AndroidHealthClinic

Jorgyboy's Log: Beastmode!

Waarom focus je niet gewoon op je deadlift en doe je lunges en weet ik t allemaal voor je quads erbij? Lijkt me productiever dan squatten in de smith gaan beschouwen als dé main compound waar je op gaat focussen. Als jij gaat deadliften, lunges doen en er een legpress achteraan knalt heb je een prima workout voor je wheels en dan kan je er altijd nog voor kiezen om daarna nog aan te kloten in de smith.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.802
Waarom focus je niet gewoon op je deadlift en doe je lunges en weet ik t allemaal voor je quads erbij? Lijkt me productiever dan squatten in de smith gaan beschouwen als dé main compound waar je op gaat focussen. Als jij gaat deadliften, lunges doen en er een legpress achteraan knalt heb je een prima workout voor je wheels en dan kan je er altijd nog voor kiezen om daarna nog aan te kloten in de smith.

De DL doe ik al op dinsdag, dus die zit er zowiezo in, maar aangezien benen achterlopen op de rest, zou ik vrijdag een soort benen-dag kunnen/willen maken. Leg press zit erin, leg extensions ook. Lunges zou ik nog kunnen toevoegen, maar blijft de squat niet zowat de main oefening voor benen? Ookal is hij dan in de smith?

De DL doe ik al op dinsdag, dus die zit er zowiezo in, maar aangezien benen achterlopen op de rest, zou ik vrijdag een soort benen-dag kunnen/willen maken. Leg press zit erin, leg extensions ook. Lunges zou ik nog kunnen toevoegen, maar blijft de squat niet zowat de main oefening voor benen? Ookal is hij dan in de smith?

Tsja, met deadlift pak je een goed deel van je benen/posterior chain dus daarom zet ik 'm bij mn lowerbody dag. Jij doet 'm nu bij rugdag? Ik zou een deadlift in ieder geval boven squats in de smith verkiezen als lowerbody "hoofd-compound", dat is een beetje mn punt.

• #1.804
Tsja, met deadlift pak je een goed deel van je benen/posterior chain dus daarom zet ik 'm bij mn lowerbody dag. Jij doet 'm nu bij rugdag? Ik zou een deadlift in ieder geval boven squats in de smith verkiezen als lowerbody "hoofd-compound", dat is een beetje mn punt.

Ik heb niet echt een rugdag :/

Ma: MP, BP + pulldown + chins + borst/schouders/armen (allemaal 1 oef)

Di: DL, 5*10 squat (wendler) + legpress + grip + traps

Do: BP, MP + DB row + Cable Row + borst/schouders/armen (allemaal 1 oef)

Vr: Squat, leg press + ... + kuiten

Laatst bewerkt:
Met dat schema zou ik gewoon doen wat Rob zei: je moet wel progressief zwaarder gaan, ook al doe je het in de smith.

• #1.806
Met dat schema zou ik gewoon doen wat Rob zei: je moet wel progressief zwaarder gaan, ook al doe je het in de smith.

Oké, maar vanaf nu dan met frontsquat. Kan deze week laag beginnen en deze cyclus even op zoek gaan naar mooi startgewicht. Vanaf cyclus 5 kan ik hem constant mee gaan verhogen er werken met de percentages van Wendler.

• #1.807
Wendler Training: Cyclus 4 week 1 Military Press

Military Press:
2*12*20
8*30

5*42,5
5*47,5
7*50 (repout: minstens 5) (max: 7)
Evenaring van men PR, maar deze keer met meer 'voorbereidend werk', dus dit is 'sterker' :cool:
Had al zwaar gevoel bij de opwarming, burn kwam sneller dan anders. Playtime is duidelijk over, we zijn aangekomen bij de weights die dicht bij mijn echte PR's liggen!

Bench Press:
5*10*52,5

Chin Ups:
8*BW
8*BW+5
8*BW+10
8*BW+15
4*BW+15
Jawel, u leest het goed, heb extra weight genomen! Heb nog eens gevraagd of ze een belt hadden en ze hadden geen echte belt voor extra gewichten, maar wel een gewone weightlifting belt voor het SQ'en en DL'en en via speciale constructie kan ik daar nu gewichten aan hangen :)

BW = 66kg momenteel, dus dat waren chins van 80kg! :cool:

Lat Pulldown:
10*nr8
10*nr9
7*nr10

Side Raises:
12*6
12*7
12*7

Chest Raise:
12*6
12*7
12*7

DB Curls:
10*10
10*12
6*14
Biceps waren al vermoeid en had al moeite bij de eerste set.

DB Triceps Extensions:
12*20
12*22
X*24
Spotter had de laatste set van begin tot einde de DB vast, heb er 12 gedaan, maar dus allemaal met zijn hulp ongeveer. Jammer.

Btw, boys, voor zondag, twee vragen:
1) Wat vooraf eten of drinken? Het is nogal vroeg en ben niet zo goed in ontbijten, maar wil wel energie hebben om toch niet als allerzwakste daar rond te lopen :o

2) Gewoon men trainingen deze week proberen te doen? Of beetje krachten sparen voor zondag? Daar volledig stijf aankomen en amper benen/rug kunnen gebruiken is misschien ook niet ideaal..?

Good train

1 veel carbs en foor tijdens training suikers

2 gewoon trainen, zaterdag wel rust

• #1.809
Good train

1 veel carbs en foor tijdens training suikers

2 gewoon trainen, zaterdag wel rust

1) Veel carbs, hebben we het dan over chocomelk? Of spaghetti? :D

2) Zaterdag moet ik werken, maar dat is als redder dus dat is 10u op een stoel zitten :) Wel weinig eten :/

Moet ik je gaan uitleggen wat carbs zijn?

jaja okay , complexe carbs dan

brintha, pasta, w/e

Een goeie kom brinta/havermout/muesli met een lepel honing. Krijg je geen eten binnen? In de blender of met de mixer erdoor en drinken maar

Geen idee wat we gaan doen, maar het belangrijkste is de ik dat je onderrug hersteld is. Schouders werden vorige x ook goed aangepakt

• #1.814
Een goeie kom brinta/havermout/muesli met een lepel honing. Krijg je geen eten binnen? In de blender of met de mixer erdoor en drinken maar

Geen idee wat we gaan doen, maar het belangrijkste is de ik dat je onderrug hersteld is. Schouders werden vorige x ook goed aangepakt

Al die shizzle is niet in huis :/

Hmmz, wil liever toch niet al te stijf naar ginder :p

good work on them chinnie winnies

Haha, de eeuwigdurende discussie over carbs hier toch :roflol:

Terug
Naar boven