AndroidHealthClinic

Jorgen's nieuwe start, here we go!

ga je goed eten dan komt het wel goed

laat maar dat chocomel en ipv eet veel kwark

Netjes netjes. Wanneer ga je weer trainen?

• Topic Starter Topic Starter
ga je goed eten dan komt het wel goed

laat maar dat chocomel en ipv eet veel kwark

Waarom chocomelk laten vallen? Lekker, veel eiwitten, veel koolhydraten en makkelijk weg te krijgen..

Netjes netjes. Wanneer ga je weer trainen?

Vanavond :) Rug&schouders

Net 350 gram kwark op en 250ml chocomelk.

Heb geen avondeten meer op mijn kot, weet niet goed wat ik moet eten / gaan halen :s

koolhydraten heb je overal, meest mensen eet gewoon te veel van ze, eiwitte heb je nodig en plantaardige vetten (van makroelementen)

kan je met gewicht toename op eiwitten en plantaardige vetten dan ben je echt de baas, op chocomelk kan zelf idioot bulken en het gaat luken (daarom ben ik zelf verbaasd hoe kan je dat nu niet lukken- mean no offence dude je eet gewoon te weinig en meest van dat is zeker junk food)

Laatst bewerkt:
koolhydraten heb je overal, meest mensen eet gewoon te veel van ze, eiwitte heb je nodig en plantaardige vetten (van makroelementen)

kan je met gewicht toename op eiwitten en plantaardige vetten dan ben je echt de baas, op chocomelk kan zelf idioot bulken en het gaat luken (daarom ben ik zelf verbaasd hoe kan je dat nu niet lukken- mean no offence dude je eet gewoon te weinig en meest van dat is zeker junk food)

Ik eet inderdaad te weinig en neen, het meeste is niet junk food, zeker niet, maar ik eet hier op kot te weinig. Vanaf morgen ben ik terug thuis en ga ik terug gemakkelijk - elke dag vers brood en beleg thuis - meer kunnen eten dan hier en ook ineens een pak gezonder.

Training van vanavond:

Rug:
- Deadlift:
10*30
10*50
8*70
5*80
5*90
5*90
5*90

- Bent-Over-Row:
8*46
8*46
8*50
8*50

- Wide Grip Pull-up:
10
10
10
10

- Barbell Shrugs:
8*60 (Bovenhands)
8*60 (Onderhands)
8*60 (Bovenhands)
8*60 (Onderhands)

Schouders:

- Military Press:
8*36
8*36
8*36
6*36 (F)

- Reverse Fly:
12*2
12*2
11*6 (F)
12*6

- Dumbbell Lateral Raise:
8*8
8*8
8*8
8*8

- Upright Row:
8*34
8*34
5*34 (F)
6*34 (F)

Comment op de training:
Schouders na rug trainen is echt loeizwaar. Was niet de bedoeling, maar het was voor men vrienden hun laatste keer, dus wilden ze de grote groepen ipv triceps.

Nu op zoek naar eten! (Mogelijkheden: frituur of pizza... :rolleyes: )

Smakelijk, maar train je rug niet tot fail?

Smakelijk, maar train je rug niet tot fail?

Dankje :)

Deadliften tot fail was toch niet zo goed voor je lichaam, ofwel?

Voor de andere oefeningen ben ik nog op zoek naar mijn gewicht voor 4*8 te kunnen doen. Nu kan ik nog tot 4*8, maar zou graag 8 (easy) - 8 (moeilijk) - 6/7 (Failure) - 4/5 failure doen, maar ben nog op zoek naar het juiste gewicht :)

nice training
flinke pull ups brah!

Had er al vragen bij waarom je schouders na rug trainde:D
Zelf doe ik schouders op aparte dag trainen, maar bij mij groeien ze dan ook voor geen meter als ik het anders doe..:mad:

Dankje :)

Deadliften tot fail was toch niet zo goed voor je lichaam, ofwel?

Voor de andere oefeningen ben ik nog op zoek naar mijn gewicht voor 4*8 te kunnen doen. Nu kan ik nog tot 4*8, maar zou graag 8 (easy) - 8 (moeilijk) - 6/7 (Failure) - 4/5 failure doen, maar ben nog op zoek naar het juiste gewicht :)

DL tot fail kan prima maar je techniek moet er niet onder lijden. Zelf kan ik niet DLen tot fail voor mijn techniek ****ed up raakt maar squatten bijv. weer wel... is anders voor iedere persoon.

Dat systeem wat je hier voorsteld ziet er prima uit, maar je hoeft toch niet zo op de reps vast te pinnen? Bijv. die BOR van 50kg, als je makkelijk 2x8 kan, dan had je toch ook gewoon door kunnen gaan, misschien tot de 12 ofzo, tot je niet meer kan:) Is altijd beter.

DL tot fail kan prima maar je techniek moet er niet onder lijden. Zelf kan ik niet DLen tot fail voor mijn techniek ****ed up raakt maar squatten bijv. weer wel... is anders voor iedere persoon.

Dat systeem wat je hier voorsteld ziet er prima uit, maar je hoeft toch niet zo op de reps vast te pinnen? Bijv. die BOR van 50kg, als je makkelijk 2x8 kan, dan had je toch ook gewoon door kunnen gaan, misschien tot de 12 ofzo, tot je niet meer kan:) Is altijd beter.

Mja, ik vind de DL op zich al een gevaarlijke oefening aangezien ik hem mezelf heb aangeleerd en dus nooit bevestiging heb gehad dat ik het wel juist deed. Tot failure gaan lijkt me dus niet echt een goed plan :)

Techniek gaat wel achteruit als ik tot 12 ga hoor. Als ik zo rustig blijf verhogen, zal ik ooit wel tot een fail-gewicht komen zeker? :p

Zet in je schema 8-12 reps ipv 8 reps ofzo, die 4 kan je er meestal nog makkelijk uittrekken. Nogal doelloos om op 8 reps te stoppen als je verder kan gaan :)

Door men examens ga ik niet altijd kunnen trainen. Zou ik een algemeen trainingsschema kunnen maken die ik 2/3/4 keer per week kan doen?

Want gisteren was het kerstmis en dus familie, vanavond ga ik naar men chick, morgenavond moet ik weer naar familie... zo ga ik niet veel kunnen trainen en als ik dan een splitschema aanhou, duurt het soms 2 weken vooraleer ik weer eenzelfde spiergroep train.

Algemeen schema zou er zo kunnen uitzien:

Deadlift
Squat
Dumbbell Bench Press
Military Press
BOR
Dumbbell Curls
Triceps Extension

Is dat wat denken jullie?

Weet niet hoe het bij jou gaat, maar na een paar setjes deadliften is m'n onderrug al brak en ook na paar setjes squatten.
Ook zou ik eerder van de Military Press een side raise of upright row maken, bij bench press neem je voorste schouder al mee.

Makkelijkste is gewoon het 'oude' splitschema aanhouden en op de dagen dat je kan trainen de spiergroepen te nemen die achterlopen ;)

Fijna kerst trouwens :)

Laatst bewerkt:
Weet niet hoe het bij jou gaat, maar na een paar setjes deadliften is m'n onderrug al brak en ook na paar setjes squatten.
Ook zou ik eerder van de Military Press een side raise of upright row maken, bij bench press neem je voorste schouder al mee.

Makkelijkste is gewoon het 'oude' splitschema aanhouden en op de dagen dat je kan trainen de spiergroepen te nemen die achterlopen ;)

Fijna kerst trouwens :)

Heb niet echt groepen die voor of achter liggen denk ik. Deadliften gaat me meestal wel nog goed af en aangezien ik geen Squatrack heb, doe ik de Squats met 50kg of iets dergelijks, dus ook niet al te zwaar.

Ik kan ook de Squat en de Deadlift om de training doen. Dan heb ik 5 oefeningen per training, ene keer Squat, andere keer Deadlift.

Zal anders deze training eens een keertje proberen en dan zal ik zien waar het schip strand. Goed plan?

Gewoon beetje zoeken wat je het fijnste vind ;) En aangezien het nu toch maar voor enkele weken is maakt het niet zo geweldig veel uit of je nu eens een keer deadlift laat liggen voor een paar setjes squatten of andersom.
Ga je vandaag trouwens weer trainen? :D

Gewoon beetje zoeken wat je het fijnste vind ;) En aangezien het nu toch maar voor enkele weken is maakt het niet zo geweldig veel uit of je nu eens een keer deadlift laat liggen voor een paar setjes squatten of andersom.
Ga je vandaag trouwens weer trainen? :D

Training van vanavond en daarin zal je je antwoord vinden! :p

- Deadlift:
10*30
5*50
5*70
5*90
5*100
3*110 (F)
3*110 (F)
2*110 (F)
3*100 (F)
5*70

- Squat
20*30
==> kan onderrug niet meer aan :)

- Bent-Over-Row:
8*50
8*50
8*50
8*50

- Dumbbell Bench Press
8*22
8*24
8*26
7*28 + 1*28 (assisted)
4*28 + 2*28 (assisted)

- Military Press:
8*36
8*36
7*36 (F)
5*36 (F)

Dumbbell Curls
8*14
8*14
7*14 (F)
4*14 (F)

- One-handed Dumbbell Triceps Extension:
10*8 (L) + 10*8 (R)
8*8 (L) + 8*8 (R)
8*8 (L) + 8*8 (R)
8*8 (L) + 8*8 (R)

Comment op training:
Squat achter deadlift is onmogelijk, dat laat me onderrug echt niet toe. Ook veel tot failure getraind vandaag, op aanraden van marktrot. Heftige training, MP ging ook niet zoals gewilt. Misschien toch eens de raad van Melonz opvolgen en er een side raise van maken, of upright row. Nog beetje zoeken!

Zou ipv die side raise die ik je verteld heb toch een upright row nemen, denk dat dit meer spieren aanspreekt. Hier ben ik wel niet zeker van dus ik wacht even op reactie van anderen op dit ;)

Zou ipv die side raise die ik je verteld heb toch een upright row nemen, denk dat dit meer spieren aanspreekt. Hier ben ik wel niet zeker van dus ik wacht even op reactie van anderen op dit ;)

Kan, maar met upright row pak je zover ik weet niet specifiek je schouder van de zijkant.
Ikzelf doe gewoon 1 voor zijkant schouders (bv side raise) 1 voor voorkant (bv military press) en 1 voor achterkant (bv behind the neck press of reverse fly's ofzo)

Jammer van die squats, maar vind wel dat je sterke dumbbell bench heb in verhouding met de rest, netjes man!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven