XXL Nutrition

Jorgen's nieuwe start, here we go!

• Topic Starter Topic Starter
Post je ondertussen wel gewoon ff pics van je chicks!

Negatief ;)

Je bent toch ook weer net begonnen met trainen na de vakantie? Toen ik op vakantie was, at ik lang niet zoveel koolhydraten als dat ik nu weer doe. Meer kh binnenkrijgen is meestal ook een snelle stijging van gewicht ineens. Dit is vocht. Waar het vandaan komt, maakt niet uit.

Nee hoor, dat valt nog best mee, niks aan veranderen :)

Ja, ben nu net terug een week bezig met goed te eten.

Wat ik niet echt begrijp, is waarom mijn lichaam vocht zou moeten bijhouden? Ik drink 4 liter water per dag, wat normaal toch genoeg zou moeten zijn, dus waarom een voorraad opslaan?

Ja dat is vocht wat opgeslagen wordt in spierglycogeen (pin me hier niet op vast)

Probeer maar es 3 dagen alleen eiwitten te eten, je bent echt zo 3 kilo kwijt (allemaal vocht)

Neem het in dat geval maar gewoon aan: hogere kh consumptie = meer vocht vasthouden in spieren :)

Persoonlijk vind ik dat geen goed plan :)

hoezo niet? Het is vocht, dus je verliest geen spier. Of hou je jezelf liever voor de gek?

Ik zou wel beretrek gevoel houden bij alleen eiwit eten... hebben jullie dat ook? Dat je van koolydraten minder hongergevoel heb bij zelfde hoeveelheid?

Mijn ervaring is bij hoofdzakelijk alleen eiwit te eten, dat je wel vol zit, pasta en brood kan ik blijven eten in principe. Ik heb wel es een tijdje alleen eiwit gegeten, het is niet bevorderlijk voor je humeur en energiepijl, wel weer voor vetverlies, maargoed dat is weer meer interessant van 't voorjaar

ik ga t es proberen denk ik. Ik zit zoiezo te overwegen om wat te gaan cutten. Of beter, schoner te gaan eten. Sinds ik afgelopen half jaar heb leren vreten vliegt het er aan, moet nu dus oppassen dat ik niet te vet word. Heb ik nooit eerder gehad joh, dat ik m oest opletten wat ik at. Maar goed, nu dus wel. Ben wel blij dat ik geleerd heb om de hele dag door te kunnen eten. m.i toch de essentie van BB is voeding.

Mijn ervaring is bij hoofdzakelijk alleen eiwit te eten, dat je wel vol zit, pasta en brood kan ik blijven eten in principe. Ik heb wel es een tijdje alleen eiwit gegeten, het is niet bevorderlijk voor je humeur en energiepijl, wel weer voor vetverlies, maargoed dat is weer meer interessant van 't voorjaar

ik ga t es proberen denk ik. Ik zit zoiezo te overwegen om wat te gaan cutten. Of beter, schoner te gaan eten. Sinds ik afgelopen half jaar heb leren vreten vliegt het er aan, moet nu dus oppassen dat ik niet te vet word. Heb ik nooit eerder gehad joh, dat ik m oest opletten wat ik at. Maar goed, nu dus wel. Ben wel blij dat ik geleerd heb om de hele dag door te kunnen eten. m.i toch de essentie van BB is voeding.

Blijven (clean) bulken is voor ons alledrie de beste optie. We zitten alledrie nog laag - ik nog het laagste van alledrie - met BW. Ook is ons vetpercentage rond de 15%, max 20%, weet niet goed van jullie, dus cutten heeft weinig zin, aangezien er dan weinig gaat overblijven.

Ik denk dat we best tot 80kg - 90kg kunnen gaan, afhankelijk van jullie doel, en dan pas beginnen cutten.

Ik weet dat cutten voor mij nu geen zin heeft, want dan kom ik terug uit op 55kg (waar ik begonnen ben) en heb ik geen spieren, geen massa en geen vet.

ja, misschien heb je gelijk.

ik hou t nog wel ff vol. maar t is wel wennen om een vetlaagje te hebben/zien.

ja, misschien heb je gelijk.

ik hou t nog wel ff vol. maar t is wel wennen om een vetlaagje te hebben/zien.

Heb hier ooit een mooie vergelijking gelezen van iemand en die ging als volgt;

"Je kan je lichaam vergelijken als een motor. Zoveel te groter de motor is, zoveel te meer je kan verbranden."

Maw, meer spieren = meer verbruik, meer verbruik = meer verbranden, meer verbranden = makkelijker cutten. :)

Training van vanavond:

Rug:
- Deadlift: (RECHTS)
8x35
8x55
8x75
5x95
5x95
5x95

- BOR:
12x25
12x45
12x45
12x45
12x45

- Barbell Decline Pullover
6x25 (Fail...)
12x19
9x19 (Techniek zit niet juist, zie comment op training)

Triceps:
- Close Grip Bench Press
12x39
12x39
12x39
12x39

- Seated Triceps Extension
12x14
12x14
12x14
12x14

- Dips
30, 27, 23

Comment op training:
Deadlift, nog wat problemen met grip, maar dat komt omdat ik vandaag voor de eerste keer de rechtse mixed grip heb gedaan (rechts onderhands dus). BOR ging verrassend goed met 45kg. Bij de Barbell Decline Pullover was eerste set dikke fail, veel te zwaar om het goed te doen. 2de set ging normaal, 3de set deed ik iets niet juist, waardoor ik steeds een "knak" voelde in mijn schouder, altijd toen mijn armen op ongeveer 60° waren. Het was precies alsof mijn arm in/uit de kom ging. Erg vreemd gevoel, geen pijn, maar ben toch maar gestopt. CGBP ging ook lekker en Triceps Extensions gingen ook beter dan verwacht. Dips hoopte ik op een 3x30, maar dat zat er niet in. 8,5/10

Je traint al erg goed man! Gewoon blijven gaan, clean eten.

Wat cardio kan ook echt geen kwaad, zorgt voor minder snelle stijging van je vp%.

Je traint al erg goed man! Gewoon blijven gaan, clean eten.

Wat cardio kan ook echt geen kwaad, zorgt voor minder snelle stijging van je vp%.

Als ik niets aan mijn eten verander nu (3000kcals, 170 gram eiwitten, 60 gram vetten, 470 gram koolhydraten) en ik doe 2x per week cardio, uurtje traag lopen, vertraagt het dan ook mijn groei?

En bedankt :)

Als ik niets aan mijn eten verander nu (3000kcals, 170 gram eiwitten, 60 gram vetten, 470 gram koolhydraten) en ik doe 2x per week cardio, uurtje traag lopen, vertraagt het dan ook mijn groei?

En bedankt :)

Damn 470gram koolhydraten? Ziek :D, ik zou constant lopen trippen haha =). Ik zou eerder nog ietsje hoger in eiwitten zitten. Rond de 200-230 is goed aangezien je BW niet zo hoog is en wat zakken in je carbs. Het is vooral door veel carbs dat je vet aanzet.

Langs de andere kant verbrandt je er ook wel weer een hoop door die 2uur per week te lopen. Zou die er zowieso inhouden.

Ach in ben geen expert, toch neit wat voeding betreft. Gewoon kijken in de spiegel en als die zegt dat het goed is , doorgaan.

maar 470gram carbs :o hardcore

Damn 470gram koolhydraten? Ziek :D, ik zou constant lopen trippen haha =). Ik zou eerder nog ietsje hoger in eiwitten zitten. Rond de 200-230 is goed aangezien je BW niet zo hoog is en wat zakken in je carbs. Het is vooral door veel carbs dat je vet aanzet.

Langs de andere kant verbrandt je er ook wel weer een hoop door die 2uur per week te lopen. Zou die er zowieso inhouden.

Ach in ben geen expert, toch neit wat voeding betreft. Gewoon kijken in de spiegel en als die zegt dat het goed is , doorgaan.

maar 470gram carbs :o hardcore

Mja ok. Je hebt gelijk, zal eerst eens zien wat de weegschaal en de spiegel zegt en als het niet leuk is wat ik zie, zal ik er wat aan aanpassen.

Nog meer eiwitten? Waar moet ik die nog gaan zoeken :p

En 470 gram koolhydraten, tja, niet dagelijks waarschijnlijk, maar heb één dag mijn eten eens in een calculator gestopt en dit kwam er uit. Elke dag prober ik toch minstens evenveel te eten, dus het zal ongeveer wel kloppen denk ik ...

Het kan toch niet dat jij minder carbs eet? Je bent 3x zo breed als mij :p

Bea eet alles wat ie tegenkomt en houd het niet eens bij :p Lucky genen. Kom ik niet mee weg. Je moet gewoon je progressie bijhouden (weegschaal+vetmeter=VVM/vet bijhouden) en dan leer je vanzelf wat werkt en wat niet. Ben ik zelf ook mee bezig. Ben alleen benieuwd hoe het zit met vocht verlies enzo in de cut.

Bea eet alles wat ie tegenkomt en houd het niet eens bij :p Lucky genen. Kom ik niet mee weg. Je moet gewoon je progressie bijhouden (weegschaal+vetmeter=VVM/vet bijhouden) en dan leer je vanzelf wat werkt en wat niet. Ben ik zelf ook mee bezig. Ben alleen benieuwd hoe het zit met vocht verlies enzo in de cut.

Moet een vetmeter kopen, staat al op mijn lijstje ;)

Vind je dat hier niet in een sticky ofzo? Vochtverlies in cut? (LOL @ uitspraak van laatste zin :p )

Training van vanavond:

Schouders:
- Military Press:
15x25
12x35
12x35
12x35
12x35

- Reverse Fly
12x8kg
12x8kg
12x8kg
12x8kg

- Lateral Raise
12x8kg
12x8kg
12x8kg
12x8kg

- Upright Row
12x29
12x29
12x29
12x29

Traps
- Barbell Shrugs
20x35kg (Overhands)
20x35kg (Onderhands)
20x35kg (Overhands)
20x35kg (Onderhands)

Comment op de training:
Ben vanavond niet op een failure gebotst dus ben tevreden over mijn prestaties maar ben dus niet tot het uiterste moeten gaan, terwijl ik toch overal verhoogd heb. Goede training; 8/10.

Btw, ik ga mijn schema een beetje aanpassen. Vanaf nu komen schouders en traps op dezelfde dag als de benen en verschuiven de borst/biceps-dag en rug/triceps-dag allebei een dag op.

Maandag: Benen/schouders/traps (Squat, Standing Calf Raises - MP, Reverse Fly, Lateral Raise, Upright Row - Barbell Shrugs)

Woensdag: Borst/biceps

Vrijdag : Rug/Triceps

Zaterdag: 45 min zwemmen

+ op rustdagen zal ik SOMS eens gaan lopen met mijn neef. Dat is een uurtje, op een heel traag tempo (neef is een dikkertje) dus dat is niet echt het vermelden waard.

Maandag: Benen/schouders/traps (Squat, Standing Calf Raises - MP, Reverse Fly, Lateral Raise, Upright Row - Barbell Shrugs)

Woensdag: Borst/biceps

Vrijdag : Rug/Triceps

Zaterdag: 45 min zwemmen

+ op rustdagen zal ik SOMS eens gaan lopen met mijn neef. Dat is een uurtje, op een heel traag tempo (neef is een dikkertje) dus dat is niet echt het vermelden waard.

Lol een dikkertje :p

Nee dat is het vermelden niet echt waard. Over je schema: het is misschien aan te raden rug/triceps op woensdag te doen en borst/biceps op vrijdag. Hierdoor verspreid je belasting voor je schouders.

Terug
Naar boven