XXL Nutrition

Kaluro going for the triple digits~

Stomme vraag, maar eten jullie die havermout koud? Spul kost geen ruk, dus heb maar een zak meegenomen (eigenlijk om van die pindakaas-eiwitrepen mee te maken), maar via Google vond ik dat je het moest bereiden met kokend water...?

• Topic Starter Topic Starter
Stomme vraag, maar eten jullie die havermout koud? Spul kost geen ruk, dus heb maar een zak meegenomen (eigenlijk om van die pindakaas-eiwitrepen mee te maken), maar via Google vond ik dat je het moest bereiden met kokend water...?

Ik gooi 100g havermout met 400g melk in een pannetje en laat het koken tot het dikker wordt.
Als je het koud wilt eten zou ik voor havermeel gaan, dan kan je het drinken (100g + 400ml).
Als je het g ebruikt om repen mee te maken kan je het ook onbereid eten inderdaad, no problemo.

Workout donderdag 28-3-2014
Bench Press: 10x85kg +2.5 kg
Incline Bench Press: 11x70kg +2.5 kg
Close Grip Bench Press: 12x65kg +1 rep
Overhead Triceps Extension: 8x12.5kg +1.5kg ;verhoging was toch te veel denk ik.
Lateral Side Raises: 14x10kg +2 repsIk heb echt het idee dat ik deze oefening niet meer goed kan uitvoeren omdat mijn schouders/borst/triceps al compleet kapot zijn gemaakt eerder op de workout, misschien moet ik ze wat later op de dag doen?
Workout:4.5/5

Eten van gisteren:
Ontbijt: 650ml melk + 100g havermout + 30g whey + 1 banaan = 1033kcal 62E/123K/31V
Lunch: 140g rijst + 140g erwten + 190g kip + 25ml olijfoilie = 1015kcal/62E/121K/32V
Post workout: 3 krentenbollen + 30g whey = 463kcal EKV geen idee
Late night meal: 2 witte bollen + 2 eieren + 10g cashew noten = 456kcal 24E/51K/17V
Pre bed: 300ml melk + 30g caseïne = 309kcal 35E/16K/11V
3276Kcal / 206E / 313K / 92V / 21 Vezel

..Maar ik had nog wat dropjes gepakt hier en daar (stonden op tafel.. :cool:) dus kcal zal wel 100-200 hoger uitvallen.

Workout Vrijdag 29-3-2014
Small hammer grip pull-up: 9xBW +0 30 reps total
Wide grip barbell row: 12x60kg +0, wel heel gecontroleerd uitgevoerd (35 reps)
Strict chest supported dumbell rows: 12x17.5kg +2.5kg 50 reps; bovenaan goed knijpen en heel even vasthouden. Erg gecontroleerd uitgevoerd.
Incline dumbell curl 11x12.5kg +1.5kg
Reverse Flyes: 15x5kg +0
Workout: 3/5

Nog steeds niet tevreden met de oefeningen die ik doe voor rug, ik ga het na deze cycle even helemaal omgooien. Ik merk ook geen goede krachtprogressie bij rug, terwijl het bij borst echt flink omhoog vlamt. Ik vind het rugschema 3x niks.

Gaat verder lekker toch! :D

Kijk of je een seated cable row kan doen met een wide grip, die vind ik persoonlijk heerlijk voor m'n rug. Goed uit te voeren en voel je goed.

Kwa posterior delt oefeningen kun je zelf kiezen wat je chill vindt, je kunt ook een tweede row toevoegen.

Bicep oefening is ook eigen voorkeur in principe.

Kijk of je een seated cable row kan doen met een wide grip, die vind ik persoonlijk heerlijk voor m'n rug. Goed uit te voeren en voel je goed.

Kwa posterior delt oefeningen kun je zelf kiezen wat je chill vindt, je kunt ook een tweede row toevoegen.

Bicep oefening is ook eigen voorkeur in principe.

Ik heb momenteel een homegym met alleen freeweights en dip/pullup bar.
Link: homegym

Maar ik zit eraan te denken om een cage aan te schaffen met pullup bar en lat pulley, en dan mn pullup + bar stands te verkopen. Lijkt mij effectiever en een beter idee dan wat ik nu heb.

Gewicht vanochtend: 87,4kg. Misschien dat het toch nog iets te snel gaat (15 dagen terug woog ik 86,7 namelijk). dus even wat gas terugnemen naar 3200kcal / dag.

--DELOAD-- Workout maandag 31-3-2014
Bench Press: 11x85kg +1 rep
Incline Bench Press: 10x70kg -1 rep Last van linkerschouderverzuring, deload week was wel echt nodig.
Close Grip Bench Press: 11x65kg +0
Overhead Triceps Extension: 11x12.5kg +3 reps
Upright barbell row 16x30kg ..nieuwe oefening, was even aant kijken wat een goed gewicht was.
Workout:3/5

Eten van vandaag:
Ontbijt: 650ml melk + 100g havermout + 30g whey = 914kcal 62E/110K/24V
Lunch: Ham/prei Quiche = 600kcal EKV geen idee
Post workout: 150g rijst + 150g erwten + 150g kip + 25ml olijfolie + banaan + 30g whey= 1228kcal/79E/155K/33V
Late night meal: 2 witte bollen + 40g pindakaas = 506kcal 21E/51K/23V
Pre bed: 200ml melk + 20g caseïne = 206kcal 23E/10K/7V
3454Kcal / 185E / 327K / 88V / 24 Vezel + quiche EKV

Nog steeds lekker bezig dus! Nog last van pijntjes e.d?

Nog steeds lekker bezig dus! Nog last van pijntjes e.d?

Ja inderdaad, 't bankdrukken schiet omhoog.

Na het bankdrukken/incline bankdrukken verzuurt mijn linkerschouder (bij de bicepsaanhechting) heel erg, dit blijf maar door gaan, ook tussende setjes door en na de oefening. dan moet ik echt mn schouder even stretchen wil het weggaan. Erg irritant.
En een klein beetje zeurende pijn in beide ellebogen(maar dit is echt minimaal), en natuurlijk mijn aanhoudende knie blessure. ;)

M'n lichaam raakt gelukkig al wat meer gewend aan het volume.:)

Ja je bench gaat zeker lekker :)

Wat jij beschrijft met je schouder/bicep herken ik. Daar had ik vooral bij de FSQ last van. Dan moest ik idd echt rekken. Child's pose (ja ik weet t oorspronkelijk een yoga oefening :trollface:) werkte wel heel goed bij mij.

Ja je bench gaat zeker lekker :)

Wat jij beschrijft met je schouder/bicep herken ik. Daar had ik vooral bij de FSQ last van. Dan moest ik idd echt rekken. Child's pose (ja ik weet t oorspronkelijk een yoga oefening :trollface:) werkte wel heel goed bij mij.

Yoga.. t klinkt zo beta maar is uiterst effectief haha. Ik zal hem eens proberen.

deze?

Extended-childs-pose.jpg

Ja die ja. Ontspant je schouders echt perfect. Hoe meer je je torso naar beneden drukt hoe lekkerder voor je schouder. Wat mij betreft nummer 1 schouder stretch :thumb:

Ik hoor wel of het voor jou ook zo goed werkt.

ah nieuw logje....hier was je gebleven.
Ben er weer! ;)

ah nieuw logje....hier was je gebleven.
Ben er weer! ;)

Hoihoi! Niet te jaloers worden op alle PR's, dan komt t goed. Welkom! ;)

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:56 ----------

Ja die ja. Ontspant je schouders echt perfect. Hoe meer je je torso naar beneden drukt hoe lekkerder voor je schouder. Wat mij betreft nummer 1 schouder stretch :thumb:

Ik hoor wel of het voor jou ook zo goed werkt.

Ik ga het donderdag proberen, dan is borst dag #2

---------- Toegevoegd om 19:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:56 ----------

---------- Toegevoegd om 19:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------

hiF6LeL.png

Een tweetal update foto's, de cijfers van de workout van vandaag komen spoedig.. :D
vet% ? ik denk rond de 14

---------- Toegevoegd om 20:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:47 ----------

DELOAD Workout dinsdag 1-4-2014
Small grip pull-up: 11xBW +2 reps
Wide grip pullup: 6xBW +0,
Small grip barbell row 12x60kg +0
Incline dumbell curl 3x17.5kg(had 2x5kg op de dumbells gedaan ipv 2x2.5kg :D...oeps), even rust en toen 11x12.5kg +1 rep
wide grip rear delt row: 16x20kg
Workout: 3/5

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------

Eten van vandaag:
Ontbijt: 500ml volle melk + 50g havermout + 30g whey + theelepel stevia + 500ml volle chocomel 1058kcal/64E/116K/36V
Lunch: 3 witte bollen + 45g pindakaas + 30g whey + 300ml volle melk 975kcal/61E/91K/39V
Post workout: 165g gehakt + 100g macaroni + stroganoff saus + 20g mayo 980kcal 43E/74K/48V
Pre bed: 200ml melk + 20g caseïne = 206kcal 23E/10K/7V
3219Kcal / 191E / 282K / 130V / 12 Vezel

Laatst bewerkt:
Vandaag weer licht benen trainen, eens zien hoe mijn knie dat vind.
Ik heb nu ook een vervolgafspraak gemaakt met de fysio dus hopelijk komen er daar ook weer vorderingen uit.

Je rug ziet er goed uit !

Thanks, de dikte is er wel maar de wijdte moet nog wat komen.

---------- Toegevoegd om 20:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:14 ----------

DELOAD Workout woensdag 2-4-2014
Stiff legged deadlifts: 12x80kg, ik heb het expres licht gehouden
squats: 12x40kg ook dit is licht gehouden.
Floor standing calf raises [losse barbell]: 23x80kg +6 reps, interesting
Seated calf raises: 21x50kg [60 reps] +2 reps
Ab wheel rollouts: 3x5xBW

Misschien ligt het aan de foto maar lijkt me dat je lager dan 14% staat, je staat overal redelijk droog, alleen je buik nog niet

Misschien ligt het aan de foto maar lijkt me dat je lager dan 14% staat, je staat overal redelijk droog, alleen je buik nog niet

De foto is (voor de verandering) inderdaad wel met goed licht genomen. Ik vind wel dat ik nog veel vocht vast houd, maar dat krijg je met 400+ g carbs per dag.
Hier nog een been foto, nog semi tevreden voor iemand die een half jaar lang geen been heeft kunnen trainen. (inb4 je ziet gezichtjes in mn knieëen)

KLIK voor grotere versie

WpMjzdP.png

Terug
Naar boven