MuscleMeat

Mieshka's trainingslog

Bezoekers in dit topic

(Deload week)

Overhead press
6x5 20 kg

Dumbbell bench press
5x10 6 kg

Assisted chin ups
'Easy power station'
5x10 45 kg

Assisted dips
'Easy power station'
5x10 45 kg

Triceps push down
5x10 5 kg

Overhead press: ik moest vanwege de deload gewichten liften minder dan de lege stang (awkward), dus ik heb voor 't gemak alle setjes maar met lege stang gedaan.
 
Je had natuurlijk ook db's kunnen gebruiken voor je OHP :D
 
Je had natuurlijk ook db's kunnen gebruiken voor je OHP :D

Haha, ja, natuurlijk, maar dat doe ik donderdag al. ;) Ik wilde graag overhead press met een barbell doen. (Ik kan ook wel wat techniektraining gebruiken op dat gebied. Volgens vriend doe ik een "standing bench press" :o en moet ik meer "kop intrekken en stang recht omhoog!" :D Zo'n deload week is dan wel weer goed om even te focussen op techniek.) 20 kg overhead press voelt voor mij ook niet heel zwaar (zoals gek genoeg alles vanaf 25 kg ineens wel loeizwaar voelt voor OHP) dus ik vond het nog wel passend in een deload. :)
 
Heb je het gevoel dat je een deload ook echt nodig bent?
 
Heb je het gevoel dat je een deload ook echt nodig bent?

Nee (nog) niet. Dit schijnt later wel te gaan gebeuren als de trainingen 'echt zwaar' worden. Toch denk ik dat het voor mij niet verkeerd is (ben een ietwat traag herstellende ouwe doosch met ziekteverleden). Ik kan tijdens de deload mijn techniek bijschaven en dat kan voor mij in ieder geval geen kwaad. Anders doe ik dat namelijk nooit, ik ga niet zo gauw vrijwillig een lichte training houden om aan mijn techniek te werken.
 
Nee (nog) niet. Dit schijnt later wel te gaan gebeuren als de trainingen 'echt zwaar' worden. Toch denk ik dat het voor mij niet verkeerd is (ben een ietwat traag herstellende ouwe doosch met ziekteverleden). Ik kan tijdens de deload mijn techniek bijschaven en dat kan voor mij in ieder geval geen kwaad. Anders doe ik dat namelijk nooit, ik ga niet zo gauw vrijwillig een lichte training houden om aan mijn techniek te werken.

juist belangrijk altijd aandacht te besteden aan je techniek. Ook op dagen dat de gewichten wat hoger zijn, want juist dan is techniek belangrijk. Dat hoeven geen grote veranderingen te zijn, gewoon iedere keer klein puntje. Zelf heb ik bijna altijd wel een puntje dat ik mijn training mee wil nemen om te verbeteren.

alleen grote techniek veranderingen zijn wel goed om op lager gewicht eerst te oefenen. Maar vooral altijd bezig blijven met techniek en altijd blijven verbeteren!
 
juist belangrijk altijd aandacht te besteden aan je techniek. Ook op dagen dat de gewichten wat hoger zijn, want juist dan is techniek belangrijk. Dat hoeven geen grote veranderingen te zijn, gewoon iedere keer klein puntje. Zelf heb ik bijna altijd wel een puntje dat ik mijn training mee wil nemen om te verbeteren.

alleen grote techniek veranderingen zijn wel goed om op lager gewicht eerst te oefenen. Maar vooral altijd bezig blijven met techniek en altijd blijven verbeteren!

Ja, je hebt hier natuurlijk wel een punt. Ik ga mijn best doen! :)
 
Ik wist niet dat je zo snel al deload had met wendler, maar hopelijk pakt t voor jou goed uit! Ik heb straks in mn eigen schema 1 "lightday" en 2 "heavydays" in 1 week (waarvan 1 met een hoge intensiteit en 1 met veel volume). Geen lange deloads verder, dat komt pas als ik wat verder gevorderd ben.
 
Met Wendler (het 'standaard' 5/3/1 schema dan) heb je na elke 3 weken 1 deload week. Maar lijkt me sowieso geen kwaad kunnen, 'normaal' heb je ook wel eens een weekje vrij of dat je ziek bent en dan verlies je ook niet ineens al je kracht ofzo, en in de deload week train je nog wel gewoon alleen dan lichter.

Vandaag

Deadlift
5x5 40 kg
1x5 50 kg
1x5 60 kg

Front squat
2x5 20 kg
2x5 25 kg
2x5 30 kg
2x3 35 kg

Leg press
5x10 70 kg

Bent over row
5x10 20 kg

Sit ups
5x10
 
(Deload week)

Bench press
4x5 20 kg
1x5 22,5 kg
1x5 25 kg
1x5 27,5 kg
3x5 30 kg

Dumbbell overhead press
5x10 6 kg

Assisted chin ups
'Easy power station'
5x10 45 kg

Assisted dips
'Easy power station'
5x10 45 kg

Triceps push down
5x10 5 kg

Dumbbell biceps curls
5x10 5 kg

(En 20 min. crosstrainer omdat ik op mijn lift moest wachten. :))
 
Gisteren:

Wendler C1W4 - deload

Squat
2x5 20 kg
1x5 22,5 kg
1x5 27,5 kg
5x5 32,5 kg

Deficit deadlift
2x5 40 kg
3x5 50 kg

Leg press
5x10 70 kg

Bent over row
5x10 20 kg

Sit ups
5x10
 
Wendler C2W1

Overhead press
4x5 20 kg
1x5 23 kg
1x6 (=AMRAP) 26 kg
(Kleine VPR toch wel)

Dumbbell bench press
5x10 8 kg
(Wat zwaarder gepakt deze keer)

Assisted chin ups
'Easy power station'
5x8 40 kg
(Pff 5 kg minder assistance voel je goed)

Assisted dips
'Easy power station'
5x8 40 kg

Triceps push down
5x10 5 kg

(Zwaaare armen nu)

Tevreden :D
 
geeft wel lekker voldaan gevoel nu zeker:D
 
geeft wel lekker voldaan gevoel nu zeker:D

Ja, was een stevige training! :D Helaas griep gekregen, dus verder niet meer getraind deze week, maar hopelijk (en vast wel) volgende week weer knallen! :thumb:
 
hey mieshka,

zal je ook volgen zaterdag laatste gwn training dan neem ik een rust week omdat ik voel dat ik uitgeput geraak en dan start ik ook met het wendler's schema.:)
Alvast verder succes. :thumbs:
 
hey mieshka,

zal je ook volgen zaterdag laatste gwn training dan neem ik een rust week omdat ik voel dat ik uitgeput geraak en dan start ik ook met het wendler's schema.:)
Alvast verder succes. :thumbs:

Dank je! Jij ook alvast succes! :)

De laatste tijd weinig gelogd want beetje 'log moe' (ik log ook al heel lang op een ander forum) en niet echt spectaculaire trainingen omdat ik me niet fit voelde. :rolleyes:
 
ok jammer, ik zie het wel als er iets verschijnt :p
ik zal nog wat puzzelen aan mijn schema :rolleyes:
 
Tijdje niet gelogd maar wel getraind. Nu dan maar weer eens loggen. :)

Vandaag:

Overhead press
3x5 20 kg
1x5 23,5 kg
1x3 26 kg
1x4 30 kg (VPR!)
Dumbbell bench press
3x10 8 kg
Assisted chin ups
3x10 40 kg
Assisted dips
3x10 40 kg
Paloff press
3x8 links + rechts 5 kg
(Ja ik begin daar net mee)
Lat machine
3x8 25 kg
Pulley
3x10 30 kg

Ik trainde (weer eens) samen met vriend en hij wees me op dat mijn ademhaling niet goed was tijdens de overhead press waardoor ik veel spanning verloor. Meteen aangepakt en VPR neergezet. :) Ik zal eens meer op mijn ademhaling gaan letten ook bij andere oefeningen.
 
Tijdje niet gelogd maar wel getraind. Nu dan maar weer eens loggen. :)

Vandaag:

Overhead press
3x5 20 kg
1x5 23,5 kg
1x3 26 kg
1x4 30 kg (VPR!)
Dumbbell bench press
3x10 8 kg
Assisted chin ups
3x10 40 kg
Assisted dips
3x10 40 kg
Paloff press
3x8 links + rechts 5 kg
(Ja ik begin daar net mee)
Lat machine
3x8 25 kg
Pulley
3x10 30 kg

Ik trainde (weer eens) samen met vriend en hij wees me op dat mijn ademhaling niet goed was tijdens de overhead press waardoor ik veel spanning verloor. Meteen aangepakt en VPR neergezet. :) Ik zal eens meer op mijn ademhaling gaan letten ook bij andere oefeningen.
netjes die ohp:)

Wat is pulley?
 
netjes die ohp:)

Wat is pulley?

Oh, ik houd altijd maar de namen aan die op de apparaten staan omdat ik anders ook niet weet hoe dat soort oefeningen heten. :D Ik leer net van Google dat het ook wel cable row of seated row heet. Je zit op een bankje en je trekt een kabel naar je toe (niet van bovenaf maar van recht voor je, op buikhoogte).
15-seated-cable-row.jpg
 
Back
Naar boven