AndroidHealthClinic

Jorgen's nieuwe start, here we go!

Schema:

Maandag: Benen (Squat, Barbell Lunges, Barbell Standing Calf Raise)

Dinsdag: Borst - Biceps (BP, IBP, Fly - Standing Biceps Curl, Seated Biceps Curl, 21'en)

Donderdag : Rug - Triceps (Deadlift, BOR, SUGGESTIES? - CGBP, Triceps Extension, Dips)

Zaterdag: Schouders - Traps (MP, Shoulder Press, Lateral Raise, Barbell Upright Row - Barbell Shrugs)

Ik zoek nog suggesties voor rug en voor benen. De rest zit wel goed denk ik.

De komende 4 dagen ga ik elke dag proberen te trainen. Ik begin bij benen en doe het hele schema dan op de 4 dagen. Allemaal vrij lage gewichten, terug beetje "inkomen". Zondag rustdag en dan vanaf volgende week maandag vlieg ik er terug stevig in. Goed plan? Of worden deze 4 dagen dan te zwaar..?

behoorlijk hooge volume, maar als je zal t bijhouden dan ga je zeker vooruitgaang boeken

• Topic Starter Topic Starter
k ken je en je vorige trainings en k denk dat t voor je haalbaar is

k zie dat je gaat ff rustiger begine, vind het verstaandbaar maar dan wil k je zie helemaal vooruit ;)

Ik hoop dat het voor me haalbaar is, maar dan zal men slaap en voeding optimaal moeten zijn, aangezien ik ook moet studeren voor mijn herexamens. Bedankt dat je in me gelooft :D

En ik beloof je progressie!!

Net 40 min getraind; heb het eerste kwartier besteed aan mijn squat techniek te verfijnen, want heb mijn laptop gebruikt om mezelf te filmen en ben tot de conclusie gekomen dat ik het volledig fout doe. Ik ga vaak niet diep genoeg en als ik dat wel doe, komt mijn borst volgens mij teveel naar voor, waardoor ik teveel mijn onderrug belast, denk ik.

Benen:
Squat:
15xstang (= 15kg)
15xstang (= 15kg)
15xstang (= 15kg)
15x25kg
15x25kg
15x25kg
15x35kg
12x35kg
10x35kg
15xstang (=15kg)

Standing Calf Raise:
15xstang (=15kg)
15x35kg (30sec rust)
15x35kg (30sec rust)
15x35kg (30sec rust)
15x35kg (30sec rust)

Comment op training:
Squat is nog niet optimaal, maar heb ze wel goed getraind, want de lunges die ik nadien heb geprobeerd gingen niet meer, dus mijn bovenste beenspieren waren wel serieus uitgeput. Ook al lang geleden dat ik ze nog getraind heb (3 weken) en lang geleden dat ik nog eens een zwembad kon vullen met mijn zweet. Standing Calf Raises waren lekker, spiertjes brandden lekker :)

Oké, kunnen jullie mij helpen met mijn squat-techniek te verbeteren?

Filmpje 1:
http://tinypic.com/player.php?v=30t0xgg&s=3

Filmpje 2:
http://tinypic.com/player.php?v=2d1agp4&s=3

Help?

Hoog volume? Hoe kan je dat nou zeggen zonder sets/reps ???

1. bij sqat gaat je te diep met je boven lichaam, t is niet de bedoeling

2. 30 sek. rust tussen setten? vind k t te weinig

kan het niet goed zijn maar volges mij gaat je knie voorbij je tenen bij het door de benen gaan, de knie moet gedurende de hele beweging in 1 lijn tov je tenen staan

1. bij sqat gaat je te diep met je boven lichaam, t is niet de bedoeling

2. 30 sek. rust tussen setten? vind k t te weinig

Nee, ik weet dat het niet de bedoeling is, maar men lichaam luistert niet goed :D

En 30 seconden rust tussen de verschillende sets is inderdaad weining, maar ik doe ze vanop de platte grond en dus is de inspanning eigenlijk heel weinig en als ik dan te lang rust, voel ik er absoluut niets van. Met die kleine rustpauze wel.

kan het niet goed zijn maar volges mij gaat je knie voorbij je tenen bij het door de benen gaan, de knie moet gedurende de hele beweging in 1 lijn tov je tenen staan

Ik denk niet dat mijn knie voorbij mijn tenen gaat, maar ik ben niet zeker en zal er de volgende keer (maandag) eens op letten ;)

Pwobeer wat rechterop te blijven met je rug. En die tweede vid was al een stuk beter qua diepte, wel blijven opletten dat je diep genoeg gaat ;)

Pwobeer wat rechterop te blijven met je rug. En die tweede vid was al een stuk beter qua diepte, wel blijven opletten dat je diep genoeg gaat ;)

Ja, heb het eerste kwartier bezig geweest met mijn techniek via die filmpjes enzo. Mijn echte trainingsquats waren ongeveer zoals die in het tweede filmpje, diep genoeg, maar dan buig ik teveel met mijn rug zoals je kan zien, dus weet niet of het de juiste keuze was.

Training van vanavond :

Borst:
- Dumbbell Bench Press :
15x12kg
15x12kg
15x12kg
15x16kg
15x16kg
15x16kg
12x22kg
12x22kg
10x22kg
10x22kg

- Incline Dumbbell Bench Press:
12x18kg
11x18kg
10x18kg
9x18kg

- Dumbbell Fly:
15x8kg
15x8kg
15x8kg
15x8kg

Biceps:
- Standing Bicep Curl:
12x12kg
12x12kg
12x12kg
12x12kg

- 21'en:
21x15kg
21x15kg
21x15kg

Comment op training:
Ja Jurek, ik weet het, heel veel setjes op de eerste BP, maar dat deed ik omdat het al lang geleden was dat ik nog getraind had en dus moest ik er terug een beetje "inkomen". Heb toch het gevoel dat ik serieus in kracht heb ingeboet, maar ik heb goed getraind nu dus hoop ik dat ik in no-time terug ben op mijn niveau van 3 weken geleden zodat ik terug verder kan stappen in mijn BB-verhaal :)

21'en vind ik persoonlijk een slechte oefening, waarom halve reps doen als je er ook hele kan doen ? naar mijn mening alleen goed voor een pomp in de onderarmen

21'en vind ik persoonlijk een slechte oefening, waarom halve reps doen als je er ook hele kan doen ? naar mijn mening alleen goed voor een pomp in de onderarmen

Ik voel ze altijd goed in mijn biceps, dus ik vind het persoonlijk een geweldige oefening. Brand lekker :)

EDIT:
Vanavond nog eens rug en triceps pakken wordt toch een beetje teveel van het goede denk ik. Daarom pak ik vandaag een rustdag, doe ik morgen rug en triceps en pak ik maandag bij de benen voor één keer schouders erbij. Zo heb ik alle spiergroepen terug een keertje rustig gepakt en begin ik maandag toch terug met het echte werk.

Btw, weinig tot geen spierpijn, noch in de beentjes, noch in de borst, noch in de biceps.

EDIT2:
Spierpijn komt er precies toch aan in de biceps :)

Laatst bewerkt:
Moet eigenlijk aan het studeren zijn, maar concentreren lukt me niet echt en dus dacht ik, ik ga wat calorieen berekenen :)

Via een formule van Big_T ergens op dit forum kwam ik uit dat ik per dag dat ik niets doe een verbruik heb van :

Calorieverbruik: 1660,14 KCals

Via calorieteller.nl heb ik eens gekeken naar wat ik gisteren allemaal binnen kreeg:

Totaal KCals: 2986
Eiwitten : 174.3 (24,7%)
Vet totaal : 60 (8,5%)
Verzadigde vetten : 26.5
Koolhydraten: 470.5 (66,7%)

Hier is wel geen rekening gehouden met het beleg op mijn 15 sneden brood, aangezien dat allemaal nogal verschillend is :)

Mijn totale inname van calorieen zal dus ergens rond de 3000 liggen. Aangezien mijn verbruik amper meer is dan de helft, zal ik momenteel wel genoeg eten, maar de verhoudingen kloppen niet echt volgens mij ... :p

Laatst bewerkt:
zou niet te veel over verhouding denken, goeie dieet volgens mij

Maar wát eet je dan?

Ziet er goed uit hoor de voeding. Drink je je chocomelk wel smorgens en/of rondom de training?

Ja, heb nog wat op het forum rondgesnuffeld en blijkbaar is dit niet zo slecht.
3 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht
1 gram vetten per kg lichaamsgewicht
en de rest opvullen met koolhydraten is perfect blijkbaar :)

Boterhammen, avondeten, chocomelk en kwark :)

vergeet niet ff plaantaardige olieen, k eet paar lapels olijf olie en zonnebloem olie

Terug
Naar boven