs in 5 years.
 
Eindelijk geen 20kg plaat! Nu een ijzeren handvat op mn teen (dezelfde)

we maken progressie
Ow shit, hoe krijg je het voor elkaar? Moet ie eraf ofzo haha.

Noujah Beterschap dan maar weer!
 
Gym was vanochend overvol met complete wankers. Groepje dadbods die 5 platen leg pressen met aan elke kant een spotter die het plateau omhoog duwt en vervolgens zelf ook nog je benen ondersteunen met je handen. Good job bro let me see those legs in 5 years.
Dit is :Nothing beat a home gym
 
Keertje deloaden is niet erg. Condities zijn ook wel zwaar en je zit al even in de cut.
 
Gym was vanochend overvol met complete wankers. Groepje dadbods die 5 platen leg pressen met aan elke kant een spotter die het plateau omhoog duwt en vervolgens zelf ook nog je benen ondersteunen met je handen. Good job bro let me see those legs in 5 years.
En quarter-reps neem ik aan?
 
Hoi

9-8-2020: Push

Gewicht: 83,5kg (laagste tot nu toe)

Dikgedrukt = progressie
Onderstreept = achteruitgang

Incline smith press x 5 , x 9
Shoulder press x 7 , x 8
TG machine press x 6 + 2 RP , x 9
TG incline press x 7 , x 8 , x 12
Pec deck x 11 , x 10 + 4 RP , isohold
CG smith press x 5 , x 8 , x 7 + 3 RP
Prime handle pushdown x 13 , x 11 , x 10 , double drop
Cuffed cable laterals x 13 , x 11
Machine laterals x 9 , x 12 + 5 RP , drop
Cable crunches x 12 , x 7

Rare sessie. Progressie op belangrijkste compound maar op CG smith elke set achteruit. Shoulder press gaat eruit voor seated DB weer, kutmachine. Handles zo ver naar voren dat het meer een tricep press wordt, vandaar ook al behoorlijk aangeslagen.

Op het moment behoorlijk flat. Gewicht neemt vlot af en vocht/glycogeen onttrekt. Benen beginnen meer definitie te vertonen.

Planning tot aan contest:
- Nu: 2700 kcal training, 2500 kcal rust + 30-45min cardio op push/pull/off dagen
- 2 weken: non-essentiële supps/voeding eruit (sausjes, creatine, arginine; ik blijf alleen nog EAA intra en multivit e.d. nemen)
- 1.5 weken: geen legdays meer, schema wordt: pull - off - push - off - repeat (of pull - push - off - repeat, afhankelijk hoe ik me voel, volume dan wel omlaag)
- 7 dagen: geen carbs meer, water en zout verminderen (alleen nog 2-3g zout in pre shake), ga niet water flushen maar simpelweg verminderen, zie halverwege de dag dat ik na 2-3L water best bloated ben en definitie verlies, zeker in benen
- 4/3 dagen: depletietrainingen en geen cardio meer
- Na depletietrainingen: beginnen met laden/zout licht verhogen, laden zal vooral bestaan uit rijstwafels, rijst, muffins, airfryer friet avond voor foto's
- Dagen na depletietrainingen aan de hand van conditie/shape bepalen hoeveel carbs ik ga eten
- Foto's maken

Planning is om de foto's rond de 25e te maken, dus als er iets niet goed gaat kan ik 5 dagen 'normaal' gaan eten/trainen en opnieuw foto's nemen (ben dit sowieso van plan om te kijken bij welke shots ik er het beste uit zie). Ben me ervan bewust dat het hele laden/depleten je er niet magisch 5% leaner uit gaat laten zien, obviously, maar aangezien ik nu tegen het einde van 15 weken zit en best diep ga voor mijn gevoel kan ik beter all the way gaan. Mooi leermoment voor mezelf aangezien ik dit nog nooit gedaan heb, en als ik het verneuk heb ik alsnog de kans om het enigszins te verbeteren door 5 dagen erna opnieuw shots te maken. Besides ben ik nu toch al zo flattened dat ik er 1-2 weken geleden beter uit zou zien dan op dit moment.

Comments/tips/opmerkingen worden altijd gewaardeerd. Ben vrij nieuw in dit spectrum en ben nog steeds informatie hierover aan het verzamelen. Wel graag opbouwende kritiek i.p.v. simpelweg bashen, ben hier immers vrij onbekend mee. Dank.

Edit: vergeten te melden dat ik magnesium bij de hand heb tegen krampen
 
Laatst bewerkt:
Hoi

9-8-2020: Push

Gewicht: 83,5kg (laagste tot nu toe)

Dikgedrukt = progressie
Onderstreept = achteruitgang

Incline smith press x 5 , x 9
Shoulder press x 7 , x 8
TG machine press x 6 + 2 RP , x 9
TG incline press x 7 , x 8 , x 12
Pec deck x 11 , x 10 + 4 RP , isohold
CG smith press x 5 , x 8 , x 7 + 3 RP
Prime handle pushdown x 13 , x 11 , x 10 , double drop
Cuffed cable laterals x 13 , x 11
Machine laterals x 9 , x 12 + 5 RP , drop
Cable crunches x 12 , x 7

Rare sessie. Progressie op belangrijkste compound maar op CG smith elke set achteruit. Shoulder press gaat eruit voor seated DB weer, kutmachine. Handles zo ver naar voren dat het meer een tricep press wordt, vandaar ook al behoorlijk aangeslagen.

Op het moment behoorlijk flat. Gewicht neemt vlot af en vocht/glycogeen onttrekt. Benen beginnen meer definitie te vertonen.

Planning tot aan contest:
- Nu: 2700 kcal training, 2500 kcal rust + 30-45min cardio op push/pull/off dagen
- 2 weken: non-essentiële supps/voeding eruit (sausjes, creatine, arginine; ik blijf alleen nog EAA intra en multivit e.d. nemen)
- 1.5 weken: geen legdays meer, schema wordt: pull - off - push - off - repeat (of pull - push - off - repeat, afhankelijk hoe ik me voel, volume dan wel omlaag)
- 7 dagen: geen carbs meer, water en zout verminderen (alleen nog 2-3g zout in pre shake), ga niet water flushen maar simpelweg verminderen, zie halverwege de dag dat ik na 2-3L water best bloated ben en definitie verlies, zeker in benen
- 4/3 dagen: depletietrainingen en geen cardio meer
- Na depletietrainingen: beginnen met laden/zout licht verhogen, laden zal vooral bestaan uit rijstwafels, rijst, muffins, airfryer friet avond voor foto's
- Dagen na depletietrainingen aan de hand van conditie/shape bepalen hoeveel carbs ik ga eten
- Foto's maken

Planning is om de foto's rond de 25e te maken, dus als er iets niet goed gaat kan ik 5 dagen 'normaal' gaan eten/trainen en opnieuw foto's nemen (ben dit sowieso van plan om te kijken bij welke shots ik er het beste uit zie). Ben me ervan bewust dat het hele laden/depleten je er niet magisch 5% leaner uit gaat laten zien, obviously, maar aangezien ik nu tegen het einde van 15 weken zit en best diep ga voor mijn gevoel kan ik beter all the way gaan. Mooi leermoment voor mezelf aangezien ik dit nog nooit gedaan heb, en als ik het verneuk heb ik alsnog de kans om het enigszins te verbeteren door 5 dagen erna opnieuw shots te maken. Besides ben ik nu toch al zo flattened dat ik er 1-2 weken geleden beter uit zou zien dan op dit moment.

Comments/tips/opmerkingen worden altijd gewaardeerd. Ben vrij nieuw in dit spectrum en ben nog steeds informatie hierover aan het verzamelen. Wel graag opbouwende kritiek i.p.v. simpelweg bashen, ben hier immers vrij onbekend mee. Dank.

Edit: vergeten te melden dat ik magnesium bij de hand heb tegen krampen
Super dedicated allemaal wat je doet om er op je best bij te staan tijdens de contest, maar vanwaar laden met muffins en airfryer frieten? Kun je die niet laten staan tot na de contest. Als ik zie hoe je alles trackt en van plan bent te doen mbt depleten dan zou ik ook voor de volle 100% gaan met laden. Je kunt van mij aannemen dat je er niet beter op uit gaat zien als je muffins en airfryer frieten gaat eten. Of je moet dit al een aantal keren hebben uitgeprobeerd tijdens je refeeds en er telkens goed op hebben gereageerd. Hou het gewoon bij clean carbs zoals rijst, rijstwafels, aardappelen, havermout en evt bananen, jam, rozijnen etc.
Bedoel het alleen maar goed he kerel, ik heb zoveel rampzalige dingen gehoord en zien gebeuren tijdens wedstrijden met laden, watermanipuleren. Gewoon zo zonde als je weken lang keihard je best voor iets hebt gedaan en er dan niet op je best bij staat op het moment dat het moet.
 
Super dedicated allemaal wat je doet om er op je best bij te staan tijdens de contest, maar vanwaar laden met muffins en airfryer frieten? Kun je die niet laten staan tot na de contest. Als ik zie hoe je alles trackt en van plan bent te doen mbt depleten dan zou ik ook voor de volle 100% gaan met laden. Je kunt van mij aannemen dat je er niet beter op uit gaat zien als je muffins en airfryer frieten gaat eten. Of je moet dit al een aantal keren hebben uitgeprobeerd tijdens je refeeds en er telkens goed op hebben gereageerd. Hou het gewoon bij clean carbs zoals rijst, rijstwafels, aardappelen, havermout en evt bananen, jam, rozijnen etc.
Bedoel het alleen maar goed he kerel, ik heb zoveel rampzalige dingen gehoord en zien gebeuren tijdens wedstrijden met laden, watermanipuleren. Gewoon zo zonde als je weken lang keihard je best voor iets hebt gedaan en er dan niet op je best bij staat op het moment dat het moet.

thx voor input. Airfryer friet dacht ik aan door de carbs/zout combinatie en muffin vlak voordat ik foto’s maak, derest gewoon clean zoals rijst/haver
 
thx voor input. Airfryer friet dacht ik aan door de carbs/zout combinatie en muffin vlak voordat ik foto’s maak, derest gewoon clean zoals rijst/haver
De aviko airfryer frieten gebruik ik zelf bijv ook. Niks mis mee tijdens cutten of bulken. Maar aan het einde aan tijdens een voorbereiding (om op je best eruit te zien) stop ik met bewerkt voedsel te eten (zelfde geld voor die muffins). Ik zelf heb geen negatieve reacties op zoetstof maar voor de zekerheid haal ik ook die eruit. Zelfs whey producten haal ik de laatste paar dagen eruit. Vooral op een extreem laag vetpercentage is dan te zien wat dit nog voor verschil kan maken. Alle producten wat eventuele onstekingsreacties in je lichaam kunnen aanwakkeren eruit knikkeren.

Je moet al echt heel goed je lichaam kennen om met muffins, pizza of mcdonalds te laden en dit gaat trouwens ook 9 van de 10x gepaard met diuretica. Imo blijft het een gok / natte vinger werk :p

Zout zou ik toevoegen dmv een aantal grinds over je maaltijden, veel accurater dan een bewerkt product. Wat achter op een verpakking staat wil niet altijd zeggen dat je precies die hoeveelheid binnenkrijgt.
 
Laatst bewerkt:
10-8-2020: Legs

Gewicht: 83,3kg (laagste tot nu toe)

Dikgedrukt = progressie
Onderstreept = achteruitgang

Leg extension x 11 , x 9
Hack squat x 6 , x 9
Leg press x 7 + 2 RP , x 10
DB split squat x 14 , DS BW en stretch
Leg curl x 11 , x 10
Glute bridge x 8 + 4 RP , x 10
DB stiff x 9 , x 10 + 3 RP , stretch
Adductor x 11 , x 9
Standing calf x 10 , x 12 , x 10 + 4 RP , stretch

Posing.

Prima training. Ondanks weer goed gevoel en energiek. Momenteel niet het doel om te progressen, merk dat dat er niet in zit (tenzij het tijdens een set overduidelijk is dat het kan, dan pak ik die extra rep/kilo). Alle nummers gehaald en kuiten zelfs vooruitgang.

Dalijk massagun op poten zetten en morgen off.

Tan begint ook mooi door te komen. Na training paar shots genomen en zag er goed uit. Rond heup begin ik droger te worden. Benen weinig definitie uiteraard door legday, kuiten komen wel prima door al.

Strive4muscle ik had nog een vraagje over het loaden: omdat carbs vocht nodig hebben, drink je dan een glas water bij elke high-carb intake meal? Ik maak de foto's waarschijnlijk in de avond, dus zou dat dan betekenen dat ik 's ochtends meer carbs en water neem en naarmate ik dichterbij het fotomoment kom water intake compleet cut? Input van anderen uiteraard ook welkom.
 
Ik drink 3 dagen 10 liter. 2 dagen voor de shoot 4 liter. Dag voor de shoot 0,5 liter. Dag zelf niks, enkel mond vochtig houden. Avond ervoor misschien glas wijn. Op fotodag neem ik wel cola mee en kijk ik mijn shape. Magnesium shots achter de hand tegen kramp. Direct na de shoot fles isotone sportdrank.
 
In mijn log kun je ook even de posts van Galen checken en dit topic.

 
Link miste. Ik neem 5 gram natrium komende dagen (12,5 gram zout) en dag voor shoot minimaal zout (vrijdagmiddga zout eruit, zondag shoot). Eventueel avond ervoor of ochtend pizza of bacon op de pannenkoeken met stroop.
Tijdens laden niet te veel vezels. Rijst, rijstwafels met jam, de juiste bambix.
 
10-8-2020: Legs

Gewicht: 83,3kg (laagste tot nu toe)

Dikgedrukt = progressie
Onderstreept = achteruitgang

Leg extension x 11 , x 9
Hack squat x 6 , x 9
Leg press x 7 + 2 RP , x 10
DB split squat x 14 , DS BW en stretch
Leg curl x 11 , x 10
Glute bridge x 8 + 4 RP , x 10
DB stiff x 9 , x 10 + 3 RP , stretch
Adductor x 11 , x 9
Standing calf x 10 , x 12 , x 10 + 4 RP , stretch

Posing.

Prima training. Ondanks weer goed gevoel en energiek. Momenteel niet het doel om te progressen, merk dat dat er niet in zit (tenzij het tijdens een set overduidelijk is dat het kan, dan pak ik die extra rep/kilo). Alle nummers gehaald en kuiten zelfs vooruitgang.

Dalijk massagun op poten zetten en morgen off.

Tan begint ook mooi door te komen. Na training paar shots genomen en zag er goed uit. Rond heup begin ik droger te worden. Benen weinig definitie uiteraard door legday, kuiten komen wel prima door al.

Strive4muscle ik had nog een vraagje over het loaden: omdat carbs vocht nodig hebben, drink je dan een glas water bij elke high-carb intake meal? Ik maak de foto's waarschijnlijk in de avond, dus zou dat dan betekenen dat ik 's ochtends meer carbs en water neem en naarmate ik dichterbij het fotomoment kom water intake compleet cut? Input van anderen uiteraard ook welkom.
Ik zou een 10 dagen voor de foto's al gaan tracken hoeveel water je precies per dag drinkt. Tijdens het laden flink hoog gaan zitten met je vochtinname (5-6 liter) en 12-16 uur van te voren stoppen met drinken en gewoon doorgaan met carbloaden. Door de dag blijven drinken en een half uur voor en na je maaltijden NIET drinken, zo verteer je je maaltijd het snelste wat een eventueel opgeblazen gevoel van koolhydraten tot een minimaal beperkt.
 
Ik zou een 10 dagen voor de foto's al gaan tracken hoeveel water je precies per dag drinkt. Tijdens het laden flink hoog gaan zitten met je vochtinname (5-6 liter) en 12-16 uur van te voren stoppen met drinken en gewoon doorgaan met carbloaden. Door de dag blijven drinken en een half uur voor en na je maaltijden NIET drinken, zo verteer je je maaltijd het snelste wat een eventueel opgeblazen gevoel van koolhydraten tot een minimaal beperkt.
Miss een domme vraag maar is het in het algemeen zo dat voedsel beter verteert zonder water of drinken in het algemeen? Of alleen bij een hoger aantal carbs
 
Ik zou een 10 dagen voor de foto's al gaan tracken hoeveel water je precies per dag drinkt. Tijdens het laden flink hoog gaan zitten met je vochtinname (5-6 liter) en 12-16 uur van te voren stoppen met drinken en gewoon doorgaan met carbloaden. Door de dag blijven drinken en een half uur voor en na je maaltijden NIET drinken, zo verteer je je maaltijd het snelste wat een eventueel opgeblazen gevoel van koolhydraten tot een minimaal beperkt.

thanks :) Ik ben inderdaad beetje huiverig want wil niet bloated op die foto’s komen uiteraard.
 
thanks :) Ik ben inderdaad beetje huiverig want wil niet bloated op die foto’s komen uiteraard.
Komt goed niet druk maken! Daarom is het zo belangrijk dat je genoeg vochtinname hebt icm de carbload. Kan zijn dat je met een opgezette buik naar bed gaat, dat had ik tenminste wel telkens met 800+ carbs maar in de ochtend sta je er droger en beton hard bij. Dan weet je dat je een succesvolle carbload hebt gehad ;)
 
Schiet me net trouwens wat te binnen. Wat ik tijdens het laden heb gedaan is bidons met heet water en Senna thee gevuld. Senna thee stimuleert de darmbeweging en maakt de ontlasting zachter. Hierdoor wordt de stoelgang makkelijker. Dat heeft mij enorm geholpen tegen bloat, een platte buik en discomfort door alle koolhydraten. Wellicht ook iets voor jou om uit te proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven