MuscleMeat

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
5x5x62,5. Blijf er steken omdat ik nu al een paar weken aan het droogtrainen ben, kracht gaat niet erg vooruit.
Aan de ene kant wil ik graag weer bulken voor meer, maar moet nu gewoon even zorgen dat ik 'droog' sta. Zodat ik vanaf daar lekker kan doorbulken.
Zit op ~15%

Alleen is mijn dumbbell bench press dramatisch :roflol:

Droogtrainen, wat moet ik daar juist onder verstaan?

5*5*62,5 moet mij ook nog wel net lukken denk ik, al zal het niet veel meer zijn dan dat. Wat weeg je nu?

15% is inderdaad een vp waarbij ik het enigzins kan begrijpen, al zit ik daar niet veel onder denk ik en heb ik echt geen zin om te cutten :p

Tot 14 januari. Hoelang ga jij naar lille?

Tot begin februari. Ik gok dat men lessen opnieuw beginnen ergens rond 7 februari ofzo. Op zich zou je een maandabbo kunnen nemen, alleen jammer dat je dat klote lidmaatschap ook nog erbij moet nemen, wat de kostprijs wel serieus opdrijft, dus tenzij je plannen hebt om in de grote vakantie en verder id toekomst ook nog regelmatig daar te gaan trainen, is het wel prijzig.

droogtrainen is een beetje het zelfde als cutten dus afvallen.

Vandaag trouwens ook weer wezen trainen :)
Stond ook weer niet op de planning omdat ik gisteren reeds geweest was, maar nu had ik tijd vandaag en dus dacht ik dat het maar beter was om er meteen gebruik van te maken!

Squat:
12*20
8*40
8*50
8*60
5*65
7*65
Laatste rep ff op de tandjes moeten bijten en vorm bij de laatste rep was niet meer helemaal 100% en zat halverwege even vast, maar we zijn boven geraakt ;)

Deadlift:
8*50
8*60
8*70
8*100 (MG)
6*105 (MG)
5*110 (straps)
Damn, dit was heavy. Zware verzuring in de bovenbenen en het was al meer dan 2 weken geleden dat ik nog had gedeadlift, dus voelde het wel. Ben blij dat ik toch heb doorgezet en ben best 'trots' op het gewicht dat ik nog gelift kreeg na die squat, al zijn dit wel geen PR's natuurlijk.

Standing Calf Raise SUPERSET Barbell Shrugs:
15*(smithstang + 40) SS 15*50 (Bovenhands)
15*(smithstang + 45) SS 15*50 (Onderhands)
15*(smithstang + 50) SS 15*50 (Bovenhands)
15*(smithstang + 55) SS 15*50 (Onderhands)

Best een pittige training en ook al waren het maar 4 oefeningen, het leken er veel meer :p Squat en deadlift in één training is heftig!

---------- Post toegevoegd Wed 19 Dec 2012 om 23:24 ----------

droogtrainen is een beetje het zelfde als cutten dus afvallen.

Maar je trainingen blijven dezelfde?

Bij de meeste mensen blijven de trainingen wel het zelfde.
Ik heb ook gehoord (ik heb hier mezelf nog niet op gespecificeerd )maar dat het beter is om het zelfde te blijven trainen.
Verder als iemand echt laag in VP staat dan zeg je ook wow die staat echt droog.
Vandaar dat het woord droogtrainen daarvan komt.
Gewoon zelfde betekenis maar andere verwoording.
Ik weet niet of dit allemaal 100% correct is maar zo beleef ik het op dit moment.

Je gaat lekker vooruit man ik volg je wel altijd maar post niet altijd.
Maar je boekt goeie vooruitgang zet zo door;)

:roflol:

Met droogtrainen bedoel ik gewoon cutten ja, vind droogtrainen beter klinken.
Weeg 80-81kg, maar wil meer 'aestheticness' vandaar een cut naar 8 á 10% (waarschijnlijk geef ik het op bij 10% :D)

Ben je laat begonnen met je squats? Omdat je net zoveel benched als squat

Bij de meeste mensen blijven de trainingen wel het zelfde.
Ik heb ook gehoord (ik heb hier mezelf nog niet op gespecificeerd )maar dat het beter is om het zelfde te blijven trainen.
Verder als iemand echt laag in VP staat dan zeg je ook wow die staat echt droog.
Vandaar dat het woord droogtrainen daarvan komt.
Gewoon zelfde betekenis maar andere verwoording.
Ik weet niet of dit allemaal 100% correct is maar zo beleef ik het op dit moment.

Je gaat lekker vooruit man ik volg je wel altijd maar post niet altijd.
Maar je boekt goeie vooruitgang zet zo door;)

Oké thanks man. Dacht dat er misschien wel een verschil zat tussen cutten en droogtrainen, maar blijkbaar dus niet ;)

Bwaaah, vooruitgang zou ik het niet echt noemen. Deze deadlift kon ik 2 maanden geleden ook al, alleen was het toen wel als eerste oefening en niet met nog een squat ervoor. Hoop dat dat een verschil maakt.

:roflol:

Met droogtrainen bedoel ik gewoon cutten ja, vind droogtrainen beter klinken.
Weeg 80-81kg, maar wil meer 'aestheticness' vandaar een cut naar 8 á 10% (waarschijnlijk geef ik het op bij 10% :D)

Ben je laat begonnen met je squats? Omdat je net zoveel benched als squat

Hahahaha :p
Mwah, 10% is ook al wel lekker en 8% behalen is nog redelijk te doen (afhankelijk van je lichaamstype en motivatie natuurlijk) maar erop blijven staan is volgens mij het moeilijkste en als dat niet je doel is (je gaat terug bulken), zou ik gewoon stoppen op 10%.

Euhm, ik denk dat dit men 5e losse squat is dit jaar, dus ja, ben er wel vrij laat mee begonnen denk ik :p

Vrijdagmiddag gaan trainen, maar was niet helemaal in vorm. Vriendin was blijven slapen en moest haar vroeg afzetten op de trein.

Bench Press:
12*20
12*40
12*60
10*65 (tevreden)
8*65 (tevreden)
4*70 (teleurgesteld :( )

DB Incline BP:
12*20
12*22
11*22
8*24

DB Flies:
12*12
12*12
12*12

DB Curl:
12*10
12*12
8*14

Hammer Concentration Curl:
12*8
12*9
12*10

:sd:

Wat verwachtte je dan in de laatste set bp?

Meer eten :whip:

Ach, een training kan eens een keer tegenvallen. Volgende keer pak je er misschien 6.

Hoop het. Mentaal is het een zwaar spelletje..

I'm trying! Shakies en kwark, jij weet!

Deadlift:
8*60
8*80
6*100
6*110
Mijn straps liggen nog op mijn kot en die is momenteel afgesloten, dus kan ze niet gaan halen. Zonder straps lukt het me echt niet om die stang vast te houden, dus veel hoger dan 110 zal ik niet geraken deze week. Heb vooral op techniek en vorm gelet en de reps traag en gecontroleerd uitgevoerd. Heftig en rug stond dan ook serieus opgespannen na dit kleine aantal sets, amper 4!

Wide-Grip Pull-Ups:
15*BW
8*(BW+4)
6*(BW+4)
5*BW
Pfff. Die kleine dumbbell van 4kg maakt toch een groot verschil. Of het verschil lijkt in ieder geval toch groter dan bij dips :p

DB Row:
12*16 (te laag begonnen)
8*18
12*22
10*24

Lat Pulldown:
12*nr7
8*nr8
8*nr8
5*nr9

Cable Row:
12*nr7
10*nr8
8*nr8

Voorbije dagen waren niet optimaal qua rust. Op gebied van eten zeker voldoende, al was het wel iets vettiger dan normaal. Weinig slaap van voorbije dagen, het studeren van vandaag (en het daarbijhorende fappen) had ervoor gezorgd dat ik niet enorm veel zin had om te gaan. Energiepeil stond op een laag pitje, maar uiteindelijk toch redelijk tevreden met training.

Slaapwel!

2 augustus 2012: 60,9kg

10 augustus 2012: 62,1kg

4 september 2012: 61,0kg

13 September 2012: 62,3kg

11 November 2012: 64,0kg

3 December 2012: 64,2kg

27 December 2012: 64,8kg

Ervan uitgaande dat mijn gewicht op 2 augustus min of meer stabiel was en nu ook vandaag op 27 december min of meer, dan ben ik dus 4kg bijgekomen op 5 maanden, wat me op een gemiddelde brengt van 0,8kg per maand.

Lijkt me enigzins wel plausibel?
Heb wel het voel dat men maag deze ochtend niet helemaal leeg was (kwark en shake gisterenavond na training nog), maar was al wel naar wc geweest en heb nadien toch een omelet van vier eieren vrij gemakkelijk naar binnen gekregen, dus het zou kunnen.

Linkerbiceps doet wel een beetje 'pijn' en denk niet dat het spierpijn is, maar eerder 'slechte pijn'. Rug is stijf, vooral onderrug, maar ook hier zitten precies 'slechte pijntjes' in. Heb een beetje een dubbel gevoel en weet niet wat het juist is.

Vanavond ga ik waarschijnlijk benen trainen, maar zonder squat en met legpress. Rug niet teveel belasten vanavond dus.

Is gewoon een goede progressie :)

Ivm die biceps, 'ruk' je aan de bar? Of bouw je eerst spanning op?

Is gewoon een goede progressie :)

Ivm die biceps, 'ruk' je aan de bar? Of bouw je eerst spanning op?

Ik weet dat ik er niet aan mag rukken, dus ik denk dat ik dat gisteren dan ook niet gedaan heb. Punt is wel dat ik er gisteren niet echt speciaal heb op gelet en dat ik het misschien wel onbewust heb gedaan.

Of misschien was ik te overmoedig met andere oefeningen (db row, cable row, lat pulldown) en heb ik teveel op men biceps getrokken...

EDIT: Moet je trouwens niet studeren? ;) Hoe gaat het ermee?

Ik weet dat ik er niet aan mag rukken, dus ik denk dat ik dat gisteren dan ook niet gedaan heb. Punt is wel dat ik er gisteren niet echt speciaal heb op gelet en dat ik het misschien wel onbewust heb gedaan.

Of misschien was ik te overmoedig met andere oefeningen (db row, cable row, lat pulldown) en heb ik teveel op men biceps getrokken...

EDIT: Moet je trouwens niet studeren? ;) Hoe gaat het ermee?
Dat kan ook. Je moet denken dat je handen haken zijn en je moet trekken met je rug, niet met je armen ;)

:roflol::roflol: ja eigenlijk wel, maar ik heb maar 3 examens. En dat zijn 3 vakken van vorig jaar, dus die heb ik al 2x geleerd :o Nu zit ik op mijn kamer en doe alsof ik leer :o
Moet jij niet leren? :P

Dat kan ook. Je moet denken dat je handen haken zijn en je moet trekken met je rug, niet met je armen ;)

:roflol::roflol: ja eigenlijk wel, maar ik heb maar 3 examens. En dat zijn 3 vakken van vorig jaar, dus die heb ik al 2x geleerd :o Nu zit ik op mijn kamer en doe alsof ik leer :o
Moet jij niet leren? :P

Zal er volgende keer op letten, want denk dat ik dat gisteren niet helemaal correct heb gedaan. Deadlift was volgens mij wel goed uitgevoerd, dus als het geen gewone spierpijn is, komt het door één van die oefeningen vrees ik.

Hahaha dat is 'zuur' :p Heb je beetje geluk met examenrooster dan?
Ik ken het gevoel ;) Heb er zelf ook maar 4, maar ze zijn op:
Maandag 7 januari - examen op 20/20 punten
Vrijdag 18 januari - examen op 10/20 punten
Vrijdag 25 januari - examen op 10/20 punten
Vrijdag 1 februari - geen leerstof, maar 'verdediging' of 'extra uitleg' over een project van het voorbije semester.

Ik heb dus amper leerstof te kennen en dan zijn ze nog zo verspreid, dus heb echt geen reet te doen dezer dagen. Zonder tijdsdruk studeren is onmogelijk.

Dit is mijn schema:
Donderdag 10jan Frans (mondeling)
Vrijdag 11jan Frans (schriftelijk)
Woensdag 16jan Inleiding tot het recht
Vrijdag 18jan RZL

Valt dus goed mee

Linkerbiceps is meer aan het opstijven naarmate de tijd tikt. Als ik men arm strek, is het stijf (en lichte pijn? Twijfelgeval ..) vlak achter het 'kuiltje' van men elleboog.

Ken het gevoel niet echt goed en het lijkt wel op spierpijn na een goede training, maar toch is het anders. Vreemd.

Nu maar even naar gym voor beentjes!

Was op een te traag tempo aan het trainen in het begin, dus op het einde moest ik ineens gas beginnen geven en dan was het uiteindelijk qua gevoel nog wel een degelijke training. Benen zijn nu wel niet erg stijf, dus zo goed zal de training dan toch niet geweest zijn :(

Leg Press:
12*(sledge + 40)
12*(sledge + 60)
8*(sledge + 80)
8*(sledge + 100)
8*(sledge + 110)
8*(sledge + 120)

Seated Leg Curl:
12*nr6
10*nr7
8*nr8
10*nr7