XXL Nutrition

Sticky Jouw ideale lichaam

Geen enkele topsporter is natty.

Ik vind alsmaar groter niet per se mooier. Voor mij is het griekse standbeeld idee het ideaal. Bodybuilders van vroeger waren aesthetic. Bodybuilders van nu zoals Jay Cutler hebben naar mijn mening lelijke lichamen, alsmaar meer massa zonder functie. Een stuk hardlopen kunnen ze niet meer.

En @Ashbringer, er zitten grote verschillen tussen de sporten. Bij sommige sporten is het erg wijdverspreid: wielrennen, gewichtheffen. Bij roeien gebeurt het vrijwel nooit. In Oost-Duitsland en Sovjet Unie vroeger wel. Toen was er ook geen controle. Nu word je helemaal GEK van de controles en het invullen van je whereabouts. Bij roeien zal het vast wel eens gebeuren, maar op olympisch niveau word je het hele jaar door op random tijdstippen je bloed geprikt en opgeslagen. Voor toernooi, na toernooi. In de winter. Op traningskamp. Gaat lekker veel geld naar de NOC*NSF anti doping instituut. Wat aan de andere kant ook goed is.

En al die controles is voor het wielrennen minder denk je? :rolleyes:

Ik vind alsmaar groter niet per se mooier. Voor mij is het griekse standbeeld idee het ideaal. Bodybuilders van vroeger waren aesthetic. Bodybuilders van nu zoals Jay Cutler hebben naar mijn mening lelijke lichamen, alsmaar meer massa zonder functie. Een stuk hardlopen kunnen ze niet meer.

En @Ashbringer, er zitten grote verschillen tussen de sporten. Bij sommige sporten is het erg wijdverspreid: wielrennen, gewichtheffen. Bij roeien gebeurt het vrijwel nooit. In Oost-Duitsland en Sovjet Unie vroeger wel. Toen was er ook geen controle. Nu word je helemaal GEK van de controles en het invullen van je whereabouts. Bij roeien zal het vast wel eens gebeuren, maar op olympisch niveau word je het hele jaar door op random tijdstippen je bloed geprikt en opgeslagen. Voor toernooi, na toernooi. In de winter. Op traningskamp. Gaat lekker veel geld naar de NOC*NSF anti doping instituut. Wat aan de andere kant ook goed is.

Ik snap dat je graag zo wilt denken maar ga er maar van uit dat gewoon geen enkele topsporter natty is. Talent en kunde brengen je natuurlijk een heel eind maar denk je dat Bolt de 100 meter zo snel gelopen zou hebben zonder spul? Om maar iets te noemen, ik ken geen professioneel roeiers :P

Ik weet niet wat jouw 20 min tijd is op de ergo, maar Roel Braas zat gemiddeld op 1:33/500m zonder daarvoor te pieken, deed ie zo maar even tussen de trainingen door. Vind ik toch best wel onmenselijk.

Behoorlijk naïef om te denken dat er bij zo'n fysieke sport niet gesnoept wordt. Als jij het niet doet dan doen 100 andere het wel en kom je gewoon te kort.

Nou ja ik wil niet alle topsporters verdedigen het zal sowieso gebeuren. Maar ik denk eerder dat het merendeel níet gebruikt op de Olympische Spelen dan wél.

Het verschil tussen wielrennen en een olympische sport zoals turnen is dat er gewoon nul geld zit in turnen. Denken jullie dat Epke Zonderland doping gebruikt? Ik denk het echt niet. Wat heeft hij überhaupt aan anabolen, testosteron of EPO? Heel veel meer massa is voor hem onhandig, en het belangrijkste aspect van zijn sport is de techniek. Niet per se fysieke prestatie.

Zelfde met het roeien. Ook al win je Olympisch goud je verdient er geen geld mee. Misschien een sponsor voor de komende 4 jaar als je mazzel en een goede kop hebt. Met wielrennen gaat het over miljoenen contracten. Daarbij komt ook nog eens bij dat op het allerhoogste niveau bij het wielrennen onmenselijke prestaties worden verwacht en het fysieke aspect het allerbelangrijkste is. Hoe meer zuurstofopname en hoe minder verzuring hoe beter. Bloedtransfusies om snel te herstellen tijdens de tour de france.

Ik denk niet dat Bolt doping gebruikt. Als ie het wel doet en het komt over een aantal jaar naar buiten ren ik nakende een rondje buiten om m'n huis en post ik een filmpje ervan op DBB!

WAT, turners geen juice? Alsof dat alleen nuttig is voor totale massa aanzet. Lees je eens wat verder in. Bolt ook geen juice? Nee Ben Johnson was vast de enige.

Lekker boeie ook of ze natty zijn of niet. Zelfs al zou ik me volspuiten zou ik het niet presteren wat hun doen.

Nou ja ik wil niet alle topsporters verdedigen het zal sowieso gebeuren. Maar ik denk eerder dat het merendeel níet gebruikt op de Olympische Spelen dan wél.

:roflol:

Wake up!

Zolang anderen geld aan je kunnen verdienen, knijpen ze echt wel af en toe een oogje dicht..

Laatst bewerkt:
rich-froning-2012-crossfit-games.jpg

Rich Froning Crossfit games winnaar 2011-12-13
Rich-Froning-Jr-12.jpg

1,75 lengte 88 kg gewicht, geweldige atleet waar zijn spieren ook nog functioneel van zijn

Dat is ook niet natty hoor.

En niet mis te verstane stats ook:

Squat 200kg
Front Squat 170kg
Clean & Jerk 167,5kg
Snatch 135kg
Deadlift 245kg
Press 92,5kg
5km run: 20:00

Volledig onterecht naar mijn mening dat er vaak heel lacherig op DBB over crossfitters wordt gedaan. Deze gast ownt 99% van DBB zowel op fysiek gebied als qua stats

En niet mis te verstane stats ook:

Squat 200kg
Front Squat 170kg
Clean & Jerk 167,5kg
Snatch 135kg
Deadlift 245kg
Press 92,5kg
5km run: 20:00

Volledig onterecht naar mijn mening dat er vaak heel lacherig op DBB over crossfitters wordt gedaan. Deze gast ownt 99% van DBB zowel op fysiek gebied als qua stats

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Like
Waarderingen: YOGI
Fysiek is zat op aan te merken imo. Krachtstats zijn wel impressive maar degene die denkt dat je een 200 kg squat met een beetje crossfit behaalt is ook niet helemaal 100.

En laten we eerlijk zijn Daster, de meeste crossfitters zijn gewoon obesed oude mensen. Althans dat zie ik hier rondom me.

Terug
Naar boven