AndroidHealthClinic

Kaluro going for the triple digits~

Hoe bevalt dat wijder squatten nu?

toch maar eens in bij de man die mijn posts wel heel leuk vind :P

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.787
Hoe bevalt dat wijder squatten nu?

Hmm, pas 1x echt geprobeerd met 80kg, ik ben lenig genoeg om wijd te kunnen squatten en op zich voelde het niet heel verkeerd. Verkort gelijk mijn bovenbenen zodat ik wat rechterop kan blijven met mijn torso.

toch maar eens in bij de man die mijn posts wel heel leuk vind :P

Je bent dan ook een erg leuke jongen ♥!

Volgens mij is hij bezig met een poging de man met de meeste leuks te worden ;)

Je kan oneindig liken dus ik heb zoiets van, waarom ook niet ;).

Ben benieuwd hoe snel je er progressie op gaat maken. Toen ik ben begonnen met breder squatten na mijn blessure ging het hard met de gains.

• #2.789
Ben benieuwd hoe snel je er progressie op gaat maken. Toen ik ben begonnen met breder squatten na mijn blessure ging het hard met de gains.

Ik vind het ook makkelijk om aan te voelen wanneer ik parallel breek, iets wat ik met smaller squatten een stuk minder heb, waardoor ik vaak echt veels te diep squatte met de buttwink van dien.. :D

• #2.791
+1

Was eigenlijk dit log gewoon kwijt..

Kaluro vind alles leuk..

Maar dan ook echt alles hè, ik hou niet van discriminatie dus dan maar alles en iedereen liken.
Vandaag weer lekker de triple digits in bij bankdrukken, 3x5x100 op 't schema. Moet makkelijk lukken.
Heb er zin in :cool: Next up: @wovano inhalen.

Ik heb afgelopen vrijdag ook wat wijder gestaan met SQ'en. Zat gelijk terug in mijn oude groove. Ergens tijdens de weken ben ik alsmaar smaller
en smaller gaan staan leek het wel.

Niet verkeerd! 3x5x100kg!:thumbs:

Wovano inhalen is helemaal nice! Hoeveel kilo is dat inmiddels..140+

+1

Was eigenlijk dit log gewoon kwijt..

Kaluro vindt alles leuk..
:rolleyes:

Maar dan ook echt alles hè, ik hou niet van discriminatie dus dan maar alles en iedereen liken.
Vandaag weer lekker de triple digits in bij bankdrukken, 3x5x100 op 't schema. Moet makkelijk lukken.
Heb er zin in :cool: Next up: @wovano inhalen.
Ik ga ook bankdrukken zometeen. Zal wel alvast het goede voorbeeld geven :p

Niet verkeerd! 3x5x100kg!:thumbs:

Wovano inhalen is helemaal nice! Hoeveel kilo is dat inmiddels..140+
1x140 is PR ja.

*ga me ergens in een hoekje schamen*

Teveel klooien met squat breedte is niet handig hoor. Zoek gewoon een breedte waarin je onderin ontspannen kan zitten "in je spieren en steunweefsel", zonder blokkering in je heupen etc. Dat is de juiste breedte. Butwink onderin, dan ben je gewoon een stijve hark: Mobility werk!

• #2.799
Teveel klooien met squat breedte is niet handig hoor. Zoek gewoon een breedte waarin je onderin ontspannen kan zitten "in je spieren en steunweefsel", zonder blokkering in je heupen etc. Dat is de juiste breedte. Butwink onderin, dan ben je gewoon een stijve hark: Mobility werk!

Wat voor mobility werk raad je me aan? Ik doe die DeFranco agile 8 vaak pre workout.
Ook merken mijn workout buddies op dat ik bij de squat licht naar rechts sta ingedraaid met mijn bovenlichaam (onderaan de beweging), en dat mijn linkerknie een stuk lager/verder naar voren komt dan mijn rechterknie. (Zowel zichtbaar van voor als zij-aanzicht). Inflexibliteit is het niet, ik kan met beide knieën flink ver naar voren zonder dat mijn hak van de grond komt, zit geen groot flexibiliteitsverschil in.

vandaar dat ik met squat stances varieer om te kijken of het probleem wegvalt.

hier een oud filmpje waar ik een nieuw 1-RM squatte, hier zie je goed de buttwink (en good morning bij het omhoog komen)

Terug
Naar boven