AndroidHealthClinic

Jorgen's nieuwe start, here we go!

dit probleem had ik dus ook. Iedereen hier maar roepen van "vreten, vreten, vreten, 3000 kcal is niks, bulken doe je pas vanaf 3500" nou, ik wet er alleen maar vet van :)

Nu zit ik weer terug op 2500 en dat is prima! Daarnaast wat HIIT, of wel snel en intensief 20 minuutjes metabolisme aanzetten en wat extra vet verbranden.

Nu 84 kg, men doel was 85.... maar niet met vet natuurlijk :D

• Topic Starter Topic Starter
Hoe gaat het met je vet? Kom je niet te snel bij?

Het hangt natuurlijk van je lichaamstype af (ecto?) maar als ik dit moet doen, 370 gram carbs op 3200 kcal, ik ben een vetz*k op een aantal weken :roflol:

Nuja, ik kan bulken op 2500 kcal :D

Mja, ik krijg een buikje vind ik zelf. Als ik mijn abs aanspan, zie ik wel 4 blokjes, maar weet niet goed wat dat betekent :) Voor de rest (armen/borst/rug) valt het nog mee denk ik, maar ik vrees dat ik boven de 15% aan het gaan ben.

dit probleem had ik dus ook. Iedereen hier maar roepen van "vreten, vreten, vreten, 3000 kcal is niks, bulken doe je pas vanaf 3500" nou, ik wet er alleen maar vet van :)

Nu zit ik weer terug op 2500 en dat is prima! Daarnaast wat HIIT, of wel snel en intensief 20 minuutjes metabolisme aanzetten en wat extra vet verbranden.

Nu 84 kg, men doel was 85.... maar niet met vet natuurlijk :D

Mja, misschien is 3200kcals ook wel wat teveel voor mij. Alhoewel, ik ben er toch al 4 maanden mee bezig en ik ben nog altijd geen 10kg bijgekomen. Zit momenteel op 63,5kg droog ofzo, denk ik. Zal morgenvroeg nog eens op de weegschaal gaan staan. Deze middag, na mijn ontbijt en met kleren aan zat ik op 65,4kg. Mijn gewicht stijgt dus niet overdreven snel, maar mijn vetpercentage mss wel :/ Huidplooimeter, waar zit je potverdomme?!

Mja, ik krijg een buikje vind ik zelf. Als ik mijn abs aanspan, zie ik wel 4 blokjes, maar weet niet goed wat dat betekent :) Voor de rest (armen/borst/rug) valt het nog mee denk ik, maar ik vrees dat ik boven de 15% aan het gaan ben.

Mja, misschien is 3200kcals ook wel wat teveel voor mij. Alhoewel, ik ben er toch al 4 maanden mee bezig en ik ben nog altijd geen 10kg bijgekomen. Zit momenteel op 63,5kg droog ofzo, denk ik. Zal morgenvroeg nog eens op de weegschaal gaan staan. Deze middag, na mijn ontbijt en met kleren aan zat ik op 65,4kg. Mijn gewicht stijgt dus niet overdreven snel, maar mijn vetpercentage mss wel :/ Huidplooimeter, waar zit je potverdomme?!

haha, werkt dat trouwnes goed die plooimeter?

Aangezien die momenteel nog in de fabriek zit en pas volgende week bij mij thuis, heb ik daar absoluut geen idee van.

Is de meeste akkurate manier van vetmeting die je kunt doen (behalve dan een onderwater meting via wetenschappelijke testen en dergelijke) op voorwaarde dat je hem door iemand laat doen die er verstand van heeft. het zelf doen wordt al snel erg moeilijk.

b*ch. Je zit zelf te zagen dat mensen over offtopic gaan als jij een deftige squat-reeks neerzet. Nu zet ik eens een deftige DL-sessie neer en zeg je helemaal niets over mijn training.. Iets over een pot en een ketel!

Haha, maar praten over vetmeters in minder offtopic dan over het uitzicht op meiden die decline buikspier meuk doen :D

Nuja, ik kan bulken op 2500 kcal :D

Dam, lekker goedkoop :D

Is helemaal geen schande toch? Stel je voor dat je 10kg bijkomt per 4 maandan. Das 30kg per jaar man, dan zit je over de 90kg na een jaar trainen, das bij jou lengte focking baas.

haha, werkt dat trouwnes goed die plooimeter?

Is de meeste akkurate manier van vetmeting die je kunt doen (behalve dan een onderwater meting via wetenschappelijke testen en dergelijke) op voorwaarde dat je hem door iemand laat doen die er verstand van heeft. het zelf doen wordt al snel erg moeilijk.

Ik vind het erg meevallen. Je moet alleen niet vergeten dat je niet moet meten na een training omdat eventuele pomp de boel in de war gooit. Ik meet meestel een keer of 4-6 per meetplek totdat ik ongeveer een gemiddelde krijg (bijvoorbeeld: ik meet 19/23/24/23/20 en dan krijg ik een meting van 22 dan is die wel prima). T blijft natuurlijk nooit 100% accuraat, maar t geeft een aardige indicatie.

Ik snap trouwens nog steeds niks van mn cut. Squad is nog nooit zo hard omhoog gegaan. Wel jammer dat t vet niet zo hard gaat, moet me wat strenger aan mn schema houden (maja, verjaardag etc...). In vetmeten word je vanzelf handig. Gewoon veel doen en de resultaten in het begin met een korrel zout nemen.

Dam, lekker goedkoop :D

Ik vind het erg meevallen. Je moet alleen niet vergeten dat je niet moet meten na een training omdat eventuele pomp de boel in de war gooit. Ik meet meestel een keer of 4-6 per meetplek totdat ik ongeveer een gemiddelde krijg (bijvoorbeeld: ik meet 19/23/24/23/20 en dan krijg ik een meting van 22 dan is die wel prima). T blijft natuurlijk nooit 100% accuraat, maar t geeft een aardige indicatie.

Zeker goedkoop! :roflol:

Momenteel cut ik op 2000 kcal en ik ga nog niet echt snel naar beneden :roflol:

Ja klopt wel, maar het probleem met een meting die je zelf doet is dat je nooit op de achterkant van je lichaam kan meten, iets dat je door iemand anders wel kan laten doen:)

@McMetronome:

Ik spreek mezelf tegen. Gewicht stijgt inderdaad wel snel, want dan heb ik inderdaad 30kg op één jaar erbij gekregen, wat veel te veel is! Ik zit te hoog boven mijn verbruik waardoor ik teveel gewicht gain en dat is allemaal vet volgens mij. Misschien moet ik één maaltijd laten vallen?

Slim gezien. Een gemiddelde nemen van meerdere metingen zal wel een vrij juist beeld geven.

Euhm. Cutten, enigste wat ik weet is dat je veel eiwitten moet eten en dat je OP onderhoud moet zitten als je cardio doet, en onder cardio als je geen cardio doet. En gaat enkel je squat omhoog? Of ook de rest?

Zeker goedkoop! :roflol:

Momenteel cut ik op 2000 kcal en ik ga nog niet echt snel naar beneden :roflol:

Ja klopt wel, maar het probleem met een meting die je zelf doet is dat je nooit op de achterkant van je lichaam kan meten, iets dat je door iemand anders wel kan laten doen:)

Dam, je gaat me toch niet wijsmaken dat je onderhoud 2000cals is? :eek: En je hoeft ook niet per se op je rug te meten. Ik doe altijd een driepuntsmeting. borst/middel/quad.

@McMetronome:

Ik spreek mezelf tegen. Gewicht stijgt inderdaad wel snel, want dan heb ik inderdaad 30kg op één jaar erbij gekregen, wat veel te veel is! Ik zit te hoog boven mijn verbruik waardoor ik teveel gewicht gain en dat is allemaal vet volgens mij. Misschien moet ik één maaltijd laten vallen?

Slim gezien. Een gemiddelde nemen van meerdere metingen zal wel een vrij juist beeld geven.

Euhm. Cutten, enigste wat ik weet is dat je veel eiwitten moet eten en dat je OP onderhoud moet zitten als je cardio doet, en onder cardio als je geen cardio doet. En gaat enkel je squat omhoog? Of ook de rest?

Dan zit je misschien iets te ver boven je onderhoud. Een maaltijd laten vallen is geen goed idee, want eiwitten gaan maar een uur of 3 mee in je lichaam, een geleidelijke toevoer van bouwstoffen is nog steeds het beste.
En met mn deadlift zit ik vast door mn liftoff. Daar moet ik even werk van maken (verhoging ofzo). Bench staat al tijden stil... Holy crap.

@McMetronome:

Dam, je gaat me toch niet wijsmaken dat je onderhoud 2000cals is? :eek: En je hoeft ook niet per se op je rug te meten. Ik doe altijd een driepuntsmeting. borst/middel/quad.

Een driepuntsmeting is iets minder akkuraat, maar is ook wel goed ja.
En jup, mijn onderhoud is ongeveer 2300 kcal. Echt belachelijk. Weet je nog toen ik bulkte? Formules gaven me een goeie 2800 kcal, dus ging ik op 3100 kcal zitten. Op 3 maanden steeg ik 5% in vet, en dat met clean eten.

Waarom geen dogcrapp proberen dan?
Join the club mon! :D

Of Wendler vind ik ook een goed schema, vooral omdat het je echt helpt om sterker te worden op je grote 3 + military press, daarna kun je nog naar behoefte isolatie en compounds toevoegen voor massa.

Haha, zal ff kiek'n!

Was dat tegen mij bedoeld Critmonster? Die Dogcrapp of Wendler?

Zoja, ga ik je aanbod nog even afslaan ;) Momenteel zit ik nog een beetje vast in mijn thuisgym, dus kan ik niet zomaar de schema's doen die ik wil. Ben een beetje beperkt in mogelijkheden, daarom heb ik dit zelfgemaakt schema :)

Vanaf 27 september, wanneer universiteit terug begint, ga ik een gym zoeken in Antwerpen, zodat ik betere trainingen kan gaan doen en misschien een nieuw en beter schema kan nemen.

Vanavond: Borst + Biceps :)

vertel ff wat dogcrapp is?

Moet je aan critmonster vragen, die doet het. Ik ken het zelf ook niet :)

Training van vanavond:

Borst:
- Flat Dumbbell Bench Press:
15x12
12x22
12x24
12x26
9x28 (laatste rep assisted) (PR!!)
6x28 (laatste rep assisted) (PR!!)

- Incline Dumbbell Bench Press:
12x20
8x22 (Klem was los, waaaaaaaaaaaaah)
7x24 (PR!!)
5x24

- Flat Dumbbell Fly:
4x12x12

Biceps:
-Standing Biceps Curl
12x12
12x14
12x16
6x16

- 21'en
21x27
18x27
11x27

Comment op training:
Borst ging bangelijk, van biceps had ik nu weer meer verwacht. Wisselt elkaar blijkbaar altijd af :D Sorry Jurek voor de laatste 2 "21-ers" :D

waardeloze :p

hahaha, jij en Jurkek liggen al maanden in de clinch over de 21ers :)

Ik zal die dogcrap es uitzoeken, thank!

Hahahah :roflol:

hahaha, jij en Jurkek liggen al maanden in de clinch over de 21ers :)

Ik zal die dogcrap es uitzoeken, thank!

Je kan Critmonster ook ff een PM sturen, daar antwoord die meestal wel op, logs checken doet hij niet zo vaak.

Euhm, zeg mannen, es even een vraagske. Ik ben wel aan het bijkomen, maar ook meer vet dan ik wil. Dus mijn oplossing hiervoor is cardio, maar nu is mijn vraag, kan ik deze cardio doen 's avonds op rustdagen? Reden hiervoor is dat ik herexamens heb en dus kan ik echt niet op trainingsdagen nog eens een half uur extra "verliezen" aan cardio, dus zou ik het graag op rustdagen doen, na het avond eten, op hetzelfde moment dat ik op trainingsdagen mijn KT doe. Heeft dat nut?

Maandag: Benen/Schouders
Dinsdag: 30 min cardio (lopen)
Woensdag: Rug/Triceps
Donderdag: 30 min cardio (lopen)
Vrijdag: Borst/Biceps
Zaterdag: 45 min cardio (zwemmen)
Zondag: Rustdag

Dit lijkt mij ideaal, de week afsluiten met zwemmen, goed voor de spiertjes en de gewrichten en dan zondag een volledige rustdag. Maar dus, heeft cardio nu als je dit een uur na het avondeten doet?

hey, ik heb een pb gestuurd, nu ff afw8en dus

Je kan ook gewoon ff googlen. Dogcrapp is een schema.

Jorg, je beseft je wel dat je mij keihard aan het ownen bent op borst en biceps!? :fuu:

Ben wel benieuwd hoe strict je die curls doet, keertje concentrationcurls proberen ;)

Je kan ook gewoon ff googlen. Dogcrapp is een schema.

Jorg, je beseft je wel dat je mij keihard aan het ownen bent op borst en biceps!? :fuu:

Ben wel benieuwd hoe strict je die curls doet, keertje concentrationcurls proberen ;)

Eerlijk? Niet echt strict :p Ben me volgens mij beetje voor de gek aan het houden... volgende keer eens beter op uitvoering letten, terug naar de 12 kg's!

Terug
Naar boven