Fitness Seller

Mieshka's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Oftewel: de hamvraag is hoe deze dame met Wendler omgaat en hoe ze het in haar schema verwerkt.

Zie hierboven (we hebben ongeveer tegelijk gepost dus misschien had je mijn laatste post nog niet gezien). ;) Verder ga ik hier dus mijn trainingen loggen (inclusief warming up en alles) dus dan kun je het zien. :)

Zie hierboven (we hebben ongeveer tegelijk gepost dus misschien had je mijn laatste post nog niet gezien). ;) Verder ga ik hier dus mijn trainingen loggen (inclusief warming up en alles) dus dan kun je het zien. :)

Ja kan opzich wel. Nog steeds vind ik het relevante volume op de grote drie niet erg veel, maar het kan best werken voor je. Wat betreft je assistance: vanuit een PL-perspectief kun je het beste kijken vanuit je lifts; kijk waar je faalt of wat je zwaktepunten in de lifts zijn en voeg dingen toe die precies die onderdelen die nog niet lekker gaan kunnen verbeteren. Dus niet denken in spiergroepen, maar in kracht en zwakte in je lifts.

Ja kan opzich wel. Nog steeds vind ik het relevante volume op de grote drie niet erg veel, maar het kan best werken voor je. Wat betreft je assistance: vanuit een PL-perspectief kun je het beste kijken vanuit je lifts; kijk waar je faalt of wat je zwaktepunten in de lifts zijn en voeg dingen toe die precies die onderdelen die nog niet lekker gaan kunnen verbeteren. Dus niet denken in spiergroepen, maar in kracht en zwakte in je lifts.

Ja, dat heb ik geprobeerd voor zover ik daar verstand van heb.

Squats. Kracht, spanning, diepte, alles. Ik suck behoorlijk in squats. - Daarom elke training (3x per week) iets van squats.
Deadlift bodempositie. Ik moet mijn kont langer laag houden. - Daarom deficit deadlifts / paused deadlifts als assistance.
Triceps. Bij de bench press blijf ik ergens bovenin steken. - Daarom triceps oefening als assistance.

Of is dit niet wat je bedoelt?

Squat
2x10 20 kg

Deadlift
1x5 40 kg
1x5 50 kg
1x5 62,5 kg
1x5 72,5 kg
2x5 82,5 kg

Overhead press
2x5 20 kg
1x5 22,5 kg
2x5 25 kg

Paused squat (2 sec.)
1x5 20 kg
1x5 25 kg
3x5 30 kg

Assisted pull ups 'easy power station'
1x10 50 kg
4x10 45 kg
(Gewicht gaat dus zeg maar van je eigen lichaamsgewicht af. Niet dat het erbij komt dus! :p)

Ik moest / kon eigenlijk een 'rep out' doen bij de laatste set DL en OP maar dat ging echt niet. In plaats daarvan even rust en 'n 2e setje van 5 gedaan.

Het viel weer niet mee vandaag. Volgens mij zou de eerste week van dit schema toch makkelijker horen te zijn. Ik moest wel vannacht nog overgeven dus misschien is het gewoon zo'n week. :(

Squat
2x5 20 kg
1x5 30 kg
1x5 35 kg
1x10 40 kg

Bench press
1x5 30 kg
1x5 35 kg
1x5 40 kg
1x3 40 kg

Deficit deadlift
1x5 50 kg
1x5 60 kg
2x5 70 kg

Assisted chin ups
'Easy power station'
5x10 45 kg

Ik krijg toch steeds meer de indruk dat ik dit schema misschien lichter had moeten beginnen. Er zit blijkbaar / misschien een enorm gat tussen mijn 1RM en wat ik met setjes van 5 kan. Die rep outs zitten er nu vaak al niet in. Ach ik heb wel lekker hard gewerkt vanavond. :D

Je 1 rep max is niet iets wat vast staat dus zou heel goed kunnen dat je 1 rep max de ene dag veel hoger ligt waardoor je training lekker easy is en vice versa.

Als je in de eerste week van Wendler de aanbevolen reps niet haalt dan ben je veel te hoog begonnen

Als je in de eerste week van Wendler de aanbevolen reps niet haalt dan ben je veel te hoog begonnen

De aanbevolen reps haal ik wel, maar meer ook niet. Terwijl je nog een 'rep out' zou moeten kunnen bij de laatste sets. En ik heb het er zwaar mee, terwijl het volgens mij de bedoeling was om relatief licht te beginnen. Maar ik heb keurig 'volgens het boekje' gewerkt en me aan de aanbevolen percentages van mijn 1RM gehouden enzo. Maar ja blijkbaar werkt mijn lichaam niet zo volgens het boekje. :rolleyes:

Start je 2e cyclus dan met wat lagere gewichten om te kijken of je wel je reps kan halen

De aanbevolen reps haal ik wel, maar meer ook niet. Terwijl je nog een 'rep out' zou moeten kunnen bij de laatste sets. En ik heb het er zwaar mee, terwijl het volgens mij de bedoeling was om relatief licht te beginnen. Maar ik heb keurig 'volgens het boekje' gewerkt en me aan de aanbevolen percentages van mijn 1RM gehouden enzo. Maar ja blijkbaar werkt mijn lichaam niet zo volgens het boekje. :rolleyes:

90% van je 1rm

Wat heb je dan als 1rms gedaan?

je moet 90% daarvan invullen en dat als start gebruiken, heb je dat gedaan? Of gewoon 100%?

Squat
2x5 20 kg
1x5 25 kg
1x5 30 kg
1x3 35 kg
1x3 40 kg
1x5 (=AMRAP) 47,5 kg

Bench press
1x5 25 kg
1x5 30 kg
3x5 35 kg (2 bonus setjes voor international chest day)

Pendlay row
5x5 32,5 kg

Triceps push down (kabel + touw)
3x10 5 kg
3x10 10 kg

Nou deze training voelde dan wel weer goed. Niet overdreven zwaar ofzo. Gewoon, lekker. :)

sterke training, fijn dat je nu wel meer reps haalde :D

Front squat
2x5 20 kg
2x5 25 kg
2x5 30 kg
3x3 35 kg

Deadlift (sumo)
1x5 40 kg
1x5 47 kg
1x3 57 kg
1x3 66 kg
1x3 76 kg
1x5 (=AMRAP) 85 kg

Overhead press
5x5 20
1x3 23,5 kg
1x4 (=AMRAP) 26 kg

Assisted dips
'Easy power station'
5x10 45 kg

Voelde goed, was leuk, helemaal prima. :thumb:

Ik haat front squats intens, suck daar behoorlijk in, daarom doe ik ze juist. :D

nice!

Terug
Naar boven