MuscleMeat

Kakelkipjes trainingslog (SW) op naar 70kg log

Sterk!

Sterke chick... Ik ben in :)

IK HEB HEM!!!!

90 kg steen :flexbiceps::flexbiceps::flexbiceps:

Man man man, zo gelukkig hiermee. Minutenlang met de grootste grijns ooit op mijn smoel op een stoeltje zitten bijkomen. Benen trilden helemaal van de adrenaline :D.

Hiervoor 3,95 meter gegooid met 10 kg:

En daarvoor nog wat log (meerdere vijfjes met 47 kg op techniek) en natural stone to shoulder 3 x met 50 kg en daarna de zwaardere (geen idee hoe zwaar) bijna op schouder gelegd.

Nu met @RockOfAges lekker naar de Mac :meal::eating:

Gaaf! Heel sterk:flexing:

JAAAAA you did it!!! Super tof.
Ik word zo vrolijk van je blije hoofd als je tevreden over jezelf bent. Die lach na je squat filmpje en zeker na de 90KG steen is echt priceless. Ga zo door!:D:D

In! Heel tof met die filmpjes en feit dat je sterker dan menig man bent:thumbs:

90 kg steen.

Damn girl, nice work.

• Topic Starter Topic Starter
Zooooooo daar ben ik weer, twee weken nogal druk geweest voor mijn onderzoek en welgeteld drie keer getraind. Slechte zaak... was ook best wel moe steeds en suppleer nu weer ijzer (Hb was 8,1 bij de laatste keer doneren, wat aan de lage kant is voor mij).

Vorige week zaterdag wel echt kneitertje genoten van @RockOfAges die daar in Bunschoten maar mooi de titel mee naar huis nam :1e::cheer::heart:. Wat een dag was dat! Schor van het aanmoedigen 's avonds haha.

Vandaag op zich lekker getraind, voelde me wel echt een dweil, maar best redelijke sets neergezet. Wat me wel zwaar valt, zijn die deadliftsets na de squats. Ga zo stuk daarop :emo:.

Squats: 3x6 107,5kg (2,5 kg meer dan vorige week hoeraaaa)
Laatste set:
Laatste rep voelde echt suuuuuuper sloom, maar viel dus wel mee.

Daarna 2x6 deadlift met 115 kg, waarbij de eerste set echt traag ging. Tweede set kop d'r veur, Powerlifting Motivation keihard aan en klapje op mijn kop van mezelf en hatseflats. Gingen sneller omhoog dan de voorgaande zes :).

Daarna nog 3 x 20 hip extension met 10 kg schijf.

Als laatste 3 x 12 unilaterale legpresses met 1 x 12 10 kg en 2 x 12 20 kg.

Gewicht laatste dagen redelijk stabiel rond de 81,5 kg, dus ga voorlopig zo door. Wil graag binnenkort kijken of ik een kootsj kan regelen die ook de sterkevrouwonderdelen voor mij kan programmeren.

Lang verhaal kort: dipje gehad, nu weer vol gas :rolleyes:.

Vandaag training 2, niet tevreden. Had geen kracht, maar ja, dat krijg je ervan als je twee weken nauwelijks traint :eyes:.

Bankdrukken:
3 x 6 met 51 kg.
Vorige week easy setjes met 50, 51 en 52,5 dus viel tegen.

Db row
1 x 6 met 26 kg. Vorige week 25 kg.

Military press: 1 x6 op het programma.
Vorige week voor de zoveelste keer met 36 kg @ rpe10 gedaan en schijn daar echt niet sterker in te worden. Frustreert nogal. Nu voelde 30 kg al als 40 en heb het dus daarbij gelaten. 6 reps @ rpe9,5.

Lat pull down:
1 x 6 met 52 kg
Wilde deze met 2 afzonderlijke handvatten doen, maar kan blijkbaar niet meer in de gym waar ik vanavond was (je kunt geen 2 haken meer aan de machine bevestigen).

Unilateral standing db press:
3 x 12 met 10 kg.

Hopen dat het morgen iets beter gaat. Weet dat ik dit zelf veroorzaakt heb, maar ben wel ontevreden met mezelf omdat ik het heb laten gebeuren.

Vandaag training 2, niet tevreden. Had geen kracht, maar ja, dat krijg je ervan als je twee weken nauwelijks traint :eyes:.

Bankdrukken:
3 x 6 met 51 kg.
Vorige week easy setjes met 50, 51 en 52,5 dus viel tegen.

Db row
1 x 6 met 26 kg. Vorige week 25 kg.

Military press: 1 x6 op het programma.
Vorige week voor de zoveelste keer met 36 kg @ rpe10 gedaan en schijn daar echt niet sterker in te worden. Frustreert nogal. Nu voelde 30 kg al als 40 en heb het dus daarbij gelaten. 6 reps @ rpe9,5.

Lat pull down:
1 x 6 met 52 kg
Wilde deze met 2 afzonderlijke handvatten doen, maar kan blijkbaar niet meer in de gym waar ik vanavond was (je kunt geen 2 haken meer aan de machine bevestigen).

Unilateral standing db press:
3 x 12 met 10 kg.

Hopen dat het morgen iets beter gaat. Weet dat ik dit zelf veroorzaakt heb, maar ben wel ontevreden met mezelf omdat ik het heb laten gebeuren.
Er is een logische verklaring voor. Je bent immers wat minder vaak gaan trainen. Daarbij kan het niet elke week een PR-regen zijn hé. Hehehe

Maar ik snap je wel. Ik had dinsdag hetzelfde en dan voel het meteen alsof je gefaald hebt. :o

Schouders eronder. Komt allemaal goed! :flexing:

Nee, het kan niet elke week pr's regenen inderdaad. Dankjewel voor je antwoord, doet me goed! Even relativeren, komt heus wel weer in orde :).

Haaaaaai hai,

Dit weekend genoten van het NK powerliften, weer veel sterke mensen zwaar zien tillen. Wel vanaf de bank, maar soit :).

Vrijdag stond training 2 lower body op het programma, was echter ook de dag dat het onderzoeksvoorstel ingeleverd moest worden. Liep natuurlijk weer uit, dus training geskipt en zou die dan zaterdag doen. Zaterdag echter steeds stekende pijn tussen mijn linkerribben, zo veel dat ik op een gegeven moment bijna niet meer kon ademen en bewegen. Dus maar even niet getraind, zondagmiddag wel upperbody gedaan, ging net. Was waarschijnlijk een tussenribspiertje dat zich niet fijn voelde. Vandaag nauwelijks pijn meer, blij mee :).

Training viel wat tegen.
Moest 3 x 6 squat, maar werd 5-6-6. Eerste set weinig vertrouwen, alles voelde zwaar blabla. @RockOfAges gevraagd of ie wilde spotten en dat hielp.

5-6-6 met 110 kg :cheer: (was volgens mij wel een volume pr)

Tweede set: (was niet de laatste :rolleyes:)

Deadlifts gingen niet echt: 4x 116,5kg en daarna kreeg ik de bar niet meer van de grond. Gelaten voor wat het was.

Unilateral leg press:
3 x 12 met 15 kg per kant :banana:

Back extensions:
3 x 20 met 15 kg :rocker2:

Beetje mwah maar soms heb je van die trainingen ;).

Laatst bewerkt:
goeie :peachy:

Gisteren vergeten te loggen, maar wel een mijlpaal behaald! Ik ben waanzinnig slecht in pull ups, maar dat is juist wel een goede krachtbouwer voor de rug. Dus ik ben weer gaan oefenen. Gisteren wilde ik filmen, kwam ik er na mijn ene pull up achter dat ik niet het recorderknopje had ingedrukt :emo:. En ik kan maar één pull up. Huilen huilen huilen.

Wilde hem wel per se op film om techniek te kunnen beoordelen, dus daarna nogmaals geprobeerd en jawel, gelukt! :cheer::rocker:

Zo blij mee. Techniek ook niet verkeerd, vond ik zelf:

Bankdrukken daaraan voorafgaand ging redelijk. De bankjes in Big Gym Groningen vind ik echt verrot, kan me er niet op vast zetten en glijd telkens weg. 3x6 stond op het programma, maar 6/5/7 gedaan. Zie set 2:

Derde set was ik er zat van en gauw in mijn hemdje de set gedaan. Verschil was aanzienlijk:

Zeven reps omdat de baas zei dat ik er nog één moest :headphone:.

Daarna:

Dumbbell rows 1x6 28 kg (pr)

Military press 1x6 35 kg @rpe9,5

2 x 1 pull up :flex:

Unilateral dumbbell press 3 x 12 10kg @rpe9

Die arch rij je een auto onderdoor :eek:

Hahaha, mijn armen zijn lang zat, dus een beetje arch is niet verkeerd :roflol:. Overigens had ik heel weinig arch toen ik begon met powerliften, is gewoon zo geworden door minimaal twee keer per week te benchen. In het begin dacht ik dat ik noooooit fatsoenlijk zou kunnen archen :D.

Training gisteren:

Eerst Zercher squat voor max gewicht:

60 kg
70 kg
80 kg
90 kg
102,5 kg
105 kg
107,5 kg
110 kg
Dacht: mooi, die heb ik binnen. Maar nee, @ProudPizza doet snel 111 kg :cool:.

Daarna normale training, iets lichter, want beetje moe van dat maxen.

6x4 paused squats
90kg x 1 x 4 ATG
80 kg x 5 x 4 ATG

3x4 paused deadlifts
90 kg

Unilateral leg curls
3 x 12 20kg

Unilateral leg extensions
1 x 12 19 kg
2 x 12 26 kg

Fijne training wel :).

Vandaag echt een heerlijke training gehad, puur genieten. Had voor de tweede keer preworkout van meneer @RockOfAges gehad, deze keer niet veranderd in een "klein schattig tomaatje" zoals hij de vorige keer zei en ik verging niet van de jeuk. Fijn. Focus ook optimaal en zin om veel te tillen.

Zercher squat 112,5 kg gedaan in de hoop op winst, en dat is gelukt. Filmpje:

Daarna Spoto presses, 6 x 4.
2 x 4 50 kg maar ging te makkelijk, dus hups 52,5 erop.

4 x 4 52,5 kg EZ
Héél blij mee. Wat is het ook heerlijk om te benchen op een bankje waarop je niet weg glijdt en tenminste een fatsoenlijke arch kunt maken en die ook nog eens kunt behouden. Een stang met prima knurling is ook geweldig. Het zijn de kleine dingen in het leven hè. Filmpje:

Paused cable row:
6 x 4 met 28,5 kg ging mooi

Unilateral shoulder press:
1 x 10 met 15kg PR vet blij mee. Schouders zijn mijn zwakke punt, dus elk pr brengt grote vreugde.

Pull up hammer grip:
Ik wist niet hoe ik het voor mekaar kreeg, maar heb er gewoon drie gedaan in één set. Drie. Heul blij :D.

Reverse flyes:
3,25 kg 3 x 12

Lateral raises:
7,5 kg 3 x 12 pr en ook blij.

Samenvattend: blij Kakelkipje :)

Laatst bewerkt:
Sterke trainingen heb je! Jaloers op je pullups :p

Terug
Naar boven