XXL Nutrition

Jorgen's nieuwe start, here we go!

• Topic Starter Topic Starter
Hey kerel,

Stressen altijd die examenperiode, ik ken het :mad:. Gelukkig ben je er nu vanaf en hopelijk heb je Frans gehaald. Wanneer krijg je de uitslag?

Zeg die deadlifts van jou gaan als een speer man. Binnenkort de 100 kilo pakken joh! Als je last hebt van je grip, zou je aan straps kunnen denken. Kosten niet al teveel en ze helpen echt heb ik me laten vertellen.

Verder vind ik je trainingstijd erg lang, 2 uur en 20 minuten. Je traint dan wel met een maat van je, maar zolang voor 2 oefeningen?

Een echte examenperiode was het nog niet. Het waren 2 presentaties die mee elk op 5 vd 20 punten staan van het examen. Niet doorslaggevend, maar toch wel heel erg belangrijk om het goed te doen en dus moest ik daar wel veel tijd in steken. Samen met dan vrijdag het examen frans was het echt een k*t-zware week :S

Uitslag krijg ik pas samen met de rest vrees ik, echte examens beginnen pas 26 mei, dus ga nog proberen 3 weken goed te eten, goed te trainen want de tijdens de examens zal het terug een pak minder gaan :(

Haha, die deadlifts gaan inderdaad erg lekker, maar ik heb maar 95kg in totaal, dus kan nog niet voor die 100kg gaan :(

Straps?

Tja, nogal veel setjes (14x2, zijn in totaal al 28 setjes voor de deadlift alleen) en altijd weer die extra gewichten eraan schroeven. Maar je hebt gelijk, ik had het graag op een uurtje gedaan eigenlijk, maar als ik niet alleen train, neem ik meestal teveel pauzes :( Misschien daarom dat de deadlifts goed gaan ? ;)

Wij voeden je hier wel op. ;)

Wees pro-actief, ga niet zitten afwachten en probeer eerst zaken uit voordat je vraagt. Leer je het meest van.

Haha :D Dan hebbek een mamie, een papie en een DBB vanaf nu :D

Straps zijn misschien wel goede oplossing. Zal eens kijken naar de prijs en als ze niet teveel kosten, kan ik ze misschien ineens bij kopen bij de extra gewichten, die ik nodig ga hebben voor de deadlift :)

Heb vandaag geslapen tot 12u, beetje slaap ingehaald. Wel maar 4 maaltijden gehad door het late opstaan.

Ben gaan zwemmen om 17u 15 tot 18u. Goede conditietraining, voelde mijn traps :)

Training van vandaag :
* Triceps :
- Benchpress Close Grip : 20x15kg - 20x25kg - 20x35kg - 15x45kg - 10x45kg - 10x45kg
- Barbell Skull Crusher: 20x15kg - 18x19kg - 10x19kg - 12x21kg - 7x23kg
- Dumbbell Seated Triceps Extension : 13x12kg - 10x12kg - 10x12kg
- Bench dip 3x tot uitputting: 25 - 19 - 20

Comment op training:
Vandaag voor de eerste keer de Skull Crushers gedaan. Leuke oefening, voel je lekker in je triceps :) CGBP ging goed en pakte ik nog mooi 10kg meer dan mijn trainingsmakker, maar bij de Skull Crushers en Extensions deed hij steeds 2 à 3 reps meer dan mij. Was ook naar de radio aan het luisteren, en mijn favoriete ploeg (Club Brugge) was op hetzelfde moment zwaar aan het verliezen tegen onze aartsrivaal AA Gent met 6-2. Kreeg er dus het schijt van, voelde me slecht, had niet veel zin meer, misschien dat ik daarom ook wat minder reps deed dan mijn maat, maar het stak me dik tegen dat hij voor die eerste keer niet moest onderdoen voor mij. KLOTE!! :mad: :mad: :mad: Hoop dat het ook een beetje kwam door de pizza die ik voordien had gegeten, waardoor ik niet veel energie had. En misschien ook door de 10kg meer op de CGBP, maar toch, KLOTE!! :mad: :mad: :mad:

Ah joh, je kan beter alleen vergelijken met je eigen vorige training ;) Lekkere training gepakt ouwe.

Was ook naar de radio aan het luisteren, en mijn favoriete ploeg (Club Brugge) was op hetzelfde moment zwaar aan het verliezen tegen onze aartsrivaal AA Gent met 6-2.

Ik las het vanmorgen op de Belgische teletekst. Was er nogal verbaasd over. In 1 wedstrijd geven ze het hele seizoen weg, echt zonde man. Geen CL, maar Europaleague. Anders hadden we elkaar nog kunnen treffen in de poulefase.

Begrijp trouwens helemaal niets van die play-offs daar bij jullie ???

Heb vandaag geslapen tot 12u, beetje slaap ingehaald. Wel maar 4 maaltijden gehad door het late opstaan.

Ben gaan zwemmen om 17u 15 tot 18u. Goede conditietraining, voelde mijn traps :)

Training van vandaag :
* Triceps :
- Benchpress Close Grip : 20x15kg - 20x25kg - 20x35kg - 15x45kg - 10x45kg - 10x45kg
- Barbell Skull Crusher: 20x15kg - 18x19kg - 10x19kg - 12x21kg - 7x23kg
- Dumbbell Seated Triceps Extension : 13x12kg - 10x12kg - 10x12kg
- Bench dip 3x tot uitputting: 25 - 19 - 20

Comment op training:
Vandaag voor de eerste keer de Skull Crushers gedaan. Leuke oefening, voel je lekker in je triceps :) CGBP ging goed en pakte ik nog mooi 10kg meer dan mijn trainingsmakker, maar bij de Skull Crushers en Extensions deed hij steeds 2 à 3 reps meer dan mij. Was ook naar de radio aan het luisteren, en mijn favoriete ploeg (Club Brugge) was op hetzelfde moment zwaar aan het verliezen tegen onze aartsrivaal AA Gent met 6-2. Kreeg er dus het schijt van, voelde me slecht, had niet veel zin meer, misschien dat ik daarom ook wat minder reps deed dan mijn maat, maar het stak me dik tegen dat hij voor die eerste keer niet moest onderdoen voor mij. KLOTE!! :mad: :mad: :mad: Hoop dat het ook een beetje kwam door de pizza die ik voordien had gegeten, waardoor ik niet veel energie had. En misschien ook door de 10kg meer op de CGBP, maar toch, KLOTE!! :mad: :mad: :mad:

1. je was zwemmen hij niet? dus het is misscien verschil dat je zwaker was dan hij

2. te veel oefeningen voor triceps zonde van t tijd, was ik je zou k alleen skull crushers doen 4 setjes met 20kg en iets anders (weet niet hoe je training scheema uitziet) denk ik met triceps zou ik borst pakken dus 4 setjes a 20kg skull crushers en 4 setjes bench press (of borts: 2 sets bench press en 2 sets flys)

3. van pizza krijg je wel energie, zitten koolhydraten in bodem (broodje) ook in kaas vetten dus misschien junk food maar zeker vol met energie

Ah joh, je kan beter alleen vergelijken met je eigen vorige training ;) Lekkere training gepakt ouwe.

Heb evengoed gedaan als vorige keer, maar de vorige triceps-training is wel al 2 weken geleden :o

Ik las het vanmorgen op de Belgische teletekst. Was er nogal verbaasd over. In 1 wedstrijd geven ze het hele seizoen weg, echt zonde man. Geen CL, maar Europaleague. Anders hadden we elkaar nog kunnen treffen in de poulefase.

Begrijp trouwens helemaal niets van die play-offs daar bij jullie ???

Ja, begrijp ook niet waarom niemand moeite deed gisteren. Ze liepen er allemaal maar wat nonchalant bij, op een wedstrijd die toch wel heel belangrijk is voor zowel de supporters (Slag om Vlaanderen) als voor komend seizoen Europees te mogen spelen. Kon er niet mee lachen :(

Goh, de bedoeling van de Belgische Voetbalbond was dat de topteams (de eerste 6) nog eens 10 matchen tegen elkaar gingen spelen onderling, zodat er meer spanning kwam en meer topmatchen. Het is helemaal uitgedraaid op een flop en zal volgend jaar worden aangepast. Hopelijk wordt het zo snel mogelijk terug afgeschaft.

1. je was zwemmen hij niet? dus het is misscien verschil dat je zwaker was dan hij

2. te veel oefeningen voor triceps zonde van t tijd, was ik je zou k alleen skull crushers doen 4 setjes met 20kg en iets anders (weet niet hoe je training scheema uitziet) denk ik met triceps zou ik borst pakken dus 4 setjes a 20kg skull crushers en 4 setjes bench press (of borts: 2 sets bench press en 2 sets flys)

3. van pizza krijg je wel energie, zitten koolhydraten in bodem (broodje) ook in kaas vetten dus misschien junk food maar zeker vol met energie

1) Nee, hij was ook gaan zwemmen. Heb wel meer baantjes gezwommen dan hem en heb meer Crawl gezwommen, terwijl hij meer schoolslag heeft gezwommen ...

2) Triceps-workouts zijn inderdaad nog niet optimaal, hier moet nog wat aan gesleuteld worden. Misschien dat ik best de extensions al helemaal laat vallen. Voel ze niet zo goed in mijn triceps. CGBP voel ik nog wel en ook die Skull Crushers zijn lekker :) Dips mogen niet ontbreken.

3) Mja, dan heeft hij gewoon sterkere triceps dan mij. Hopelijk haalt hij me niet te snel in met de rest dan, want dit is wel een serieuze domper :( Train ik al 2 maanden langer dan hem en toch is hij al even sterk :( (Of toch op triceps, bij de rest van de spiergroepen zit hij 10%-40% onder mijn gewichten.) Plus is hij groter, heeft hij betere conditie en weegt hij 8kg meer dan mij.

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:57 ----------

Btw, om nog even terug te komen op het voetbal;

Champions League : Anderlecht; die gaan het goed doen, en met beetje geluk in de groepsverdeling, kunnen ze misschien wel 3e of 2de worden in hun groep.

Champions League : AA Gent; verloren dit seizoen met 1-7 van AS Roma en zullen de groepsfase vd CL niet halen volgend jaar.

Uefaleague: Club Brugge; ze zullen de groepsfase wel halen, maar als ze spelen zoals gisteren, zullen ze in deze groepsfase worden uitgeschakeld.

UefaLeague: Cercle Brugge; zullen in de eerste voorronde worden uitgeschakeld.

UefaLeague: Racing Genk: zullen in de eerste of de tweede voorronde worden uitgeschakeld en zullen de groepsfase niet halen.

Volgend jaar dus geen (succesvol) Belgie in Europa :(

Dude, 2 maanden trainen is niks in BB-land. Je hebt ook nog zaken als genetics, begintoestand, bouw etc.

Dude, 2 maanden trainen is niks in BB-land. Je hebt ook nog zaken als genetics, begintoestand, bouw etc.

Mja, ok, misschien speelt dat allemaal in zijn voordeel, maar dan nog. Ik wil winnen :D

Btw, heeft het zin om nu borst te trainen? Nee he? De BP en de Incline BP gaat niet lukken nu waarschijnlijk, aangezien mijn triceps nog stijf staan van gisteren ...

omdat je veel te veel gisteren je triceps gepakt dat heb ik je al gezegd, je kon borst gistere doen met 1 oefening triceps en nu zit je met dillema, was ik je zou ik vandag borst overslaan en volgende trainings eerst overdenken

Heb vandaag maar biceps gedaan dan, alleen. Morgen ga ik terug borst trainen, maar dan met lage gewichten, omdat ik dan op mijn kot zit en gewoon niet veel gewichten heb :)

Vandaag nog eens getraind met mijn maat en heb terug even orde op zaken gesteld. Heb meer KG's en meer reps gedaan dan hem, zodat hij terug weet wie de baas is ;)

* Biceps :
- Standing Bicep Curl: 20x6kg - 15x12kg - 15x14kg - 13x14kg - 10x16kg(=PR!!) - 10x16kg(=PR!!)
- 60° seated curl : 14x10kg - 12x10kg - 15x10kg (Op naar de 12kg!!)
- 21-en (25kg) : 18, 16, 10

* Buik :
30xBW - 30xBW+2kg - 30xBW+5kg - 20xBW+10kg - 23xBW+5kg

Comment op training:
Lekkere training. 21-en ging minder goed dan de vorige keer, maar de oefening ervoor waren PR's dus geen probleem :) Ook nog eens even buikspieren getraind, was weeral lang geleden, ben aan het overwegen om die vanaf nu nog na elke training even mee te pakken.

standing biceps curl was met dumbbells?

vind t te veel oefeningen voor biceps was k jou zou k biceps met shouders op een dag doen dabij

Je bent zo onderhand meer bezig met je maat dan met je eigen lijf :roflol:

standing biceps curl was met "dumbbells">dumbbells?

vind t te veel oefeningen voor biceps was k jou zou k biceps met shouders op een dag doen dabij

Ja, trainingen waren niet ideaal dit weekend, maar door de triceps van gisteren, kon ik vandaag geen schouders of biceps meer bijpakken. Niet goed over nagedacht zaterdag toen we triceps deden.

Je bent zo onderhand meer bezig met je maat dan met je eigen lijf :roflol:

Hmm, ik ga altijd tot het uiterste en ik zie dat ik altijd goed train voor mezelf. Maar mijn trainingsmaat voorblijven is toch een deel van mijn motivatie, toch niet zo erg, ofwel? :D

:roflol: Nee, maar als hij je verslaat wil dat niet per sé zeggen dat jou training k*t was :D

:roflol: Nee, maar als hij je verslaat wil dat niet per sé zeggen dat jou training k*t was :D

Hmm, goed punt. Had het zo nog niet bekeken :)

Btw, weet je wat handig is aan sporten? Dat je 's avonds voor je in bed kruipt honger hebt, waardoor je die kwark makkelijker binnen krijgt :D

Ben nu kwark aan het eten en heb echt honger, terwijl ik 2u geleden ook nog heb gegeten en aangezien honger de beste saus is, krijg ik de kwark echt nog vrij makkelijk binnen, zonder ook maar één lepel suiker :D Hell Yeah!:woot:

Haha, die opmerking over saus :roflol: :D:D:D

Heb nooit moeite met kwark eigenlijk. Heb de laatste tijd wel meer honger dan normaal, als ik 3 uur achter elkaar niks eet dan heb ik al trek. Weet niet of dat wel zo handig is voor de cut :roflol:

Terug
Naar boven