XXL Nutrition

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter

idd sterkte man..
In ieder geval goed trainen, frustraties kan je in de gym altijd goed kwijt :D

Thanks mannen! Maar zo erg is het nou ook weer niet ;) Anderhalf jaar relatie is lang, maar dit was niet de eerste ruzie en er zijn nog genoeg vissen in de zee hé ;) De dag van de break-up zelf en de dag erna ben ik meestal wel emotioneel, maar nadien ben ik er meestal vrij snel over, of dat was deze en vorige keer toch zo :p

Vandaag weer wezen trainen, voelde goed! Borst en biceps. Wou 4 oefeningen doen voor borst en 3 voor biceps. Drie oefeningen voor borst staan bij mij zowiezo vast (bp, incline bp en flies), maar voor de vierde had ik twijfels. Daarom heb ik voor de eerste keer beroep gedaan op de uitbaatster van de gym en die raadde mij een chestpress aan. Voelde lekker, dus denk wel dat ik die erin laat en ben dus wel blij met haar advies. Van het één kwam het ander, en voor ik het wist raadde ze me ook 3 oefeningen aan voor biceps. Vriendelijk als ik ben - durf nog niet tegen haar in te gaan :( - heb ik haar raad gevolgd. Biceps zijn goed getraind, maar weet niet of het hele plaatje wel klopt, maw jongens, geef jullie mening! :D

Bench Press:
12*20
12*40
8*50
8*50
6*60
5*60 (+2 assisted)

50'ers gingen easy as shit, alleen heeft zich dat niet vertaald in resultaten bij de 60kg. Toch beetje teleurgesteld.

Incline Dumbbell BP:
8*16
8*18
8*18
6*20

16'er was easy peasy. Ook 18kg ging nog vrij vlot, alleen die 20kg was te zwaar om tot 8 te geraken.

Chest Press:
8*nr4
8*nr5
8*nr6
8*nr7

Vooral gelet op de uitvoering en voelde hem eigenlijk wel lekker rekken. Denk dus wel dat ik hem erin hou, tenzij jullie hem afraden?

DB Flies:
15*10
15*10
15*10

Barbell 21:
21*(Z-stang + 5kg)
21*(Z-stang + 10kg)
16*(Z-stang + 12,5kg)

Hammer Curls:
8*9
8*10
6*11

Concentration Curls:
10*7
8*8
6*9

Van McMetron. mag ik niet meer whinen over de weights van mijn curls, dus ga ik dat ook niet doen. Maar stiekem vond ik het toch wel een beetje zwak :(

Wat is jullie mening over deze training? Zit het zo goed met oefeningen en reps? Want ik heb jullie raad opgevolgd, en mooi overal tot 8, behalve bij de flies. Hoop dat jullie eindelijk een beetje content zijn, jullie whiny bitches! :mad:

Hé, je bent het belangrijkste vergeten! :mad:
Pics van de chick die daar werkt? :D

Training ziet er imo goed uit. En je niet te hard fixeren op die 8 reps ;) Soms 5-6 reps en wat zwaarder, soms 9-10reps en iets lichter (hierna wel verzwaren natuurlijk ;))

Daarom heb ik voor de eerste keer beroep gedaan op de uitbaatster van de gym en die raadde mij een chestpress aan.

Say whut? :eek:

Bench Press:
12*20
12*40
8*50
8*50
6*60
5*60 (+2 assisted)

50'ers gingen easy as shit, alleen heeft zich dat niet vertaald in resultaten bij de 60kg. Toch beetje teleurgesteld.

Waarom dan 2x8 met 50 voor je naar 60 gaat? Kost ook energie. Weetje wat: als je de 8 haalt stop je bij 8 en pleur je er voortaan gewicht bij. Pronto. Anders wordt je nooit sterk. Dat geneuzel met die 60kg :p

Incline Dumbbell BP:
8*16
8*18
8*18
6*20

16'er was easy peasy. Ook 18kg ging nog vrij vlot, alleen die 20kg was te zwaar om tot 8 te geraken.

Boeiend, niks met een 6je. Goeie shit.

Chest Press:
8*nr4
8*nr5
8*nr6
8*nr7

Vooral gelet op de uitvoering en voelde hem eigenlijk wel lekker rekken. Denk dus wel dat ik hem erin hou, tenzij jullie hem afraden?

Gewoon doen. Repout aan t eind misschien als je dat lekker vind, of dropsetje.

Barbell 21:
21*(Z-stang + 5kg)
21*(Z-stang + 10kg)
16*(Z-stang + 12,5kg)

Hier heb je 3 setjes staan 21en neem ik aan?

Hammer Curls:
8*9
8*10
6*11

Concentration Curls:
10*7
8*8
6*9

Van McMetron. mag ik niet meer whinen over de weights van mijn curls, dus ga ik dat ook niet doen. Maar stiekem vond ik het toch wel een beetje zwak :

Boeie :p

Btw, BF3 is de shit. Als je pc een beetje in orde is moet je ook eens league of legends spelen en in augustus komt Guild Wars 2 uit.

Hé, je bent het belangrijkste vergeten! :mad:
Pics van de chick die daar werkt? :D

Training ziet er imo goed uit. En je niet te hard fixeren op die 8 reps ;) Soms 5-6 reps en wat zwaarder, soms 9-10reps en iets lichter (hierna wel verzwaren natuurlijk ;))

De chick is niet zo lekker hoor. Zou ze doen, definitely, maar er bestaan knappere 30-jarige ;)

Say whut? :eek:

Waarom dan 2x8 met 50 voor je naar 60 gaat? Kost ook energie. Weetje wat: als je de 8 haalt stop je bij 8 en pleur je er voortaan gewicht bij. Pronto. Anders wordt je nooit sterk. Dat geneuzel met die 60kg :p

Gewoon doen. Repout aan t eind misschien als je dat lekker vind, of dropsetje.

Hier heb je 3 setjes staan 21en neem ik aan?

Boeie :p

Btw, BF3 is de shit. Als je pc een beetje in orde is moet je ook eens league of legends spelen en in augustus komt Guild Wars 2 uit.

:roflol: @ geneuzel :D Ben inderdaad al 4 jaar bezig met die 60kg ...

Repout al bij de chestpress? En nadien dan nog de flies?

Jup, drie setjes 21'en, waarom?

En speel je BF3 op de ps3?
Mijn pc is mijn MacBook van 2008, dus nee, erg goed is hij niet :)

:roflol: @ geneuzel :D Ben inderdaad al 4 jaar bezig met die 60kg ...

Repout al bij de chestpress? En nadien dan nog de flies?

Jup, drie setjes 21'en, waarom?

En speel je BF3 op de ps3?
Mijn pc is mijn MacBook van 2008, dus nee, erg goed is hij niet :)

Je flies zullen er onder lijden maar probeer t eens een keer zou ik zeggen. En vroeg me af of je aan t 21en was of gewoon 21 reps deed. Heb wel BF3 op de ps3 gespeeld, tegenwoordig zit ik er nooit meer op. All league of legends nu :P

zou gewoon jezelf dwingen om over die 60kg te gaan op de BP. opwarmen en knallen op die 60kg... stel je doet 8,7,6 reps, dan doe je even nog iets zwaarder met een gewicht dat je denkt 3x te halen. volgende week probeer je dan 8,8,7 reps te halen en dan weer een gewicht uit te kiezen dat je 1x denkt te halen. faal je? dan stop je ook. zo ga ik meestal te werk en ik ga er elke week op vooruit :p verder ga ik ook nooit over die 8 reps, waardoor de 1ste set uiteindelijk vrij goed gaat, wanneer ik bijna het gewicht uitkrijg op 3 x 8 reps.

zelf vind ik 3 oefeningen voor borst al genoeg en groeien doe ik toch... of tenminste toch in kracht.

Je kan ook een tijdje Flat en incline DB press doen. Dit heeft mij door een plateau geholpen

Je kan ook een tijdje Flat en incline DB press doen. Dit heeft mij door een plateau geholpen

vind ik zelf ook gewoon veel beter! pakken de borst veel harder aan. voor de rest is er bij ons in de gym altijd een bankje vrij en kan je dus ook ALTIJD DB BP. dat was op zich de reden waarom ik dumbbells ging gebruiken.

Je flies zullen er onder lijden maar probeer t eens een keer zou ik zeggen. En vroeg me af of je aan t 21en was of gewoon 21 reps deed. Heb wel BF3 op de ps3 gespeeld, tegenwoordig zit ik er nooit meer op. All league of legends nu :P

Will do, zal volgende keer eens rep-outs doen bij de Chest Press, al voel ik het nu nog altijd in mijn borst, dus dit was een goede training :)

BF3 is deze ochtend aangekomen, maar heb het niet gespeeld. Enkel nog maar CoD:MW3 tot nu toe :p League of Legends, zegt me niets.

zou gewoon jezelf dwingen om over die 60kg te gaan op de BP. opwarmen en knallen op die 60kg... stel je doet 8,7,6 reps, dan doe je even nog iets zwaarder met een gewicht dat je denkt 3x te halen. volgende week probeer je dan 8,8,7 reps te halen en dan weer een gewicht uit te kiezen dat je 1x denkt te halen. faal je? dan stop je ook. zo ga ik meestal te werk en ik ga er elke week op vooruit :p verder ga ik ook nooit over die 8 reps, waardoor de 1ste set uiteindelijk vrij goed gaat, wanneer ik bijna het gewicht uitkrijg op 3 x 8 reps.

zelf vind ik 3 oefeningen voor borst al genoeg en groeien doe ik toch... of tenminste toch in kracht.

3 oefeningen heb ik ook altijd gehad, maar ik dacht, waarom niet nog eentje extra? Misschien is dat de push die ik nodig heb om door mijn 'plateau' te geraken :) Niet dat het echt een plateau is, omdat ik altijd weer opnieuw start en stop, dus ik wordt gewoon niet sterker doordat ik te weinig (consistent) train.

Zal wel je raad opvolgen, en als ik 8 kan gewoon verhogen naar 65. Zullen zien volgende week ;)

Dat is misschien ook nog een goed idee, al zeg ik het - zie hierboven -, het is niet echt een plateau. Indien ik er volgende maand nog hang, op die 60kg, dan zal ik wat meer flat DB gaan benchen ;)

Ben vandaag op weer even binnen gesprongen in de gym, voor een schouders en traps-training, al is er van die traps niet veel in huis gekomen omdat ik te laat in de gym was.

Schouders waren duidelijk nog moe van de borsttraining van maandag, dus niet lachen als je de lage weights ziet ;)

Military Press:
12*20
8*30 (hier voelde ik al dat het fout zat)
8*35
6*40 :(
4*42,5
Mijn plan was eigenlijk om naar 45kg te gaan, daar zoveel mogelijk mee te doen en dan nog eens zien wat ik eruit zou krijgen bij 50kg, maar ik voelde al bij de 30kg dat dat te zwaar ging zijn. Zelfs die 40kg ging niet lekker en kreeg ik al niet meer bij 8, maar ik vond het toch nog iets te laag om mee te stoppen, dus heb ik er nog maar 2,5kg bijgehangen. Zwak! :mad:

DB Shoulder Press:
12*12 (wou 8, maar ging veel te vlot!)
8*14
8*16
4*18 damn :mad:
6*16
Dit ging al iets beter, hier ben ik nog vrij tevreden mee.

Lateral Raise:
12*8
9*8
8*8
6*8
Nee, dit ging niet lekker. Vorm en techniek was bij de laatste reps ook steeds ver te zoeken. Klote.

Rear Delt Raise:
12*7
12*7
8*8
8*8
Tijd was bijna op, dus heb ik dit bijna zonder rustpauzes gedaan. Ging ook niet lekker.

Barbell Shrugs:
18*50 (B)
13*50 (O)
Men geslachtsdelen zaten weer in de weg - te weinig coïtus?! - en ik stoorde me al mateloos aan mijn klote (dubbelzinnig ;) ) training dus dit ****te het helemaal op. Stond klaar om mijn broek af te trekken ... toen de uitbaatster zei dat ze ging sluiten.

****ed up training. Nooit meer. FUARK!

Men geslachtsdelen zaten weer in de weg - te weinig coïtus?! - en ik stoorde me al mateloos aan mijn klote (dubbelzinnig ;) ) training dus dit ****te het helemaal op. Stond klaar om mijn broek af te trekken ... toen de uitbaatster zei dat ze ging sluiten.

Haha, waarschijnlijk is "aftrekken" in Vlaanderen wat wij in Nederland "uittrekken" noemen, maar wat wij in Nederland "aftrekken" noemen is iets heeeel anders... ;)

Schouders waren duidelijk nog moe van de borsttraining van maandag, dus niet lachen als je de lage weights ziet ;)
Dan is er iets mis met je techniek denk ik?

:roflol: ik heb iets veel 'erger' mee gemaakt! Vorig jaar heb ik een tijdje tijdens de sluitingsuren getraind met die kerel die daar werkt. Aangezien er niemand was, kleden we ons ook niet om in de kleedkamer, maar aan de toog vanvoor.
Ik stond rustig in mijn onderbroek een sms te sturen naar iemand en ineens stond de vrouw van de eigenaar naast mij:roflol: was best wel genant :o

Haha, waarschijnlijk is "aftrekken" in Vlaanderen wat wij in Nederland "uittrekken" noemen, maar wat wij in Nederland "aftrekken" noemen is iets heeeel anders... ;)

I know, maar na het belgische aftrekken stond het nederlandse aftrekken op de planning, gewoon, om wat stoom af te laten ... ;-)

Dan is er iets mis met je techniek denk ik?

:roflol: ik heb iets veel 'erger' mee gemaakt! Vorig jaar heb ik een tijdje tijdens de sluitingsuren getraind met die kerel die daar werkt. Aangezien er niemand was, kleden we ons ook niet om in de kleedkamer, maar aan de toog vanvoor.
Ik stond rustig in mijn onderbroek een sms te sturen naar iemand en ineens stond de vrouw van de eigenaar naast mij:roflol: was best wel genant :o

Vertel?

Hahaha, lekker :p Was het een knappe? :p

I know, maar na het belgische aftrekken stond het nederlandse aftrekken op de planning, gewoon, om wat stoom af te laten ... ;-)

Vertel?

Hahaha, lekker :p Was het een knappe? :p
Het is imo niet normaal dat je schouders 2 dagen na je borsttraining nog 'slap/zwak' zijn. Druk je je schouderbladen tegeneen tijdens je borsttraining?

Dat is best een milf :o en nee ik heb geen pics :p

Het is imo niet normaal dat je schouders 2 dagen na je borsttraining nog 'slap/zwak' zijn. Druk je je schouderbladen tegeneen tijdens je borsttraining?

Dat is best een milf :o en nee ik heb geen pics :p

Hmm. Ik ging er steeds vanuit dat een borsttraining ook 'intensief' was voor de schouders, maar dat is dus niet helemaal zo?

Ja, ik probeer steeds een lichte arch te doen en druk men schouderbladen tegen elkaar, in het bankje.

Hmm. Ik ging er steeds vanuit dat een borsttraining ook 'intensief' was voor de schouders, maar dat is dus niet helemaal zo?

Ja, ik probeer steeds een lichte arch te doen en druk men schouderbladen tegen elkaar, in het bankje.
Buiten wat stijve voorste koppen (door de crossover vooral) heb ik daar nooit last van.

Kan persoonsgebonden zijn, kan ook gebrek aan techniek zijn. Ben niet zeker :o

Buiten wat stijve voorste koppen (door de crossover vooral) heb ik daar nooit last van.

Kan persoonsgebonden zijn, kan ook gebrek aan techniek zijn. Ben niet zeker :o

Hmm, dan ligt het inderdaad waarschijnlijk aan mijn BP-techniek, al was het ook al lang geleden dat ik nog was gaan trainen en slaap ik de laatste tijd enorm slecht, misschien...?

Ach, geen idee. Misschien is dit wel mijn 'echte' schouder-niveau :p

Btw, op naar de gym nu, voor een stevige (?) rug-training!

Go, and kick some ass!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

House1280x1024.jpg

misschien zma eens proberen?

Wat is ZMA?

Gisterenavond rug gaan trainen, was niet zo succesvol. Heb geprobeerd om mijn vorige rugtraining van een 3 weken geleden te benaderen, maar dat is niet helemaal gelukt. Vooral gripproblemen bij de deadlift.

Rug- en tricepstraining vrijdag 3 augustus 2012

Deadlift:
12*50
8*70 (6+2)
6*90 (3+3)
5*100 (5*1)
2*115 (2*1)
Op 115kg heb ik vooral gefaald door mijn grip. Hierdoor was de vorm ook niet meer al te best, dus ben ik ermee gestopt. Misschien volgende keer maar eens proberen met mijn straps.

BOR:
12*40
12*40
8*45
6*45
Mèh.

Wide-Grip Pull-Ups:
9*BW
5*BW
12*(BW-nr8)
7*(BW-nr7)
Deze gingen 3 weken geleden toch beter, dus toch weer wat kracht verloren blijkbaar.

Lat Pulldown:
8*nr7
8*nr7
6*nr8
- Lange pauze - (gesprek met uitbater die me 3000kcal aanraad)
8*nr8

Dips: (Machine)
15*BW
Ging veel te gemakkelijk. Vroeg dan maar aan bazin of ze toevallig een belt hadden om extra gewicht aan te hangen, maar hierop was het antwoord negatief. Ze raadde me aan om te gaan dippen tussen twee bankjes, met extra gewicht op mijn benen. Braaf zoals ik ben, heb ik maar geluisterd en ben ik gaan dippen tussen twee bankjes.

Dips: (Tussen twee bankjes)
20*(BW+15kg)
15*(BW+20kg)
10*(BW+30kg)
Voelde lekker aan, brandde goed en was enorm zwaar voor mijn triceps, dus deze hou ik er waarschijnlijk wel in, of is dat geen goed plan?

Triceps Dumbbell Extension:
12*12
12*14
10*16
5*18 lol (PR?)

Cable Pulldown:
12*nr5
8*nr6
6*nr7 + repout

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 15:40 ----------

Ohja, eergisteren nog even op de weegschaal gaan staan 's ochtends, resultaat: 60,9kg. :o

In ieder geval sterkere DL's als ik :D

Terug
Naar boven