Fitness Seller

Kaluro going for the triple digits~

Haha :) Ja :p Luiheid hoort niet in de gym :p

nette bench man :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.763
Haha :) Ja :p Luiheid hoort niet in de gym :p

Sowieso ben ik nog van mening dat mijn push-spieren voorlopen op mijn pull-spieren.
Dus wat extra pull werk kan geen kwaad. :cool:

Dankje, vanaf volgende week weer lekker triple digits in gaan met de bench. Was weer flink ziek 2 weekjes terug helaas (Griepje denk ik), dus niet optimaal gegeten . Ook slapen is nog ruk, flinke hoestbuien als ik ga liggen. Misschien eens naar de dokter, ben toch wel frequent ziekjes :o.. Zo haal ik @wovano nooit in.
Ik hoop toch in elk geval de 3x5x107.5 te halen, ik liep vorige cycle vast op de 105.

Ik ga overigens mijn squat techniek vanaf de grond opnieuw opbouwen. Low bar wide stance (geen sumo maar wel wide). Misschien komende tijd eens 3-4x p/w redelijk low weight squatten. Ook op upper body dagen.

Ik ga overigens mijn squat techniek vanaf de grond opnieuw opbouwen. Low bar wide stance (geen sumo maar wel wide). Misschien komende tijd eens 3-4x p/w redelijk low weight squatten. Ook op upper body dagen.

Beetje wijd, en ook knieen wat naar buiten drukken is op een of andere manier ook lekkerder voor je heupen heb ik gemerkt. Maar misschien is dat ook individueel, iedereen zit weer op een andere manier raar in elkaar ;)

Beetje wijd, en ook knieen wat naar buiten drukken is op een of andere manier ook lekkerder voor je heupen heb ik gemerkt. Maar misschien is dat ook individueel, iedereen zit weer op een andere manier raar in elkaar ;)
Hier ben ik het helemaal mee eens.
En je verkleint je ROM een beetje dus sterker.

• #2.766

Heupen heb ik nooit last van gehad, knieën wel. Maar inderdaad het v erkort je bovenbenen wat voor mij erg gunstig is.. ik heb echt achterlijk lange bovenbenen. Ik ben 20cm langer dan @Essaphira en onze torso's zijn even lang, vanuit zittend oogpunt. Schouders raken elkaar. (Ik heb wel langere nek, groter hoofd maar toch).

Hier ben ik het helemaal mee eens.
En je verkleint je ROM een beetje dus sterker.

Dus dan kan ik ook in no-time 200kg squatten?

sinds ik iets wijder ging staan squatte ik ook vrij snel 200kg.

je moet zelf kijken wat je het prettigste vind, maar als je relatief lange benen hebt zou een wijdere stance je squat techniek wel positief kunnen beinvloeden omdat je anders veel knee travel nodig hebt of heel erg voorover moet leunen.

je moet zelf kijken wat je het prettigste vind, maar als je relatief lange benen hebt zou een wijdere stance je squat techniek wel positief kunnen beinvloeden omdat je anders veel knee travel nodig hebt of heel erg voorover moet leunen.

Cool. Nog maar 90 kg te gaan voor mij dan :p

• #2.769

"Sinds ik breder squat..." :p

Cool. Nog maar 90 kg te gaan voor mij dan :p

Heh.

Korte workout van gisteren, had werk en daarna gelijk familie-feestje, daarna maar vlugvlug gaan sporten.

Deadlifts:
5 x 40
5 x 80
5 x 120
5 x 140
1 x 150
5 x 157.5

Squats:
Wide stance, low bar.. weinig knee travel forward.
5 x 40
5 x 60
5 x 77.5
5 x 77.5
5 x 77.5
5 x 77.5
5 x 77.5

Standing Calf Raise (Smith)
5 x 60
5 x 100
5 x 140
5 x 170
5 x 170
5 x 170
5 x 170
5 x 170
..damn, zit echt enorm dicht tegen m'n max aan nu.

--> Huis!

Met een blokje toch onder de bal van je voet met die calf raises?

• #2.771
Met een blokje toch onder de bal van je voet met die calf raises?

Ja ik sta op zo'n step-geval, dus ik kan zo laag als ik wil.
- Helemaal naar beneden met mijn hakken,
-explosief omhoog,
-halve seconde vasthouden,
-rustig zakken,
-onderaan seconden wachten,
-explosief omhoog
etc.

Ik kom ook superhoog met mijn hakken vergeleken met mn sportmaten, of ik ben heel lenig of zij zijn heel stroef :o..

Een jaar geleden kon ik nog maar 5x130-140 en het jaar daarvoor had ik al moeite met 100, dus kuiten gaan echt hard qua kracht, jammer dat omtrek nog wat achter blijft. (zullen nu ~39cm zijn; tegenover 65+ quads)

Meh, dat vasthouden heeft imo niet veel toegevoegde waarde. Gewoon niet stuiteren :p

• #2.773
Meh, dat vasthouden heeft imo niet veel toegevoegde waarde. Gewoon niet stuiteren :p

Mwah je achilles pees is heel efficiënt, die houdt heel lang energie vast, door onderaan even te rusten haal je die spanning/opgeslagen energie weg zodat je kuit meer werk verricht.

maar bovenaan vasthouden bedoel je? Ja dat doe ik meer omdat ik voor mijn gevoel dan beter/optimaal verkort bovenaan, beetje een tick :p wacht maar.. ooit haal ik jouw 200+ kuithef in.

Mwah je achilles pees is heel efficiënt, die houdt heel lang energie vast, door onderaan even te rusten haal je die spanning/opgeslagen energie weg zodat je kuit meer werk verricht.

maar bovenaan vasthouden bedoel je? Ja dat doe ik meer omdat ik voor mijn gevoel dan beter/optimaal verkort bovenaan, beetje een tick :p wacht maar.. ooit haal ik jouw 200+ kuithef in.

Heb je geen SSB in je gym? Ik doe hem altijd met SSB omdat dan je core ook een hele oplawaai krijgt

Heb je geen SSB in je gym? Ik doe hem altijd met SSB omdat dan je core ook een hele oplawaai krijgt

je kan hem ook op front squat manier doen, gestrekte armen bar daar erop en kun je met je handen eventueel nog iets vasthouden voor balans.
heb dit zelf nog nooit gedaan, maar als je flink gewicht pakt wordt het ook wel een core training. (ademen is wel vervelend dan)

je kan hem ook op front squat manier doen, gestrekte armen bar daar erop en kun je met je handen eventueel nog iets vasthouden voor balans.
heb dit zelf nog nooit gedaan, maar als je flink gewicht pakt wordt het ook wel een core training. (ademen is wel vervelend dan)

Lijkt me niet zo leuk eens je +200 gaat eigenlijk :p

Ik leg mijn SSB gewoon in mijn nek. En heb zo mijn handen vrij om steun te zoeken aan mijn rack

O ja? Waar blijft die opgeslagen energie dan?
Waar blijft de opgeslagen energie van een uitgerekt elastiek als je hem 2 sec uitgerekt houdt? Is dat dan weg?

O ja? Waar blijft die opgeslagen energie dan?
Waar blijft de opgeslagen energie van een uitgerekt elastiek als je hem 2 sec uitgerekt houdt? Is dat dan weg?

Beetje zoals out of the hole bouncen door een stretch reflex bij je SQ. Als je hem dan paused doet, is dat weg. Maar, als je je rep gecontroleerd doet,
heb je dat sowieso niet ;)

In. Op dit moment aan t cutten/bulken?

Terug
Naar boven