Fitness Seller

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
Stond eigenlijk niet in de planning om vandaag te trainen, aangezien ik thuis zat zonder fitnessabbo van een gym in de buurt. De gewichten die ik zelf boven heb liggen kan ik nog wel gebruiken, maar enkel voor low weight exercices aangezien de klemmen kapot zijn.

Was dus eigenlijk niet van plan om te trainen, maar zat in de zetel en verveelde me (op een vrijdagavond :fa:) en dus ben ik toch maar naar boven gegaan om op een ijskoude zolder te gaan trainen :cool:

Had niet echt een idee wat ik wou/kon trainen, maar heb gekozen voor kleinere spiergroepen die ik nooit apart train, maar misschien wel wat onderhoud kunnen gebruiken: traps & onderarm!

Barbell Shrugs:
20*30 (B)
20*40 (O)
20*50 (B)
20*50 (O)
Strict en gecontroleerd. Zeer traag uitgevoerd, lekker branden!! :fire:

Seated Reverse Fly:
12*6
12*6
12*6
12*6

Reverse Barbell Curl:
10*30
8*30
6*30
Heb geen EZ-bar, dus moest het met een volledig rechte doen, en dat was niet zo aangenaam. Voelde het wel in mijn onderarmen, maar heb toch maar 3 sets gedaan.

Barbell Wrist Curl:
12*30
12*30
12*30
Gaat volgens mij ook beter met een EZ-stang, maar voelde het wel weer in mijn onderarmen en ze staan vrij hard nu, dus het zal wel effect hebben gehad.

Grippers: (Met 2 sec hold)
3*12
Ging beetje gemakkelijk, maar had ze liggen dus kan ik ze maar beter ook gebruiken :)

Gisteren borst/biceps gaan trainen and boys, I did it! :cool:

Bench Press:
12*20
12*40
12*60 Mooi.
12*60 Hell YEAH!! :cool:
7*65
5*65
Hupla, geen gezeik meer met 50'kgers, eindelijk sterk genoeg om die 60'ers aan te pakken!

Incline DB BP:
12*20
10*22
9*22
5*24

DB Fly:
15*12
15*12
15*12

Chest Press:
12*50
12*55
12*55
7*60

DB Biceps Curl:
12*10
12*12
10*12

Barbell Curl:
10*30
10*30
9*30

DB Hammer Concentration Curl:
12*8
12*8
9*9

Borst en biceps stonden staalhard na de training. BAM! Voelde zeer goed, zeker na een hele zondag op de zetel te hebben gelegen met hoofdpijn en zware verkoudheid. Ook gisteren dan wat langer in bed blijven liggen aangezien ik weer wakker werd met hoofdpijn toen wekker afliep. Hele dag door goed proberen te drinken, maar toch met lichte hoofdpijn naar gym gegaan. Weinig zin, maar mezelf toch verplicht. Dan voelde die BP echt wel lekker aan :) Hoef er natuurlijk niet bij te vertellen dat de hoofdpijn nadien verdwenen was ;)

:fuu: straks ben je sterker dan mij :fuu:

Ben je zeker dat het geen 10kg barbell is? :D

Laat ons hopen van niet :roflol:

Weer een enorm drukke week achter de rug, door vele groepswerken en door een syntheseproject voor Accenture die zeer tijdrovend is en waarbij we deze week een deadline dienden te halen.

Vandaag pas terug tijd kunnen maken om te gaan trainen en dat ging meer dan behoorlijk :)

Deadlift:
12*60
8*80
6*105 (MG)
6*110 (MG)
6*115 (Straps)
Laatste rep was heavy en ging trager dan de rest. Normaal ga ik altijd ofwel vrij vlot naar boven ofwel helemaal niet :p Nu ging het bij de laatste rep vrij traag en was het even nodig om op de tandjes te bijten. Rug stond nadien wel lekker strak.

Wide-Grip Pull-Ups:
15*(BW+4kg)
10*(BW+6kg)
8*(BW+6kg)
5*(BW+8kg)

Cable Row:
12*27
12*32
12*36
12*41
Lekker.

Straight Cable Pulldown:
12*27
12*27
12*32
12*32

DB Row:
12*20
12*22
12*24

Heb één oefening niet kunnen doen en bij de DB Rows ook één set minder dan vooraf gepland, omdat er oude 'kennissen' ook aan het trainen waren. Het waren twee kerels waarmee ik meerdere jaren geleden samen op school zat in het middelbaar, maar nadien amper/nooit meer heb gesproken. Beide kerels waren zowat de 'stoere coole kerels' van het middelbaar en hadden toen (in het middelbaar) nooit echt zin om met me te spreken. De ene deed atletiek, was 1m 70 met 70kg aan 8-10%, terwijl de andere rugby deed. Het waren dus zowat de sterkste kerels van de 'speelplaats' in het middelbaar en diegene met de meeste meisjes, je kent dat ;) Zelf was ik toen 1m 50 met 40kg ofzo, dus niet meteen de stoere jongen :p

Toen ik aankwam in gym waren ze al bezig met trainen en toen ik naar men DL-plek ging, kwam ik voorbij hen en zei een simpele "hey" en liep door. Erg veel interesse hadden ze nog niet in me, al zagen ze wel dat het niet men eerste keer in de gym was. Toen begon ik te deadliften en ik voelde hun ogen in men rug prikken, zeker bij men werksets. Zag ze toen Wide-Grip Pull-Ups doen, maar ze haalden amper 5 sets, dus daar stopten ze vrij snel mee. Na men deadlift ging ik het doen en zag dat ze met verstomming geslagen waren toen ik extra weights ging halen :roflol: EGO-BOOST

Na men Cable Rows waren ook men armen wat meer met bloed doorlopen en toen begon het. Ze kwamen vragen of ik nog oefeningen voor hen wist, hoe lang ik al trainde, of ik hen kon helpen, welk gewicht ik pakte ... Zelf deden ze de BP 4*12*40kg, dus moest intern al lachen xD Toen ik nadien even naar het dumbbellrack aan het staren was, vroegen ze of ik op zoek was naar de 36kg'ers :) EGO-BOOST

Op het einde de vraag gekregen of ik niet eens met hen wou meetrainen, omdat ik duidelijk wel wist waar ik mee bezig was. Mooi, eindelijk wat respect en jawel, mijn zelfvertrouwen heeft daardoor wel een boost gekregen :)

Ik weet dat ik nu overkom als een vrouw en dat het allemaal wat lullig lijkt, maar ik heb al jarenlang problemen met men zelfvertrouwen. Niet dat ik het altijd laat doorschijnen of het echt voor problemen zorgt, maar ik heb het gewoon te weinig en daar is nu wel wat aan veranderd. Ik weet dat ik nog geen zware gewichten hef en dat ik nog altijd niets voorstel met 63kg (:roflol:) maar het is wel een verschil met een paar jaar geleden en dat doet deugd.

Sorry voor de lange lap tekst, het belangrijkste is dat ik wat meer zelfvertrouwen heb gekregen vandaag en das mooi :)

Ik vind dit zeker nette lifts met je 63kg
Deadlift is mijn slechtste spiergroep en die is slechter als jouwe.
Verder zijn die pull-ups ook gewoon naice doe je ze met belt of gewoon met dumbbell tussen je voeten?
Leuk verhaal trouwens om te lezen maar je gaat hopelijk toch niet echt met ze trainen?

Ik vind dit zeker nette lifts met je 63kg
Deadlift is mijn slechtste spiergroep en die is slechter als jouwe.
Verder zijn die pull-ups ook gewoon naice doe je ze met belt of gewoon met dumbbell tussen je voeten?
Leuk verhaal trouwens om te lezen maar je gaat hopelijk toch niet echt met ze trainen?

Thanks! Deadlift is wel een oefening die ik al meerdere jaren doe, vaak ook mee gestopt, maar die zat er al wel van in het begin regelmatig mee tussen, dus dat zal er ook wel wat mee te maken hebben dat die nu redelijk sterk is voor men gewicht.

Die pull-ups doe ik met een dumbbell tussen men voeten; niet echt aangenaam maar heb (nog) geen belt.

Goh, heb toegezegd om een keertje met hen mee te trainen, maar ben niet van plan om er een gewoonte van te maken. Aangezien ze maar één maal in de week kunnen komen, doen ze altijd fullbody. Ga maandag waarschijnlijk voor een keertje benen trainen dan, en dan moet ik nog eens nadenken over enkel FB-oefeningen (géén deadlift/squat).

tl;dr

JK :P
Is altijd mooi zo'n dingen! Heb het ook al een paar keer meegemaakt

Thanks! Deadlift is wel een oefening die ik al meerdere jaren doe, vaak ook mee gestopt, maar die zat er al wel van in het begin regelmatig mee tussen, dus dat zal er ook wel wat mee te maken hebben dat die nu redelijk sterk is voor men gewicht.

Die pull-ups doe ik met een dumbbell tussen men voeten; niet echt aangenaam maar heb (nog) geen belt.

Goh, heb toegezegd om een keertje met hen mee te trainen, maar ben niet van plan om er een gewoonte van te maken. Aangezien ze maar één maal in de week kunnen komen, doen ze altijd fullbody. Ga maandag waarschijnlijk voor een keertje benen trainen dan, en dan moet ik nog eens nadenken over enkel FB-oefeningen (géén deadlift/squat).
Hoe kan je nu fullbody trainen zonder deadlift of squat? :dunno:

Hoe kan je nu fullbody trainen zonder deadlift of squat? :dunno:

Squat ga ik zelf maandag doen, deadlift doe ik later op de week. Heb geen zin om ze uit te gaan leggen aan die twee, gaan we veel te veel tijd mee verliezen.

---------- Post toegevoegd Sun 11 Nov 2012 om 12:33 ----------

2 augustus 2012: 60,9kg

10 augustus 2012: 62,1kg

4 september 2012: 61,0kg

13 September 2012: 62,3kg

11 November 2012: 64,0kg

Zit een nette stijgende lijn in let op dat het niet te snel gaat.
Ik heb van 65 tot 70 de laatste paar kg te veel vet mee gegaint ookal is me aanleg daar niet voor.

Netjes dude

Zit een nette stijgende lijn in let op dat het niet te snel gaat.
Ik heb van 65 tot 70 de laatste paar kg te veel vet mee gegaint ookal is me aanleg daar niet voor.

Erg snel gaat het toch niet, ofwel? Ben gewoon blij dat het een beetje stijgt en nu proberen vol te houden hé, die handel :)

Hmmz, ik dacht altijd dat ik niet gemakkelijk vet bij kan komen, is dus misschien niet helemaal zo?

Thanks, Kraft!

MANNEN!!!

Groot nieuws; sinds vandaag (gisteren) is er weer een squat te vinden in mijn log! Hou je vast aan de takken van de bomen, want hier komt hij! :)

Squat:
12*20
8*40
8*50
8*50
5*60
5*60
5*60
3*70
3*70
Wou eigenlijk een volledige beentraining doen, maar de apparaten in men gym zijn niet echt denderend en in lunges had ik niet echt veel zin :p Daarom maar wat extra reps gedaan en dat voelde best lekker :)

Allemaal zo diep mogelijk gedaan, maar helemaal ATG was het nog niet, omdat ik niet zo lenig ben. Parallel waren ze volgens mij wel allemaal.

Kleine opmerking en vraag: bij de laatste 2 setjes, met 70kg, was er bij elke set één rep die minder goed ging qua vorm. Onderrug kon ik steeds perfect blijven opspannen en die stond altijd 'hol' en men benen konden het gewicht nog wel omhoog duwen, maar twee maal gebeurde er iets 'vreemds' en weet niet goed waar het aan ligt. Tijdens die vreemde sets, kon ik mijn benen wel strekken en was mijn rug recht, maar bleef mijn rug langer verticaal, waardoor het eigenlijk bijna een goodmorning was, als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn benen waren bijna gestrekt vooraleer ik mijn bovenlichaam terug recht kon trekken ... hoop dat jullie het beetje begrijpen?

Aangezien ik vrijdag een FB ga doen met die 2 kerels van vorige week, heb ik besloten om nu maar even wat te deadliften:

Deadlift:
8*70
8*70
5*80
5*80
3*90
3*90
Geen straps bij, dus heb er gewoon een soort 'griptraining' van gemaakt. Ook had de squat er al serieus in gehakt, dus erg veel energie had ik niet meer over. Pittige combinatie :)

Standing calf raise:
15*(40+smith-stang)
15*(50+smith-stang)
15*(50+smith-stang)
15*(50+smith-stang)

Dat met die squat overkomt mij ook welis volgens mij betekent dat dat het eigenlijk te zwaar is en dat je gaat helpen met je rug.
Maar kan ook anders liggen.

Ja je weet het nooit kwa vet ik was ook altijd still ecto maar als je combo van je voedingsschemahoud en dan daartussen door veel snack's bijv dan gaat het meestal toch wel hard .
Dus ik wil als tip geven let daar goed op kan je beter maandje langer doen over 1 kg dan dat je het er zo weer moet af cutten.

Waar train je ?

Dat met die squat overkomt mij ook welis volgens mij betekent dat dat het eigenlijk te zwaar is en dat je gaat helpen met je rug.
Maar kan ook anders liggen.

Ja je weet het nooit kwa vet ik was ook altijd still ecto maar als je combo van je voedingsschemahoud en dan daartussen door veel snack's bijv dan gaat het meestal toch wel hard .
Dus ik wil als tip geven let daar goed op kan je beter maandje langer doen over 1 kg dan dat je het er zo weer moet af cutten.

Ah ok, volgende keer toch maar geen 70kg dan. Rustig terug opbouwen vanaf 50 lijkt me beter plan.

Wat bedoel je met 'veel' snacks? Want ik durf 1/2x per week 's avonds wel eens wat gezouten noten of chips achterover slaan, maar voor de rest eet ik eigenlijk enkel gewoon men maaltijden.

In fitnesscenter "het eiland" op het "eilandje" in Antwerpen. Dicht bij het MAS. Jij traint ook in Antwerpen?

Snacks versta ik eigenlijk onder alles wat niet clean eten is of beetje in de buurt.
Op ze tijd kan dat natuurlijk wel.
Maar in normale hoeveelheden.

Terug
Naar boven