Fitness Seller

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.621
Schiet me net trouwens wat te binnen. Wat ik tijdens het laden heb gedaan is bidons met heet water en Senna thee gevuld. Senna thee stimuleert de darmbeweging en maakt de ontlasting zachter. Hierdoor wordt de stoelgang makkelijker. Dat heeft mij enorm geholpen tegen bloat, een platte buik en discomfort door alle koolhydraten. Wellicht ook iets voor jou om uit te proberen.

thanks Rick waardeer je input enorm! :)

ben erg benieuwd naar jouw collage over paar weekjes:flexbiceps:

thanks Rick waardeer je input enorm! :)

ben erg benieuwd naar jouw collage over paar weekjes:flexbiceps:
Ik zelf ook, hoop dat m'n lean bulk shape in de smaak valt :D

Ben ook benieuwd naar jou foto's je hebt er in elk geval heel veel tijd en moeite ingestoken, dat is al een ding waar je trots op kunt zijn ;)

Schiet me net trouwens wat te binnen. Wat ik tijdens het laden heb gedaan is bidons met heet water en Senna thee gevuld. Senna thee stimuleert de darmbeweging en maakt de ontlasting zachter. Hierdoor wordt de stoelgang makkelijker. Dat heeft mij enorm geholpen tegen bloat, een platte buik en discomfort door alle koolhydraten. Wellicht ook iets voor jou om uit te proberen.
Ik heb weinig last van de stoelgang, enkel gereduceerd naar niet meer elke dag, en neem psyllium husk vezels. Enkel dag voor de shoot beperk ik vezels.

---
V.b.w. natuurlijke vochtafdrijvers. Wat ik dagelijks eet/drink:
- Asperges
- Broccoli(rijst)
- Ui
- Venkel (knol)
- Knoflook (teentje)
- Brandnetelthee
- Paardenbloem
- Citroen-/grapefruit geperst
- Veel water drinken (opbouwen tot 100 ml / kg BW is advies @Galen voor 3 dagen)
- Komkommer t.b.v. eetlust/vocht
- Kruiden: kurkuma, basilicum, rozemarijn (niet bewezen), peterselie (niet bewezen)
- Verder eet ik al enkele weten enkel witvis (vnl. koolvis) en geen vlees meer, maar dat boeit denk ik niet zo heel veel.

Natrium/zout eerst hoog net als water en dag voor de shoot eruit. Dag voor de shoot vezels beperken. Glaasje alcohol kan (maar aangezien je het niet gewend bent, zou ik dat niet proberen).

Laatst bewerkt:
Ik heb weinig last van de stoelgang, enkel gereduceerd naar niet meer elke dag, en neem psyllium husk vezels. Enkel dag voor de shoot beperk ik vezels.

---
V.b.w. natuurlijke vochtafdrijvers. Wat ik dagelijks eet/drink:
- Asperges
- Broccoli(rijst)
- Ui
- Venkel (knol)
- Knoflook (teentje)
- Brandnetelthee
- Paardenbloem
- Citroen-/grapefruit geperst
- Veel water drinken (opbouwen tot 100 ml / kg BW is advies @Galen voor 3 dagen)
- Komkommer t.b.v. eetlust/vocht
- Kruiden: kurkuma, basilicum, rozemarijn (niet bewezen), peterselie (niet bewezen)
- Verder eet ik al enkele weten enkel witvis (vnl. koolvis) en geen vlees meer, maar dat boeit denk ik niet zo heel veel.

Natrium/zout eerst hoog net als water en dag voor de shoot eruit. Dag voor de shoot vezels beperken. Glaasje alcohol kan (maar aangezien je het niet gewend bent, zou ik dat niet proberen).
Goeie tools!

Ja, nog bedankt trouwens voor die tip van Senna thee. Ik houd het voor volgende keer in gedachten als ik op low carb of kcal-deficit niet naar de wc kan. :thumbs:

---

@Joostb_2000 : nog een hele belangrijke note:
Hetgeen voor iemand werk en/of nodig is verschilt per persoon. De dingen die ik noem gelden in het algemeen en zijn een beetje gebaseerd op een traditioneel deplete-laadschema (er is zit weleens wat bro-science tussen).
Er zijn ook mensen die er op 1 week out gewoon al goed bij staan, helemaal niet zo last hebben van vocht, 'standaard' blokjes hebben etc. In dat geval zou ik de laatste week juist niet te gek doen met het risico je shape te verneuken, te plat te eindigen of juist te bloated. Ikzelf ben echter het type (althans, mijn beperkte ervaring lijkt mij dat te leren) dat juist in die laatste week nog veel kan veranderen en wel de behoefte heeft aan een tradioneel deplete-laadschema (ook met vocht en zout enzo). De gymeigenaar bijvoorbeeld (2e NK 50+) zegt helemaal niet te depleten en laden, gewoon door te trainen, carbs te blijven eten etc. en sinds hij doet staat ie er beter bij. Als ik jou zo zie denk ik dat je een beetje het type als @wovano en ik bent, die best vochtig is en niet snel harde blokjes heeft. Misschien zit ik er naast hoor, maar ik denk dat jij best wat vocht kan afdrijven. Tot slot nog een tip hierover: @Galen en @A User B adviseren laatste 1-2 dagen 4 x 5 gram creatine. Ik denk dat dat wel sense maakt, aangezien je juist vocht in je spieren wel wilt behouden en dat is een risico bij het afdrijven en natrium vermijden.

Ik zag toevallig vandaag een filmpje van Greg Ducette. Ik weet niet of je ernaar kan luisteren, je moet z'n gebl`er aankunnen, maar hij gaat echt naar zero carbs (oke, veel salade, trace carbs) en pas 1 dag van tevoren laden. Ik weet trouwens niet hoeveel verstand hij ervan heeft, maar hij zegt geen piekmoment te hebben verneukt. (Let op: dit werkt voor hem.)

Ik zag toevallig vandaag een filmpje van Greg Ducette. Ik weet niet of je ernaar kan luisteren, je moet z'n gebl`er aankunnen, maar hij gaat echt naar zero carbs (oke, veel salade, trace carbs) en pas 1 dag van tevoren laden. Ik weet trouwens niet hoeveel verstand hij ervan heeft, maar hij zegt geen piekmoment te hebben verneukt. (Let op: dit werkt voor hem.)

Je kunt in één dag laden, maar alleen onder de voorwaarde dat je daarvoor niet depleted was. Daarvoor zou je al een normale glycogeenvoorraad moeten hebben en er moet geen/weinig spierschade zijn (belemmert glycogeenopslag). Ergo: je mag niet trainen. Anders heb je toch echt 3-4 dagen nodig.

Zie ook: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12111292/

zou tijdens het laden sowieso niet meer trainen, spieren moeten herstellen. Eigenlijk 3/4 dagen voor de shoot of wedstrijd niet meer.

• #1.630
Ik heb beide manieren gedaan (zonder en met depletie) en het werken alle 2 prima.

Zijn wat dingen waar je rekening mee moet houden om de kans van slagen te garanderen. Zo is het bijvoorbeeld slim om een week van te voren een deload in te lassen en tijdens het laden helemaal niet te trainen om zeker te zijn van volledig herstel / succesvol laden. Je zult ook merken dat je met een aantal dagen volledige rust, icm hoge koolhydraten er harder, voller en een stuk minder vochtig uit zal komen te zien (tenminste dat is wat ik ervaar).

Ik zelf zou niet teveel gaan klooien aan je training, train je PPL? blijf dat in godsnaam doen en ga geen fluff en pump fullbody bullshit doen. Blijf bij wat je altijd hebt gedaan, maar train slim, ga niet ineens meer doen dan anders (intensiteit, volume, frequentie, dropsets etc).

Ik lees hier (en bij anderen) ff mee voor tips..zit eraan te denken om toch ook te depleten (en water/natrium manipulatie) onder het mom van alle beetjes helpen ;)

Laatst bewerkt:
  • #1.633
Ik heb beide manieren gedaan (zonder en met depletie) en het werken alle 2 prima.

Zijn wat dingen waar je rekening mee moet houden om de kans van slagen te garanderen. Zo is het bijvoorbeeld slim om een week van te voren een deload in te lassen en tijdens het laden helemaal niet te trainen om zeker te zijn van volledig herstel / succesvol laden. Je zult ook merken dat je met een aantal dagen volledige rust, icm hoge koolhydraten er harder, voller en een stuk minder vochtig uit zal komen te zien (tenminste dat is wat ik ervaar).

Ik zelf zou niet teveel gaan klooien aan je training, train je PPL? blijf dat in godsnaam doen en ga geen fluff en pump fullbody bullshit doen. Blijf bij wat je altijd hebt gedaan, maar train slim, ga niet ineens meer doen dan anders (intensiteit, volume, frequentie, dropsets etc).

trainig blijft hetzelfde met lower volume

depletion wordt gewoon 2x FB pump (geen legs) en assault bike als finisher

Edit: of bedoelde je standaard trainingen als depletion?

Laatst bewerkt:
trainig blijft hetzelfde met lower volume

depletion wordt gewoon 2x FB pump (geen legs) en assault bike als finisher

Edit: of bedoelde je standaard trainingen als depletion?
Ik ben geen fan van FB pump, laatste 10 dagen stop ik met het trainen van benen en de rest blijft hetzelfde. Als ik in een split train hou ik die gewoon aan en haal ik enkel de legdays eruit. Wanneer ik ppl doe dan wordt het PP rust repeat.

Snap sowieso dat hele depletion training niet, zorg gewoon dat je een week out ready bent en up gewoon de carbs de laatste paar dagen.

Snap sowieso dat hele depletion training niet, zorg gewoon dat je een week out ready bent en up gewoon de carbs de laatste paar dagen.
Precies zo denk ik er dus ook over. Zorgen dat je op tijd klaar bent en niet ineens het roer helemaal omgooien. Er gaan geen magische dingen gebeuren in de laatste week. Je kunt met een goeie peakweek 5% verbeteren of het totaal verkloten, wat overigens vaker gebeurd :o

• Like
Waarderingen: Onit
Volgens mij had @Galen eens gepost dat laden ook prima zonder depleten kan en bijna hetzelfde effect heeft. Voor mij is het ook een beetje mentaal iets. Als ik het gevoel heb dat ik mijn glycogeen en spieren compleet heb leeggetrrokken door op hogere intensiteit (65% VO2-max ofzo) een uitputtende training op low carb dagen heb gehad, voelt het daarna als een beloning en voor mijn gevoel werkt supercompensatie (van spierglycogeen) dan beter.

Als je er op tijd goed bij staat, hebben jij en @Strive4muscle helemaal gelijk. Ben je bloated als.f**k, kun je daar die laatste week nog wel wat aan doen. Ben je te laat (had ik voor mijn gevoel last van) geef ik laatste weken extra gas met PSMF

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven