Fitness Seller

Mieshka's trainingslog

sterke training! Ik heb nog steeds niets met de sumo dl haha. Zal ook wel een techniek probleem zijn.

Is idd aanleren van techniek, ik kan het ook niet zonder m'n schenen open te schrapen. Dus ik hou het maar bij conventioneel
Ik heb gisteren door de sumo mn nieuwe legging kapot gemaakt:(:(

Gewone DL heb ik nooit problemen mee, maar heb daar destijds ook zorgvuldig training in gehad.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb training gehad in conventional en sumo, maar heb een voorkeur voor sumo en kan deze ook net iets zwaarder. Ik train ze beide, maar zodra het zwaar wordt, kies ik voor sumo. :)

Ik heb training gehad in conventional en sumo, maar heb een voorkeur voor sumo en kan deze ook net iets zwaarder. Ik train ze beide, maar zodra het zwaar wordt, kies ik voor sumo. :)
Heb t idee dat kleine mensen beter zijn in sumo of gaat dat voor jou niet op:p? Voel jij sumo ook meer in de benen tov de conventionele?

als je verder geen wedstrijd ambities hebt zou ik in training gewoon lekker conventional blijven doen :)

Heb t idee dat kleine mensen beter zijn in sumo of gaat dat voor jou niet op:p? Voel jij sumo ook meer in de benen tov de conventionele?

als je naar resultaten van wedstrijden kijkt klopt dit wel dat kleinere mensen beter zijn in sumo.

Ik ben niet klein, ik ben 1.80 m met lange benen en lange armen. :p Ja ik voel sumo ook meer in mijn benen (en kont) en conventional meer in mijn onderrug.

als je verder geen wedstrijd ambities hebt zou ik in training gewoon lekker conventional blijven doen :)

Waarom? Als ik sumo juist leuk(er) vind en beter kan? :)

Training van gisteren:

Squat
2x5 20 kg
1x5 30 kg
1x5 35 kg
1x11 (= AMRAP) 40 kg

Bench press
1x5 18 kg
1x5 23 kg
1x3 27 kg
1x3 31 kg
1x3 36 kg
1x3 (= AMRAP) 41 kg

Deficit deadlift
1x5 50 kg
2x5 60 kg
2x5 70 kg
1x8 60 kg

Assisted chin ups
'Easy power station'
5x10 45 kg

Leg press
5x10 60 kg

Leg press licht ingezet want die had ik al meer dan een half jaar niet meer gedaan. Het is wel een goedgekeurde Wendler assistance en benen versterken is altijd goed. :)

convetional is over all de betere krachtbouwer. Ik dacht dat je zei dat je van plan was convetional te blijven doen :p Je kan best sumo doen maar dan zou ik wel wat onderrug en hamstring werk toevoegen.

convetional is over all de betere krachtbouwer. Ik dacht dat je zei dat je van plan was convetional te blijven doen :p Je kan best sumo doen maar dan zou ik wel wat onderrug en hamstring werk toevoegen.
Heeft het voor pl dan nog wel nut om sumo te doen? Ik heb m er in gezet omdat ik toch een dl variant doe zonder m'n onderrug te belasten (maar ik moet zeggen dat ik niet zo'n sumo fan ben :p)

Ik ben van plan om beide te doen. Beide ongeveer even vaak. Conventional omdat het 'goed' is en sumo omdat ik dat leuk vind. :D

Squat
2x5 20 kg
1x5 30 kg
1x5 35 kg
2x5 42,5 kg

Overhead press
2x5 20 kg
1x5 22 kg
1x3 25 kg
1x3 (=AMRAP) 28,5 kg

Bench press
2x5 20 kg
1x5 25 kg
1x5 30 kg
1x5 35 kg

Leg press
5x10 70 kg

Triceps push down (kabel + touw)
5x10 5 kg

Beetje rommelige training, want vriend ging voor 't eerst mee naar deze gym. Maar ik geef het een voldoende. :rolleyes:

Sumo deadlift
1x5 40 kg
1x5 47,5 kg
1x3 57,5 kg
1x5 70 kg
1x3 80 kg
1x5 (=AMRAP) 90 kg
1x1 100 kg
(105 kg vastgehouden, maar gebrek aan grip door geen magnesiumpoeder, bloedend eelt en alles, geen lockout, no rep. :pJammer, want qua kracht zat er meer in. Volgende cycle beter, I know I can! :D)

Leg extension
5x10 10 kg

Leg press
5x10 70 kg

Squat
2x5 20 kg
1x5 30 kg
2x5 35 kg
2x5 40 kg
Squat aan het eind, geen aanrader, maar het squatrek was steeds bezet. :(

Bench press
2x5 20 kg
1x5 22,5 kg
1x5 27,5 kg
1x5 35 kg
1x3 38,5 kg
1x2 (=AMRAP) 43,5 kg

Dumbbell overhead press
5x10 6 kg

Assisted chin ups
'Easy power station'
5x10 45 kg

Assisted dips
'Easy power station'
5x10 45 kg

Squat
2x5 20 kg
1x5 25 kg
1x5 30 kg
1x5 40 kg
1x3 45 kg
1x5 (=AMRAP) 50 kg (VPR)

Deficit deadlift
1x5 40 kg
1x5 50 kg
5x5 60 kg

Leg press
5x10 70 kg

Assisted pull ups
'Easy power station'
5x10 45 kg

Triceps push down (kabel + touw)
5x10 5 kg

Standing leg curl
5x10 15 kg
(Nooit eerder gedaan)

toch mooie aanpassingen gemaakt aan het wendler schema :thumb:

toch mooie aanpassingen gemaakt aan het wendler schema :thumb:

Ja, ik ben me nog steeds aan het inlezen, maar je hebt toch behoorlijk wat vrijheid met dit schema.

Dat je in een week deadlift, squat, bencht, overhead presst en hoe veel reps met welk gewicht, dat staat vast. Maar verder kun je van alles zelf bepalen: de assistance oefeningen, hoe vaak je traint per week en welke dagen...

Ik probeer daar nu mee uit te vinden wat voor mij optimaal is. Maar ik ben geloof ik wel op de goede weg al. :)

gaat lekker hier zo te zien :D Is echt zwaar irritant als het squatrek bezet is en 75% van je training je daar moet zijn :P

gaat lekker hier zo te zien :D Is echt zwaar irritant als het squatrek bezet is en 75% van je training je daar moet zijn :P

Ja, echt! :rolleyes: Als ik de gym binnenkom en ik zie dat het squatrek nog vrij is, weet ik niet hoe snel ik daar naartoe moet sprinten (gelijk cardio hahaha)! Hetzelfde geldt voor de bench op bench press dag. :D

Gaat lekker hier !

Terug
Naar boven