AndroidHealthClinic

Jorgen's nieuwe start, here we go!

Als je op één week 1.8% vet en 1.3 kg lichaamsgewicht (erg raar, meer vet dan gewicht...zit natuurlijk wat speling op je huidplooimeter, zal daarmee wel te maken hebben) verloren bent kan je drie conclusies trekken:

1: je bent pas begonnen met cutten of hebt je koolhydraten inname onlangs vermindert waardoor je vocht verliest (koolhydraten zijn vochtvasthoudend)

2: je eet TE weinig kcal of te weinig eiwitten waardoor je spiermassa verliest. Zorg ervoor dat je niet meer dan 10-15% onder je onderhoud zit (je onderhoud naar eige ervaring, niet wat een formule je zegt, want bij mij ligt dat een goeie 400 kcal uit elkaar!). Best zit je zelfs maar een héél klein beetje onder je onderhoud (100 kcal ofzo) en doe je gewoon voldoende cardio. Eet ook zeker 2-2.5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht.

3: je wordt de nieuwe mr. olympia als je 1.8 % puur vet kunt verbranden per week, dan heb je de beste genen ooit :D

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:19 ----------

Waarschijnlijk alle drie. In een week kan niet zo heel veel rampzaligs gebeuren heb ik me laten vertellen, maar nu we het er over hebben ga ik toch eens op zoek naar mn caliper...

Oneens. Toen ik mijn operatie heb gehad ben ik amper 6 dagen out geweest. Mijn benchpress 1RM was 15 kg omlaag, mijn squat 1RM 20kg en mijn lichaamsgewicht was 9 kg minder, etc...

Maar jezelf laten opereren is valsspelen :mad:

• Topic Starter Topic Starter
Als je op één week 1.8% vet en 1.3 kg lichaamsgewicht (erg raar, meer vet dan gewicht...zit natuurlijk wat speling op je huidplooimeter, zal daarmee wel te maken hebben) verloren bent kan je drie conclusies trekken:

1: je bent pas begonnen met cutten of hebt je koolhydraten inname onlangs vermindert waardoor je vocht verliest (koolhydraten zijn vochtvasthoudend)

2: je eet TE weinig kcal of te weinig eiwitten waardoor je spiermassa verliest. Zorg ervoor dat je niet meer dan 10-15% onder je onderhoud zit (je onderhoud naar eige ervaring, niet wat een formule je zegt, want bij mij ligt dat een goeie 400 kcal uit elkaar!). Best zit je zelfs maar een héél klein beetje onder je onderhoud (100 kcal ofzo) en doe je gewoon voldoende cardio. Eet ook zeker 2-2.5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht.

3: je wordt de nieuwe mr. olympia als je 1.8 % puur vet kunt verbranden per week, dan heb je de beste genen ooit :D

Volgens mij heb je verkeerd gelezen want het is 1,8% dat men vetpercentage naar beneden is gegaan, niet 1,8kg en dus niet meer dan de 1,3kg die de weegschaal aangeeft.

Ik eet inderdaad te weinig Kcals nu de laatste dagen, maar ik eet nog wel elke avond mijn 500 gram kwark (behalve op 2 dagen) dus ik krijg per dag nog wel minstens 100 gram eiwitten binnen. Het zal vooral een "tekort" aan koolhydraten zijn en dus zal het vooral vocht zijn dat ik kwijt ben. Spieren waarschijnlijk ook wel, maar als het voor 80% vocht is, ben ik niet zo ontevreden natuurlijk :p

Toen ik vorig weet de gegevens afnam met de caliper, had ik duidelijk een meer opgezwollen buik, terwijl ik nu de verticale lijntjes zie van mijn blokjes. Echte omtrek is het niet, maar ik zie wel waar ze zouden moeten staan. En de metingen gaven ook daar het grootste verschil.

En ik ben misschien ook gewoon heel erg ecto, waarbij het voor mij dus erg gemakkelijk is om af te vallen, in tegenstelling tot McMetronome bijvoorbeeld :D

Biceps:
- Standing Biceps Curl
12 x 06
12 x 12
10 x 12
05 x 14 + 04 x 12 ( Wtf Sanne?! :fuu: )
05 x 12

- 21'en
19 x 27
14 x 27
11 x 27

Comment op training:
Het was de bedoeling om vandaag borst + biceps te doen, maar wegens omstandigheden had ik maar klein halfuurtje de tijd, dus heb ik gekozen om nu even biceps te doen en dan ga ik morgenvroeg mijn borst nog eens aanpakken.

Vorige week zondag: 64kg en 14,7 % BF
Vandaag (7 dagen later): 62,7kg en 12,9% BF

Zo, het is weer zondag, tijd voor metingen!

22/08/2010: 64,0kg - 14,5% BF
29/08/2010: 62,7kg - 12,9% BF
05/09/2010: 63,8kg - 13,8% BF

Heb deze week 1x een twintigtal minuten biceps getraind, maar ik betwijfel of ik daarmee veel spieren heb bijgekregen. Ik zit echt precies in een rollercoaster he ...

64kg is echt weinig

Jup :)

Maar geen nood, vanaf donderdag zijn mijn herexamens voorbij en dan kan ik de komende 4 maanden staalhard trainen en dan zullen de gains wel volgen. Ga proberen tegen nieuwjaar 70kg te wegen en ongeveer eenzelfde vetpercentage te hebben. Dan kan ik tegen de zomer misschien 75kg halen, met een iets lager vetpercentage. Goei plan denk ik zelf zo ;)

Volgens mij heb je verkeerd gelezen want het is 1,8% dat men vetpercentage naar beneden is gegaan, niet 1,8kg en dus niet meer dan de 1,3kg die de weegschaal aangeeft.

1,8% van je 61kg is 1,1kg idd. Op zich best netjes, maar zal veel vocht zijn.

En ik ben misschien ook gewoon heel erg ecto, waarbij het voor mij dus erg gemakkelijk is om af te vallen, in tegenstelling tot McMetronome bijvoorbeeld :D

Haha, nou ik heb 2 weken geen drol gedaan en ben weer niet zo veel spiermassa verloren, heeft ook voordelen om een beetje een voorraadje aan brandstof te hebben :p

Jup :)

Maar geen nood, vanaf donderdag zijn mijn herexamens voorbij en dan kan ik de komende 4 maanden staalhard trainen en dan zullen de gains wel volgen. Ga proberen tegen nieuwjaar 70kg te wegen en ongeveer eenzelfde vetpercentage te hebben. Dan kan ik tegen de zomer misschien 75kg halen, met een iets lager vetpercentage. Goei plan denk ik zelf zo ;)

Ik zou op meer mikken voor de zomer. En niet tussentijds gaan cutten imo, gewoon clean bulken (paar honderd cals boven je werkelijke onderhoud) tot een paar maanden voor de zomer en dan gezellig samen met heel DBB richting de 10% cutten :) 5% eraf cutten in 1 cut kan best als je het goed aanpakt.

Ik zou op meer mikken voor de zomer. En niet tussentijds gaan cutten imo, gewoon clean bulken (paar honderd cals boven je werkelijke onderhoud) tot een paar maanden voor de zomer en dan gezellig samen met heel DBB richting de 10% cutten :) 5% eraf cutten in 1 cut kan best als je het goed aanpakt.

Meer? Ik probeer gewoon een beetje realistisch te zijn? Als ik de komende 4 maanden, 6kg bijkomen is dat 1,5kg per maand en dat is volgens mij realistischer dan 2+kg, want dan zal er teveel vocht of dergelijke bijzitten.

Anyway, ik ga idd proberen gewoon te clean bulken tot aan men zomerexamens of vroeger misschien en dan wat misschien, maar dat zijn problemen voor later. Nu eerst richting die 75kg of 80kg :)

Moet je het hoofdstuk over doelen stellen in BFFM maar eens lezen ;)

little jorgy..word hiet nog getraind of heb je het opgegeven om mij te gaan verslaan? :P lol

Herexamens zijn eindelijk voorbij. Vandaag gepit tot 13u (wakker gebeld door oudere broer :mad:). Vanavond FIEEEESSTTTAAAAAAAAAAAAAAHHHH :bierbang: :klink:

Morgen the wasted waarschijnlijk om te trainen, maar ga 's avonds wel wat baantjes trekken in het zwembad, heb nog een week om mijn conditie op peil te krijgen en te slagen voor de toelatingsproef van redder.

Anyway, vanaf maandag terug KT erbij en dan waarschijnlijk ook elke dag cardio, ofwel lopen, ofwel baantjes trekken, conditie has to go up!

Benen:
- Squat:
15x25
12x35
12x45
12x49
12x51
12x45

Schouders:
- Military Press:
12x25
12x35
8x39
6x43
10x35

- Reverse Fly
12x10kg
12x10kg
12x10kg
12x10kg

- Lateral Raise
10x10kg
8x10kg
8x10kg
8x10kg

- Upright Row
12x25
12x29
8x33

Comment op training:
Sinds lang (3 weken) nog eens getraind, niet veel kracht verloren denk ik. Best tevreden.

Hey Jorgie,

Leef je nog? Nog steeds hard aan het trainen?

Volgens mij istie nog bezig met zn FIEEEESSTTTAAAAAAAAAAAAAAHHHH...

look whos back

Beste luitjes, ik heb mijn kot veranderd in een gym :D

Vandaag EINDELIJK de fitnessgear gaan halen, samengelegd met paar vrienden maar alle stuff staat in mijn kamer, dus ik kan trainen wanneer ik wil gelukkig. Vanaf vandaag kan ik dus terug fatsoenlijk trainen en groeien. Wou net nog bakje kwark eten (ga ook terug op voeding letten vanaf nu) maar die smaakte nogal zuur, dus vrees dat ik verkeerde heb genomen :p

Anyway, knallen bitches!

Borst
Dumbbell Bench Press:
15*12kg
15*18kg
15*22kg
10*24kg
6*26kg

Incline Dumbbell Bench Press:
5*22kg (bankje te hoog)
9*22kg
6*22kg

Dumbbell Fly:
15*10kg
15*10kg
15*10kg

Biceps
Standing Dumbbell Curl:
12*12kg
8*12kg
5*12kg

21'en:
21*stang+6kg
18*stang+6kg
17*stang+6kg

Waarom doe je geen barbell bench press eigenlijk?

Terug
Naar boven