MuscleMeat

Kaluro going for the triple digits~

Lbs is lekker hardcore :) Goede presses. Rows zijn ook niet mis!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.862
  • #2.864
niets hardcore aan Lbs, die shit moeten ze gewoon afschaffen!
het gebruik van niet SI eenheden moet strafbaar worden:P

Mee eens!

Workoutje van gisteren:

Deadlifts
5 x 40
5 x 80 + 1x80 powerclean, omdat waarom niet?
5 x 120
5 x 140
3 x 162.5 ...ging enorm explosief omhoog maar volgens @Essaphira bolde mijn bovenrug flink en onderrug ook een beetje. Hoe snel zij het al een probleem vind weet ik niet maar op aanraden van Ess maar gestopt :p.
5 x 140

Paused Squats
....stuk of 8 sets met 60 á 80kg om vorm te corrigeren/checken.
Probleem is dat ik met mijn rechterschouder iets naar voren indraai, waardoor ik met mijn linker been/knie iets verder naar voren ga. 3-4x P/w squatten tot het weer OK is. Ik kan wel setjes van 5x5x110 gaan draaien maar dan roest die vorm er al helemaal in.
Ook nog ergens 1x72.5 overhead press ertussen gepropt. Het zat op de stang en ik had al zo lang geen OHP meer gedaan :o.. Beetje rommelige workout.

Unilateral standing calf raise
(Speciaal die benaming voor @joostd )
10 x 40
8 x 40
8 x 30
8 x 30
8 x 30
8 x 30

Toen nog wat extra kuitwerk en dat was het alweer :p vanavond misschien nog even wat extra LB volume draaien.

Laatst bewerkt:
Dat is toch makkelijker dan een been standing calf raise :P

• #2.866
Dat is toch makkelijker dan een been standing calf raise :P

Ik zou het one-legged standing calf raise noemen :p.
Mijn rechterkuit is 1.5-2cm groter dan mijn linkerkuit, ik heb een tapered sportbroek - rechts zit hij echt skintight om mn kuit, links wat losjes. Echt komisch :o dus komende tijd maar wat unilateraal werk. (37.5cm vs 39 á 39.5cm)

3-4 keer per week squatten...jij liever dan ik!:o

Moet het geen Bayesian unilateral calfraise zijn?

3-4x/week squatten, zo hoort het

3/4x per week en dan ook 8 setjes? Damn dat ga je wel voelen!

• #2.875
3/4x per week en dan ook 8 setjes? Damn dat ga je wel voelen!

Want? Dat hangt toch volledig van de intensiteit af?

Ik had even vluchtig alles compact getypt, ik ga 3-4x per week squatten op hele lage intensiteit. (<70% 1RM) Niet persé 8 sets, maar gewoon een aantal sets high rep, om echt mijn squat vorm te evalueren en fixen. Er gaat nog flink wat fout, vandaar :p

Ik had even vluchtig alles compact getypt, ik ga 3-4x per week squatten op hele lage intensiteit. (<70% 1RM) Niet persé 8 sets, maar gewoon een aantal sets high rep, om echt mijn squat vorm te evalueren en fixen. Er gaat nog flink wat fout, vandaar :p

70% is zo laag nou ook weer niet hoor :P haal je als nog max een rep of 10 per set.

• #2.877
70% is zo laag nou ook weer niet hoor :P haal je als nog max een rep of 10 per set.

Hmm, mijn bench is 1x120, 70% is 84kg.. ik kan 85kg wel 15x drukken denk ik.
Mijn squat is 1x127.5, dan zou dat ~90kg zijn. Ik heb in het verleden al setjes met 14-15x92.5-95 gedaan.

Of deadlifts.. 1x172.5*0.7 = 120, dat kan ik misschien wel 20 reppen :p

boven de 10 reps zijn % van 1RM niet meer betrouwbaar.
zeker bij squat zit er veel onderling verschil in omdat conditie dan behoorlijke invloed gaat hebben.

als je techniek wil verbeteren zou ik niet te hoog in reps gaan zitten, maar dan gewoon wat meer setjes doen.

:roflol: @ jouw kuiten ^^

boven de 10 reps zijn % van 1RM niet meer betrouwbaar.
zeker bij squat zit er veel onderling verschil in omdat conditie dan behoorlijke invloed gaat hebben.

als je techniek wil verbeteren zou ik niet te hoog in reps gaan zitten, maar dan gewoon wat meer setjes doen.

dit inderdaad, als ik op 70% ga squatten dan is mijn conditie vaak degene die het laat afwegen. meer dan 8 reps is gewoon cardio op squat :roflol:

Terug
Naar boven