MuscleMeat

Jorgen's nieuwe start, here we go!

Ik probeer de 21 te halen, maar ik geraak dan maar tot 18 en 16 die laatste setjes ... Maakt dat uit?

Ja, want het heet niet voor niks 21's, dus als jij er 18's of 16's van maakt dan maak je ook geen 3x7 setjes.
Maak er wat lager gewicht van, het is een zware oefening die je beter wat lichter doet dan dat je hem niet afmaakt. Die PR op 25kg is knap, maar probeer hem 3x21 vol te houden.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, want het heet niet voor niks 21's, dus als jij er 18's of 16's van maakt dan maak je ook geen 3x7 setjes.
Maak er wat lager gewicht van, het is een zware oefening die je beter wat lichter doet dan dat je hem niet afmaakt. Die PR op 25kg is knap, maar probeer hem 3x21 vol te houden.

Maar op het lagere gewicht, de 23kg, kon ik 3x21, dus moest ik toch omhoog? En als ik progressie blijf boeken zoals de voorbije maanden, zal het volgende training wel lukken om 3x21 te halen.

Trouwens, men biceps stonden gisteren op ontploffen, ze deden zelfs "pijn" bijna :mad:

ik zie dat je je elke training verknaalt :p
18 en 16 hh van 21'er made my day
overigens heb ik je al gezegd dat je te veel oefeningen per spiergroep doet, stel dat je 3 oefeningen heb voor biceps dan ene dag dat je biceps doet, doet je oefening 1te volgende keer 2de,dan 3de en opnieuw 1ste, 2de dan 3de snap ie? en max 4 setten voor oefening kan dat?

ik zie dat je je elke training verknaalt :p
18 en 16 hh van 21'er made my day
overigens heb ik je al gezegd dat je te veel oefeningen per spiergroep doet, stel dat je 3 oefeningen heb voor biceps dan ene dag dat je biceps doet, doet je oefening 1te volgende keer 2de,dan 3de en opnieuw 1ste, 2de dan 3de snap ie? en max 4 setten voor oefening kan dat?

Verknaalt = ???

Wat bedoel je daarmee ? :D

Ben blij dat ik je dag heb gemaakt met mijn hilarische oefeningen :D

Goh, 1 oefening voor biceps is zo weinig. 2 wil ik er misschien nog wel van maken, maar 1 oefening per training voor biceps is te weinig.

4 sets ... Doe er liever wat meer, meer gewicht, minder reps. Doel is kracht en massa, dus dacht ik dat je het zo moest doen?

massa of kracht eidenlijk?

dus... made my day again...

of moet je minder kcal verbranden of ietsje meer eten zo simpel is dat

nou er http://en.wikipedia.org/wiki/Strength_training tabel met training doelen doorlezen en scheema aanpassen

Nou, op zich ben ik blij met dit schema. Ben nu een kleine 3 maand bezig en ben 6-7kg bijgekomen. Niet slecht vind ik zelf. Ook niet heel erg goed, maar dat komt vooral omdat de trainingsdagen niet ideaal zijn en ook mijn voeding kan nog stukken beter, maar dat is nogal moeilijk met de dagen dat ik op kot zit.

Volgende week beginnen mijn examens, maar ben nu ook al elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het studeren, dus veel tijd heb ik niet meer op overschot. Ik probeer wel altijd tijd vrij te maken voor een uurtje training en voor te eten, maar mijn schema aanpassen vraagt meer tijd.

Na de examens begint de grote vakantie, ben ik elke dag thuis en dan ga ik alles optimaliseren, zowel voedings- als trainingsschema.

Die kilo's BW erbij in 3 maand is dikke prima, gewoon zo doorgaan. Zodra je merkt dat je stagneert qua toename in gewicht over de loop van enkele weken, voedingsschema aanpassen. Dan heeft je lichaam behoefte aan meer, maar dat merk je vanzelf.

Die kilo's BW erbij in 3 maand is dikke prima, gewoon zo doorgaan. Zodra je merkt dat je stagneert qua toename in gewicht over de loop van enkele weken, voedingsschema aanpassen. Dan heeft je lichaam behoefte aan meer, maar dat merk je vanzelf.

Ja, vrees dat dat zo goed als het geval is. Zit nu toch al een week of 2 op deze 61kg, maar ik probeer elke dag meer en meer te eten. Ik weet dat ik nog altijd niet genoeg eet, dus ik doe mijn best, maar het is niet makkelijk.

Ach, nu probeer ik gewoon steeds zoveel mogelijk te eten, zo goed mogelijk te trainen, goed te slapen, maar als hoogste prioriteit staan nu mijn examens. Ik heb zelf het gevoel dat ik goed bezig ben, krijg steeds vaker complimentjes links en rechts, dus mag zeker niet klagen, ook niet qua progressie denk ik.

Hoevaak per dag eet je dan?

Nou, dat kan je nog wel opschroeven :)

Minder eten per maaltijd, meer maaltijden per dag

Gewoon elke 2 uur wat eten, eerst ff doorbijten maar je went er wel aan. En dan is geen koelkast meer veilig!

Minder eten per maaltijd, meer maaltijden per dag

Gewoon elke 2 uur wat eten, eerst ff doorbijten maar je went er wel aan. En dan is geen koelkast meer veilig!

Precies.

Is kwestie van wennen. Zal de ene dag makkelijker gaan dan de andere. Zegt een puber ;).

Haha, die zit :roflol:

Donderdag zag het er zo uit :

12u: 3 boterhammen + 500 ml chocomelk

15u: 4 boterhammen + 500 ml chocomelk

18u: avondmaaltijd

22u: 500 gram platte kaas

Vrijdag moest het beter, dus :

12u: 4 boterhammen + 500 ml chocomelk + yoghurtje

16u: 4 boterhammen + 500 ml chocomelk + yoghurtje + banaan

18u: avondmaaltijd

23u: 500 gram platte kaas + nootjes

Vandaag momenteel dit :

11u 30: 4 boterhammen + 500ml chocomelk

14u: 2 eitjes + 2 boterhammen + 500 ml chocomelk

Kan toch niet minder dan 4 boterhammen eten? Dan is het geen maaltijd meer he :)

kaas en chocomel moet eruit, ipv chocomelk doe maar karne melk en ipv kaas... je eet t zo veel dat je moet misschien kwark en botterhammetjes doen

kaas en chocomel moet eruit, ipv chocomelk doe maar karne melk en ipv kaas... je eet t zo veel dat je moet misschien kwark en botterhammetjes doen

Kwark = platte kaas :)

Ik werd aangereden om heel veel chocomelk te drinken, omdat er veel Kcals inzitten en ook wel veel eiwitten.

Terug
Naar boven