XXL Nutrition

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.542
Wat wil je dan bereiken. Je wilt niet zwaarder worden, je wilt sterker worden, je wilt scherper staan.
Je moet ergens de grens trekken. Wil je altijd -70 blijve wegen?

Hmmz.

Ben inderdaad richting de 15% aan het gaan, wat meer is dan ik wil. Langs de andere kant wil ik ook niet echt mijn 'gains' laten stoppen door nu te gaan cutten.

Zit met een dilemma.

ik begrijp het, is zo verslavend om telkens meer te liften in de gym, maar zit zelf ook op het punt dat als ik hier verder bulk, ik serieus ga moeten cutten om nog eens laag VP te hebben.

je moet inderdaad zelf wat zien wat je goals zijn, want je kan niet én dalen in VP én meer liften (tenzij epic gens)

• #2.545
Wat wil je dan bereiken. Je wilt niet zwaarder worden, je wilt sterker worden, je wilt scherper staan.
Je moet ergens de grens trekken. Wil je altijd -70 blijve wegen?

Heb nooit gezegd dat ik niet zwaarder wil worden?
Wil alleen niet veel vetter worden.

Momenteel sta ik 70kg bij 15% ongeveer. Dat begin ik al veel te vinden, mijn VP. Wil wel naar de 75kg gaan, maar dan zal ook mijn VP stijgen, toch?

---------- Toegevoegd om 15:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:24 ----------

ik begrijp het, is zo verslavend om telkens meer te liften in de gym, maar zit zelf ook op het punt dat als ik hier verder bulk, ik serieus ga moeten cutten om nog eens laag VP te hebben.

je moet inderdaad zelf wat zien wat je goals zijn, want je kan niet én dalen in VP én meer liften (tenzij epic gens)

Pakt dat mijn goals ongeveer 75kg bij 10% zijn. Als ik dat wil halen, zal ik eerst naar 80+kg moeten, maar liefst niet met een VP van 20%, snap je?

Momenteel sta ik op 70kg bij 15%.

Keuze is nu dus:
- of gewoon blijven bulken tot 80+kg, proberen zo clean mogelijk te eten, maar wel rondlopen met een vp van +15%

- of nu cutten naar 10%, maar dan sta ik op -65kg en dat is ook weer zo belachelijk :o

Je kunt afvallen tot een vp dat je wilt en het hele jaar door kunt behouden.
En dan op onderhoud eten. Een vp van 16-18 is toch niet schandalig hoog?
En dat kun je door het jaar heen best wel aanhouden.

Niet dat ik een expert ben ik cutten :p
Maar soms zit je te melken dat je lifts niet goed gaan maar dat zal te maken hebben met je voeding grotendeels.
Ik heb ook eens een hele week op no carbs gezeten, de gruwelijkste week uit mijn leven.
En de lifts gingen langs geen kanten

Pakt dat mijn goals ongeveer 75kg bij 10% zijn. Als ik dat wil halen, zal ik eerst naar 80+kg moeten, maar liefst niet met een VP van 20%, snap je?

Momenteel sta ik op 70kg bij 15%.

Keuze is nu dus:
- of gewoon blijven bulken tot 80+kg, proberen zo clean mogelijk te eten, maar wel rondlopen met een vp van +15%

- of nu cutten naar 10%, maar dan sta ik op -65kg en dat is ook weer zo belachelijk :o

het is een beetje wat je persoonlijk wil natuurlijk. als je dit in september aan mij vraagt, is het easy: bulk naar 80+, maar deze tijd van het jaar komt de beachboy in me naar boven :p

maar als je nu op 70kg bij 15% staat, zou ik gewoon rustig doorbulken (lees +0.25kg per week max), want nu cutten om terug onder de 70 te gaan is inderdaad belachelijk.

• #2.548
Je kunt afvallen tot een vp dat je wilt en het hele jaar door kunt behouden.
En dan op onderhoud eten. Een vp van 16-18 is toch niet schandalig hoog?
En dat kun je door het jaar heen best wel aanhouden.

Niet dat ik een expert ben ik cutten :p
Maar soms zit je te melken dat je lifts niet goed gaan maar dat zal te maken hebben met je voeding grotendeels.
Ik heb ook eens een hele week op no carbs gezeten, de gruwelijkste week uit mijn leven.
En de lifts gingen langs geen kanten

Als je spreekt over een vp dat ik een heel jaar wil aanhouden, denk ik aan 10% en niet aan 16-18% :p

Meh, de laatste maanden boek ik op alle lifts vooruitgang en is het gewoon mijn ego dat melkt :o
Nu had ik ook graag die 100kg gebenched, simpelweg omdat dat een soort van 'magische' grens is. Uiteraard ben ik al blij dat ik 95kg omhoog kreeg, aangezien ook dat een PR is.

Maar ik begrijp wat je bedoelt; als ik ga cutten gaan al men lifts terug zwakker worden, terwijl ze nu al niet zoveel voorstellen.

En jij? Een week zonder carbs? Waarom dat, bro? :p

het is een beetje wat je persoonlijk wil natuurlijk. als je dit in september aan mij vraagt, is het easy: bulk naar 80+, maar deze tijd van het jaar komt de beachboy in me naar boven :p

maar als je nu op 70kg bij 15% staat, zou ik gewoon rustig doorbulken (lees +0.25kg per week max), want nu cutten om terug onder de 70 te gaan is inderdaad belachelijk.

Hahaha idem hiero. De beachboy in mij is ook echt aan het zeuren. Had graag wat droger gestaan, wat hoewel ik sterker ben dan vorig jaar, zie je dat amper. Mensen die me kennen, maar niet weten dat ik lift, zullen er gewoon vanuit gaan dat ik molliger ben geworden :p

Iedereen blijft mee aanraden om verder te bulken, omdat 70kg belachelijk weinig is, maar hoop dat de meeste ook wel begrijpen dat het 15% vp een beetje storend is.

Hahaha idem hiero. De beachboy in mij is ook echt aan het zeuren. Had graag wat droger gestaan, wat hoewel ik sterker ben dan vorig jaar, zie je dat amper. Mensen die me kennen, maar niet weten dat ik lift, zullen er gewoon vanuit gaan dat ik molliger ben geworden :p

Iedereen blijft mee aanraden om verder te bulken, omdat 70kg belachelijk weinig is, maar hoop dat de meeste ook wel begrijpen dat het 15% vp een beetje storend is.

70kg moet je ook vergelijken met je lengte natuurlijk, zo belachelijk weinig vind ik dat niet op 1m75. mijn laatste tip dan: (don't hate me PL'ers) iets rustiger bulken, anders zit je voor je het weet tegen de 20% vp. en iets rustiger bulken is gewoon een kwestie van een paar kleinigheden te schrappen in je voeding of toch eens cardio te doen op dagen dat je hoog zit in carbs.

Anders open je in het voeding sexy gedeelte een topic opene over je vragen

• #2.551
70kg moet je ook vergelijken met je lengte natuurlijk, zo belachelijk weinig vind ik dat niet op 1m75. mijn laatste tip dan: (don't hate me PL'ers) iets rustiger bulken, anders zit je voor je het weet tegen de 20% vp. en iets rustiger bulken is gewoon een kwestie van een paar kleinigheden te schrappen in je voeding of toch eens cardio te doen op dagen dat je hoog zit in carbs.

Extra cardio verkleint men calorie-overschot, waardoor ik niet maximaal gain, toch?

Anders open je in het voeding sexy gedeelte een topic opene over je vragen

Mwah. Er zitten genoeg mensen met ervaring en kennis in mijn log om me op het juiste pad te houden.

Strongmen zoals jij, diaephi en Guts houden met op het juiste krachtpad, kleine bodydildoers zoals Sayer en MassiveBe houden me aesthetic, mede-ecto's zoals Fitnessbeginner, Jochem en Mc voorzien me van voldoende lachwekkende commentaar en nu en dan een mooi artikel of studie die dit of dat bewijst en dan hebben we nog Arnodsi, die me alle kneepjes van het WK-vak leert.

Top combinatie lijkt me dat! :thumbs:

Xd xd xd.
Ik doe trouwens niet meer mee aan kracht, laat staan trianenm

:roflol:

Eén tip: doe geen oefening die guts je aanraadt =$

En echt mooie bench man.
Wat je doel ook is, één ding is belangrijk: namelijk dat doel voor ogen houden & niet constant heen en weer gaan tussen cutten/bulken. Verlies je gewoon teveel tijd mee.

En echt mooie bench man.
Wat je doel ook is, één ding is belangrijk: namelijk dat doel voor ogen houden & niet constant heen en weer gaan tussen cutten/bulken. Verlies je gewoon teveel tijd mee.

Idd, kijk maar naar je sig. Na 4 miljard jaar ben je nog steeds ni buff :(

Extra cardio verkleint men calorie-overschot, waardoor ik niet maximaal gain, toch?

Mwah. Er zitten genoeg mensen met ervaring en kennis in mijn log om me op het juiste pad te houden.

Strongmen zoals jij, diaephi en Guts houden met op het juiste krachtpad, kleine bodydildoers zoals Sayer en MassiveBe houden me aesthetic, mede-ecto's zoals Fitnessbeginner, Jochem en Mc voorzien me van voldoende lachwekkende commentaar en nu en dan een mooi artikel of studie die dit of dat bewijst en dan hebben we nog Arnodsi, die me alle kneepjes van het WK-vak leert.

Top combinatie lijkt me dat! :thumbs:

i was trying to give you serious advice, failed miserably :(

• #2.557
En echt mooie bench man.

Kom nog in de verste verte niet in de buurt van jouw bench :sad:

Wat je nadien zegt is volgens mij wel echt belangrijk; niet teveel heen en weer tussen cutten en bulken, want dan loopt het volledig mis. Probeer me er nu ook bij te houden om niet te gaan cutten, maar gewoon verder te gaan met bulken. Gewoon zo clean mogelijk.

i was trying to give you serious advice, failed miserably :(

Bedoelde er niets slechts mee, integendeel! Net omdat jij ongeveer in dezelfde positie zit als jij, kan jij (kunnen we mekaar) me goede raad geven :)

Benen-training:

Wegens een fake noodgeval met men opa (gelukkig maar), heb ik geen pre-workout kunnen nemen voor de training. Ben dus met een lege maag de gym binnengestapt. Uitbaatster heeft me dan AMG gegeven.50% carbs, 50% proteins en dan met 500ml melk. Smaakte als een gewone whey-shake, maar was beter dan niets.

Frontsquat:
2x10x20
5x30
8x50
5x60
5x65
5x70
4x80 PR!!!!
8x50
Allemaal los. Had beetje schijt aan de smith vandaag, dus allemaal los gedaan. Gymbuddy gevraagd om me te spotten en met wat millimeterwerk lukte dat wel, al was het helemaal niet nodig deze keer. Wou eerst ook te stoppen bij 70kg, maar men buddy verplichtte me om toch die 80kg te doen. Ben hem daar wel dankbaar voor nu :D

Lying Leg Curl:
20xnr4
20xnr5

Seated Calf Raises:
20x30
20x30

Benen helemaal verzuurd, helemaal kapot. Uiteindelijk nog wel een goede training!

En echt mooie bench man.

Hou je dan zelf ook eens aan je eigen advies. :roflol:

Terug
Naar boven