MuscleMeat

Jorgen's nieuwe start, here we go!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag getraind met men beste maat. Hij blijft maar zeggen dat ik dikker ben geworden en dat ik een buikje krijg enzo, en dat meisjes mijn lichaam nu lelijker vinden dan vroeger, toen ik nog mager was, maar wel een sixpack had als ik uitblies :p Krijg er beetje het schijt van :/

Wil nog geen cardio doen, of wil ook niet stoppen met bulken, want wil mijn spiergroei niet tegenhouden, maar het is niet leuk om te horen. Ookal is hij momenteel de enigste die zegt dat ik er iets aan moet doen, want de rest zegt dat ik goed bezig ben en vooral zo moet blijven voortdoen.

Maar mijn beste maat vertelt mss wel altijd de waarheid en mss is hij net daarom mijn beste maat..?

Training van vanavond :
* Schouders :
- Dumbbell Shoulder Press : 20x8kg - 15x12kg - 12x14kg - 10x16kg - 8x16kg - 6x16kg
- Dumbbell Rear Delt Row : 15x22kg - 15x24kg - 15x26kg - 11x28kg(=PR!!)
- Dumbbell Front Raise : 15x8kg - 15x8kg - 15x8kg (Verhogen!)
- Barbell Upright Row : 20xstang(=15kg) - 15x29kg - 12x33kg - 9x35kg

De dumbbell front raises waren niet zo gemakkelijk, maar heb het toch 15x gedaan en dus ga ik proberen volgende keer met 10kg te doen. Laatste keer dat ik dat probeerde gingen ze helemaal fout en was de uitvoering ronduit belachelijk. Thumbs up :)

Zoek je geen friendjes in de gym dan ? ??? ??? ???

Bijzaak :D

Btw, wat bedoelen jullie met "goed volume" of "dik volume"? Ik dacht dat het met mijn lichaam te maken had, maar aangezien ik geen foto's heb gepost kan het dat moeilijk zijn. Heeft het te maken met sets of reps ofzo?

:D:D:D Good thinking. 10x25g is meer volume dan 5x30kg. Das het idee. Snap je nou mn punt in de log van Tukker? ;)

---------- Toegevoegd om 02:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:57 ----------

Vandaag getraind met men beste maat. Hij blijft maar zeggen dat ik dikker ben geworden en dat ik een buikje krijg enzo, en dat meisjes mijn lichaam nu lelijker vinden dan vroeger, toen ik nog mager was, maar wel een sixpack had als ik uitblies :p Krijg er beetje het schijt van :/

Wil nog geen cardio doen, of wil ook niet stoppen met bulken, want wil mijn spiergroei niet tegenhouden, maar het is niet leuk om te horen. Ookal is hij momenteel de enigste die zegt dat ik er iets aan moet doen, want de rest zegt dat ik goed bezig ben en vooral zo moet blijven voortdoen.

Maar mijn beste maat vertelt mss wel altijd de waarheid en mss is hij net daarom mijn beste maat..?

Tsja, zit een beetje met hetzelfde. Hoor dat ik gespierder ben geworden, maar ook dat mn buikie meegroeit. Wij kunnen het moeilijk beoordelen zonder pics, en dan nog: pics geven een vertekend beeld en alleen jij kan beslissen hoe je dr wel of niet bij wil lopen. Na een goeie cut kan je wel lekker bulken zo eind augustus enzo, BBQ... Mmmmm :D

Juist, hoewel ik ook liever doorbulk, een 4-pack heb ik niet meer (een sixpack heb ik nooit gehad ;) ) dus ik ben ook van plan in juli een beetje cardio erbij te doen en om vanaf september hard te bulken. Scheelt dat ik me heb aangemeld voor een hardloopwedstrijd in het najaar dus ik zal wel een beetje moeten trainen :D

Bijzaak :D

:D:D:D Good thinking. 10x25g is meer volume dan 5x30kg. Das het idee. Snap je nou mn punt in de log van Tukker? ;)

Tsja, zit een beetje met hetzelfde. Hoor dat ik gespierder ben geworden, maar ook dat mn buikie meegroeit. Wij kunnen het moeilijk beoordelen zonder pics, en dan nog: pics geven een vertekend beeld en alleen jij kan beslissen hoe je dr wel of niet bij wil lopen. Na een goeie cut kan je wel lekker bulken zo eind augustus enzo, BBQ... Mmmmm :D

Got it! Kzen volledig mee nu ;)

Ik kan beamen dat mijn buik ook dikker is geworden nu ik probeer te bulken dus hij heeft zeker een punt, maar je wilt u spiergroei toch niet afremmen?

Hoelang moet een cut duren? En kan je geen bulk met cardio doen? :p

Juist, hoewel ik ook liever doorbulk, een 4-pack heb ik niet meer (een sixpack heb ik nooit gehad ;) ) dus ik ben ook van plan in juli een beetje cardio erbij te doen en om vanaf september hard te bulken. Scheelt dat ik me heb aangemeld voor een hardloopwedstrijd in het najaar dus ik zal wel een beetje moeten trainen :D

Dus vanaf juli ga je cardio doen, maar bulk je dan nog? Of cut je dan ?
(Ben niet helemaal mee hoe dat juist in zijn werk gaat. Ik weet dat bulken betekent dat je meer eet dan je onderhoud, met het cutten eet je minder dan je onderhoud. Misschien kan je bulk en cardio combineren?)

Wtf een hardloopwedstrijd ? What were you thinking ??!!

Laat iedereen toch zeuren.

Wat je ook doet, commentaar krijg je altijd. Of het nu uit jaloezie is of uit onwetendheid, lekker boeien. Zodra jij er droog en ripped bijstaat, wie heeft er dan nog commentaar?

En 2.

Ik krijg ook wel te horen dat ik een klein buikje heb, maja buikspieren zetten ook uit he. Of naja, daardoor lijkt je buik voller. Krijg gelukkig wel meer te horen dat ik een pak breder ben geworden dan dat ik een klein buikje heb, dat scheelt nog!

Got it! Kzen volledig mee nu ;)

Ik kan beamen dat mijn buik ook dikker is geworden nu ik probeer te bulken dus hij heeft zeker een punt, maar je wilt u spiergroei toch niet afremmen?

Hoelang moet een cut duren? En kan je geen bulk met cardio doen? :p

Dus vanaf juli ga je cardio doen, maar bulk je dan nog? Of cut je dan ?
(Ben niet helemaal mee hoe dat juist in zijn werk gaat. Ik weet dat bulken betekent dat je meer eet dan je onderhoud, met het cutten eet je minder dan je onderhoud. Misschien kan je bulk en cardio combineren?)

Wtf een hardloopwedstrijd ? What were you thinking ??!!

What was I thinking.. Heheh goeie vraag ;) Tja, ik dacht, waarom niet? Ik ga absoluut niet hardcore cutten, daar heb ik nog te weinig spiermassa voor. Ze zeggen dat het niet mogelijk is om spiermassa aan te zetten en vet te verliezen. Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ik hoop m'n gewicht gedurende die maand stabiel te houden. Ik doe mijn cardio dan smorgens op traingsdagen zodat mijn lichaam zich voldoende kan herstellen na een krachttraining. Na krachttraining doe ik geen cardio en op mijn rustdag ook niet, de dag erop begin ik met cardio, dan eten, trainen en eten.

Maargoed, het is net hoe erg je zelf je vetpercentage vindt. Als je erzelf niet zoveel problemen mee hebt, kun je ook rustig doorbulken en volgend voorjaar een goeie cut inzetten.

Laat iedereen toch zeuren.

Wat je ook doet, commentaar krijg je altijd. Of het nu uit jaloezie is of uit onwetendheid, lekker boeien. Zodra jij er droog en ripped bijstaat, wie heeft er dan nog commentaar?

En hoelang gaat dat nog duren ? :p

Mja, dat zei ik ook tegen hem; "De Acropolis is ook niet op 1 dag gebouwd!", maar de weg ernaartoe is lang en niet altijd even rooskleurig :/

En 2.

Ik krijg ook wel te horen dat ik een klein buikje heb, maja buikspieren zetten ook uit he. Of naja, daardoor lijkt je buik voller. Krijg gelukkig wel meer te horen dat ik een pak breder ben geworden dan dat ik een klein buikje heb, dat scheelt nog!

Voor buikspieren ben ik meestal te moe na mijn trainingen, maar misschien moet ik die er ook achter plakken. Sjah, dan is het uiteindelijk een compliment voor u he :D

What was I thinking.. Heheh goeie vraag ;) Tja, ik dacht, waarom niet? Ik ga absoluut niet hardcore cutten, daar heb ik nog te weinig spiermassa voor. Ze zeggen dat het niet mogelijk is om spiermassa aan te zetten en vet te verliezen. Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ik hoop m'n gewicht gedurende die maand stabiel te houden. Ik doe mijn cardio dan smorgens op traingsdagen zodat mijn lichaam zich voldoende kan herstellen na een krachttraining. Na krachttraining doe ik geen cardio en op mijn rustdag ook niet, de dag erop begin ik met cardio, dan eten, trainen en eten.

Maargoed, het is net hoe erg je zelf je vetpercentage vindt. Als je erzelf niet zoveel problemen mee hebt, kun je ook rustig doorbulken en volgend voorjaar een goeie cut inzetten.

Als je 's ochtends cardio doet, voor je krachttraining, verlies je dan geen energie die je nadien wel nodig hebt of kan gebruiken voor je krachttraining?

Als jij niet hardcore kan gaan cutten wegens te weinig spiermassa, kan ik het zeker niet :S Ik denk dat ik nog gewoon zo ga verder blijven doen tot na mijn examens (nog anderhalve maand). Nadien kan ik me meer focussen op de trainingen en laat ons eerlijk wezen, op het strand wil je niet rondlopen met een te dikke buik :) Noem me een beachboy als je wil, maar op het strand wil ik er toch goed uitzien, dus misschien dat ik dan wat cardio enzo ga doen ...

100% mee eens. En inderdaad, zolang we vaker horen dat we breder zijn geworden dan dat onze buik groeit gaat het nog goed :roflol:

Persoonlijk vind ik het "vet verliezen en spiermassa winnen kan niet tegelijk" overrated. Vet verliezen doe je door een calorie-tekort te creeren door cardio terwijl je rond onderhoud eet. Om spieren te winnen heb je dan vooral eiwitten nodig. Misschien dat de nodige supps noodzakelijk zijn (caseine/kwark, whey etc.) maar t kan niet onmogelijk zijn, zeker niet voor een beginnertje met relatief veel vet en weinig VVM als ik :o

100% mee eens. En inderdaad, zolang we vaker horen dat we breder zijn geworden dan dat onze buik groeit gaat het nog goed :roflol:

Persoonlijk vind ik het "vet verliezen en spiermassa winnen kan niet tegelijk" overrated. Vet verliezen doe je door een calorie-tekort te creeren door cardio terwijl je rond onderhoud eet. Om spieren te winnen heb je dan vooral eiwitten nodig. Misschien dat de nodige "supplementen">supps noodzakelijk zijn (caseine/kwark, whey etc.) maar t kan niet onmogelijk zijn, zeker niet voor een beginnertje met relatief veel vet en weinig VVM als ik :o

mee eens! ikzelf kom kilos aan, maar men vetpercentage word minder. Mijn trainer zei "schoolvoorbeeld dat t wel kan" ik had 12,5%vet, nu 10,5% men start gewicht was 69, nu 77 kg.

Theoretisch gezien kan het prima maar in de praktijk blijkt het vaak vele malen moeilijker vooral als je naturel traint. Als nieuweling kan het overigens nog wel omdat je dan nog de newbie gains hebt om op te teren.

Dat is vaak gezegd, maar ik snap nog steeds niet wat ze onder een newbie verstaan. Ik train sinds december en I concider myself neeeewb :P Dus lekker VVM gainen en VVM (vet volle massa) verliezen :fire:

Theoretisch gezien kan het prima maar in de praktijk blijkt het vaak vele malen moeilijker vooral als je naturel traint. Als nieuweling kan het overigens nog wel omdat je dan nog de newbie gains hebt om op te teren.

I concider myself neeeewb :P Dus lekker VVM gainen en VVM (vet volle massa) verliezen :fire:

Zit nu rond de 83 kilo (kom van 80) en zie het vet er werkelijk afsmelten. Moet wel eerlijk zeggen dat ik me voor 95% houd aan mijn voeding en train als een gek.

Hey

vorige training is al kleine week geleden. Dit komt doordat ik deze week 2 presentaties had en ook al 1 examen. Heb elke avond tot 2-3u 's nachts geleerd, opgestaan om 8-9u. Weinig energie, veel stress, waardoor ik weinig at; het heeft er allemaal voor gezorgd dat ik deze week niet heb getraind en dat ik 0,5kg kwijt ben.

Maar nu, had vandaag mijn examen Frans, ging niet al te best, maar was wel blij dat ik er van af ben en heb deze avond toch nog eens getraind. Heb vandaag amper gegeten, potje cornflakes met melk, wat chocomelk gedronken, 2 sandwiches met zalm, 's avonds, na het examen, zonder stress, heel veel rijst en 250 gram kipfilet, kom soep en wat saus met groentjes. Na de training nog 400gram platte kaas en wat gezondigd, beetje chips en 25cl limonade, voor het mentale evenwicht :)

Training van vandaag :
* Rug :
- Deadlift :
20 x Stang(15kg)
20 x 35kg
15 x 55kg
15 x 65kg
10 x 75kg
10 x 75kg
5 x 75kg
5 x 85kg
5 x 85kg
4 x 95kg
5 x 95kg
4 x 95kg
10 x 55kg
10 x 55kg

- Barbell Bent-Over-Row :
20 x stang(=15kg)
20 x 25kg
20 x 35kg
15 x 45kg
12 x 45kg
--> Verhogen!

Comment op training:
Heb getraind samen met mijn maat. Wegens omstandigheden pas om 21u kunnen beginnen, hebben getraind tot 23u 20. Heel zware deadlift gedaan, was de eerste keer voor mijn maat, dus heb samen met hem stap voor stap opgebouwd.

Deadlifts van 95kg gingen vrij goed, probleem was weer de grip. Heb de mixed grip nu gedaan, maar blijf moeite hebben met het gesloten houden van mijn hand. Voor de rest was het een uitstekende training, zal het morgen goed voelen :)

Alle energie dat erin zat, heb ik opgebruikt. Ben heel tevreden van mijn deadlifts :D

Niet veel gedaan, maar wat je heb gedaan verdient een schouderklopje! Lekkere opbouw ook. Is jou gym tot 00:00 open ofzo? Superchill, hier gaat ie om 22:00 dicht :( Naja, komende tijd zal ik na mn KT cardio gaan doen dus moet ik het sowieso niet te laat maken. Ieder voordeel heeft zn nadeel.

Niet veel gedaan, maar wat je heb gedaan verdient een schouderklopje! Lekkere opbouw ook. Is jou gym tot 00:00 open ofzo? Superchill, hier gaat ie om 22:00 dicht :( Naja, komende tijd zal ik na mn KT cardio gaan doen dus moet ik het sowieso niet te laat maken. Ieder voordeel heeft zn nadeel.

Nee, hebben inderdaad niet veel gedaan. We hebben allebei vermoeiende week achter de rug, weinig geslapen, weinig gegeten dus hadden we allebei niet veel energie, maar we wilden toch even trainen en dus hebben we gewoon de belangrijkste oefeningen geprobeert zo zwaar mogelijk te doen.

Ik ga niet naar een gym btw, ik train thuis ;)

Trainen tot 23u 30 op een vrijdagavond is niet altijd zo superchill, zou liever vroeger stoppen.

KT cardio? Te veel BF ? :p

Oja, das waar ook (wist ik wel :nut:).

En euh... Ja :D Mannen hebben geen doeteugels nodig :mad:

Hey kerel,

Stressen altijd die examenperiode, ik ken het :mad:. Gelukkig ben je er nu vanaf en hopelijk heb je Frans gehaald. Wanneer krijg je de uitslag?

Zeg die deadlifts van jou gaan als een speer man. Binnenkort de 100 kilo pakken joh! Als je last hebt van je grip, zou je aan straps kunnen denken. Kosten niet al teveel en ze helpen echt heb ik me laten vertellen.

Verder vind ik je trainingstijd erg lang, 2 uur en 20 minuten. Je traint dan wel met een maat van je, maar zolang voor 2 oefeningen?

Terug
Naar boven