MuscleMeat

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
Ga het gevecht met jezelf eens aan! Het is zonde van je tijd anders man, trainen moet leuk zijn en de progressie ook;) Je had allang 80+ kg kunnen wegen met een goede inzet.
Maar de realiteit leert me dat 95% van de sportschoolbezoekers net zoals jij is; af en toe keihard trainen om vervolgens alles kwijt te raken.
Zonde!

Dat is zeker waar. Ik zie het niet echt als zonde van mijn tijd, aangezien ik wel nog echt geniet van het trainen en het nog altijd graag doe, dus het is gewoon een gezonde leuke hobby, zonder echt duidelijk resultaat.

Had wel leuk geweest moest ik al boven de 80kg gewogen hebben, maar dat komt hopelijk ooit nog. Nu zijn het vaak examens/vakanties die roet in het eten gooien, net zoals ik nu ook weer twee weken op reis ga en dus weer stil lig. Eind juli ben ik terug, zodat ik begin augustus er weer vol in kan (en zal!) vliegen, maar aangezien ik ook weer drie herexamens heb eind augustus, zal ik ook dan weer trainingen missen waarschijnlijk.. (mezelf kennende).

zelf vind ik persoonlijk 12 reps al vrij hoog... misschien effe low reps om terug snel op oud niveau te gaan zitten en dan terug aan de 12 reps te gaan??

kwestie van spiergeheugen moet dat goed te doen zijn??

Twaalf reps is inderdaad niet weinig, maar dat vind ik persoonlijk wel het aangenaamste. Misschien dat ik na mijn reis een nieuw schema maak, maar dat zal ik dan wel even bekijken.

Dat is zeker waar. Ik zie het niet echt als zonde van mijn tijd, aangezien ik wel nog echt geniet van het trainen en het nog altijd graag doe, dus het is gewoon een gezonde leuke hobby, zonder echt duidelijk resultaat.

Had wel leuk geweest moest ik al boven de 80kg gewogen hebben, maar dat komt hopelijk ooit nog. Nu zijn het vaak examens/vakanties die roet in het eten gooien, net zoals ik nu ook weer twee weken op reis ga en dus weer stil lig. Eind juli ben ik terug, zodat ik begin augustus er weer vol in kan (en zal!) vliegen, maar aangezien ik ook weer drie herexamens heb eind augustus, zal ik ook dan weer trainingen missen waarschijnlijk.. (mezelf kennende).

Nouja ga er gewoon echt voor jongen, dat is het enige wat ik kan zeggen.
Ik ga met sprongen vooruit, ben nog nooit zo gelukkig geweest. Mij lijkt het toch dat je trainingen niet zo heel leuk vind als je ze met gemak een maand lang kan missen, dat zou in ieder geval flink aan mij vreten.
80 kg is zeker haalbaar, die twee weken vakantie gaan daar geen verandering in brengen als je gewoon op onderhoud gaat eten... is bij jou nog geen eens 2500 kcal joh.
Ook examens hoeven geen excuus te zijn, iedereen heeft wel tijd om anderhalf uur van huis weg te zijn om even te sporten... dat heet ontspanning;) Vervolgens kan je weer keihard aan de bak voor je examens.

Nouja ga er gewoon echt voor jongen, dat is het enige wat ik kan zeggen.
Ik ga met sprongen vooruit, ben nog nooit zo gelukkig geweest. Mij lijkt het toch dat je trainingen niet zo heel leuk vind als je ze met gemak een maand lang kan missen, dat zou in ieder geval flink aan mij vreten.
80 kg is zeker haalbaar, die twee weken vakantie gaan daar geen verandering in brengen als je gewoon op onderhoud gaat eten... is bij jou nog geen eens 2500 kcal joh.
Ook examens hoeven geen excuus te zijn, iedereen heeft wel tijd om anderhalf uur van huis weg te zijn om even te sporten... dat heet ontspanning;) Vervolgens kan je weer keihard aan de bak voor je examens.

Niet dat ik ze met een gemak kan missen, maar examens putten me meestal wel enorm uit en op examendagen eet ik amper, dus erg veel energie heb ik dan niet meer over om naar de gym te gaan, maar je hebt wel gelijk dat, als ik mijn dagen beter plan, ik normaal altijd voldoende tijd over zou moeten hebben om te trainen.

Mijn onderhoud zal inderdaad niet boven de 2500kcal liggen, maar toch val ik snel af en verlies ik snel kracht. Zo zal ik als ik terugkom weer minstens twee weken nodig hebben om op hetzelfde niveau te geraken als voor mijn reis. Minstens.

Ach, altijd die excuses ... ik heb er genoeg hoor ;) maar dat terzijde; ben net terug van de gym en om eerlijk te zijn, ben ik best tevreden met mijn lichaam. Klinkt misschien vreemd voor jullie en in jullie ogen zal ik een platte mus zijn met een kiekenborstje, maar toch, ik vind mijn lichaam best in orde :p

Deadlift:
12*50
8*70
6*90 (4+2)
3*115 (3*1)
5*100 (5*1)

BOR:
12*40
12*40
8*45
7*45

Wide-Grip Pull-Ups:
11*BW
7*BW
12*(BW-nr9)
8*(BW-nr8)

Lat Pulldown:
12*nr6
10*nr7
6*nr8
4*nr9

Tot hier had ik nog een goed gevoel bij de training, op zich was alles beter dan de vorige rugtraining (die ondertussen al een maand was geleden), maar dan ging ik aan mijn biceps beginnen..

DB Biceps Curl:
10*12
6*12
6*10
Pfff, als ik dit vergelijk met mijn vorige biceps training, is dit lachwekkend. Het is duidelijk dat ik tijdens mijn rugtraining mijn biceps ook al serieus heb gebruikt.

Cable Curl:
12*nr4
12*nr5
10*nr6
7*nr7

Concentration Curl:
8*8
8*7
10*6
Ook dit is lachwekkend in vergelijking met de vorige bicepstraining... Jammer, jammer, jammer!

Iedereen is tevreden als hij met pomp voor de spiegel staat, dan lijk je 5 kilo zwaarder:p En inderdaad lachwekkend, 62 kg :p

Pumped en met goede belichting zie je er idd buffer uit. Ik ben pas tevreden als ik een foto van mijn eige zie en denk: 'boeeeem!!!!' :p

Iedereen is tevreden als hij met pomp voor de spiegel staat, dan lijk je 5 kilo zwaarder:p En inderdaad lachwekkend, 62 kg :p

Zelfs zonder pomp ze, maar je hebt gelijk, met pomp zie ik er inderdaad 5kg zwaarder uit en dan is het pas echt 'indrukwekkend' (:roflol:) :p

Nee, even serieus, ik vind sommige kerels van 100kg 'mooi', fysieken van 10% en 80kg zijn mijn doel, maar op dit moment voel ik me niet echt ongelukkig als ik mezelf in de spiegel zie. Heb het geluk dat ik mooie 'bollen' heb als biceps en ook de v-vorm begint de komen. Weinig tot geen massa, dat is waar, maar toch.

Oke, dit klinkt echt wel vreemd als ik het zo terug lees, maar doordat ik nu toch al een paar jaar 'train', zie ik er gewoon gespierder uit dan vele anderen :)

Pumped en met goede belichting zie je er idd buffer uit. Ik ben pas tevreden als ik een foto van mijn eige zie en denk: 'boeeeem!!!!' :p

Dan ben je dus nog niet vaak tevreden geweest? :trollface:

Zelfs zonder pomp ze, maar je hebt gelijk, met pomp zie ik er inderdaad 5kg zwaarder uit en dan is het pas echt 'indrukwekkend' (:roflol:) :p

Nee, even serieus, ik vind sommige kerels van 100kg 'mooi', fysieken van 10% en 80kg zijn mijn doel, maar op dit moment voel ik me niet echt ongelukkig als ik mezelf in de spiegel zie. Heb het geluk dat ik mooie 'bollen' heb als biceps en ook de v-vorm begint de komen. Weinig tot geen massa, dat is waar, maar toch.

Oke, dit klinkt echt wel vreemd als ik het zo terug lees, maar doordat ik nu toch al een paar jaar 'train', zie ik er gewoon gespierder uit dan vele anderen :)

Dan ben je dus nog niet vaak tevreden geweest? :trollface:

Ik ben ruim 10 kg zwaarder op dezelfde lengte, nog steeds weinig massa. Ik voel me niet echt ongelukkig over mijn lichaam, maar er mag nog zeker 15-20 kg vvm bij.
Wat meten die armen van jou?

Ik ben ruim 10 kg zwaarder op dezelfde lengte, nog steeds weinig massa. Ik voel me niet echt ongelukkig over mijn lichaam, maar er mag nog zeker 15-20 kg vvm bij.
Wat meten die armen van jou?

Met jou fysiek zou ik mij zot gelukkig voelen waarschijnlijk :)
We hebben gewoon verschillende doelstellingen, vrees ik. Jij voelt je er niet content bij en dat drijft je, ik voel mij er niet zo ongelukkig mee dus dat drijft me minder. Ik zit trouwens ook in het verkeerde 'milieu' hier thuis; niemand van mijn vrienden traint en dan krijg ik meteen altijd van iedereen te horen dat ik er goed uitzie, simpelweg omdat mijn bovenarm geen hoop vet is; en dat speelt ook wel een rol in mijn denkwijze, denk ik.

Goh, geen idee, op een heel onnauwkeurige wijze bij mezelf gemeten net, en dan kwam ik uit rond 35cm. Het zal wel ongeveer een idee geven, maar dat kan evengoed nog 2 cm meer/minder zijn.

Dan heb je voor je gewicht goede armen, mijne zijn slechts 34 cm:p
Als je vrienden niet trainen is het juist een goed milieu, dat geeft juist meer motivatie om je eigen ding te doen vind ik.

Laatst bewerkt:
Dan heb je voor je gewicht goede armen, mijne zijn slechts 34 cm:p
Als je vrienden niet trainen is het juist een goed milieu, dat geeft juist meer motivatie om je eigen ding te doen vind ik.

Ow, zijn de jouwe 34cm? Zou me straf lijken dat de mijne dan groter zouden zijn, als jij 10kg meer weegt... Ik zal wel slecht gemeten hebben dan ;)

Dat wel, maar als ik dan een keer geen zin heb om te gaan trainen, is er niemand die me er toch heen sleurt of als bvb je trainingspartner vooruitgang heeft geboekt, is dat toch ook een motivatie om zelf ook een tandje bij te steken :p

Ow, zijn de jouwe 34cm? Zou me straf lijken dat de mijne dan groter zouden zijn, als jij 10kg meer weegt... Ik zal wel slecht gemeten hebben dan ;)

Dat wel, maar als ik dan een keer geen zin heb om te gaan trainen, is er niemand die me er toch heen sleurt of als bvb je trainingspartner vooruitgang heeft geboekt, is dat toch ook een motivatie om zelf ook een tandje bij te steken :p

Quads zijn wel 58 cm en calves 39 cm, daar zitten de kilo's denk ik:p
Gewicht zegt gewoon vrij weinig.

Quads zijn wel 58 cm en calves 39 cm, daar zitten de kilo's denk ik:p
Gewicht zegt gewoon vrij weinig.

Geen idee hoe groot die bij mij zijn, maar waarschijnlijk inderdaad wel een stuk kleiner ;)

Jongens, ik ga vannacht vertrekken op reis en aangezien ik nog een hele hoop moet klaarmaken en dergelijke, zal dit mijn laatste post op het forum zijn tot ik weer terug in men thuishaven ben. Geniet van jullie vakantie en tot binnen twee weken!

Veel plezier!

Ben terug! Geen zin om een lang verhaal neer te typen, maar in het midden van mijn vakantie, zijn mijn vriendin en ik uit elkaar gegaan en heeft zij de trein naar huis genomen. Dit liefdesverdriet (geen coïtus meer :( ) in combinatie met de hitte, hebben wel gezorgd voor een afname in eetlust. Geen idee hoeveel ik weeg nu, maar als het nog 60kg zal ik tevreden mogen zijn vrees ik :)

Morgen even op de weegschaal gaan staan en morgen ook weer naar de gym. Weet nog niet goed wat ik wil gaan doen.

Langs één kant geniet ik het meeste van een splitschema, maar een UB/LB schema is me hier ook al veel aangeraden. Jammer genoeg ben ik één van die kereltjes die UB belangrijker vindt dan LB en dus heb ik nog niet helemaal mijn draai gevonden.

Push/Pull/benen is misschien ok iets, maar ik zou graag toch de komende 3 weken (geen vriendin, geen examens, geen lessen) minstens 4x per week naar de gym gaan, dus, enige suggesties?

Holy shit bro, dat klinkt zuur... Hoe heb je dat nou weer voor mekaar gebokst? Qua schema: zou gewoon split doen, niet alleen maar hoge reps maar wat lager voor je compounds en dan eten. Voornamelijk omdat je zelf aangeeft dat leuker te vinden. Wel handig jou kennende ;)

Holy shit bro, dat klinkt zuur... Hoe heb je dat nou weer voor mekaar gebokst? Qua schema: zou gewoon split doen, niet alleen maar hoge reps maar wat lager voor je compounds en dan eten. Voornamelijk omdat je zelf aangeeft dat leuker te vinden. Wel handig jou kennende ;)

Dit
Knallen op de compounds in een split en niet boven de acht herhalingen gaan.

Sterkte bro!!

Hahaha, you son of a b*ch :p

Dit
Knallen op de compounds in een split en niet boven de acht herhalingen gaan.

Sterkte bro!!

Oké, als jullie denken dat dat het beste is, zal ik daar terug mee beginnen. Zal zometeen eens even kijken naar een goed splitschema. Op de compounds dan 4*8 ofzo?

En over men chick, geen zin om er veel over te vertellen, maar ze heeft smetvrees en dat maakt de relatie er niet gemakkelijker op. Zeker niet indien je dan in een vakantiehuisje zit, waar alles nogal klein is en er niet veel ruimte is om te bewegen. Mensen met een beetje kennis over smetvrees zullen wel weten wat ik bedoel, de andere hebben pech want ik heb geen zin om het allemaal uit te gaan leggen :) Anyway, ze kreeg daardoor een beetje een paniekaanval tijdens onze reis en door de onwetendheid en onbegrip van mijn ouders is alles geescaleert tot er uiteindelijk niets anders op zat dan haar op een trein naar huis te zetten zodat ze tot rust zou kunnen komen.

Ach, heb als verzachtend middel tegen mijn liefdesverdriet mijzelf gisteren een PS3 cadeau gedaan, met Fifa 11 (heeft medemaat van mij ook), BF3 en COD MW 3 :)

sterkte dude!

idd sterkte man..
In ieder geval goed trainen, frustraties kan je in de gym altijd goed kwijt :D

Terug
Naar boven